IOX-Prospectus
"The new shares are registered on a separate ISIN and will not be listed and tradable on Oslo Børs until the Company publishes a listing prospectus in accordance with Chapter 7 of the Norwegian Securities Trading Act, currently expected to take place during March 2020."
This better be good....:)
This better be good....:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
PEK68
13.04.2020 kl 21:07
4858
imorgon intressant blir reaksjonen på OPEC overenskommelse , dagens reaksjon var troligtvis från några marknader som var åpent ,annan sak mars prod från IOX hoppas får vi det imorgon 9 och hoppas blir det lika positiv som förra igngen
Redigert 21.01.2021 kl 03:48
Ransen
13.04.2020 kl 21:33
4817
Fine produksjonstall og varig stabilitet i oljepris vil nok smitte over på IOX-kursen i mårra.
PEK68
13.04.2020 kl 21:48
4794
vantar på fina tall från Argentina , ingen fyrverkeri tyvärr från Colombia och minst +5% på olja
Da kom det melding om utsettelse av prospectus, til en gang i Mai. Ok greitt at de informerer om det. Ser frem til det kommer. I morgen kanskje prod. Tall for mars.
PEK68
13.04.2020 kl 22:05
4743
pa iox hemsidan står det ingenting om ngn utsettelse
Under er melding fra i dag på mail fra Interoil:
Prospectus expected to be published in May 2020
Oslo, 13 April 2020
Reference is made to Notice of Effective Date and timeline for Debt to Equity Conversion dated 17 January 2020. The prospectus for listing of the shares issued as part of the Company's partial conversion of bonds to shares is currently expected to be published during the course of May 2020.
Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin America. The Company is operator of several production and exploration assets in Colombia amd Argentina. Interoil currently employs approximately 50 people and is headquartered in Oslo. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Prospectus expected to be published in May 2020
Oslo, 13 April 2020
Reference is made to Notice of Effective Date and timeline for Debt to Equity Conversion dated 17 January 2020. The prospectus for listing of the shares issued as part of the Company's partial conversion of bonds to shares is currently expected to be published during the course of May 2020.
Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin America. The Company is operator of several production and exploration assets in Colombia amd Argentina. Interoil currently employs approximately 50 people and is headquartered in Oslo. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Mdg1
14.04.2020 kl 07:17
4568
Det har jeg sagt lenge. Tror ikke iox legger noe håndfaste planer om boring før de ser tegn til at oljeprisen skal stabilisere seg på 50-60$. Slik det er nå blør selskapet. Med relativt mye gjeld, ca 35m$ inkl forhåndsbetalt olje, og lite penger på bok, så trenger selskapet tilførsel av kontanter før de kan legge en strategi for utvikling av felter. Så de kommer til å bruke tid på å finne ut hvor mye penger de trenger for å utvikle selskapet videre med forskjellige modeller. Så må de også finne en partner som kan ta deler av eller alle kostnader med utvikling i Colombia mot en gitt andel av feltet. Jeg har ingen tro på at lille Iox klarer å finansiere å gå solo i Colombia.
PEK68
14.04.2020 kl 08:09
4490
an sa lange dagens olja - stor besvikelse
Ransen
14.04.2020 kl 08:27
4182
Tror prospektet som kommer i mai vil inkludere en partner i Colombia. Grunnen til utsettelsen er at det juridiske rundt dette skal på plass.
Nye eiere, bondholders og ANH forventer at det kommer til oppstart og utvikling av bla. LLA-47 i 2020.
I 2015 inngikk selskapet partneravtale med SLS uten en krone på bok. Det bygges videre på en slik modell, men det koster i form av andeler fra produksjonen...
Nye eiere, bondholders og ANH forventer at det kommer til oppstart og utvikling av bla. LLA-47 i 2020.
I 2015 inngikk selskapet partneravtale med SLS uten en krone på bok. Det bygges videre på en slik modell, men det koster i form av andeler fra produksjonen...
Ser frem mot prospectet. Håper de kommer med god info og oppdatering på vegen videre. En partner å et samarbeid om ei videre utvikling i Colombia er bra. Det viktigste i Colombia er å starte neste steg i utviklingen å en modell med delte kostnader å delt utbytte er bra. Håper på en best mulig fordelingsmodell. IOX har landet avtaler tidligere å bygger sin modell på partnerskap for å vokse. Det er fornuftig å de har levd gjennom vanskelig terreng tidligere, å bevist at de behersker å navigerer selskapet gjennom det, å videre utvikling. Sakte, men sikkert.
OddHarker
14.04.2020 kl 21:01
3829
Klapp igjen smella di sjøl. Jeg sitter mye nærmere på kunnskapen om dette viruset enn deg. Dessuten har jeg hatt det selv. Det er ikke bare jeg som mener verden har overreagert på det.
