Kjus: Tror oljeprisen kan stige kraftig

Kremen
IOX 06.08.2018 kl 20:40 1908

https://e24.no/energi/olje/naa-gjeninnfoerer-usa-sanksjonene-kan-ramme-irans-oljeeksport/24409136

Tror oljeprisen kan stige kraftig
Mange analytikere venter at sanksjonene vil ramme Irans oljeeksport. Vurderingen at oljeprisen kan stige opp mot 90 dollar fatet, avhengig av hvor mye olje som faktisk forsvinner fra markedet, ifølge CNBC.

Mandag handles olje i spotmarkedet til 74 dollar per fat.

Data samlet inn av Bloomberg indikerer at Irans oljeeksport allerede har falt med rundt 430.000 fat per dag siden toppen i april på 2,8 millioner fat om dagen.

– Vi vet at sanksjonene kommer til å få effekt, uavhengig av hva offisielle myndigheter sier i Kina, Europa og India, hvor de offisielle myndighetene ikke er enige med USA i det hele tatt, sier Schieldrop.

Bjarne Schieldrop, sjefstrateg råvarer, SEB
Bjarne Schieldrop, sjefstrateg råvarer, SEB FOTO: MARIUS LORENTZEN E24
– De private raffineriene har ikke noe valg. De har for mye virksomhet som kommer til å bli truffet til at de kan håndtere det, sier han.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.08.2018 kl 14:29 1550

Les de gode rapportene som er tilgjengelig og prøv å sett deg inn I caset, det er utrolig interessant.
3D seismikken var ferdig for 5 år siden, men erfaringer gjort på Vikingobrønnen krevde at de ville reprosessere denne og med ny teknologi kan man bedre danne et bilde av formasjonene. Man ser ikke bare på hvor det finnes olje, men nå også på de ulike perforeringene I bergartene hvor sjansen for størst mulig flow er til stede. Med dette kan de plassere brønnene mer nøyaktig for best mulig avkastning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 12:34 1670

Det er enda ikke produsert særlig olje her så det jeg lurer på er om det ser ut som noen kan kjøre denne i kne før en evt. lurendreier overtakele ? Det ser mye lysere ut etter at tvisten om Cor-6 løste seg, men jeg har ikke satt meg helt i i denne enda da jeg fremdeles ikke stoler på selskapet. Spesielt denne 3D seisminkken som det har tatt mer enn 3 år på å få ferdig, og den er enda ikke ferdig. Hvor stor er obligasjonen som forfaller i januar 2020 ? Med leteforpliktelser begynner det haste.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04 Du må logge inn for å svare