AVANCE/BWLPG

suspekt
AVANCE 05.03.2020 kl 11:21 7462

Hva er det nå som er galt???? Er det shorterene som herjer? Eller er det noe galt med ratene. Eller er det bare gevinstsikring?
Vanskelig å bli klok på desse aksjene. Noen som har noen trøstens ord?
Redigert 20.01.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.03.2020 kl 11:31 7412

Hannisdahl snakker om nedsiderisiko i LPG.
Slettet bruker
05.03.2020 kl 11:54 7261

Ikke vits å väre på börs, bedre å tape pengene i banken med negativ rente.
Aldri mer dere kan tjene penger dere som vil, jeg bryr meg ikke mer.
Det var siste gang for meg. De store vil alltid rävpule dere. Börsen er ikke mer for en langsiktig småaksjonär.
Drit og dra!!!!!!!!!!!!!!
suspekt
05.03.2020 kl 12:02 7189

Storeulv kjøpte for noen dager siden, han må jo ha trua!!!
Slettet bruker
05.03.2020 kl 12:08 7132

19 juni 2019 var aksjekursen bedre enn i dag da var den 46.50. Det var altså bedre å eie aksjen da enn i dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvordan kan det väre mulig ?
Ratene den gang var i mye minus nå er det få nybygg fremover og penger tjenes hver eneste dag.

BWLPG har falt 25 % på 3 dager. og 45 % siden nyttår.
Redigert 05.03.2020 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
skuggen
05.03.2020 kl 12:12 7093

BWLPG ned 15 %. Skal ikke Oslo Børs snart beordre pause i handelen?
Swami136
05.03.2020 kl 12:12 7083

LPG Companies will continue earning money this year and next year

I suggest to observe Far east propane spread vs Japan Naphta which is set to boost propane usage in petrochemical plants + household demand in India

It is manipulation and it is synchronize among Analysts and Financial Institutions but that's nothing new, especially on Oslo Bors


Avanceman
05.03.2020 kl 12:47 6954

Ser flere minner om kurser for dager, uker og måneder siden, og ikke kan skjønne hvorfor kursene er så lave som nå. Viktig da å minn om at det som skjer nå ikke er forankret i fakta, men i en mix av frykt, psykologi, grådighet og beinhard kynisk kapitalisme. Markedet bryr seg ikke om verken hva kursene var, eller hva de kommer til å bli, hva selskapene har tjent, tjener eller vil tjene i fremtiden. Frykt og grådighet her de viktigste driverne.
Nanoq
05.03.2020 kl 13:27 6827

En del av denne "mixen" er nok at det er mange belånte aksjer i markedet.

Nyheten om at denne virusen nå også har fått fotfeste i India med mange nye smittetilfeller gjør heller ikke situasjonen bedre. Så lenge virussituasjonen ikke bedres på globalt plan, er det neppe utsikt til et sterkere aksjemarked. Selv frykter jeg at vi har utsikt til mange negative nyheter fra især USA i de kommende ukene og månedene, hvor de først nå er begynt å teste for virusen i større scala. Sannsynligvis har mange amerikanere allerede gått rundt i samfunnet med denne virusen i flere uker som smittespredere.

Altfor mange amerikanere mangler økonomiske midler til å oppsøke lege og sykehus når de blir syke. Corona-regningen for ikke å ha et skattefinansiert europeisk sunnhetssystem i USA kan vise seg å bli astronomisk stor for USA. Det eneste positive her er at dette blir spikeren i kista for Trump & Co's mulighet for 4 nye år som president.
Redigert 05.03.2020 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Hegu
05.03.2020 kl 14:08 6686

"LPG-rederiene faller mest blant shippingaksjene torsdag. Propanlagrene i USA viste et fall til 70,0 millioner fat i uken som sluttet 28. februar, sammenlignet med 73,6 millioner fat uken før. Nettoproduksjonen av propan/propylen var på 2,095 millioner fat pr dag, mot 2,139 millioner fat uken før, ifølge tall fra amerikanske energimyndigheter, EIA, lagt frem onsdag ettermiddag.