OddHarker
14.04.2020 kl 21:07
3826
Jeg tror ikke, jeg vet. Viruset er i nær slekt med coronavirus som forårsaker vanlig forkjølelse, og for de fleste er det ikke stort verre. Dette er nå allmennkunnskap. Årlig dør hundretusener av influensa uten at vi løfter en finger. Derfor er det ikke naturlig å ha som mål å slå ned hele dette viruset; noen vil dø og det er slik naturen er. Vi kan ikke stenge samfunnet til evig tid av den grunn, og det har også myndighetene skjønt.
Fluefiskeren
14.04.2020 kl 21:42
3777
Konstanterer bare at du skryter på deg kunnskap du tydeligvis ikke har. Hva tror du antall døde i verden ville vært nå uten tiltakene? Det er ekstremt smittsomt. En svenske markerte dagen sin med ca. 100 deltakere. Da de gikk hjem var 70 av dem smittet av korona. Det er helt utenkelig at det samme hadde skjedd med forkjølelse eller influensa.
aborum
14.04.2020 kl 21:49
3765
Forsinkelsen på prospektet skyldes ene og alene, at ledelsen ikke har en frisk forklaring på, hvor det magiske gasplant befinder sig :)
OddHarker
15.04.2020 kl 01:34
3650
At noe er smittsomt betyr ikke at de som blir smittet kommer til å dø. Og selv om dette viruset er mer smittsomt (nå) er det relevant å sammenligne det med andre nært beslektede virus og sykdommer, slik mange har gjort. Det er også relevant å påpeke at influensa tar mange liv (https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark ) uten at det påvirker det økonomiske livet i det hele tatt, og at den viktigste forskjellen mellom dette viruset og f.eks. influensa eller vanlig forkjølelse er at vi ikke har opplevd det før; det er også det som er grunnen til at det er vesentlig mer smittsomt (nå). Etterhvert som mange har gjennomgått det nye coronaviruset er det rimelig å tenke seg at smittsomheten kan gå vesentlig ned gjennom utvikling av antistoffer, på samme måte som vi har større motstandsdyktighet mot vante virus, herunder andre coronavirus som forårsaker vanlig forkjølelse.
Dette var uansett et svar på en påstand fra en debattant over om at *dagens* (restriktive) tiltak kunne videreføres «til evig tid» i påvente av en vaksine, noe som beviselig er feil når de allerede skal lempes på denne måneden her til lands, noe regjeringen allerede har kunngjort. Det er også helt rimelig å vente at tiltakene vil være enda mer lempet på når vi kommer til f.eks. september, oktober, november. Det er også rimelig å påpeke at det er lite sannsynlig at verden vil videreføre dagens tiltak i påvente av en vaksine, og at det at mange gjennomgår sykdommen vil være viktigere for den gjenåpningen av samfunnet som det ligger an til i f.eks. det nærmeste året. Når man kommer med denne typen urealistiske spådommer om at *dagens* situasjon skal vedvare – når regjeringen allerede har annonsert at de ikke skal det – bør man være de *siste* til å anklage andre for å ikke følge med i nyhetsbildet.
Dette var uansett et svar på en påstand fra en debattant over om at *dagens* (restriktive) tiltak kunne videreføres «til evig tid» i påvente av en vaksine, noe som beviselig er feil når de allerede skal lempes på denne måneden her til lands, noe regjeringen allerede har kunngjort. Det er også helt rimelig å vente at tiltakene vil være enda mer lempet på når vi kommer til f.eks. september, oktober, november. Det er også rimelig å påpeke at det er lite sannsynlig at verden vil videreføre dagens tiltak i påvente av en vaksine, og at det at mange gjennomgår sykdommen vil være viktigere for den gjenåpningen av samfunnet som det ligger an til i f.eks. det nærmeste året. Når man kommer med denne typen urealistiske spådommer om at *dagens* situasjon skal vedvare – når regjeringen allerede har annonsert at de ikke skal det – bør man være de *siste* til å anklage andre for å ikke følge med i nyhetsbildet.
Redigert 15.04.2020 kl 01:41
Tigerberget
15.04.2020 kl 03:49
3643
Når du hevder at du har mer kunnskap om dette samtidig som du bagatelliserer det så tror jeg du må roe ned selvhøytideligheten et par hakk..
Jeg har mange nære venner som fikk dette i Ischgl i Mars og alle er friske og raske etter å ha opplevd det svært forskjellig. Problemet er at de som ikke blir hardt rammet selv, synes verden overreagerer. Det sier de selv, men da må man jo sette seg selv litt til side og åpne øynene for resten av verden.
