NAS - massive tvangssalg i dag!
https://finansavisen.no/nyheter/personlig-okonomi/2019/12/02/7478631/nordnet-okonom-spar-norwegian-suksess
Spådde suksess. Nordnet-kundene hamstret NAS.
Nå får de belånte telefon fra Nordnet om å stille sikkerhet i form av mer egenkapitalen (innskudd) ellers blir det tvangssalg.
Dette blir stygt. Ser vi 7,50 i dag? 5 kroner før fredag?
Snakk om suksess!
Spådde suksess. Nordnet-kundene hamstret NAS.
Nå får de belånte telefon fra Nordnet om å stille sikkerhet i form av mer egenkapitalen (innskudd) ellers blir det tvangssalg.
Dette blir stygt. Ser vi 7,50 i dag? 5 kroner før fredag?
Snakk om suksess!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Habub
09.03.2020 kl 08:13
7802
HAHA..
Har du overhovedet læst artiklen?
Copy paste:
- Dessuten kan Norwegian flytte kapasitet. Hvis dette ikke vedvarer, vil pengene komme inn igjen. Kostnaden går ned, og for tiden går Norwegian på litt sparebluss, fortsetter han. Flyanalytikeren sier at det primært er topplinjen til Norwegian som rammes, altså brutto inntekter Justerer vi for kostnadbesparelsene, blir ikke nettoeffekten så stor.
- I Kina ser vi at flytrafikken er begynt å komme tilbake igjen i underkant av 30 dager etter utbruddet. Sannsynligheten for at det skal bli en nedstengning i flere europeiske land er veldig liten, sier Elnæs til Nettavisen Økonomi.
Har du overhovedet læst artiklen?
Copy paste:
- Dessuten kan Norwegian flytte kapasitet. Hvis dette ikke vedvarer, vil pengene komme inn igjen. Kostnaden går ned, og for tiden går Norwegian på litt sparebluss, fortsetter han. Flyanalytikeren sier at det primært er topplinjen til Norwegian som rammes, altså brutto inntekter Justerer vi for kostnadbesparelsene, blir ikke nettoeffekten så stor.
- I Kina ser vi at flytrafikken er begynt å komme tilbake igjen i underkant av 30 dager etter utbruddet. Sannsynligheten for at det skal bli en nedstengning i flere europeiske land er veldig liten, sier Elnæs til Nettavisen Økonomi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
09.03.2020 kl 08:23
7625
I dag er det mange som flytter fra olje til Nas. Ned først så opp på ettermiddagen
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 08:47
7432
Media krisemaksimerer, les selv hva NAS skriver. Det er ingen utfordringer med finansiering.
The convertible bond issued in November 2019 is guaranteed by the Company’s fully owned subsidiary Arctic Aviation Assets DAC (“AAA”). There are two financial covenants in the bond terms; i) that the guarantor maintains a book equity of minimum USD 400 million, and ii) that the guarantor maintains a debt to book capitalization of no more than 85 percent. As of year-end 2019, AAA were well within these limits with an unaudited book equity of USD 596 million and a debt to book capitalization of 81 percent. Following 31 December 2019, there has been no change in AAA that would result in a material change that would impact the covenants.
https://newsweb.oslobors.no/message/496657
The convertible bond issued in November 2019 is guaranteed by the Company’s fully owned subsidiary Arctic Aviation Assets DAC (“AAA”). There are two financial covenants in the bond terms; i) that the guarantor maintains a book equity of minimum USD 400 million, and ii) that the guarantor maintains a debt to book capitalization of no more than 85 percent. As of year-end 2019, AAA were well within these limits with an unaudited book equity of USD 596 million and a debt to book capitalization of 81 percent. Following 31 December 2019, there has been no change in AAA that would result in a material change that would impact the covenants.
https://newsweb.oslobors.no/message/496657
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 08:55
7260
Glem heller ikke at NAS tjener store beløp på den lave oljeprisen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Ved åpning ser det ut til at Norwegian nå har mistet 80% av verdien på under en måned. Selskapet nærmer seg verdien av én dreamliner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 09:09
6972
nedgang ... javel... da får vi handle mere
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Blir stadig mer overbevist om et hostile takeover av Nas. Hvem flagger først?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 09:29
6527
JS virker helt lamslått. Er det slik at når han ikke får snakke om luftige visjoner, så vil han ikke vise seg offentlig? Det er mye han kunne sagt, bla hvilken fantastisk kostnadsfordel selskapet fremfor sine konkurrenter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Tror dette skal gå bra for NAS, men bare for de som har likviditet til å holde ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Godt mulig målet til syvende og sist er å forsøke å få knockout på Kjos og HBK. Shortere har tapt groteskt med penger på Norwegian tidligere, hevnen time er vel endelig kommet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 09:36
6350
Undertegnede har ikke skrevet bok om ledelse, men det er da ikke på sin plass at Kapteinen gjemmer seg under dekk når stormen herjer som verst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
allers
09.03.2020 kl 09:44
6210
Når panikken er på topp, da handler man.
