IOX - Colombia pumping US$324mn into oil, mining transparency

Slettet bruker
IOX 07.08.2018 kl 01:41 12322

I guess that some of that money will find it's way to IOX

"Colombia pumping US$324mn into oil, mining transparency

By Michael Place 
Monday, August 6, 2018"

"Colombia's extractive industries will receive 6bn pesos (US$324mn) over the next four years to invest in transparency initiatives, the mining and ..."


http://www.bnamericas.com/en/news/oilandgas/colombia-pumps-us324mn-into-oil-mining-transparency/
Redigert 20.01.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.08.2018 kl 15:16 5889

Må dere slutte å dramatisere. En workover rig er en vanlig borerigg, men hvor de har tilleggsutstyr for å teste brønnene.
Slettet bruker
07.08.2018 kl 15:18 5879

Tydelig markedet frykter at dette vil resultere i emisjon.
July august, september og oktober uten inntekt lover ikke godt
nopetter
07.08.2018 kl 15:19 5873

skal vi si det slik mc

å frakte en slik rigg offshore på et ditto fraktefartøy der man laster og losser alt i et kranløft eller to må være mye mindre kostnadskrevende , tidsbesparende og mye lettere enn gjennom en jungel som eies av ditto landeiere som man først skal bli enige om på trailere på elendige veier.


og når har du blitt olje ekspert MC. som aksjonær i noen måneder i IOX. jeg har vært aksjonær i flere olje gass selskaper siste var QEC og du så hvordan det gikk med dem når de ikke fikk fracking tillatelsene og kom i en rettslig konflikt med myndighetene i ditt hjemland
Slettet bruker
07.08.2018 kl 15:26 5843

nopetter

Again I am only using what IOX has announced and that it is "alternative path to secure access to the Vikingo-x1 site is close to materialize". What happens with QEC in Canada has nothing at all to do with IOX and Colombia. The Colombian government has projected that they want to boost production and to get more foreign funding to the country. Colombia has not the luxury to say no to oil and gas as Canada, they need the money badly

p.s. This field is not new for me

p.s. 2 IOX has fallen 30% in a month and 16% in a week. It is over sold


Redigert 07.08.2018 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
07.08.2018 kl 15:27 5834

FQ:

Uten inntekter? den var ny! Selskapet koster inn penger selv om denne ligger brakk i noen skarve månder! De har kun mistet litt produksjon!
Tutogkjør
07.08.2018 kl 15:28 5835

nopetter

Jeg regner med at du kjenner igjen typen ala damn fra det gode gamle forumet og QEC trådene. Lært seg å skrive engelsk nemlig. IOX er den nye favoritten for QEC gikk til helvete... og her ser vi samme problemene. Olja buller, men det hjelper ikke når selskapet driter på draget!!
nopetter
07.08.2018 kl 15:35 5809

mc

det du skriver, hva har dette med denne saken å gjøre. hva myndighetene sier er en ting hva dette har med en produksjonsstans på dette feltet er en total annen ting. du tror vel ikke at de skal betale IOX for denne nedetiden med ditto andre kostnader. dette er en av verdens mest korrupte land der narko kartellene eier så og si hele staten. landet har en av det høyeste produksjon av kokain i sør og mellom amerika og mordrate per innbygger. selv om dette heller ikke har noe med IOX å gjøre
Slettet bruker
07.08.2018 kl 15:36 5806

tutogkjor

?
This is a broken pump and an access road problem, what a hell does it have anything to do with the Canadian populist politicians?
Slettet bruker
07.08.2018 kl 15:38 5798

Canada and Norway are corrupt as well, just look around you ;)

Do you remember NEC?
Redigert 07.08.2018 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.08.2018 kl 15:54 5735

heldigvis var jeg ikke aksjonær i NEC

alle land har en viss form for korrupsjon men ikke på disse nivåene.
YNWA250505
07.08.2018 kl 16:11 5294

Slipp nå ned de 4k jeg venter på kr 5.02 nå da?
YNWA250505
07.08.2018 kl 16:18 5265

Takk for det. De legges i skuffen og skal se de kan selges med 3 gangen i løpet av 6-12 mnd!!!
Slettet bruker
07.08.2018 kl 16:24 5233

