MAGSEIS - Viktig Informasjon!

PetroMonkey
MSEIS 07.08.2018 kl 00:22 11626

Kontraktsforlengelse meldt i dag er VEDLIG viktig for Magseis. De kunne hatt en båt uten aktivitet og brent kontanter. Det var det som var nedside risiko i selskapet.

Jobb i 7 månender med sannsynligvis god marginer som de har hatt før betyr bare ein ting. Mye Cash!

I Q3 vil de ha alt av utstyr de har produsert til nå i bruk med to mobile operasjoner og forlengelsen.

Magseis har de komponetene de trenger for å produsere flere tusen noder, og det skal de gjøre i 2018 og 2019 (ref presentasjoner). Komponentene som er viktig her er atom klokker og sensorer.

Cash betyr at de vil også ha mulighter til å bygge flere mobile systemer. Hvor mangen? Jeg tipper et par til i først omgang.

4 Mobile systemer kan spres ut i for eksempel, Norge, Asia, USA, og Sør Amerika. De har aleredde noe i Midt Østen. De vil ike ha behov for å frakte rundt veldig ye, men samtidlig vil de kunne dekke omtrent hele verden. Flere systemer kan bygges etter behov for å forsterke enkelte områder hvis / når nødvendig.

Dette er vendepunkt for Magseis uten tvil. De vil bestå som et selskap og blir vært godt rustet til å utkonkurere streamer seismikk over hele verden. Jeg kan ikke forklare hvor viktig denne forlengelsen er i selskapets utvikling. Super Bull.

Noen tro at de vil sende kontainere med fly. Det er mulig, men det koster en del. Mer sannsynlig at de vil sende bare noder med fly. De kommer til å ha nok kontainer utstyr for vekst nå at de burde ikke trenge å send ting rundt med fly uten at det er helt nødvendig. Nodene er 8 kg. Det er fullt mulig å sende paller med noder på fly.

Magseis er EMGS 2 ........ Magseis og EMGS har ingenting med hverandre å gjøre. De som prøver å si det har overhodet ikke peiling på CSEM eller Seismikk. CSEM gir tileggs informasjon til seismikk og redusere risikoen, det er ikke en erstaning til seismikk, og kommer aldri til å bli det. CSEM kan ikke brukes i mangen områder også pga geologisk forhold. CSEM er bra der forholdene er egnet for det. Oljeselskapene bruker ikke nok CSEM, men de vil nok bruke det mer i fremtiden. De er veldig konservative. CSEM begynner å bli veldig bra. Havbunns seismikk er sinnsykt bra.

Magesis trenger ikke en båt nr 2. Det er bare tull å tenke at det er nødvendig. Det er mye bedre å bruke båter i spot markedet akkurat når du trenger de, for å så har ingen kostnader annent en lagringsplass når utstyret er ikke i bruk.

Kundene som vil ha seismikk har ikke egen båter. Båter er eid av rederier som betaler for båten og betaler for crew. De koster vannvittig mye penger å ha en varm båt uten jobb. De brenner kontanter fort som bare det (bare spør EMGS eller seismikk selskaper hvordan dette fungere i praksis).

I dag har Magseis fått alt på line, og startet løpet til å bli et stor selskap som vil være en hodepinne for vanlig seismikk selskaper. De har overlegen data kvalitet, og med mobile systemer blir kostnadene til å samle inn data svær lavt og vil konkurrere på høyt plan med streamer seismikk.

4D seismikk for monitorering er ikke veldig utsatt for olje prisen. Selskaper vil ha det på middles og høy olje pris. Alt annent en hvis olje krasher til $20. Det kommer ikke til å skje. Det vil være et godt markedet for Magseis i veldig mangen år framover. Olje kommer til å bli en riktig bra område mangen år framover. Etterspørselen i Asia og India vil bare øke og øke, og det er der den har økt mest de siste 10 år eller mer. Er ikke mangen der borte som vil komme kjørende i en Tesla som den unntaks tilstand vi har i Norge. Skipstraffik kommer til å snu alt på hode om et par i tillegg når de ikke får lov å brene høyt svovel skittent olje lenger.