Siden du har så peiling så kan du jo kommentere din viten om senskadene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/forskere-ser-senskader-etter-covid-19/3423953220.html
Jeg har mange nære venner som fikk dette i Ischgl i Mars og alle er friske og raske etter å ha opplevd det svært forskjellig. Problemet er at de som ikke blir hardt rammet selv, synes verden overreagerer. Det sier de selv, men da må man jo sette seg selv litt til side og åpne øynene for resten av verden.
Siden du har så peiling så kan du jo kommentere din viten om senskadene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/forskere-ser-senskader-etter-covid-19/3423953220.html
OddHarker
15.04.2020 kl 05:15
3618
Dette har hverken jeg eller andre forutsetninger for å vite noe sikkert om i dag, men jeg kan vanskelig se for meg at spørsmålet om mulige senskader lengre frem i tid vil ha noen avgjørende rolle for spørsmålet om å gjenåpne samfunnet nå og i de kommende månedene, slik vi allerede er i gang med både i Norge og andre land (en av toppsakene på Aftenposten akkurat nå har f.eks. tittelen «300 000 tilbake på jobb i Spania» og handler om hvordan ulike land har begynt å normalisere). Utgangspunktet her var altså den feilaktige påstanden om at dagens restriktive tiltak skal vedvare på ubestemt tid, til tross for at det allerede er bestemt i Norge og andre land at de ikke skal det.
Dette er et børsforum og vi diskuterer her IOX, så fokuset for meg er først og fremst på hvordan dette påvirker det økonomiske livet og oljenæringen i tiden som kommer, og i denne sammenhengen hva det vil si at de tiltakene vi har hatt de siste ukene vil lempes på fremover.
Dette er et børsforum og vi diskuterer her IOX, så fokuset for meg er først og fremst på hvordan dette påvirker det økonomiske livet og oljenæringen i tiden som kommer, og i denne sammenhengen hva det vil si at de tiltakene vi har hatt de siste ukene vil lempes på fremover.
Redigert 15.04.2020 kl 06:47
Mdg1
15.04.2020 kl 07:31
3564
Problemet er jo at man ikke kan sende alle tilbake på jobb. 300000 er ikke 1% av arbeidsstyrken i Spania. Det er byggningsarbeidere som lett kan holde avstand. Problemet med Corona er at det er akkurat dødelig nok, ca 2-3 ganger influensa, og ekstremt smittsomt. Ingen vil komme i en situasjon der de må be folk bli hjemme og dø uten behandling. Da er eneste mulighet å stoppe spredning. Jeg kan derfor garantere at store deler av samfunnet må være stengt ned inntil de utsatte gruppene og en kritisk masse av samfunnet er vaksinert. Selv Trump har nok ingen planer om å åpne samfunnet helt, men han vil helt sikkert prøve å få industriarbeidere tilbake på jobb der det lar seg gjøre å forflytte seg uten å bruke fulle busser og t-baner
I Norge er vi heldige som bor spredt og slipper overfylte transportmiddel til og fra jobb.
I Norge er vi heldige som bor spredt og slipper overfylte transportmiddel til og fra jobb.
Redigert 15.04.2020 kl 07:33
kaunis
15.04.2020 kl 09:30
3456
For å si det på denne måten, dette viruset har mange sider og er vanskelig å beskrive som sykdom. Det har en ulik utvikling blant flere smittede, og smitter veldig LETT og her ligger den store faren til viruset. Det samme skjer med denne "Forkjølelsen" som med vanlige forkjølelser, de eldste og svakeste dør lettest, forde de er GAMLE og ikke har den gode/vanlige motstanden mot virusinfeksjoner/smitter. Koronaviruset dreper flere gamle av den grunn, at de må ha stell og at viruset spres mye letter en vanlig virus, og av den grunn blir flere gamle smittet i dag en det normalt ville gjort. Årsaken til at spredningen er som den er, er at den har overrasket de personer som ikke tar ting alvorlig nok, men må først se døden i "øynene " før de reagerer. Dette er en åpenbar årsak til økt spredning. Vi kan jo bare lure på hvorfor så mange sykehjem i OSLO og Viken regionene har fått så stor spredning innad i hjemmene. Det er her en stor over-representering av døde, og er ikke i samsvar med det øvrige Norge. Dette beviser to ting, smitteverntiltak er den beste medisinen mot virusspredning, og at avstand og renslighet er de to viktigste faktorene i smitteverntiltakene. Så kan en gjerne være uenig på alt det andre , men fakta, er det bare IDIOTER som vil prøve å betvile. Teorien om imunaktivering har så store hull, at det sunne vettet tar avstand fra den teorien. En kan ikke la halve befolkningen i et land dø, for å utprøve noe så usikkert.
gunnarius
15.04.2020 kl 09:35
3443
ECHO med oppdatering:
https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/ECHO/14502000.html
Med snitt på olja for Q1 på <$50, blir nok resultatet som fremlegges av IOX 29, mai deretter.