I bought even more today

Time will tell if that was a wise move
YNWA250505
07.08.2018 kl 16:34 5186

mcaxel, ja hadde vi vært 100% sikre så hadde vi nok solgt hus, bil, kjerring og unger. Men vi har jo i alle fall trua og den er det ingen som kan ta fra oss. Nå vil det bare ta et par måneder (muligens) lenger før kursen banker over kr 10, men at vi kommer ditt det tror jeg sterkt på. Jeg kommer til å kjøpe mer her nede om det skulle by seg. Mulig jeg nå avventer til fredag for å se om proffene klarer å kjøre ned kursen ytterligere, på det som mest sannsynlig ikke er verdens beste tall? Hvem vet kanskje vi blir positivt overrasket? Olja er i alle fall på vår side og høyere vil den garantert gå.
YNWA250505
07.08.2018 kl 17:03 5105

Håper på kraftig fall i oljelager fra USA i morgen.
disippelen
07.08.2018 kl 18:50 4949

Ned å teste 4,5 i morgen? Virker som det kjøres ned på psykologi for å riste litt. Jaja, synd inngang på 5,10 ikke var bra nok denne gang.
Slettet bruker
07.08.2018 kl 19:38 4839

Ja når jeg føler at selskapet har begynt å få litt tillit i markedet, så kommer dette. Er redd at dette har noen visst en stund, derfor salgspresset siste tiden. Hadde håpet den holdt seg over 5,men tviler på det nå




Slettet bruker
07.08.2018 kl 20:32 4749

Nå har aksjen reagert opp to ganger, to dager på rad fra støttenivået rundt 4,80kr og begge dagene endt over 5kr på tross av salgspresset. Det gir meg grunnlag til å tro at aksjen skal litt opp eller fortsetter sideveis inntil endelig konklusjon foreligger.
Jeg tok noen aksjer idag på bakgrunn av dette, jeg tror markedet overreagerer.

RSI på 33.
Historisk sett snur også aksjen ofte oppover når RSI nærmer seg 30 tallet.

Lykke til :-)

rischioso
07.08.2018 kl 20:38 4731

Vi er vel alle enige om at den kortsiktige nedsiden ligger i usikkerheten om og rundt tiden ting vil ta til de igjen er i prod. En ting er opprigging og nedrigging som mer eller mindre har en kjent timeline.

Det som er ukjent er tilgang til og fra site over annenmanns eiendom og ikke minst ledetider på deler så lenge ikke problemet er kjent så kjenner man heller ikke til hva som må byttes ut - i mange tilfeller vil det kunne bli en mindre total kostnad gjennom å kjøpe inn en ny pumpe kontra det å skulle gamble på dele behovet og ikke minst at den kan fortsette å feile selv etter dele bytte pga fatique på hovedkomponenter...

Av samme grunn har nok også selskapet ikke kommet med noen tidsestimater for når de forventer å være tilbake i produksjon og heller vil oppdatere markedet på et senere tidspunkt i prosessen når mer info foreligger.

-----------------------------

Downhole Diagnostic

The operator of this well reported production had dropped off and they were unsure why. This well used to run on timer but as of recent, the only way they could get any production in the tanks was by running the well 100%--but they were still only making a couple barrels of production a day on Hand. They had dropped the well to a tag thinking the well might have been experiencing Gas Interference or Trash in the pump, but the tag did not help. The Fluid Level Survey indicated there was plenty of fluid above the pump (about 1500'), so the well was definitely not pumped off.

The Pump Card is a classic example of a worn pump (with the addition of a 1.5" tag at the bottom of the stroke). A worn pump card looks like an upside-down bowl: this is because the full fluid load is only picked up by the plunger in the middle of the up-stroke when the plunger is at its fastest speed. The pumping unit (and plunger) move slower at the top and bottom of the stroke as they slow down to reverse direction, but at the middle of the stroke they are moving the fastest (the plunger is moving faster upwards than the fluid is leaking by the plunger, and thus the plunger is able to lift the full fluid load in the center of the up-stroke). As soon as the plunger velocity (and instantaneous displacement) is outpaced by the high rate of leakage by the plunger, the fluid load on the plunger drops below the upper flat line (full Fluid Load line) and the Standing Valve closes, meaning no new fluids are being sucked into the pump chamber.

On this example, the Effective Plunger Travel (the "pumping" part of the downhole stroke) is only the 8" flat line at the center of the Pump Card. The software doesn't recognize how to compute this, so I moved the EPT line to 8" in order for the software to properly calculate the estimated production from this card (which was 9 BFPD). A subsequent Traveling Valve Test showed a rapid load leak-off and indicated the pump leakage was around 11 BFPD, meaning the pump leakage was essentially the same as the total estimated displacement and this was why their daily production was essentially zero.

The operator essentially has two options in this case: 1) Pull the well and do a pump change, or 2) Change the motor sheave size to increase the SPM and see if they can regain their full production without resorting to pulling the well.