Gratulere til alle som har aksjer i selskapet, jeg har selv økt behldning med 50% i dag etter melding kom. Dette var den eneste risiko jeg var bekymret for i selskapet. Det er godt mulig at de har flere moblie systemer byggd opp til neste år, og hvis det stopper opp med båten etter 7 månender der nede, kan de bare flytte noder over til mobile systemer. Riskioen i selskapet er nærmest tatt ut etter dagens melding.

Jeg har mye erfaring med spot operasjoner (leie båter bare når det er operasjoner) og geofysikk. Foretningsmodellen til Magseis er suveren. Teknologien til Magseis er den beste jeg har sett.

Hvis ikke du har aksjer ennå må du bare kjøpe her

Hvis du har allerede, kjøp mer.

Dette blir en fantastisk reise vi skal begynne på nå.

Som alltid må folk undersøke og vurdere selv. Jeg håper at dette har forklart litt av misforståelser folk har som jeg har lest her inne. Jeg mener at det jeg har skissert over er meget sannsynlig det som kommer til å skjer med Magseis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 00:41 8063

Flott forklart Petro, eneste jeg kunne tenkt å legge til, er at denne teknologien kan brukes i farvann fra 0 M til flere tusen Meter dybder.
Gjør susen i utvalget på kunder det også.
Så blir det spennende hva Huston kontoret klarer å fremskaffe av avtaler/kontrakter.
Der ble det vel ansatt en ekspert innen segmentet i Vinter , og kjøpere ser nok i suksessen MSEIS har med Kunder i Mitt-Østen, er vel
tredje store perioden de er involvert i arbeidet der. Hører fra seg slikt :-)
Var dessverre ferdig lastet lenge før i dag, men har hele tiden stolt på verdien på egne aksjer er langt underpriset og har stått på Hold.
Skulle det ramle inn midler , blir det flere mseis aksjer, sammen med North.
At en eller flere store aktører vil være med inn her å sikre seg til å være med på denne teknologien, er helt klinkende klart. Kun kort tid.


ps. Håper North investor gruppe klarer å se potensiale i Mseis, spandere 5-6 Millioner om ikke annet. Kan doble seg, og trippel doble seg før Nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 00:53 8036

Den kraftige oppgangen kommer etter førstkommende halvårsrapport 16 august. Da vil kursen stige i første omgang til godt over 20kr. Bare å lene seg bakover og vente gutter. Det er lite spekulasjon i aksjen sammenlignet med den elleville spekulasjonsaksjen PGS. Kun håndfaste tall som teller for MSEIS
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 00:54 8022

:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 00:55 7988

prøv å formater posten din og ikke ødelegg en god tråd :):)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 01:06 7944

da må du gjøre det, matseren
så sletter jeg den? har ikke slikt utstyr her til det..
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 01:17 7887

For de som var irritert over lite info i melding tidligere, så er det litt mer info her, lenger ned i teksten:

http://www.magseis.com/mass-setting-the-pace/

Ser ut som nettsiden har hatt en oppfriskning siden jeg var der sist.

http://www.magseis.com/
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 01:24 7869

North hadde vært mye bedre tjent med en investering i MSEIS en den de tok i SBX. Det var bare tull, men de tjente litt penger på det. Ikke for at SBX et et bra selskap (tvert imot), men fordi de ble invitert inn til 10 øre.

I motsetning til North, er jeg imponert i det MSEIS har klart å få til. Det er ikke bare bare å lage en node som gir veldig bra data og som er så små som de. Se på andre node selskaper. Drar rundt mer store bokser, eller noe som ser ut som en svært stor ost med mye manuelle håndtering. Magseis bruker roboter til å jobbe med de flere tusen noder på hver båt.

Ledelsen virker veldig seriøs, og egentlig hele organisajsonen med måten de har gått fram med utvikling. Ser fram til neste presentasjon om noen dager. De har veldig mye positivt å snakke om. Håper de sier at de skal bygge flere mobile systemer nå, og en oppdatering av hvor mangen noder som er produsert og vil produseres.