Avventer i praksis tilsvarende oppdatering fra IOX som ECHO meldte idag, dvs. delay og investeringskutt pga. Covid-19 og lav oljepris.
https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/ECHO/14502000.html
Med snitt på olja for Q1 på <$50, blir nok resultatet som fremlegges av IOX 29, mai deretter.
Avventer i praksis tilsvarende oppdatering fra IOX som ECHO meldte idag, dvs. delay og investeringskutt pga. Covid-19 og lav oljepris.
Mdg1
15.04.2020 kl 09:51
5750
De som tror at produksjonen til Iox skal øke i 2020 drømmer. Med dagens oljemarked er det heller sannsynlig at det bare går en vei, nedover. Med all gjelden er også Iox veldig dårlig stilt. Så vet vi nå at testingen av brønnen i Argentina er utsatt på ubestemt tid og at riggen er flyttet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43
Ransen
15.04.2020 kl 10:03
5717
Vi vet hvor du vil, men aksjonærene her er ferdig med barneskolen for lenge siden. Produksjonen har allerede økt betraktelig i 2020. Samtidig er selskapet i gang med å redusere kostnader og er i samtaler om betalingsutsettelser.
Mdg1
15.04.2020 kl 10:46
5648
Om vi bare regner på Iox sin andel av olje produserte de i mars 2019 1340 tønner. Iox sin andel i argentina pluss colombia i februar 2020 var 1185 + ca 110. Så om man holder gass utenom, produserer de mindre nå enn i starten av 2019.
Skrika1
15.04.2020 kl 12:48
5553
I dag måtte jeg bite i det sure eplet og solgte meg ut på 1,30 og med tap fra 1,49. Tenker jeg også seleger meg ut av NYSE med min codx aksje når de åpner. Ikke det at jeg er i panikk men liker ikke uværet som herjer aksjemarkedet. Men de heldige som går inn nå og treffer bunnen kan vel gjøre et varp, lykke til tøffinger.
Kalleklovn1
15.04.2020 kl 14:50
5478
Alltid kjedelig å ta et tap, men dersom du følte at dette var det beste for deg, så var det ett klokt valg.
Jeg gikk motsatt vei jeg. Lønningsdag betyr aksjekjøp for min del😊 Så nye 30 K ble røvet fra andre som ikke ser langt frem i tiden, eller ikke kan binde seg lenge. Blir nok liggende mellom 1 kr til 1.50 kr ut april, eller til neste melding kommer.
Blir bra til slutt😊
Jeg gikk motsatt vei jeg. Lønningsdag betyr aksjekjøp for min del😊 Så nye 30 K ble røvet fra andre som ikke ser langt frem i tiden, eller ikke kan binde seg lenge. Blir nok liggende mellom 1 kr til 1.50 kr ut april, eller til neste melding kommer.
Blir bra til slutt😊
007 James Bond
15.04.2020 kl 17:29
5404
https://www.youtube.com/watch?v=_AlM77EUEYk
Denne fortjener dere, folkens.
Børsens største optimister. Ingen over. Ingen ved siden. Dere ruler.
Denne fortjener dere, folkens.
Børsens største optimister. Ingen over. Ingen ved siden. Dere ruler.
Fluefiskeren
15.04.2020 kl 20:25
5321
I slekt ja. Med SARS og MESK også, men helt andre egenskaper.
Løven er i slekt med katten, men løven er farligere.
EDIT
Kan også legge til at de offisielle tallet for døde i USA av influensa i fjorårets sesong var 34 000. Det var over flere måneder og ingen spesielle tiltak.
Pr. nå er det i hvert fall 28 000 døde av korona. Går nok forbi influensdødstallet for influensa i løpet av bare et par dager.
Masse strenge tiltak. Så sent som 23. mars var det bare 550 døde. Ser du hvor fort det går selv med tiltakene? Uten tiltak ville det utvilsomt blitt langt mer enn en million døde.
Vår egen influensa denne sesongen gikk rett mot null da tiltakene ble innført her i Norge. Det viser bare hvor effektive tiltakene er.
Løven er i slekt med katten, men løven er farligere.
EDIT
Kan også legge til at de offisielle tallet for døde i USA av influensa i fjorårets sesong var 34 000. Det var over flere måneder og ingen spesielle tiltak.
Pr. nå er det i hvert fall 28 000 døde av korona. Går nok forbi influensdødstallet for influensa i løpet av bare et par dager.
Masse strenge tiltak. Så sent som 23. mars var det bare 550 døde. Ser du hvor fort det går selv med tiltakene? Uten tiltak ville det utvilsomt blitt langt mer enn en million døde.
Vår egen influensa denne sesongen gikk rett mot null da tiltakene ble innført her i Norge. Det viser bare hvor effektive tiltakene er.
