Politikerforakt angående DAB

Tyr
06.08.2018 kl 12:24 457

Politikerne gjør livet litt surere for oss. Nå er det Dab. Sp angrer på at de stemte for Dab. Jeg er drittlei hele Stortinget.

De venter nok med å skru på FM til alle har kasta FM-radioene sine
børst
06.08.2018 kl 12:47 444

Jeg har ikke kastet en eneste FM-radio. Faktisk har jeg kjøpt en ny, med VHF/UHF, 30-550+, husker ikke helt her jeg sitter,
Redigert 06.08.2018 kl 12:49 Du må logge inn for å svare

Skjønner dere ikke at vi må ha folkegodkjent valglov ?

Vil også anbefale folk om å ta vare på radioene sine. Hvem vet, kanskje man vil kunne få brukt for dem en dag?

Det å bygge en FM sender er en relativt smal sak og noe de fleste vil kunne være i stand til å gjøre hjemme på kjøkkenbordet. Dessuten er radiobølger vanskelig å stoppe igjennom luften og kan på visse frekvenser sendes over lange avstander.

En DAB sender derimot er nok ikke så enkelt uten myndighetenes samarbeid... Om internett og mobilnettet legges ned vil det ikke være så mange alternativer igjen om en krise skulle oppstå.
Redigert 06.08.2018 kl 14:22 Du må logge inn for å svare

Store deler av dagen var FM stille i Bergen ,dette stygge nettet skal tie sier nrk sjefen...
børst
06.08.2018 kl 21:38 378

Denne er god å ha om det skjer en katastrofe eller krig:
https://www.feltutstyr.no/products/baofeng-uv-5r-jaktradio

Skjer det en katastrofe eller krig - så trur jeg rent faktisk (med den IQ som finnes på Storting og hos myndigheter) at det er like greit at IKKE få offentlig informasjon! Kanskje en AM eller langbølge kunne være grei?