Fearnley Securities noterer at selv om det er for tidlig å trekke en konklusjon, har de amerikanske produksjonstallene vært på en nedadgående trend siden desember.

Videre legger Pareto Securities til at prisdifferansene i propan mellom USA og Kina fortsatt er mer enn nok til å forsvare rater på mer enn 40.000 dollar pr dag, men at markedet har vært tregt de siste to ukene.

De amerikanske produksjonstallene må bli overvåket svært nøye, med det lave oljeprismiljøet som åpenbart har en negativ effekt på aktiviteten, heter det i en oppdatering torsdag.

Fearnley Securities skriver videre at Enterprise Product Partners tilsynelatende har utsatt eksportterminalekspansjon som var planlagt i tredje kvartal 2020.

Om dette er på grunn av lave marginer på både prosessering av naturgass og svekkende NGL-frac-differanser gjenstår å se, men det er åpenbart et varseltegn for VLGC-markedet anno 2021, skriver meglerhuset i en rapport torsdag.

I tillegg har koronavirusbekymringer begynt å påvirke sentimentet blant noen tradere, skriver Clarksons Platou torsdag, og viser til meglerrapporter, men legger til at LPG antas å være mer tilbudsdrevet og dermed bør bli mindre påvirket av viruseffektene enn eksempelvis tørrlast- og tank-segmentene". Infront TDN Direkt
Raspeballe
05.03.2020 kl 14:11 6667

Avanceman, er ikke bare følelser. Hvis roboter brukes for å skru kursene nedover eller oppover så mener jeg at utslagene blir
større enn hva det hadde vært om det kun var ekte handel hvor kun mennesker deltok.
Og som jeg har nevnt før her (i 2016) så burde man ha et mer fornuftig satt minimum antall aksjer pr handel.
Min. 1000 kr pr handel, men må settes fornuftig alt etter hva kursen er.
Og kurtasje for all handel, legg ned robotene er det vel egentlig jeg prøver å si :)
Kaisovski
05.03.2020 kl 14:19 6623

Hvis gassprisene i usa kyn støtter lpg-rater til rundt $40k, hvordan kan spoten være rundt $47k?
Avanceman
05.03.2020 kl 14:52 6504

Jeg påsto ikke at det bare var følelser, men bl.a også kynisk kapitalisme og grådighet.
At automatisert algoritmehandel skulle vært underlagt et strengt regime, bl.a. med krav om minimumsbeløp pr. handel osv. er jeg helt enig i. Ja, gjerne legg de ned/forby de.
ØrsteinStraitB
05.03.2020 kl 14:56 6478

Resonnementet forutsetter at spread mellom USA og østen er den eneste faktoren som bestemmer Spotratene. Det er det selvsagt ikke.
Kaisovski
05.03.2020 kl 15:00 6436

Der halverte Hannisdahl kursmålet på Avance til 49kr, og vi er forbi toppen på lpg-syklusen som ble i november.
Slettet bruker
05.03.2020 kl 15:16 6375

Der gikk jeg ut da sykelen sies å väre forbi. Et enormt tap de siste 4 uker.
Enda jeg er forsiktig mener jeg, men ikke forsiktig nok.........
Det er ingen vits å väre eksponert mot denne kjeltringmafian, der folk oppfordres til å kjöpe söppel.
80 % av aksjene tjener ikke en dritt og er dermed söppel. Det nye er at selv ikke gode aksjer som tjener penger står imot, da er det over og ut for meg.
Mye bedre å spare pengene selv enn å "kanskje" klare seg noen skarve 3 % på börsen. Skulle selvsagt hoppet av toget som jeg tenkte for 4 uker siden, men tingene så rett og slett for lyse ut og jeg skulle gi meg når VLGC tiden gikk mot slutten. Det trodde jeg var om 3 år. Så feil kan en ta.
Neste gang det kommer en skikkelig epedimi og ikke leikeepidimo som denne corona drittn så er det bare å shorte som faen.
Vil ikke röre et jävla papir de neste årene nå har jeg fått nok. Bare söppelmanipulasjon. Hannisdal og flere andre kan dra til helvete de lever av å lyve mest mulig.
Jeg vil egentlig bare oppfordre alle normale mennesker til å ta ut pengene sine fra mafiastyrt börs. LA de få slåss datamaskin mot datamaskin. Selv om jeg vet det blir flere utbytter i vlgc gidder jeg ikke mer, dette er ikke rasjonelt og alt som ikke er rasjonelt hater jeg.

