MAGSEIS - Viktig Informasjon!

PetroMonkey
MSEIS 07.08.2018 kl 00:22 11651

Kontraktsforlengelse meldt i dag er VEDLIG viktig for Magseis. De kunne hatt en båt uten aktivitet og brent kontanter. Det var det som var nedside risiko i selskapet.

Jobb i 7 månender med sannsynligvis god marginer som de har hatt før betyr bare ein ting. Mye Cash!

I Q3 vil de ha alt av utstyr de har produsert til nå i bruk med to mobile operasjoner og forlengelsen.

Magseis har de komponetene de trenger for å produsere flere tusen noder, og det skal de gjøre i 2018 og 2019 (ref presentasjoner). Komponentene som er viktig her er atom klokker og sensorer.

Cash betyr at de vil også ha mulighter til å bygge flere mobile systemer. Hvor mangen? Jeg tipper et par til i først omgang.

4 Mobile systemer kan spres ut i for eksempel, Norge, Asia, USA, og Sør Amerika. De har aleredde noe i Midt Østen. De vil ike ha behov for å frakte rundt veldig ye, men samtidlig vil de kunne dekke omtrent hele verden. Flere systemer kan bygges etter behov for å forsterke enkelte områder hvis / når nødvendig.

Dette er vendepunkt for Magseis uten tvil. De vil bestå som et selskap og blir vært godt rustet til å utkonkurere streamer seismikk over hele verden. Jeg kan ikke forklare hvor viktig denne forlengelsen er i selskapets utvikling. Super Bull.

Noen tro at de vil sende kontainere med fly. Det er mulig, men det koster en del. Mer sannsynlig at de vil sende bare noder med fly. De kommer til å ha nok kontainer utstyr for vekst nå at de burde ikke trenge å send ting rundt med fly uten at det er helt nødvendig. Nodene er 8 kg. Det er fullt mulig å sende paller med noder på fly.

Magseis er EMGS 2 ........ Magseis og EMGS har ingenting med hverandre å gjøre. De som prøver å si det har overhodet ikke peiling på CSEM eller Seismikk. CSEM gir tileggs informasjon til seismikk og redusere risikoen, det er ikke en erstaning til seismikk, og kommer aldri til å bli det. CSEM kan ikke brukes i mangen områder også pga geologisk forhold. CSEM er bra der forholdene er egnet for det. Oljeselskapene bruker ikke nok CSEM, men de vil nok bruke det mer i fremtiden. De er veldig konservative. CSEM begynner å bli veldig bra. Havbunns seismikk er sinnsykt bra.

Magesis trenger ikke en båt nr 2. Det er bare tull å tenke at det er nødvendig. Det er mye bedre å bruke båter i spot markedet akkurat når du trenger de, for å så har ingen kostnader annent en lagringsplass når utstyret er ikke i bruk.

Kundene som vil ha seismikk har ikke egen båter. Båter er eid av rederier som betaler for båten og betaler for crew. De koster vannvittig mye penger å ha en varm båt uten jobb. De brenner kontanter fort som bare det (bare spør EMGS eller seismikk selskaper hvordan dette fungere i praksis).

I dag har Magseis fått alt på line, og startet løpet til å bli et stor selskap som vil være en hodepinne for vanlig seismikk selskaper. De har overlegen data kvalitet, og med mobile systemer blir kostnadene til å samle inn data svær lavt og vil konkurrere på høyt plan med streamer seismikk.

4D seismikk for monitorering er ikke veldig utsatt for olje prisen. Selskaper vil ha det på middles og høy olje pris. Alt annent en hvis olje krasher til $20. Det kommer ikke til å skje. Det vil være et godt markedet for Magseis i veldig mangen år framover. Olje kommer til å bli en riktig bra område mangen år framover. Etterspørselen i Asia og India vil bare øke og øke, og det er der den har økt mest de siste 10 år eller mer. Er ikke mangen der borte som vil komme kjørende i en Tesla som den unntaks tilstand vi har i Norge. Skipstraffik kommer til å snu alt på hode om et par i tillegg når de ikke får lov å brene høyt svovel skittent olje lenger.