Mdg1
16.04.2020 kl 07:14
5181
Og det viser hva som skjer om ikke oppmykningen skjer veldig gradvis. Vi kan ikke begynne å stappe folk inn på fly, busser, trikker osv før om lenge. Utesteder vil være stengt, trenigssentre osv. Dette kommer til å påvirke etterspørsel etter olje lenge. Jeg tror fallet i forbruk av olje kommer til å være nesten like stort i mai/juni som i april
Blygen
16.04.2020 kl 08:51
5060
Oppløftende tall i dag.....:)
Mdg1
16.04.2020 kl 09:22
4959
Hvorfor faller oljeproduksjonen i Colombia med 500 tønner i mars. Så faller Argentina med tilsvarende i April. Iox sin andel av total produksjon er nå mye lavere enn den var i starten av 2019, selv om de har kjøpt opp flere små andeler i Argentina.
For en katastrofe i covid tida!!! De trenger bare å slukke alt så vi kan bare drukne oss i bad hjemme! Leandro and Company majku vam jebem svima!
Production report for March 2020 and operational update
16 April 2020
Below please find average gross operated production in March 2020 and corresponding numbers for February 2020.
IOX operated
March 2020
February 2020
Boe/d(1)
Bopd (2)
Boe/d(1)
Bopd (2)
Colombia(3)
1.283
687
1.781
1.185
Argentina(4)
3.398
806
3.500
914
Barrels of oil equivalents per day
Barrels of oil per day
As of 1st March Interoil no longer operates the Toqui Toqui field
Operated by Selva Maria Oil on behalf of IOX until local authorities approves operator’s licence.
On 3 April 2020 Interoil received a notification from Turgas, our sole gas off-taker for the Mana and Ambrosia fields, that excess pressure was building in some points of the main trunk line and that as a result, the access valve for our gas had been closed until pressure returns to safe levels.
As the Mana and Ambrosia are gas driven fields, Interoil was forced to shut in all producing wells in those fields, affecting not only our gas but also the oil production. Under normal circumstances production from these fields would typically be around 440 barrels of oil equivalents per day.
Whereas operations in the Rio Opia and LLA-47 fields in Colombia continue uninterrupted and according to production forecasts, it is currently not possible to indicate when production from the Mana and Ambrosia fields can resume.
All producing fields in Argentina continue to operate without any interruption and with stable production.
Leandro Carbone, Interoil’s CEO, commented:
"The COVID-19 pandemic and market conditions have rapidly evolved in recent weeks with strict quarantine measures being implemented by Argentinian and
For en forretning, bare skuffende fra IOX. hva er det som skjer med dette selskapet, katastrofe tall!
Colombian authorities affecting industrial production and gas demand.
We are in constant dialogue with Turgas monitoring the trunk line situation. Furthermore, we are working on alternatives to resume production as soon as possible.
Our employees and community’s health is a top priority for Interoil, home office and field safety measures have been implemented to ensure safety whilst continuing with operations.”
Please direct any further questions to: ir@interoil.no.
Production report for March 2020 and operational update
16 April 2020
Below please find average gross operated production in March 2020 and corresponding numbers for February 2020.
IOX operated
March 2020
February 2020
Boe/d(1)
Bopd (2)
Boe/d(1)
Bopd (2)
Colombia(3)
1.283
687
1.781
1.185
Argentina(4)
3.398
806
3.500
914
Barrels of oil equivalents per day
Barrels of oil per day
As of 1st March Interoil no longer operates the Toqui Toqui field
Operated by Selva Maria Oil on behalf of IOX until local authorities approves operator’s licence.
On 3 April 2020 Interoil received a notification from Turgas, our sole gas off-taker for the Mana and Ambrosia fields, that excess pressure was building in some points of the main trunk line and that as a result, the access valve for our gas had been closed until pressure returns to safe levels.
As the Mana and Ambrosia are gas driven fields, Interoil was forced to shut in all producing wells in those fields, affecting not only our gas but also the oil production. Under normal circumstances production from these fields would typically be around 440 barrels of oil equivalents per day.
Whereas operations in the Rio Opia and LLA-47 fields in Colombia continue uninterrupted and according to production forecasts, it is currently not possible to indicate when production from the Mana and Ambrosia fields can resume.
All producing fields in Argentina continue to operate without any interruption and with stable production.
Leandro Carbone, Interoil’s CEO, commented:
"The COVID-19 pandemic and market conditions have rapidly evolved in recent weeks with strict quarantine measures being implemented by Argentinian and
For en forretning, bare skuffende fra IOX. hva er det som skjer med dette selskapet, katastrofe tall!
Colombian authorities affecting industrial production and gas demand.
We are in constant dialogue with Turgas monitoring the trunk line situation. Furthermore, we are working on alternatives to resume production as soon as possible.
Our employees and community’s health is a top priority for Interoil, home office and field safety measures have been implemented to ensure safety whilst continuing with operations.”
Please direct any further questions to: ir@interoil.no.
Tigerberget
16.04.2020 kl 09:29
4920
Jeg synes du skal sende en Mail til Interoil.
007 James Bond
16.04.2020 kl 09:31
4904
Husk den viktigste regelen av alle på børs:
Sistemann ut slukker lyset.
Sistemann ut slukker lyset.
Mdg1
16.04.2020 kl 09:56
4812
Iox har tydeligvis mange liv. Overlever sikkert, men tipper ikke de kommer til å se 2-tallet igjen før langt ut i 2021. Nå har de ca 300boe fra Argentina og knappe 1200 boe fra Colombia. Så faller dette ytterligere i april. Da er det kanskje 1200 totalt og elendige priser. Så har vi total gjeld på ca 35m$
007 James Bond
16.04.2020 kl 10:02
4780
Spørsmålet er om det er Covid-krisen eller IOX som varer ut 2020.
Fluefiskeren
16.04.2020 kl 10:06
4764
007 James Bond skrev Husk den viktigste regelen av alle på børs: Sistemann ut slukker lyset.
Jeg er ikke aksjonær i IOX, men har vært det ved 2-3 anledninger tidligere. Begynner å bli lenge siden, så jeg overlater til andre å slukke lyset i tilfelle.
Ransen
16.04.2020 kl 10:10
4740
Det som er virkelig interessant er at to bøtteknotter uten aksjer sitter å chatter på et anonymt forum mens store eiere og bondholders forholder seg helt rolige.
Håper at dere klarer å skremme ut konfirmantene. Kan love at det blir lite aksjer å få tak i etter hvert :-D
Håper at dere klarer å skremme ut konfirmantene. Kan love at det blir lite aksjer å få tak i etter hvert :-D
Fluefiskeren
16.04.2020 kl 10:16
4722
Håper den ikke var til meg. Ble litt ivrig på dette med Corona, men det var ikke vinklet negativt mot IOX.
Nå det gjelder dagens svake tall er det gitt en forklaring.
Nå det gjelder dagens svake tall er det gitt en forklaring.
La bare de uten aksjer holde på. Det er personer med lav selvaktelse å de må kaste drit til andre å rakke ned. Deterderes drivstoff å det gjøres for å prøve å dekke over egen usikkerhet å inkompetanse. Det finnes mye erfaring fra akkurat detmed personlighet å hvorfor vi mennesker opptrer ulikt å har våre behov. Problemet er at de som kunne ha vokst som menneske, ikke er interessert i egen utvikling å sammenhenger, som gjelder dem selv, å egentlig alle oss. Bare en ting å gjøre uten å skape støy å ødelegge alle tråder, blokker, aldri gi svar tilbake. De er ikke interessert, eller også er det bensin til bålet. BLOKKER de uten aksjer å som er totalt useriøs i forhold til de ting som faktisk meldes.
PS: kjøpte noen tusen til i dag på lave 1,14.snitt nå 2,52
Alle som IKKE vil gamble, å trenger penger til viktigere ting i hverdagen, hold dere unna. Til de som har troa, lykke til fremover i et langt perspektiv.
PS: kjøpte noen tusen til i dag på lave 1,14.snitt nå 2,52
Alle som IKKE vil gamble, å trenger penger til viktigere ting i hverdagen, hold dere unna. Til de som har troa, lykke til fremover i et langt perspektiv.
Fluefiskeren
16.04.2020 kl 12:08
4544
Bergmofs
Mener du at trådene kun bør bestå av folk som er positive til selskapet og som er aksjonærer?
Jeg setter pris på andres meninger for å virkelig få belyst selskapet fra flere sider. Fort gjort å se seg blind.
Men selvsagt må de begrunne sine meninger skikkelig og ikke bare slenge ut noen påstander. Det virker som noen liker å provosere, men det at de skal kommenteres hele tiden bare fyrer dem opp. Slutt å kommenter så er det ikke like morsomt lengre. Eller eventuelt blokkere dem som du sier.
EDIT. Og det går begge veier. Hvor ofte ser vi ikke meningsløse innlegg fra aksjonærene. F. eks. :» Skal til 10 kroner før 1. juli etc. Det et jo helt verdiløst det også. Og andre totalt ubegrunnede utsagn. Begrunnelse og eventuell dokumentasjon bør kunne forventes av alle.
Mener du at trådene kun bør bestå av folk som er positive til selskapet og som er aksjonærer?
Jeg setter pris på andres meninger for å virkelig få belyst selskapet fra flere sider. Fort gjort å se seg blind.