FUCK it all !!!!!!!!!!!!!!!!!

Corona er tatt helt ut av proposjon, vent til det kommer en skikkelig farlig sykdoms epidimi, da er det over og ut for pengesystemet. Sann mine ord!!!!


Redigert 05.03.2020 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Nanoq
05.03.2020 kl 15:55 6228

Snusemannen: Enig i noe av det du skriver.

Når f. eks. Tesla kan være prissatt på børsen til vanvittige mer enn 700 milliarder NOK med en årsproduksjon på ca. 500.000 biler, så forstår man at børsen er et farlig bekjentskap i negative børstider.

Håper at du til tross for tapet i LPG-shipping de siste ukene har reddet i land det meste av din investeringskapital.
Superoptimist
05.03.2020 kl 15:59 6191

Her er én til med samme mening. Slik som omsetninger er idag med 1,2,3,4,5...6,7... aksjer pr. handel er jo meningsløst. Det er jo slik man holder på med rundt spillebordet! Men hvem har vilje/makt til å gjennomføre en slik ordning? Pila råttent det hele, men slik har jo verden utviklet seg!!

Litt til. Dorian har det nesten ikke bedre, ned 5% nå!

Og nå, 8%!
Redigert 05.03.2020 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
05.03.2020 kl 16:32 6049

Hei Avanceman. Du som fremstår med litt peiling, er det bare LPG segmentet som går dundas, eller er det hele kapitalverden?

Og nå Dorian også ned snart 10%. Er det bare LPG eller er det hele den kapitalistiske verden som går under?

Nå, under 10%
Redigert 05.03.2020 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
UNIT
05.03.2020 kl 17:05 5906

Kaisovski Du skriver at kursmålet er redusert til 49 kr. Har du link til dette?
Nanoq
05.03.2020 kl 18:32 5646

Som Hannisdahl skriver i rapporten: "We do see short-term upside in share prices if the Corona outbreak subsides in severity"...

Jeg tviler på at det er mange som investerer kortsiktig her p.g.a. denne svake utmeldingen fra Hannisdahl, hvor IF er det sentrale ordet. Alt tyder på at Corona-katastrofen ikke foreløpig er på retur. Tvert imot.
nordnes
05.03.2020 kl 18:41 5611

Du har nok et poeng i at ordet "if" er sjefen i setninga, men hvis coronaviruset ikke avtar, hva er nedsiden i aksjekursen ?
Nanoq
05.03.2020 kl 23:25 5197

Nedsiden? Tja, det vil nok berolige mange aksjonærer at både BWLPG og Avance nå handles på børsen med en rabatt til NAV som nærmer seg 50%...dette så vi sist for 1-2 år siden da ratene skrapte bunnen langt under break-even nivået (på ca. 22.000 USD/day.)

det er vanskelig å forestille seg at skipsverdiene skal falle så mye i overskuelig framtid, men hvis dette blir en mangeårig krise med elendige rater og røde tall på bunnlinja som en trend, så er jo nesten alt mulig, også når det gjelder nedsiden.

For mange er det nok "better safe than sorry" som gjelder i dette markedet nå....
Avanceman
05.03.2020 kl 23:51 5142