En annen ting med MSEIS er at kostnaden for et nytt eller eksisterende selskap å komme inn i en konkurrende posisjon er gankse høyt som betyr at det vil bli få aktører fremover som kan ta makreds leddende posisjon fra Magseis. Jeg vet ikke hva det koster å bygge en slik node, men det er ikke så viktig, de får godt betalt for bruken av de, og de ser ganske robust ut. Kostnaden for å utvikle noe sånt node derimot med robotoer og hele systemet med testing og feiling er formidabelt. Dette er en stor forskjell ift til et selskap som Reach Subsea der nesten hvem som helst kan kjøpe et par ROV'er, leie inn piloter, og gjøre jobber. Ikke riktig så enkelt, men bare for illustrere at forskjellen her er temelig stor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 01:37 7854

Ganske så bra det North har fått til med TXP , de er ikke i driften, men kun investerer i selskap. Like greit kanskje:-)

Og baclog til REACH ser bedre ut en på lenge. Potensial der også.

Dog skulle de selvsagt handlet MSEIS og ikke sbx, enig med det. Ser de roter på med PLCs også. Er nok kun pga billige emi aksjer og eventuelt bond pleie de er med der :-)


Prøvte å hinte der om SSO i vinter, men de ville heller gå glipp av 30-40% avkastning .-)

Nå kan de gjøre en gyllen sjanse med MSEIS, mener nå jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 01:39 7825

MSEIS har konkurrenter på tilsvarende teknologi , men problemet der er at Nodene er så alt for tunge :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 02:07 7954

mye arbeid å formatere aksjonærlisten dessverre.

Grunnen til at konkurrentene får oppdrag, er ikke fordi deres teknologi er bedre. Det er fordi kontaktene deres er bedre pluss at marginene ikke er så gode. De selger seg billigere enn Magseis. Saudi Aramco har råd til å bruke det beste av det beste, derfor velger de Magseis.

Siden du nevner andre aksjer odin. EMGS får en spennende høst. De er posisjonert bedre enn på lenge, kutt i kostnader og nye penger på konto. 24 leterunde inneholder flere lisenser med CSEM som arbeidsbeskrivelse. I tillegg til arbeidsbeskrivelse andre steder i verden. I tillegg vil CSEM fortsatt være et relevant supplement etter overgang til havbunnseismikk. Legge CSEM på topp av havbunnseismikkdata, vil gi bedre grunnlag enn på topp av streamerseismikk.

Se side 10 og 11
http://hugin.info/137402/R/2207128/857999.pdf

Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 06:03 7870

Du ville vært bedre tjent med å investere i Magseies en EMGS. Dette er min personlig mening. Stol på meg.

Fra EMGS sin egen presentasjon: (dette må du også legge vekt på)

Caution required as no significant change to backlog
recorded

Hvis du vil trade EMGS aktivt, kjør på.

Ikke basere pensjonen eller langsiktig investering på EMGS. Jeg har ennå ikke lest noen her inne som virkelig forstår EMGS eller forstår hva problemet egentlig er.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.08.2018 kl 09:09 7737

MAGSEIS - Kursmål 30NOK (kortsiktig)
MAGSEIS - Kursmål 50NOK (middels-lang)

100% utnyttelse av inventar, backlog på grovt betalt jobb ut Januar 2019. Nye noder trykkes pt. 20 000 noder fra Q4/Q1. Beste kvaliteten og et markedet på vei opp i skyene. Dette blir gøy :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
2bi
07.08.2018 kl 09:32 7689

Hvordan vet vi at jobben med Saudi Aramco er så godt betalt egentlig?
Er det sikkert at forlengelsen ble inngått med samme betingelser som opprinnelig kontrakt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 09:40 7659

Nei, vi vet ikke om samme betingelser er inngått for forlengelse. Vi vet at betingelsene var bra før, og bi vet at Magseis har sagt nei til jobber tidligere som har ikke gitt den avkastning de mener de skal ha.

Uansett, om det var til kostpris, så er det bra for selskapet og de slipper å brenne av kontanter på en båt som står stille, så det jeg tidligere gjelder faktisk fortsatt.

Magseis har masse kontanter nå for videre vekst. Mer er alltid bedre, men de holder nok med det de har allerede. Ikke glem at de har to mobile jobber de skal ha inntekt fra nå også.

