Satse på kursnedgang

AlfKarlsen
04.03.2020 kl 23:05 1031

Jeg er interessert i finans og aksjemarkedet. Eier kun aksjer i ett selskap. Har konto hos Nordnet, men er ikke "verifisert" for belåning og kan dermed ikke shorte aksjer? Har 100.000 kr jeg ønsker på å gamble på at obx går ned til 600-700 før den når 950. Har hørt nordnet tilbyr gearet bear mot obx, men også at dette grenser seg mot svindel med skyhøye gebyrer og spread? Hvordan kan jeg raskest og best "gamble" på børsfall? Helst enkeltaksjer på obx, men gjerne mot index på europeiske børser. Er forberedt på å kunne tape alt, men ønsker ikke gjøre det på dårlige vilkår.
Redigert 19.01.2021 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Ray_m
05.03.2020 kl 01:05 977

Det er kun bear produkter med gebyrer det, men ville ikke anbefalt å handle det uten å ha drevet med det før. Risikoen er skyhøy..
LCY
05.03.2020 kl 20:00 874

Prøv Mini-Futures kanskje? Jeg har lekt litt med de i det siste, litt mer forutsigbart enn Bull/Bear og tror gebyrene er helt grei.
Bull/Bear går uansett mot null om du har de over tid såvidt jeg har forstått, om ikke opp/nedgang er kontinuerlig hver eneste dag. Sånn som nå når det går mye opp og ned vil du tape penger på de om du sitter lenge nok uansett hvilken retning indeksene tar over tid.
AlfKarlsen
08.03.2020 kl 12:40 778

Kjøpte bear obx x5 på torsdag, da det var betydelig mindre spread enn x10. Så også ut som x10 i realiteten ga ca. 7,5 mens x5 ga veldig tett opp mot 5 tidligere dager.

Etter å fått bekreftet at fullstendig nedstenging av regioner, kollektivtransport og større ansamlinger i Italia, tror jeg ikke markedet ser hvor stor sjanse for at dette skjer i de fleste vesteuropeiske land de neste 2-3 ukene og i Usa om en måneds tid.

Dermed har jeg lyst å til å gjøre en short til. Leste vilkårene til bear x5 hos nordnet så jeg at de pengene ikke var garantert for og ønsker derfor å gjøre en investering hos DNB der jeg har aksjekonto. Noen som har anbefalinger hva som er gode prdoukter der? Kjenner ikke til noen av produktene de tilbyr.

Noen som kan gi en forklaring hvorfor bull/bear produkter går mot null ved volatilitet, dagsgebyret var tilnærmet null slik jeg forsto vilkårene?

Igjen, jeg leker ikke med sparepengene mine, men med "morropengene" mine.