ENORME MULIGHETER

isaach
ISAACH 08.03.2020 kl 13:53 743

Det er ikke ofte man får slike muligheter.Frykten driver markedene nedover i rekordfart.Vinneren blir den som har kontanter og kjøper kvalitetsaksjer.Banksektoren er ikke lenger en trygg havn.Tapene innen skipsfart,handel,hotel og reisevirksomhet kan bli betydelige.Etter det verste har gitt seg vil jeg satse på sykliske aksjer.Kina kan riste av seg skrekken først og vi kan da få se en kanonoppgang som sprer seg til resten av verden.Myndighetene vil kanskje satse betydelige summer på infrastruktur
for å få fart på økonomiene.Kanskje man skal vente noen uker med å gå inn,men husk det går fort opp når stemningen snur.
pipelort
08.03.2020 kl 16:00 672

Spørsmålet er NÅR man skal kjøpe, og hvilke selskaper? Bank skal vel fortsette å tjene penger selv med lave renter?
isaach
09.03.2020 kl 14:30 568

DNB var vel ned i 100 ved åpningen idag.Hvis frykten biter seg fast og konkursene begynner å komme skal den nok lengre ned.
For øvrig nevnes det ikke at aksjekursene har vært UNATURLIG HØYE.Det vi ser nå er en kombinasjon av dette,caronavirus og lav oljepris.Når kursene kommer ned på et mer normalt nivå vil jeg tro at markedene roer seg ned.Kanskje vi er der om et par dager?Coronaviruset har altså etter min mening ikke vært hovedårsaken til fallet men utløst en lenge ventet korreksjon,som er blitt større enn vanlig.
isaach
10.03.2020 kl 23:42 490

De amerikanske børsene er alle opp nesten 5%.ikveld.Investorene har tatt til vettet.Coronaviruset er som en mild influensa.Noen syke gamle stryker med,men det behøver vel ikke ødelegge verdensøkonomien??I Kina går det mot normalisering og det tar ikke lang tid før fabrikkene spyr ut produkter.Glad jeg fikk vektet meg opp idag.Jeg er langsiktig og nattesøvnen vil ikke bli forstyrret av noen dårlige enkeltdager.