3 Paralelle Operasjoner !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
2bi
07.08.2018 kl 09:59 7612

Hei og takk for svar PetroMonkey!
Jeg har aksjer i MSEIS og kjøpt flere i løpet av sommeren og har snitt like under 18.
Jeg er bull og har troen på fremtiden for MSEIS men vi må ikke glemme at 2 av de 3 parallelle operasjonene bare har en varighet på 3 mnd.
Det må derfor forlengelser eller nye kunder til ganske raskt hvis ikke er det tilbake til lageret med nodene.
Meldingen i går var selvfølgelig kjempeviktig, men det er fortsatt ting som må falle på plass for at dette skal gå veien.

Blir kjempespennende på halvårsrapporten den 16.08, jeg gleder meg :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.08.2018 kl 13:02 7485

Mest spennende blir å høre hva selskapet har i pipen og om guidingen økes. Vil tro det er noe på gang utover høsten.
Tenkte jeg skulle møte opp 16.August for å høre hva ledelsen og analytikere sier (selv om jeg representerer en mindre post).
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 13:09 7467

«Uansett, om det var til kostpris, så er det bra for selskapet og de slipper å brenne av kontanter på en båt som står stille, så det jeg tidligere gjelder faktisk fortsatt»

Marginene blir bedre for hver extension. Kompetanse, prosess og utstyr blir bedre. Magseis tar ingen kontrakt til kostpris, det er slik streamerselskapene er nødt til å gjøre det
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 13:14 7448

2bi : " Hvordan vet vi at jobben med Saudi Aramco er så godt betalt egentlig?"


Absolutt mest sannsynlig like gode avkastninger på denne som de forrige, en har laget ett løp i BAKLOG og Target for REVENUE for 2018
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 16:32 7326

Magseis tjener rått med penger på driften. Ingen andre seismikkselskaper tjener bedre per km2 data levert
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 16:42 7766

Ja, de tjener bra, bare til å se på regnskapet.

Du må ikke tenke sånn at de mobile jobber er bare 3 månender. De kan også forlenges. Utstyr kan også tæs av og så kommer nest jobb .... og neste båt så er det på an igjen. Båtene Magseis bruke til denne type jobb har kanon billig dagrater i spot. Jeg kunne leide en sånn ei uke eller to for ferie hvis jeg ville .....
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 16:50 7743

MAGSEIS er ett fantastisk konsept, prisbelønnet fra Conoco Philips i fjord for kvalitet og utførelse, og ikke minst gav kundene solide materiell til sin drift.
Som egentlig er poenget med konseptet.

Tirsdag vil vi få høre mye mer om ståa, og om de føler dette er i rute.
Huston, og den siden av fjorden bør en vel få noe informasjon om hvordan muligheter for kontrakter i nærmeste året, skulle en tro?

Av de Billionene som var sakt det var anbud ute på, er det vel kun tildelt en brøkdel enda?

Noen med en oversikt på det?

Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
07.08.2018 kl 16:52 7725

Hva er det som gjør oppgang så vanskelig i denne, det går da formelig på skinner!?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 17:06 7698

En del som ble kjøpt når det var mørke tider, og skam billig... Så nytter de på og gevinst sikrer.
+ at det er stadig en HE som presser ned , og kjøper nede på 16-15 osv...
Kun større handel i flere millioners klassen som kan gjøre noe med slikt, kommer snart er mitt tips.
Ingen seriøse store investorer som vil la denne teknologien og konseptet gå fra seg.

Dog er det minimalt med større volum som er til salgs nede på dette nivået. Vil tro en må over 24-25 kr for å komme seg inn på topp 20 lista om ikke enda mer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 17:31 7648

Jeg tror folk flest ikke ser eller forstår hva som skjer her. Det og misforståelser om teknologi or andre ting er grunnen til at jeg skrev det jeg har skrevet på toppen.

Vil nok komme etter hvert. Første steg er Q rapport, så kommer mer media, så kommer resten av folket.

Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.08.2018 kl 17:42 7631

nei:)

MAGSEIS har en båt , men tre kontakter på tre forskjellige steder, med Seismikk på havbunnene for gigant opratører gitt :)

hmm
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
07.08.2018 kl 21:36 7499

Lurer på hvem som finner det opportunt å selge ned aksjen idag. Aksjen burde vært langt over kr 20,- etter min meming. Et vekstselskap,
med god inntjening, som har en markedsveedi som såvidt overstiger bokført verdi. Lattelig!
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.08.2018 kl 22:05 7461

Det er ikke godt å si, men som nevnt er det ikke overraskende at noen velger å sikre seg en mindre gevinst når man har plukket på bånn. Kan skjønne det! Men den virkelig oppturen har så vidt begynt :)
Kursmål 30NOK - (++)

Nå har de fått sin gevinst, så kursen klatrer nok etterhvert. Helt naturlig at tålmodige minoritetseiere endelig kommer seg ut nå som vi er på hovedlisten.
Ikke glem - de fleste nordmenn liker å løpe etter når kursen går.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
07.08.2018 kl 22:48 7416

Greit nok, men se hvor mye andre seismikkaksjer har gått i år, uten å kunne vise til nada.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
07.08.2018 kl 23:53 7347

Mangen kommer tilbake til det de kjenner fra før av. De forstår ikke at seismikk verden er i ferd med å bli snudd på hodet. Husker du Kodak? De såg heller ikke hva som kom full fart mot de (med digitale kameraer). Folk flest er sauer. Bahhhhhh Bahhhhhhh

Andre tar helt feil av ting de har overhodet ikke peiling om. Sjekk All Time Aksje Kursen til EMGS.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 00:22 7328

Petro, du er inne på noe der. PGS,TGS føles safe fordi det er kjente store selskaper. NB! DnB har 17kr i kursmål fra juni på PGS
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.08.2018 kl 08:01 7210

Nå er det opp til teknologien og MAGSEIS utover høsten å sikre flere gode kontrakter og evt. Få båt 2 ut på en 7-12mnd jobb som vil gi kursen et realt løftet opp mot target (30NOK). 16.August får vi vite hva selskapet selv tenker om mer jobb. MSEIS er fortsatt det selskapet som har steget minst innenfor seismikk.

Super bull!
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
08.08.2018 kl 08:38 7151

Jeg vil heller har flere mobile systemer en et "båt nr 2". Hvorfor vil du sette deg i en posisjon der du har langikstig forpliktelser?

Snakker du om "båt nr 2" av gammel vanner? Har ikke du lest noe av det som er skrevet? Båt nr1 som permanent installasjon or nok.

Egentlig så er båt nr 2 og båt nr 3 aleredde i gang i Q3. Ser hvor kjapt det gikk med mobile systemer? Du går like fort tilbake til null kostnader når det er ikke arbeid.

Før slutten av neste år tipper jeg at vi ser båt nr 4 og båt nr 5. Der båt 1 er i midtøsten, og båt 2,3,4,og 5 er mobilisert med mobile systemer forskellig plasser rundt i verden.

Kom med mot argumenter .....
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.08.2018 kl 09:02 7111

Jeg tenker båt 2 som en leasing. Billig leasing av et supply skip med Magseis sine noder for en 7-12mnd kontrakt med gode marginer. Båten leveres tilbake etter jobben, Petromonkey!

Holder med et skip, men prisene er enda ikke lavt nok nede til multiclient. Så det vil være best betalt og leie skip 2 hvis man lander en 7-12mnd jobb som er godt betalt.

Leser du trådene vil du se at jeg er veldig tilhenger av leie av nodene og det mobile systemet til MSEIS. Jeg tror det blir fremtiden. Leasing og lave kostnader uten en stor flåte som spiser av bunnlinjen.
Revolusjonen har startet - tiden er moden for MAGSEIS :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 09:03 7104

Ja, det er riktig måte å se det på. Magseis kan ha i prinsippet like mange aktive skip som de har noder og crew til. I 2019 kan de for eksempel ha 10 skip, hvis de trykker opp mange nok spread med noder. Skipene har null kost, for det er kundenes skip
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.08.2018 kl 10:08 7032

Som lovet handles det på forlengelse i Rødehavet! Flere som har ventet på denne :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
08.08.2018 kl 12:58 6924

Matsern,

Det er ikke kundenes skip!