Veldig irritert over at eg ikkje fikk med meg at DNB starta på 100kr i dag:(
Veldig irritert over at eg ikkje fikk med meg at DNB starta på 100kr i dag:(
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 10:00
6070
NAS går i pluss i dag. Tjener meget godt på lav oljepris og ingen problemer med finansieringen videre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Legende
09.03.2020 kl 10:04
6353
Tror dere vi noen gang vil se NAS ned mot 1 krone?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Habub
09.03.2020 kl 10:10
6262
HAHAHAHAHA....
Kun hvis de om 2 måneder laver et split så 1 aktie bliver til 35.
NEI, det er et fuldstændig absurd tal, NAS burde ALDRIG havde været under 25 kroner. Om 2 måneder sidder de fleste og er i CHOCK over at det lykkedes markedet at køre NAS nas ned i det beløb, resten er bare lei at de ikke fik købt under 20 kroner.
Kun hvis de om 2 måneder laver et split så 1 aktie bliver til 35.
NEI, det er et fuldstændig absurd tal, NAS burde ALDRIG havde været under 25 kroner. Om 2 måneder sidder de fleste og er i CHOCK over at det lykkedes markedet at køre NAS nas ned i det beløb, resten er bare lei at de ikke fik købt under 20 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 10:15
6195
Ser ut til at panikksalget er over.....de mest nervøse investorene har solgt seg ut..
Flyselskapene i kina gikk opp i verdi... besparelser på fuel og at corona er på tur å bli historie er de mest sannsynlige årsakene..
IAG / LHH er ned 7-5 pst , men er på tur opp - Sas er opp 2-3 pst - underlig nok
Corona påvirker fortsatt europeisk fly bransje negativt - Ikke overrasket om NAS ender i pluss
Flyselskapene i kina gikk opp i verdi... besparelser på fuel og at corona er på tur å bli historie er de mest sannsynlige årsakene..
IAG / LHH er ned 7-5 pst , men er på tur opp - Sas er opp 2-3 pst - underlig nok
Corona påvirker fortsatt europeisk fly bransje negativt - Ikke overrasket om NAS ender i pluss
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 10:16
6164
Selskapet har ikke tillit fordi de ikke viser kortene. Hvorfor tillater de kursen å synke til 8 kroner fremfor å ta en deal med Boeing som kan gi milliarder i kassen og ro i noen mnd? Om ikke vi hadde sett mer enn 18-20 kroner, så kunne kursøkningen kommet gradvis etter at corona panikken har lagt seg. Flere snakker om at NAS kan begynne å kansellere bestilling av max fly den 13.3, men hvor er beviset på dette? Vi vet det er i aller nærmeste fremtid, men hadde vært fint med en dato som lar seg verifisere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
09.03.2020 kl 10:22
6094
De har informert markedet ved flere anledninger. Nas trenger ikke tilgang til Boeing pengene med engang, Nas står sterkere i forhandlingen med Boeing når de har muligheten til å kansellere hele avtalen. Boeing vil nok ikke miste en stor kunde og derfor gi en bedre avtale enn det de hadde ellers gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 10:42
5922
Det ligger i kortene, så hvorfor trenger partene å vente på det? De har også hintet at de venter på avklaring på når flyene blir levert, men de kan vel gjøre som andre: Inngå en avtale og etterbetale ved ytterligere forsinkelser?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
09.03.2020 kl 10:52
5839
Nas har ikke samme utgangspunkt som de andre flyselskapene. Nas har bestilt fra både Airbus og Boeing. Derfor kan Nas være hardere i forhandlingene og få til en mye bedre avtale, ellers blir det kansellering av Max. Blir en spennende uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Georg Dokkon
09.03.2020 kl 11:27
5623
Tja det blir spennende hvis dette fortsetter en god stund, da skal en ikke se bort fra kurser i området 1-3 kroner, eller eventuell konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 11:46
5494
blir jo høyt uansett doblet antall aksjer, så er rimelig fornøyd,, går jo ræva uansett med tanke på olje og kronekurs ,,, burde kanskje puttet pengen inn i gull
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 11:52
5431
Kanskje derfor NAS er så rolig mht meldinger og info. Boeing avtalen / avgjørelsen kan være rett rundt hjørnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
UCTS
09.03.2020 kl 12:09
5273
Siste oppdatering på hedge av JET er fra februar-tallene sist uke.
Gitt at NAS ikke har hedget siden det, anslagsvis hvor mye i prosent av årsforbruket er pr.d.d uhedget?
Q1 20 mt 132,000 USD 577
Q2 20 mt 161,000 USD 574
Post Q2 20 H mt 153,000 USD 560
Gitt at NAS ikke har hedget siden det, anslagsvis hvor mye i prosent av årsforbruket er pr.d.d uhedget?
Q1 20 mt 132,000 USD 577
Q2 20 mt 161,000 USD 574
Post Q2 20 H mt 153,000 USD 560
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
stud_trd
09.03.2020 kl 12:10
5262
Burde ikke dette oljefallet gjøre ufattelig mer vondt for alle andre flyselskaper ? NAS er vel blant de selskapene som har hedget olje desidert minst ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:15
5207
blir jo litt mer sammensatt pumpeprisen går ikke ned umidelbart og så svekker kronene seg. antar at lån blir dyrere å innfri. men har jo tro på at Norwegian ikke er de som er dårligst stilt
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Ron Jeremy
09.03.2020 kl 12:21
5153
https://www.google.com/amp/s/www.marketwatch.com/amp/story/guid/C8C077AA-608F-11EA-9EB1-848872F13637
Hvor mange av disse flyr NAS over dammen?
Ron J
Hvor mange av disse flyr NAS over dammen?
Ron J
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
TomW
09.03.2020 kl 12:26
5103
Jetfuel korrelerer løpende med oljen jo.
https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/
https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
09.03.2020 kl 12:27
5078
Helt vanvittig, lønner seg å sette en hedge på disse nivåer snart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Griffon
09.03.2020 kl 12:30
5038
Slettet brukerskrev Tror dette skal gå bra for NAS, men bare for de som har likviditet til å holde ut.
Ryanair og IAG aksjer stiger idag. Det som skjer med Nas aksjer er kriminellt. Når kursen bestemmes av lavt volum i antall fra 1, 5, 20, 30, 50 og spesiellt 175 aksjer,
så er det manipulering av kurs og burde vært gjort noe med. Men det ser ut som om Oslo børs er overtatt av mafia.
Er det noen som kan selge på så lav kurs annet enn mellom short handler?
så er det manipulering av kurs og burde vært gjort noe med. Men det ser ut som om Oslo børs er overtatt av mafia.
Er det noen som kan selge på så lav kurs annet enn mellom short handler?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
omac
09.03.2020 kl 12:41
4956
Litt på siden, ikke bruk google AMP linker, de er ett angrep på nettest frihet.
https://danielmiessler.com/blog/google-amp-not-good-thing/
https://danielmiessler.com/blog/google-amp-not-good-thing/
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:45
4915
skal sjekke denne siden imorgen for å se om prise er ned 25 %
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
TomW
09.03.2020 kl 12:47
4905
Denne siden oppdateres 1 gang i uken, men om du ser på grafene så ser du tydelig at de korrolerer
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:51
4862
registrere at brent crude ned 12% den uken og selvfølgelig se dur lav pris over tid vil det gå ned
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Single Malt
09.03.2020 kl 12:54
4836
tipper at en del har benyttet dagens anledning til å dekke shorter, om det er slik skal det bli spennende å se hvor langt ned aksjen kan komme når ingen shorter trenger å dekke inn
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
TomW
09.03.2020 kl 12:58
4794
Den 28 falt oljen ekstrem mye på slutten av dagen. Jeg vet ikke når denne tabellen henter inn data, så kan godt tenkes at man får et avvik her.
Uansett så korrolerer jetfuel vesentlig raskere med utviklingen i crude, i motsetning til hva vi ser med pumpeprisene i bensin
Uansett så korrolerer jetfuel vesentlig raskere med utviklingen i crude, i motsetning til hva vi ser med pumpeprisene i bensin
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 14:30
4626
Jeg har stilt spørsmålet før uten å få så mange tilbakemeldinger: Da NAS har lavere fuel kostnad og en
mer moderne flypark, kan de opprettholde lønnsomheten på en del flygninger der andre må fly med tap eller parkere flyene (og permittere folk). Vil NAS av denne grunn være et attraktivt oppkjøpsobjekt for flyselskap som da kan erstatte litt av sin kapasitet med kapasitet fra NAS? Ellers holder regjeringen en pressekonferanse i morgen. Blir det midlertidig bortfall av flypassasjeravgiften, eller kan de bidra med mer krutt? Vi har nesten 10000 milliarder på bok, det
er i slike stunder vi har råd til å stabilisere økonomien. 100 milliarder er f eks 1% av fondet....
mer moderne flypark, kan de opprettholde lønnsomheten på en del flygninger der andre må fly med tap eller parkere flyene (og permittere folk). Vil NAS av denne grunn være et attraktivt oppkjøpsobjekt for flyselskap som da kan erstatte litt av sin kapasitet med kapasitet fra NAS? Ellers holder regjeringen en pressekonferanse i morgen. Blir det midlertidig bortfall av flypassasjeravgiften, eller kan de bidra med mer krutt? Vi har nesten 10000 milliarder på bok, det
er i slike stunder vi har råd til å stabilisere økonomien. 100 milliarder er f eks 1% av fondet....
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »