HLNG underanalysert, undervurdert og upopulær

lynx
HLNG 04.03.2020 kl 10:40 6572

HLNGs driftsresultat for Q4 ble 30 millioner dollar. Selskapet betaler utbytte. I dag flagger Cobas Asset Management en eierandel på 15,36 prosent, og har nok hatt en ivrig finger med i spillet for den seneste nedgangen. De kommer neppe til å slå seg til ro med nåværende kurs, under 19 kr!
HLNG må vel akkurat nå være en av børsens mest undervurderte aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
skerptiker
04.03.2020 kl 10:48 6548

Ja, nedgangen er ubegripelig - men manipulering er kanskje forklaringen?
lynx
04.03.2020 kl 10:57 6526

Tror nok de har "hjulpet" ørlite til ja. Det er begrenset likviditet i aksjen og lett spill for en aktør som vil inn på lave kurser.
lynx
04.03.2020 kl 11:56 6482

Et tilleggspoeng er at Cobas allerede er 3. største eier i Golar LNG med 7,5%. Noe på gang?
poppey
05.03.2020 kl 16:08 6354

Disclousure of large shareholdings
Gerardo Fernández Quintana, Head of Compliance of Cobas Asset Management, SGIIC, an asset management firm based in Madrid, Spain.
In cc, my partner Natalia Puertas, Head of Legal of Cobas.

On trade date 27/02/2020 funds managed by Cobas Asset Management, SGIIC, S.A. holds 15,36% of voting rights of HOEGH LNG HOLDINGS LTD (ISIN: BMG454221059).

(a) the name of the issuer of the shares:
HOEGH LNG HOLDINGS LTD

(b) the date on which the proportion of shares held reached, exceeded or fell below the thresholds set in the Securities Trading Act section 4-2, subsection (2):
27/02/2020

(c) name of the entity subject to the disclosure obligation, including the name of the shareholder:
Cobas Asset Management, SGIIC, S.A. a Management Company based in Madrid with delegated voting rights on behalf of multiple managed Portfolios

(d) the number of shares the notification encompasses:
11.868.839 shares

(e) the subsequent situation with regard to voting rights, including the percentage of the
votes and shares of the company held by the entity concerned:
15,36%

(f) what percentage of the votes and shares of the company the entity concerned holds in
the form of rights to shares:
none

(g) the circumstance that triggered the disclosure obligation and whether such circumstance applied to the entity concerned himself or to any related party (close associate) as mentioned in the Securities Trading Act section 2-5:
368.016 shares bought on 27/02/2020

(h) the chain of controlled undertakings through which the shares or rights are owned:
Cobas Asset Management, SGIIC, S.A. as investment manager, authorized to exercise voting rights attached to the
shares under management on a discretionary basis.

(i) where the notification concerns rights to shares as mentioned in the Securities
Trading Act section 4-2, subsection (5), the notification shall also contain a
description of the rights, including information on the date and time that the rights
will or can be exercised and the date and time of their expiry:
not applicable
poppey
05.03.2020 kl 16:09 6348

Ned 10,16%
poppey
06.03.2020 kl 11:13 6211

Ned 53% YTD og -80,5% på 3 år
Redigert 06.03.2020 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
bernes
06.03.2020 kl 11:20 6197

Verdi 146 mill USD - 12 LNG/FSRU. De fleste på lange kontrakter Utbytte 0.23 kr/kvartal. Gir nærmere 6% utbytte på dagens kurs.
Er penger på gaten.
Redigert 06.03.2020 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
børst
06.03.2020 kl 11:23 6188

Er på vei mot gratis denne nå. Men det er ennå et stykke ned før utbyttene gir en direkeavkastning som kan måle seg med sparebankene.
bernes
06.03.2020 kl 11:58 6155

Det er vel ikke så mange som trader i HLNG så de som kjøper på disse nivåene har vel tenkt å sitte en stund.
Det er heller ikke mange frie aksjer tilgjengelig så forhåpentligvis er det vel snart tomt for selgere.
Har er stygt urealisert tap, men kjøpt mer her nede idag.
HLNG er ikke en konkurskandidat som mange andre på Oslo Børs er blitt nå.
ØrsteinStraitB
06.03.2020 kl 12:01 6142

Den gir direkteavkastning på 0,1 usd per år. Det er drøyt 90 øre. Etter mine beregninger gir dette direkteavkastning på rundt 6% på dagens kurs. Slår sparekonto det.
børst
06.03.2020 kl 17:14 6054

Ja, det kommer seg. 13 kroner så er vi rundt 7%. SBVG og SPOG gir hhv. 7,4% og 7,1% i år på dagens sluttkurs.
bernes
06.03.2020 kl 18:01 6016

Geitt å kjøpe på disse nivåene.
Glemme kursen et par år og bare sanke inn utbytter.
Umulig å time inn bunnen da det er Corona psykologien som nå styrer markedet.

tapogvinn
18.03.2020 kl 16:40 5710

Hva skjer med MLP-selskapene i USA i dag?

HMLP ned 45%, GMLP ned 37% og GLOP 24%.

bernes
20.03.2020 kl 13:45 5584

Verdien for hele HLNG nå nede i 72mill USD.
Utrolig at den selges videre ned.
Begynner å nærme seg konkurs nivåer.
lynx
20.03.2020 kl 14:07 5552

Helt ekstremt dette her.
msmekk
20.03.2020 kl 16:07 5493

Tror det er på tide å kjøpe Høegh LNG ned mot 9 Kr, den kan gå 5 ganger`r til Jul. De tjener penger og nye store kontrakter nærmer seg dag for dag
lynx
20.03.2020 kl 16:34 5469

Det ble omsatt for 10 mill i sluttauksjonen. Var det siste mann ut tro?
bernes
20.03.2020 kl 18:37 5401

Venter bare på melding om at Hoegh-familien legger inn bud på resten av aksjene og tar selskapet av børs.
Bør være gunstig tidspunkt nå. Lav kurs og krise overalt.
Det skjedde jo med Hoegh Autoliners da de var på børs for en god stund siden.
Var aksjonær den gangen og så vidt jeg erindrer var tilbudet fair og jeg var fornøyd.
Jensi
24.03.2020 kl 15:51 5209

tror Bernes er inde på noget !
lynx
24.03.2020 kl 17:06 5159

I dag er markedsverdien 733 mill (!) så slett ikke umulig at Høegh kjøper opp restene og tar hele sulamitten av børs. Prisingen er jo helt hinsidig nå. Får bare håpe at ikke største eier har hatt en finger med i spillet med tanke på å sette en "fair" pris.
lynx
24.03.2020 kl 17:50 5125

Betryggende melding i ettermiddag:

Høegh LNG, som blant annet driver med skip for lagring og regassifisering av flytende naturgass, såkalte FSRU-båter, rapporterer at arbeidet under alle deres kontrakter fortsetter for fullt, og at inntektene fortsetter å strømme.

- ALle enheter i flåte er i full drift og bemanning i henhold til sikkerhetsreglementene. Den tekniske flåtetilgjengeligheten er nær 100 prosent så langt i år. Alle avtaler er i full effekt og drift og inntektene fra kontraktene fortsetter etter betingelsene, heter det i en oppdatering sendt Oslo Børs etter børsslutt tirsdag.

- Alle våre enheter driver i henhold til kontrakt, og vi er i tett dialog med kundene for å forsikre oss om at alle spørsmål adresseres på en koordinert måte, sier Høegh LNG-sjef Sveinung J.S. Støhle i meldingen.
Martin10
31.03.2020 kl 17:27 4882

Kjekt å kunne investere i et selskap som leverer bra overskudd og utbytte til litt over 10 kronen. Har tatt seg bra opp siste to dager. Har en interesse kan en her få være med på en fin oppgang - la oss si opp til 30 kroner til og begynne med.
Martin10
01.04.2020 kl 06:36 4753

Et spansk selskap, Cobas Asset Management har kjøpt seg opp i HLNG med en eierandel som var 15,36%. I alle fall var det tilfellet 4.3.20 I tillegg er Cobas 3 største aksjoner i rederiet Golar LNG med en eierandel på 7,5%. Er det synergier i å slå disse rederiene sammen? Er det samtaler om sammenslåing av disse to rederiene?
lynx
01.04.2020 kl 11:09 4625

Live and kicking:

Hamilton, Bermuda 1 April 2020 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or "the
company") advices that its subsidiary, Höegh LNG Ltd., has applied for an LNG
infrastructure ownership, operations and development license in Cyprus.

To diversify Cyprus' energy mix to reach new emission targets for the country's
power production, Cyprus needs to replace the consumption of refined oil
products with cleaner LNG as fuel. The plan consists of using one of Höegh LNG's
FSRUs as a fast track solution for the required fuel switching, thereby reducing
air emissions, cutting EU emission taxes, enabling savings on fuel costs and
reducing electricity price per KWh for local consumers.

The FSRU can stay on location as a bridging solution or for an extended period
serving different customers on Cyprus as well as bulk breaking and delivering
LNG to other customers in the Mediterranean.

For this planned project, Höegh LNG is working together with VTT Vasiliko Ltd.
("VTTV" - a VTTI Group Company) and H4E GasFuel Ltd. VTTV owns an existing jetty
in the Vasilikos Port, at close proximity to the country's power plants, that
can be adapted for the FSRU terminal. Subject to the licence being granted,
Höegh LNG expects to be able to start LNG import operations during H1 2021.
Jensi
01.04.2020 kl 16:01 4512

ja , upopulær
ja , undervurderet
Se bare idag 2 indlæg og vi er +++++ 6-8 %
tror vist bare man skal sidde HELT MUSSE STILLE og vente på bedre tider,
jeg har købt og venter til børserne komme op igen , ser let kurs 30-50 her , Nok. Kr er desværre jokeren om den skal længere ned ?
Redigert 01.04.2020 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Puffen
07.04.2020 kl 20:32 4224

Da har jeg kjøpt mine første Høegh aksjer. Blir spennende måneder framover i denne aksjen tror jeg. En av relativt få trippelkandidater på børsen nå, med en underliggende positiv drift
poppey
16.04.2020 kl 10:04 3981

Hei
Omsettningen den site tiden har vært betydelg høyere enn tidligere og det har vært overvekt av kjøpere.
Ser det ofte er samme antall poste på både kjøp og salg. Nå ligger det en kjøps post på 20340 til kr 11 og en salgspost på samme antall på kr 11,52. Mens jeg skrev så forvant begge. Men handlene har ikke blitt utføt på det antallet. Dette har jeg sett skjer neste hver dag. Er det robottene som driver og herjer eller noen som driver og forstyrrer robottene?
Noen som kan fortelle hvorfor kursen ikke stiger mer.
Slettet bruker
17.04.2020 kl 13:38 3857


Det er flere svar: Roboter, eller ønske om å holde kursen nede for å få kjøpt billigere en større bunke aksjer, eller fonds som MÅ selge seg ned fordi flere fondseiere selger ut sine andeler av frykt for videre nedgang.

Dersom du har tro på Høegh, avventer du 1. kvartal.
desirata
20.04.2020 kl 12:58 3690

Beklager, men DNB er ute med en ganske så negativ analyse idag.

Om 1 år eller i 2021 er halve flåten av chart, samtidigt som lån forfaller. Kan være vanskelig med å skaffe penger. Det er vel dette som senker kursen. Eventuell emisjon, utvanning, O.l.
bernes
20.04.2020 kl 16:13 3605

Når meglere blir negative er bunnen nådd.
Jeg har kjøpt og regnere med 5-dobling innen to år.
Slettet bruker
20.04.2020 kl 17:03 3565

Tja. DNB har Hold på nesten alt de dekker innen shipping. Når det gjelder Hoegh er det Hold og kursmål 24 som er listeført hos DNB.
investorAR
20.04.2020 kl 17:29 3539

Hvor finner man denne analysen? Ligger ingenting på DnB sin side
desirata
21.04.2020 kl 06:56 3432


Amongst the LNG shipping/infrastructure names we cover we believe HLNG is the most likely to face significant operating cash burn with direct exposure to six FSRUs where only one has a long-term FSRU contract. We believe the company only has a couple of years of liquidity unless there are positive contract news - even if we assume all debt maturities are rolled over, including the NOK1.5bn bond due in February 2022.
Cross currency swaps may eat liquidity… We calculate that the depreciation of the NOK has led to a negative change to cross currency swaps of about USD40m, which may negatively impact liquidity equally much if the FX stays flat. Timing would depend on the need to post cash collateral until a swap settlement at bond maturity.
…which together with operating cash burn may create ~USD100m+ funding gap… In our revised base case we have lowered our estimates and model for a funding gap of around USD50m by end 2022 and USD100m by end 2023. The lower earnings has further lifted LTV to the high 80%’s.

…unless contract news. As before any positive developments on FSRU projects reaching FID may significantly improve the picture. While Covid-19 makes LNG cheaper (and FSRUs attractive) the oil price drop means the energy parity has narrowed since early 2020 and more importantly we believe the climate for project decisions and investments has deteriorated.

Since our January report we have made the following changes to our modeling:

We now assume open FSRUs operate as LNGCs through 2022, equal split FSRU/LNGC in 2023 and FSRU from 2024.

· Our forecasted LNGC rates are lowered to reflect weaker demand due to Covid-19 leading to shorter sailing distances with further downside in the event of LNG production shut-ins in the US, being the producer with the highest variable costs. We forecast TFDEs to average USD45k/day in 2020, USD41k/day for 2021 and USD35k/day for 2022.

· We calculate that the lending capacity under the margin RCF is reduced from USD80m to around USD44m given the share price of HMLP plummeting since Covid-19. We model for a 2021 dividend cut at HMLP, which could put further pressure on the stock and lending capacity.

· We have included the liquidity impact of cross currency swaps (assumed full cash collateral in order to be conservative).

· Lastly we have factored in the dividend suspension and cost reductions as of the 6 April release.


desirata
21.04.2020 kl 07:46 3378

Det var også mere grapher og kurver, men altså i risk om 1 år, dersom ikke nye kontrakter. Da spot markeddt blir under break-even.
msmekk
21.04.2020 kl 08:23 3335

"Unless new contracts" så vil det brennes kapital skrives det i annenhver setning i DnB`s analyse! Er det noe selskap i verden som ikke vil brenne penger om kontrakter ikke signeres?. Er et virkelig noen som tror at Høegh LNG ikke skal signere kontrakter innen 2 år. Jøje mej DnB, denne analysen deres kunne gjelde alle selskaper på Børsen. Spør meg selv hva som er motivet! mistenker at noe er på gang som virkelig kan trigge dette selskapet. DnB har faktisk kursmål Kr.24, I.e 100% opp!
investorAR
21.04.2020 kl 13:07 3259

HLNG er på listen over DNB
« Kjøps anbefalinger og oppside til kursmål» med et kortsiktig oppeside 110,5% fra dagens kurs