Men selvsagt må de begrunne sine meninger skikkelig og ikke bare slenge ut noen påstander. Det virker som noen liker å provosere, men det at de skal kommenteres hele tiden bare fyrer dem opp. Slutt å kommenter så er det ikke like morsomt lengre. Eller eventuelt blokkere dem som du sier.
EDIT. Og det går begge veier. Hvor ofte ser vi ikke meningsløse innlegg fra aksjonærene. F. eks. :» Skal til 10 kroner før 1. juli etc. Det et jo helt verdiløst det også. Og andre totalt ubegrunnede utsagn. Begrunnelse og eventuell dokumentasjon bør kunne forventes av alle.
sacco12
16.04.2020 kl 12:36
4480
Med tanke på hvor lang tid IOX har brukt på avklaringer vedrørende diverse forhold, ikke minst fortsettelse av boreplaner i Colombia er jeg nå veldig nysgjerrig på hva som kommer i prospektet i mai. Jeg håper virkelig ikke det er side opp og side ned med store ord og fagre planer uten en eneste konkret beskrivelse av hvordan de skal gjøre ord om til handling. Alle prognoser per i dag viser at oljeetterspørselen vil øke fremover etter april. Jeg håper derfor IOX kan lande en god avtale med en ny partner etter SLS og fortsette boring i Colombia. Et lete og produksjonsselskap som ikke borer på allerede kjøpte oljefelt som tilsynelatende skal være meget lovende felt, blir i mitt hode noe feil. Snart på tide å få ut fingeren. Det er nå snart tre år siden Vikingo ble boret!!
Ransen, med tanke på din svært lave treffprosent det siste halve året om hva som skal skje i denne aksjen, selv om vi ser bort i fra korona, så håper jeg du treffer bedre med det du skriver i dag "Kan love at det blir lite aksjer å få tak i etter hvert :-D"
Ransen, med tanke på din svært lave treffprosent det siste halve året om hva som skal skje i denne aksjen, selv om vi ser bort i fra korona, så håper jeg du treffer bedre med det du skriver i dag "Kan love at det blir lite aksjer å få tak i etter hvert :-D"
Fluefiskeren: Nei alle innspill også kritiske eller negative er mer enn velkommen. Men de må begrunnes på eller understrekes event. At dette er en personlig mening etc. Men å tolke det selskapet selv informerer om til noe helt annet enn det som står. Å bare komme med utsagn om at de går konkurs, de har for mye gjeld, det er banditter, bondholders røver selskapet m.m Som de samme stemmene nå har sagt i noen år nå. Selskapet bruker lang tid, det er en tålmodighetsprøve som aksjonær. Men jeg tenker langsiktig å har troa. Det er drit med driftsproblemer. Men det skjer, iox forklarer hva som har forstyrret drifta. Ok, det skjer alle av og til.
Folk må skrive men om de kritiserer så begrunn på en saklig måte. Ikke sleng ut feiltolkninger å usannheter. Da kan man heller si. Dette selskapet har jeg ikke troa på, fordi. Å så kan de investere penger en annen plass. Å slutte med usannheter å dommedagsprofetier. Det er forresten de samme som skriver, skal til 20 kr, når det plutselig går bra igjen ....
Folk må skrive men om de kritiserer så begrunn på en saklig måte. Ikke sleng ut feiltolkninger å usannheter. Da kan man heller si. Dette selskapet har jeg ikke troa på, fordi. Å så kan de investere penger en annen plass. Å slutte med usannheter å dommedagsprofetier. Det er forresten de samme som skriver, skal til 20 kr, når det plutselig går bra igjen ....
Sacco12
Jeg er helt enig idet du skriver om at de nå må konkretisere sine planer fremover. Det er på høy tid at kommuniserte planer i verksettes.så det blir spennende med prospect i mai en gang. Å håper at det blir trangt inn døren, en gang. Men det skjer jo ikke før boreplan, evnt. Fine treff å økning av verdier. Enn så lenge, øke å vente ......
Jeg er helt enig idet du skriver om at de nå må konkretisere sine planer fremover. Det er på høy tid at kommuniserte planer i verksettes.så det blir spennende med prospect i mai en gang. Å håper at det blir trangt inn døren, en gang. Men det skjer jo ikke før boreplan, evnt. Fine treff å økning av verdier. Enn så lenge, øke å vente ......
Fluefiskeren
16.04.2020 kl 14:48
4341
Da er vi faktisk helt enige da, 👍
qestador
17.04.2020 kl 09:20
4025
https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=$WTIC,P&listNum=
Her foregår det kraftig trading. Sist med stor rekyl opp som positivt. Det streves med å holde den nede.
