NAS - Er skrekkens scenario overdrevet ?

minsin
NAS 06.03.2020 kl 15:55 2859

Investorer og meglerhus indikerer nå at emisjon på 1 krone er ett "must".
Panikken råder i markedet - for As del er corona panikken gått over i en emisjons panikk
NAS derimot sier de skal gå fra vekst til lønnsomhet ..og henviser til at 2/3 deler(75pst) av billettene er allerede solgt for Mars.
Dette er i all hovedsak ikke refunderbare billetter...
Nå som oljeprisen er ca 25 pst ned vil også NAS oppleve en gevinst på dette., muligens rundt 200-250 mill.
Løsning mht kredittkort selskapene ser ut til å gå i orden ..
NAs v/Karlsen har ryddet opp i en hel del av "gammel morro" der NAS etterhvert blir mer strøm linje formet

Gedigen overreaksjon ??
Tja tror nesten det - selv om jeg har tatt feil før ;-)
Føler meg godt posisjonert

Klarer NAS de finansielle utfordringene , bør kursen tilbake til omr 20-25... innen den tid er nok corona under kontroll... da kan vi fort se 30 pluss i Juni
Om 2 mnd er det kun Corona i kjøleskapet og på rema etttusen , nyhetens interesse vil allerede avta neste uke... da vil det være olje og rigg fokus...
Folk vil reise snart som før... influensa eller ei... livet må gå videre - selv om Sissner Hegnar og Co sier noe annet

PS ser at US går opp mht fly index--- blir nok ei god uke neste uke





Redigert 20.01.2021 kl 03:14 Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
14.08.2020 kl 14:14 2617


Ja, ja, man skal lese mye i dette forumet før øynene faller ut!

Fortsatt må markedet vente i 2 uker før det får vite hvor elendig det gikk i 2. kvartal.

Det kan bli en "morsom" dag. Spørsmålet er om det kommer melding om milliard-emisjon før, under eller etter Q2??

Nå er det imidlertid helt åpenbart at emisjonskursen blir maks 50 øre! For hvem vil spytte friske penger i et pengeslukende flyselskap som NAS i dag? Da snakker vi ikke om å elske risiko, men at de må drite fullstendig i å bry seg om risiko!
FunTrade
14.08.2020 kl 16:14 2521

Tuller du eller mener du faktisk at et selskap som går så til de grader i tap skal være verd 90 milliarder kroner?? Til opplysning så er et selskap som Yara som tjener penger hver eneste dag verd 103 mrd.

Det henger overhode ikke på greip, og det kommer du til å få erfare.
Slettet bruker
14.08.2020 kl 19:39 2373

På sikt trenger NAS store eiere som faktisk har kjøpt seg inn. Pr idag så har de største eierne blitt pådyttet aksjer som er konvertert fra pillråtten gjeld. Det er betenkelig at ingen av disse har klart å kvitte seg med posten.
Slettet bruker
17.08.2020 kl 04:42 1669

Helt riktig at flyinnteksen i USA har gått opp: over 50 % på 3 mnd: https://www.marketwatch.com/investing/index/djusar?countrycode=xx
Ja, det kommer fler aksjer i oktober. Men før den tid kommer NAS til å svinge. Her er det muligheter. Selv om enkelte tror de kan snakke ned kursen her. LOL.
Potet
17.08.2020 kl 20:58 1274

For et par år siden hadde jeg 1000 aksjer i NAS og følte meg som en bigshot, tjente noen tusenlapper på det. I dag har jeg 10000 aksjer med snitt 1,32 til en brøkdel av prisen, er omtrent gevinsten fra sist. Ikke disse jeg regner med skal dekke pensjonen min, men litt artig å 10-doble antall aksjer kun med tidligere gevinst, selv om det er tragisk for norsk reiseliv.
FunTrade
17.08.2020 kl 21:45 1210

Ja, man kan jo leke med tall. Men du hadde langt større eierandelsbrøk av hele selskapet med de 1000 du hadde tidligere enn du har nå med 10.000 aksjer.
Epona
17.08.2020 kl 22:20 1144

Veldig mange har tapt mye på NAS, fordi selskapet jo har hatt maks uflaks og utur selv. Nå i kveld ble det kjent at EU godtar støtten SAS er lovet fra svenskene og danskene. Ja, og Norge er vel med på en like stor del til SAS, så her blir det tre nasjoner mot ett selskap. Dårlige odds ....
Slettet bruker
17.08.2020 kl 22:34 1108

De har ikke turt å ta imot norges lånegaranti foreløbig.
Spørs om de tør ?