Superoptimist, Det er så absolutt ikke bare LPG-segmentet som går ad dundas, i den grad noe går den veien. Det som er tilfelle er at de sektorer som påvirkes mest av en langvarig nedtur i verdensøkonomien, eller på annen måtte påvirkes direkte eller indirekte av corona-viruset, nå opplever en kraftig barbering av kursnivåene. Og dette skjer uten at investorer tar synlig notis av om selskapet tjener gode penger eller ikke. En meget viktig faktor her er frykt for fremtiden. En annen viktig faktor er utnyttelse av denne frykten, noe som i praksis vil si en forsterkelse av frykten, herunder shortsalg. Vet ikke om du så denne saken i media (E24) i kveld om at shortere har tjent stort den siste uken: "Shortselgere, som vedder på kursfall i aksjer, tjente stort på den siste uken med handel på Wall Street. Mens de amerikanske børsene raste i kjølvannet av spredningen av coronaviruset, tjente de på papiret over 50 milliarder dollar, eller 464 milliarder kroner, på veddemålene sine mellom 24. februar og 3. mars. Det fremgår i et notat fra analysebyrået S3 Partners, også omtalt av Bloomberg Markets." Også på Oslo Børs har shortsalg økt stort i den samme perioden, dessverre. Det er etter mitt syn en lovlig manipulasjon av aksjekursene. Burde vært forbudt!
Redigert 05.03.2020 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2020 kl 10:00 4738

Da kjøpte jeg litt Avance og legger på kistebunnen. Får allerede 10% av investeringen i utbytte neste uke :)

Ref. innlegget over - i Avance er det nå 1.5 mill aksjer short.. kan bli gøy når de skal dekkes inn.
Redigert 06.03.2020 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Greenhorn
06.03.2020 kl 10:04 4714

Må nok vente litt lenger før du får utbytte. Payment date: On or about 26 March, 2020. :)
suspekt
06.03.2020 kl 10:12 4674

Gode kjøpsmuligheter i dag i mange aksjer, men spesielt i avance og bwlpg, dette går over og da kommer oppgangen, og den blir formidabel. Verden går ikke under denne gangen heller, kjøp når blodet renner om 6-12 mndr vil du se at dette var en god plassering av penger du ikke trenger på en stund.
Slettet bruker
06.03.2020 kl 12:29 4447

In a follow-up email to Barron’s, Tran noted that the Chinese data all points in one direction.

“We’re seeing clear signs that economic activity is picking up meaningfully in China, uniformly from flight and port activity, to traffic congestion,
tapogvinn
06.03.2020 kl 14:14 4251

Lav oljepris er åpenbart svært negativt for LPG-befrakterne.
Superoptimist
06.03.2020 kl 14:26 4202

Den meldingen fikk jeg fra DNB Market for lenge siden. Kan det være skiferproduksjonen og gass derfra?
tapogvinn
06.03.2020 kl 16:08 4002

Over og ut for shale og LPG-frakt?
Superoptimist
06.03.2020 kl 16:29 3939

Itte vet je, men nå går Dorian mot 0%. Hva feiler det OSE?

Er det trusselen mot rødt regjeringsskifte!

Latterlig, Dorian nå opp snart 2%?

Er denne nysolgte børsen og dette samfunnet på vei mot? Ja hva da?
Redigert 06.03.2020 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
06.03.2020 kl 16:32 3923

For mye roboter på Oslo Børs, folk er for nervøse her i landet.
Vi tar oss en Corona pils i helgen og på mandag er vi i bedre humør.
Noen mener at USA børsene skal gå i pluss i dag, ikke vet jeg men skulle ikke overraske.
God helg.
nordnes
09.03.2020 kl 18:40 3133

hva er ratene i dag ?
alexen
09.03.2020 kl 18:48 3108

Kanskje bytte fra Avance til Frontline - rater kommer nok til å hver sin vei der - Avance rett sydover, når det ikke skal fraktes LPG fra US til Asia - og Frontline rett nordover, når det skal lagres og fraktes massive volumer med olje ut i fra Saudi fremover?
Avanceman
09.03.2020 kl 18:50 3092

Om det skal pumpes ekstra mye olje i SA fremover, blir det også mye LPG som skal skipes ut...eller?
alexen
09.03.2020 kl 18:55 3066

og da skal jeg love deg at den ramler ned like mye som utbytte, eller mere....ikke bra for LPG det som skjer med oljeprisen nå.
Tank er det eneste som gjelder nå, dessverre.
Jeg gjorde et bytte fra LPG til tank, og har ikke angret på det så langt...