Gratulere til alle som har aksjer i selskapet, jeg har selv økt behldning med 50% i dag etter melding kom. Dette var den eneste risiko jeg var bekymret for i selskapet. Det er godt mulig at de har flere moblie systemer byggd opp til neste år, og hvis det stopper opp med båten etter 7 månender der nede, kan de bare flytte noder over til mobile systemer. Riskioen i selskapet er nærmest tatt ut etter dagens melding.

Jeg har mye erfaring med spot operasjoner (leie båter bare når det er operasjoner) og geofysikk. Foretningsmodellen til Magseis er suveren. Teknologien til Magseis er den beste jeg har sett.

Hvis ikke du har aksjer ennå må du bare kjøpe her

Hvis du har allerede, kjøp mer.

Dette blir en fantastisk reise vi skal begynne på nå.

Som alltid må folk undersøke og vurdere selv. Jeg håper at dette har forklart litt av misforståelser folk har som jeg har lest her inne. Jeg mener at det jeg har skissert over er meget sannsynlig det som kommer til å skjer med Magseis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.08.2018 kl 16:34 5638

Hvor har det blitt av `Jrb82`? Kom han seg inn igjen etter nedsalget? Står han på utsiden og ser inn?
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Odi.1
08.08.2018 kl 16:42 5628


Q2 framleggelse på Tirsdag og forhåpentlig gode tall , og så får vi vel noen nye Analyser fra flere hold etter det.

Omsatt 3,2 Millioner kr , opp ca 2,62% end 17,60
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
cracker jack
08.08.2018 kl 16:48 5612

Vi har høyeste volum i dag siden dagene rundt forrige kvartalspresentasjon. Viktig å merke seg at det hele tiden er høyt volum ved oppgang og lavt på dager med nedgang. Må si jeg er meget komfortabel med min sits i MSEIS. Selskapet har nå mulightet til å jobbe grundig videre mot nye avtaler, og det er meget sannsynlig at vi få ytterligere kontraktspåfyll for Q4 og videre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
08.08.2018 kl 16:57 5600

Matsern,

Jeg klarer ikke å huske hvor mangen spot båter jeg har vært helt eller delvis involvert i livet mitt, det er mye. Ikke en eneste av de operasjonene var som du beskrive. Alle var leid inn av service selskapene, ikke av oljeselskapene.

Hvor type spot operasjoner har du vært involvert i ?

Det spiller egentlig ingen rolle hvem som kommer med båtene, jeg er bare interresert i Magseis og at deres utstyr blir satt på båtene. Jeg sier dette til deg for din egen del. Det er bra at du er engasjert og interresert i geofysisk selskaper.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Das Kapital
08.08.2018 kl 17:07 5580

Matsern har alltid meldt ut fra sin egen forståelse og formidlet som sannhet.. Tenker førstnevnte er veldig bra, mens sistnevnte ikke er helt innafor.. Merkes på argumentene at Matsern ikke har jobbet i eller med seismikkselskap, men det har vel de færreste (:
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 19:42 5484

Conocophilips jobben magseis utførte i Q3-17, benyttet skandi hugen med 3 ROV ombord og som var på 7 års kontrakt med conocophilips. Hvorfor krangle om detaljer.

Her kan du lese mer om den operasjonen og se bilde av skandi hugen
http://www.magseis.com/magseis-wins-supplier-recognition-award-from-conocophillips/

LES DEG OPP! et vennlig tips :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Arivle
08.08.2018 kl 22:47 5393

Nå har jeg solgt alt i magseis
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.08.2018 kl 22:53 5382

Blir morsomt å se utviklingen fremover.
Cash på bunnlinjen, sikret jobb, 100% utnyttelse, godt posisjonert for å styrke backlog, noe i pipen? 16.August får vi svar :)
Sikret seg et godt Q2 og enda bedre Q3!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
08.08.2018 kl 22:56 5368

Har du solgt deg ut?

Wow, du kommer til å angre på det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 23:28 3939

Han/hun/det har aldri eid en aksje i magseis. Det er slik man slenger ut på forumet i håp om at noen skal selge slik at man får kjøpt billig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
JahMason
09.08.2018 kl 08:48 3851

MAGSEIS i siget nå - skal vi endelig få en etterlengtet ferd opp mot target? 30NOK
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Bulle
09.08.2018 kl 19:14 3758

Er det slik at Magseis er de eneste som driver med Havbunnseismikk?
Eller kan alle seismikk selskaper begynne med det?
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 19:25 3753

se denne tråd på Shareville https://www.shareville.no/aksjer/magseis/kommentarer eller stol på nylig uttalelse fra CEO

Per-Christian Grytnes, CEO comments:
"We are delighted to win this project which further strengthen Magseis'
position as the industry leader with our MASS Modular technology".

eventuellt stol på ConocoPhillips sin vurdering "Announces Winners of 2017 Supplier Recognition Award Program" i klassen " Doing Business Better: WGP Group Ltd. and Magseis Operations AS"

Instead of procuring a traditional turnkey package from a seismic acquisition contractor, WGP Group Ltd. and Magseis Operations AS collaborated to implement a “One Team” approach to conduct the 2017 Eldfisk seismic campaign. This completely new business model yielded innovate planning, quick troubleshooting and excellent communication with internal and external stakeholders. The campaign was safely executed, provided high-quality 4D seismic data for reservoir monitoring, and was completed for a significantly lower cost than previous Eldfisk campaigns.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 19:41 3730

Bulle, det er flere som driver med havbunnseismikk. Men det er ingen som har like god teknologi som magseis. Derfor har magseis jobbet i flere år for verdens største oljeselskap, Saudi Aramco. Magseis har en patentert roboteknologi med lette noder.
Det er ikke slik at PGS kan kaste seg inn i dette markedet. Det kreves mange år med teknologiutvikling og selv da er det ingen garanti for suksess.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Bulle
09.08.2018 kl 20:07 3697

Mastern. Da er det kanskje slik at Magseis er de ledende på denne teknologien.
Er alle i denne bransjen enige om det... og ikke minst oljeselskapene?
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
JahMason
09.08.2018 kl 22:06 3638

Alle er enige i det. Oljeselskapene vet!
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.08.2018 kl 23:08 3599


Da har vi kun to ordinære handle dager igjen til H1 og q2 presentasjonen.
En godt fornøyd Gryte med å sikret target for 2018. 3+3+7 Måneder kontrakter.
Spennende blir det om dette "båt2" prosjektet, om dette og antall Noder med personell er i rute for 2019.
Skulle en gå videre med båt to, var vel minimum avtale 11 - 18 Måneder det som var en forutsetning.? , Rette antall ligger i q1 presentasjonen (web)


Så blir det resultatet da , absolutt ikke sikker på hva dette blir, eventuelt hvor mye traning har gnagd på cash kassen, osv.

Eventuelt andre mindre ikke meldepliktige kontrakter som en har tjent penger på .


Spennende nå, uten tvil.
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.08.2018 kl 07:51 3505

Om en er usikker på hva mseis har, og holder på med , se nettsiden som er meget god.

http://www.magseis.com/



" MASS Cable has a proven track record from start of operations in 2013 and set a record breaking deployment of ~350km of cable in a rolling spread on Saudi Aramco’s S78 project in the Red Sea.
Mageseis’ next generation MASS Cable Crew will have capacity of up to 10,000 nodes and 1,000km of of cable, resulting in substantially higher efficiency and lowest cost offering in the industry.
Magseis’ business model is to operate large equipment spreads, share a pool of nodes across different deployment platforms;
Redigert 20.01.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare