NAS: - «Vart du skræmt no?»

Epona
NAS 06.03.2020 kl 09:11 2664

Tydelig at mange har kastet aksjene til ulvene og tatt tapet. Spørsmålet er hva som nå vil skje. Alle scenarier er mulige, ingenting umulig.
Har selv valgt å sitte uten å selge én aksje. Så får tiden vise vei, - lykke til!
Redigert 19.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
pheks
06.03.2020 kl 09:15 2581

Der kjøpte jeg aksjer til 13,3. Skjønner ikke helt hvorfor noen selger på 13,3 når man ikke solgte på 18 - 20. Tror dette er det mest spekulative kjøpet jeg har gjort, men det er på tide å ta sjanser nå.
Kantarell
06.03.2020 kl 09:17 2529

Akkurat som deg Epona. Sitter stille, laster opp det jeg kan av aksjer.
SjonkelRolf
06.03.2020 kl 09:20 2438

Sitter stille med bind for øynene-:) fytti katta for en utvikling
Trixi123
06.03.2020 kl 09:28 2280

Media som kjører på og ødelegger aksjen. Helt greit at selskapet har mye gjeld, men det som er skrevet i media de siste dagene tar fullstendig "kaka". Norwegian har foreløpig nesten ikke merket nedgang og det opplyste de selv. Finansavisen og E24 burde skamme seg over hvordan de kun kjører på mot et selskap.
Redigert 06.03.2020 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Talent
06.03.2020 kl 09:47 2079

Hadde vel vært mye bedre om selskapet kan bekrefte/avbekrefte det som media går ut med. Hvis det er ting som ikke stemmer. Dem holder jo bare kjeft
KalleAnka123
06.03.2020 kl 09:51 2009

Hver gang ledelsen har gått ut med noe, så har kursen falt. På dette tidspunktet synes jeg det er bedre hvis de fokuserer og løser problemene knyttet til corona. Og en avtale med Boeing / kansellering av avtale er viktig å få til, men kanskje ikke akkurat nå. Bedre å avvente situasjonen litt, og så får vi en saftig rekyl når kompensasjonen kommer og virusfrykten/hysteriet avtar. Vedder på at dette kommer til å avta når varmen kommer i slutten av april/mai.
Redigert 06.03.2020 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Habub
06.03.2020 kl 09:56 1920

NAS vil komme med de nødvendige tiltag, herunder sikkert en fin betaling fra Boeing som gør at man IKKE skal bruge mere tid på emmisions spøgelset, og om 3-4 uger vil folks rejsemønster langsomt tilbage til det normale, problemet for dem er da at de ikke harbestilt sommerferien hvilket vil resulterer i øgede priser grundet mange firmaer har aflyst ruter som ikke bare går at genstarte på nogle få uger.

Kina er allerede på vej tilbage, og var altså hårdest ramt af virus. Problemet vil sikkert stadigvæk bestå i lande som Iran, Irak osv, de næste mange måneder, der flyver NAS ikke, Europa vil være i stand til at stoppe smitten.

https://www.euroinvestor.dk/nyheder/kinesisk-flykapacitet-stiger-igen-efter-drastisk-fald



KalleAnka123
06.03.2020 kl 10:10 1759

Spørsmålet er hvor langt ned kursen kommer til å gå før det bedrer seg. Tiltak for å begrense spredningen i Kina var mye hardere enn i Europa, blir spennede å se hvor lenge dette varer i Europa. Hadde jeg kunne spådd i fremtiden, og sett dette hysteriet, så hadde jeg sittet på gjerdet og avventet.
Strategi
06.03.2020 kl 10:17 1639

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) ABG Sundal Collier tror att Norwegian kan komma att bryta sina finansieringskovenanter i slutet av det andra kvartalet och att det hårt pressade flygbolaget behöver ta in 3 miljarder norska kronor i nytt kapital via en nyemission.
Det framgår av en analys som släpptes efter börsstängning på torsdagen i vilken ABG sänker rekommendationen till sälj och riktkursen från 37 till 8 kronor, en sänkning Nyhetsbyrån Direkt har rapporterar om tidigare på fredagen.

"Med tanke på den stora osäkerheten för resultatet, likviditets- och kovenantrisken i kombination med en tilltagen värderingen, sänker vi till sälj", skriver ABG i analysen.

Useriøst!!!!!!!
minsin
06.03.2020 kl 10:50 1527

ikke tvil i at panikken råder i markedet...
Ser oljeprisen spåes ned mot 30 dollar...
Oljebransjen og selskapene vil få unngjelde ..

Trøsten for NAs aksjonærene er at det er liten hedge - og de vil få en enorm gevinst i forhold til andre flyselskap.
Dersom NAS oppnår 40 pst rabatt i forhold til andre flyselskap - vil dette alene utgjøre 400 -500 mill mnd.
NAS har en grei "hedge" der mot corona krisa-- på oljeprisen.
Men så lenge usikkerheten er i markedet - og meglerhusene ser "eneste " løsning på emisjon ...så vil det gå nedover.




tod-l
06.03.2020 kl 10:57 1441

kollapser helt nå. rart...
undrende
06.03.2020 kl 11:12 1315

Merkelig at folk fortsatt ikke har tatt til seg noe lærdom. Dette har det jo blitt advart om i snart to år, og bare det drøye siste året har dette blitt spikret på veggen en rekke ganger av b.l.a Hammers & Frodon. Bare det at NAS ikke klarte låneforpliktelsene før jul og måtte utsette disse burde ha skremt vannet av alle og enhver. Riktignok, de har ikke hatt hellet med seg heller, med Max 8 og nå frykten for coronaviruset, men det viser hvilken knivsegg selskapet har balansert på i lang, lang tid. Det er ikke rom for dette om NAS skal klare å overleve. Og noen har tenkt å se hele papirverdien smuldre bort skjønner jeg;...det sier meg at tapene allerede er så godt som fullstendige