The well only made about 8 BFPD when it was pumping normally, so option #2 above might be a viable option (especially considering the current low oil price environment) but option #2 fails in that it might not work, or it might only work for a short duration--when the pump is fully wore out. At that point, the pump will have to be replaced and then the operator will have to send a roustabout crew back out there to downsize the motor sheave back to what it originally was as there will be no need for the well to be pumping any faster (which will only likely increase the rate at which failures occur). Even though I love to help customers find creative, economic solutions to their problems, in this case I ended up recommending they pull the well and change out the pump.

https://www.youtube.com/watch?v=6eATZIoaFlc
Redigert 07.08.2018 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.08.2018 kl 20:52 4684

Det er så og si umulig å komme med eksakte tidshorisonter om en såpass krevende operasjon. Jeg regner med at tilgjengeligheten ikke er av de letteste og når de sikkert må drive med forhandlinger med landeierne for å få brakt utstyret til feltet. Her er det enda mange nervøse investorer som skal ut. Og kommer det litt flere ubehageligheter så kommer 3 tallet fort på skjermen
Slettet bruker
07.08.2018 kl 20:55 4671

Mye vil ha mer sies det, aksjen er trossalt ned 32% fra toppen i juli. Jeg tror ikke den skal under 5kr med det første.
carthago
07.08.2018 kl 21:24 4591

Hvor i all verden kommer alle disse IOX ekspertene fra. De fleste har ikke brydd se om IOX tidligere. Er det et prekert behov for å fremme sin egen fortreffelighet og å forklare og spå noe som allerede har skjedd.

Dette er et merkelig fenomen når aksjen går opp, må de forklare hvorfor, det samme når den går ned.
Det rare er at de fleste har ikke engang aksjer i selskapet, men fryder seg over en nedgang som sannsynligvis er større enn den aksjen de er investert i. Om de da i det hele tatt har aksjer. Monopol penger er ikke spesielt gangbar på børsen.

Jeg kaller dette nett troll som har et innestengt behov for å mene noe om alt uten at de egentlig vet hvorfor.
Dette gir meningsløse diskusjoner og gjør forumet til en vits.

Sett tilbake, så har ikke forum, spesielt Hegnar sitt, tilført noen verdens ting av verdi.

Til de som lurer, ja jeg har pr. dags dato 500.000 aksjer i IOX, er komfortabel, men har aldri hausset/baisset den aksjen eller andre aksjer, spesielt de jeg ikke har vært investert i.

Nå takker jeg for meg på forumet, så får dere bare kose seg videre med allverdens konspirasjonsteorier og fandens oldemor.




nopetter
07.08.2018 kl 21:49 4514

So what

Jeg chattet lenge med en som satt med 2 millioner aksjer i IOX da var kursen over kr 10. Han mente kursen lett ville nå 30 nivået. Jeg var ikke like overbevist og i etterpåklokskapens lys så var det lurt og kursen er mer enn halvert fra dette nivået og hvis du har sittet dønn I ro fra 7,90 til disse nivåene så sier det mer om deg enn hva du mener om ekspertene på HO. Det er ikke bare tullinger som skriver på disse trådene.
Slettet bruker
07.08.2018 kl 22:06 4471

It's like with ELE ;)
Who knows maybe they will succeed

With the 200 mil. NOK "Cor-6" settlement and with 10 new Oil wells and with a higher Oil price today, it is more likely to reach 30 NOK than ever before. Just look at PEN
Slettet bruker
08.08.2018 kl 01:05 4290

Sluttkurs i morgen 4.60.
Denne skal ned det er kun 1.9 millioner igjen på kontoen har lest på rapporten i dag.
Restrictet cash er 4,9 mill. Det betyr at det kan spøke her. Så kommer i tillegg produskjonsstans.
3D seismikk tar så lang tid at de må vel snart ha en ny 3D seismikk ?
Redigert 08.08.2018 kl 01:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 01:39 4257

Why not 0,60 NOK? Now when your at it..

When you did read it, then you could as well have read that Vikingo-1 is not the only producing Oil well

But, that fact we don't need to know

Of course they need a new 3D seismic, the food control agency said it was out of date and had to be thrown out

YNWA250505
08.08.2018 kl 08:02 4075

smartulf, tror du 3D seismikken de nå har blir borte? Eller mener du at alt vil flytte på seg under bakken? Hvilken rapport snakker du om ?
Slettet bruker
08.08.2018 kl 09:00 3915

Ithe 3D should be ready soon, says the last IOX financial report