Her foregår det kraftig trading. Sist med stor rekyl opp som positivt. Det streves med å holde den nede.
sacco12
17.04.2020 kl 14:58
3898
IOX har som kjent fått utvidet sitt lån til 2026, i denne prosessen var det et avdrag som ble bakt inn i det nye lånet og dermed sparte selskapet for ca 6-7 millioner kr. Dette er penger selskapet eventuelt kan bruke på videre boring. Bondholdere som også er de største eierne ga klare signaler for flere år siden at det skulle satses videre i IOX med boring i Argentina og Colombia. Det siste året har vi sett bevis for at de mente alvor med Argentina. Topp 20 eier nesten 70% av aksjene i selskapet. Topp 30 eier ca 80%.
IOX har ikke meldt om samarbeidsproblemer med SLS, men ting kan tyde på at dette samarbeidet er over og at IOX er på jakt etter ny partner, eller kanskje de vil bruke sitt eget underselskap Interoil Drilling Services til å håndtere boringen med Integra som økonomisk støtte.
I den tiden jeg har fulgt selskapet har IOX skilt seg ut fra andre oljemygger på det området at de sier heller for lite enn for mye. De har ikke for vane å melde ting kun for å booste opp kursen. De bruker lang tid og er nøye med alt de gjør. (for lang tid i mine øyne) Men resultatet blir ofte veloverveid og bra. Dette er en bra egenskap i dagens sure klima med lave oljepriser. Det er jo ingen tvil om at oljeprisen vil øke fremover fra mai/juni.
Jeg er spent på det prospekt som kommer i mai og har forhåpninger om positive nyheter om fremtiden. Kanskje en ny partner og oppstart av boring på LLA-47? Det ville i så fall være på tide. Hvis man ser nærmere på de økonomiske musklene de største eierne i IOX har, og det faktum at de, med mye mer informasjon enn det vi sitter på, godkjente utvidelse av lånet til 2026 er jeg overbevist om at IOX ,langsiktig som de er, vil vil komme med en plan om videre boring i Colombia. Jeg skulle uansett ha ønsket noen drypp fra selskapet om fremtiden slik at markedet kanskje kunne få litt mer tillit og forventninger til hva som kommer. En litt høyere kurs hadde heller ikke vært å forakte.
IOX har ikke meldt om samarbeidsproblemer med SLS, men ting kan tyde på at dette samarbeidet er over og at IOX er på jakt etter ny partner, eller kanskje de vil bruke sitt eget underselskap Interoil Drilling Services til å håndtere boringen med Integra som økonomisk støtte.
I den tiden jeg har fulgt selskapet har IOX skilt seg ut fra andre oljemygger på det området at de sier heller for lite enn for mye. De har ikke for vane å melde ting kun for å booste opp kursen. De bruker lang tid og er nøye med alt de gjør. (for lang tid i mine øyne) Men resultatet blir ofte veloverveid og bra. Dette er en bra egenskap i dagens sure klima med lave oljepriser. Det er jo ingen tvil om at oljeprisen vil øke fremover fra mai/juni.
Jeg er spent på det prospekt som kommer i mai og har forhåpninger om positive nyheter om fremtiden. Kanskje en ny partner og oppstart av boring på LLA-47? Det ville i så fall være på tide. Hvis man ser nærmere på de økonomiske musklene de største eierne i IOX har, og det faktum at de, med mye mer informasjon enn det vi sitter på, godkjente utvidelse av lånet til 2026 er jeg overbevist om at IOX ,langsiktig som de er, vil vil komme med en plan om videre boring i Colombia. Jeg skulle uansett ha ønsket noen drypp fra selskapet om fremtiden slik at markedet kanskje kunne få litt mer tillit og forventninger til hva som kommer. En litt høyere kurs hadde heller ikke vært å forakte.
Ransen
17.04.2020 kl 16:52
3860
Når prospektet kommer i mai får vi rede på alle detaljer. Som du sier så er de største eierne helt rolige og det er svært lite bevegelse blant topp-30.
kaunis
17.04.2020 kl 17:19
3778
Jeg har nevnt det før, og sier det igjen, å gå "stille" dørene, som vi kan si at IOX gjør, kan være, at det er lurest å si minst mulig om hva selskapet tenker å gjøre i nær fremtid. Alt har nok sin forklaring og at noen gjerne vil se dem over "skulderen" kan være en slik ting.Derfor bør vi tenke, at selskapet ikke alltid kan gi opplysninger de gjerne ville delt med aksjonærene, før alt er "klappet" og klart. Ser frem til at begynner å bores en eller annen plass.
007 James Bond
17.04.2020 kl 20:32
3697
IOX er vel et av de beste selskapene på OSE til å bore i aksjonærenes lommebøker.
Med denne vise kommentaren ønsker jeg dere god helg.
Med denne vise kommentaren ønsker jeg dere god helg.