Du byr på en kontrakt og gjerne har et par kandidater til skip. Du vet omtrent hvor spotmarkedet er siden du snakke meg meglere eller direkte med rederier. Du legger inn anbud på kontrakten der du har inkludert din kost for båten som en del av dagraten eller lump sum pris. Etter du vinner kontrakten, ingår du kontrakt med en rederi for en båt i X antall dager, med opsjoner for forlengelse og en beskrivelse for hvordan du kan og vil kalle opsjoner mot slutten av firm del av kontrakten.

Opsjoner er der for deg og for rederiet for å ha en viss peiling for neste kunde som vil leie båten. Hvis ingen kommer etter deg, så har du mer rom for å forhandle opsjoner. Jo nærmere du kommer slutten av firm, jo mindre opsjoner du kan kalle vanligvis hvis det er noen som venter på båten.

Hvis Magseis vil leie ut noder til en 3rd part, så har de muligens sin "egen" båt, som er sannsynligvis leid inn for jobben. De vil nok skjer med samme metoden som beskrevet. Jeg kjenner ikke til noen rederier som eier PSV, MPSV eller andre egnet båt typer som driver med seismikk data innsamling.

Hvis noen senere vil leie noder for å bruke de på en spesialle byggd vanlig seismikk båt skal jeg ikke si er umulig, men vil si at det er ikke så sannsynlig. Ihvertfall de some er veldig bredt bak siden de bruker mye drivstoff. Blir også mer omfattende å få montert ustyr på en spesialle byggd båt istendenfor en ren dekk som du har på andre båter.

Magseis med kontainerene har mulighet for å ta av og på utstyret fra båtene veldig fort. Da er det best men et ren åpen dekk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
08.08.2018 kl 13:32 6888

PM: " Egentlig så er båt nr 2 og båt nr 3 aleredde i gang i Q3. Ser hvor kjapt det gikk med mobile systemer? Du går like fort tilbake til null kostnader når det er ikke arbeid.

Før slutten av neste år tipper jeg at vi ser båt nr 4 og båt nr 5. Der båt 1 er i midtøsten, og båt 2,3,4,og 5 er mobilisert med mobile systemer forskellig plasser rundt i verden.

Kom med mot argumenter ..... "


Gryte sa vel på sist presentasjon at egen båt NR to kom kun om en fikk arbeid i en minimum antall måneder. Slik må det alltid være.
Oppstart skulle etter planen komme i Jan/Feb 2019.
Er lett å tenke 2+2 med det vi fikk høre i går som sto om på HO, kun indisier , selvsagt :-)

Båt eksempelvis i ASIA som en nå leier inn for 3 måneder , skulle på en lengre annen kontrakt etter at den var ferdig med leie til MSEIS.


Blir alltid ett puslespill, om en ikke eier , eller langtids leier båter, og eventuelt utstyr, en kan ikke risikere å stoppe opp ekspansjon med at en ikke klarer å stille med båt til en hver tid, dessuten er disse båtene ikke hva som helst, det må også klare å Huse nok personell for MSEIS i tillegg til mannskap på båten.

En trenger ikke være Rakett forsker for å forstå hva som er i gjære nå :)

Var nok trykk på den "Røde" knappen det, med å sikre 3+3 + 7 måneders arbeid, i N-Europa-Asia og Mitt-Østen, .



En bør lese : petroleum geoscience Magazine

https://www.geoexpro.com/articles/2017/10/the-future-is-at-the-bottom-of-the-ocean
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 14:44 6838

Petromonkey

Oljeselskapene har allerede leid inn skip, feks PSVer i spotmarkedet eller på lange kontrakter. Det er disse skipene oljeselskapene benytter, når de hyrer inn de containerbaserte løsningene til Magseis. Med andre ord, det er kundens skip (innleid)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
08.08.2018 kl 14:50 6823

Ikke umulig vi ser 17,6 kr i Auksjonen i dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Vikusen
08.08.2018 kl 16:09 6762

Her kjøpes det meir og heving av snitt!!! Trua.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare