NAS - massive tvangssalg i dag!


https://finansavisen.no/nyheter/personlig-okonomi/2019/12/02/7478631/nordnet-okonom-spar-norwegian-suksess

Spådde suksess. Nordnet-kundene hamstret NAS.

Nå får de belånte telefon fra Nordnet om å stille sikkerhet i form av mer egenkapitalen (innskudd) ellers blir det tvangssalg.

Dette blir stygt. Ser vi 7,50 i dag? 5 kroner før fredag?

Snakk om suksess!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Habub
09.03.2020 kl 08:13 6936

HAHA..

Har du overhovedet læst artiklen?

Copy paste:

- Dessuten kan Norwegian flytte kapasitet. Hvis dette ikke vedvarer, vil pengene komme inn igjen. Kostnaden går ned, og for tiden går Norwegian på litt sparebluss, fortsetter han. Flyanalytikeren sier at det primært er topplinjen til Norwegian som rammes, altså brutto inntekter Justerer vi for kostnadbesparelsene, blir ikke nettoeffekten så stor.

- I Kina ser vi at flytrafikken er begynt å komme tilbake igjen i underkant av 30 dager etter utbruddet. Sannsynligheten for at det skal bli en nedstengning i flere europeiske land er veldig liten, sier Elnæs til Nettavisen Økonomi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
09.03.2020 kl 08:23 6759

I dag er det mange som flytter fra olje til Nas. Ned først så opp på ettermiddagen
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 08:47 6566

Media krisemaksimerer, les selv hva NAS skriver. Det er ingen utfordringer med finansiering.

The convertible bond issued in November 2019 is guaranteed by the Company’s fully owned subsidiary Arctic Aviation Assets DAC (“AAA”). There are two financial covenants in the bond terms; i) that the guarantor maintains a book equity of minimum USD 400 million, and ii) that the guarantor maintains a debt to book capitalization of no more than 85 percent. As of year-end 2019, AAA were well within these limits with an unaudited book equity of USD 596 million and a debt to book capitalization of 81 percent. Following 31 December 2019, there has been no change in AAA that would result in a material change that would impact the covenants.
https://newsweb.oslobors.no/message/496657
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 08:55 6394

Glem heller ikke at NAS tjener store beløp på den lave oljeprisen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Hektar
09.03.2020 kl 09:00 6270

Ved åpning ser det ut til at Norwegian nå har mistet 80% av verdien på under en måned. Selskapet nærmer seg verdien av én dreamliner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 09:09 6106

nedgang ... javel... da får vi handle mere
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

Skulle ønske jeg hadde mer cash!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Zuba1
09.03.2020 kl 09:21 5831

Blir stadig mer overbevist om et hostile takeover av Nas. Hvem flagger først?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 09:29 5661

JS virker helt lamslått. Er det slik at når han ikke får snakke om luftige visjoner, så vil han ikke vise seg offentlig? Det er mye han kunne sagt, bla hvilken fantastisk kostnadsfordel selskapet fremfor sine konkurrenter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
4info
09.03.2020 kl 09:29 5643

Tror dette skal gå bra for NAS, men bare for de som har likviditet til å holde ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Hektar
09.03.2020 kl 09:34 5573

Godt mulig målet til syvende og sist er å forsøke å få knockout på Kjos og HBK. Shortere har tapt groteskt med penger på Norwegian tidligere, hevnen time er vel endelig kommet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 09:36 5483

Undertegnede har ikke skrevet bok om ledelse, men det er da ikke på sin plass at Kapteinen gjemmer seg under dekk når stormen herjer som verst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
allers
09.03.2020 kl 09:44 5343

Når panikken er på topp, da handler man.

Veldig irritert over at eg ikkje fikk med meg at DNB starta på 100kr i dag:(
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
HP17
09.03.2020 kl 10:00 5203

NAS går i pluss i dag. Tjener meget godt på lav oljepris og ingen problemer med finansieringen videre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Legende
09.03.2020 kl 10:04 5433

Tror dere vi noen gang vil se NAS ned mot 1 krone?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Habub
09.03.2020 kl 10:10 5343

HAHAHAHAHA....

Kun hvis de om 2 måneder laver et split så 1 aktie bliver til 35.

NEI, det er et fuldstændig absurd tal, NAS burde ALDRIG havde været under 25 kroner. Om 2 måneder sidder de fleste og er i CHOCK over at det lykkedes markedet at køre NAS nas ned i det beløb, resten er bare lei at de ikke fik købt under 20 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 10:15 5276

Ser ut til at panikksalget er over.....de mest nervøse investorene har solgt seg ut..
Flyselskapene i kina gikk opp i verdi... besparelser på fuel og at corona er på tur å bli historie er de mest sannsynlige årsakene..
IAG / LHH er ned 7-5 pst , men er på tur opp - Sas er opp 2-3 pst - underlig nok

Corona påvirker fortsatt europeisk fly bransje negativt - Ikke overrasket om NAS ender i pluss







Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 10:16 5245

Selskapet har ikke tillit fordi de ikke viser kortene. Hvorfor tillater de kursen å synke til 8 kroner fremfor å ta en deal med Boeing som kan gi milliarder i kassen og ro i noen mnd? Om ikke vi hadde sett mer enn 18-20 kroner, så kunne kursøkningen kommet gradvis etter at corona panikken har lagt seg. Flere snakker om at NAS kan begynne å kansellere bestilling av max fly den 13.3, men hvor er beviset på dette? Vi vet det er i aller nærmeste fremtid, men hadde vært fint med en dato som lar seg verifisere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

De har informert markedet ved flere anledninger. Nas trenger ikke tilgang til Boeing pengene med engang, Nas står sterkere i forhandlingen med Boeing når de har muligheten til å kansellere hele avtalen. Boeing vil nok ikke miste en stor kunde og derfor gi en bedre avtale enn det de hadde ellers gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 10:42 5003

Det ligger i kortene, så hvorfor trenger partene å vente på det? De har også hintet at de venter på avklaring på når flyene blir levert, men de kan vel gjøre som andre: Inngå en avtale og etterbetale ved ytterligere forsinkelser?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

Nas har ikke samme utgangspunkt som de andre flyselskapene. Nas har bestilt fra både Airbus og Boeing. Derfor kan Nas være hardere i forhandlingene og få til en mye bedre avtale, ellers blir det kansellering av Max. Blir en spennende uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

Tja det blir spennende hvis dette fortsetter en god stund, da skal en ikke se bort fra kurser i området 1-3 kroner, eller eventuell konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 11:46 4575

blir jo høyt uansett doblet antall aksjer, så er rimelig fornøyd,, går jo ræva uansett med tanke på olje og kronekurs ,,, burde kanskje puttet pengen inn i gull
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
minsin
09.03.2020 kl 11:52 4512

Kanskje derfor NAS er så rolig mht meldinger og info. Boeing avtalen / avgjørelsen kan være rett rundt hjørnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
UCTS
09.03.2020 kl 12:09 4354

Siste oppdatering på hedge av JET er fra februar-tallene sist uke.
Gitt at NAS ikke har hedget siden det, anslagsvis hvor mye i prosent av årsforbruket er pr.d.d uhedget?

Q1 20 mt 132,000 USD 577
Q2 20 mt 161,000 USD 574
Post Q2 20 H mt 153,000 USD 560
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
stud_trd
09.03.2020 kl 12:10 4343

Burde ikke dette oljefallet gjøre ufattelig mer vondt for alle andre flyselskaper ? NAS er vel blant de selskapene som har hedget olje desidert minst ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:15 4288

blir jo litt mer sammensatt pumpeprisen går ikke ned umidelbart og så svekker kronene seg. antar at lån blir dyrere å innfri. men har jo tro på at Norwegian ikke er de som er dårligst stilt
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

Helt vanvittig, lønner seg å sette en hedge på disse nivåer snart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Griffon
09.03.2020 kl 12:30 4119

Ryanair og IAG aksjer stiger idag. Det som skjer med Nas aksjer er kriminellt. Når kursen bestemmes av lavt volum i antall fra 1, 5, 20, 30, 50 og spesiellt 175 aksjer,
så er det manipulering av kurs og burde vært gjort noe med. Men det ser ut som om Oslo børs er overtatt av mafia.
Er det noen som kan selge på så lav kurs annet enn mellom short handler?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
omac
09.03.2020 kl 12:41 4037

Litt på siden, ikke bruk google AMP linker, de er ett angrep på nettest frihet.

https://danielmiessler.com/blog/google-amp-not-good-thing/
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:45 3996

skal sjekke denne siden imorgen for å se om prise er ned 25 %
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
TomW
09.03.2020 kl 12:47 3986

Denne siden oppdateres 1 gang i uken, men om du ser på grafene så ser du tydelig at de korrolerer
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tod-l
09.03.2020 kl 12:51 3943

registrere at brent crude ned 12% den uken og selvfølgelig se dur lav pris over tid vil det gå ned
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

tipper at en del har benyttet dagens anledning til å dekke shorter, om det er slik skal det bli spennende å se hvor langt ned aksjen kan komme når ingen shorter trenger å dekke inn
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
TomW
09.03.2020 kl 12:58 3875

Den 28 falt oljen ekstrem mye på slutten av dagen. Jeg vet ikke når denne tabellen henter inn data, så kan godt tenkes at man får et avvik her.
Uansett så korrolerer jetfuel vesentlig raskere med utviklingen i crude, i motsetning til hva vi ser med pumpeprisene i bensin
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.03.2020 kl 14:30 3707

Jeg har stilt spørsmålet før uten å få så mange tilbakemeldinger: Da NAS har lavere fuel kostnad og en
mer moderne flypark, kan de opprettholde lønnsomheten på en del flygninger der andre må fly med tap eller parkere flyene (og permittere folk). Vil NAS av denne grunn være et attraktivt oppkjøpsobjekt for flyselskap som da kan erstatte litt av sin kapasitet med kapasitet fra NAS? Ellers holder regjeringen en pressekonferanse i morgen. Blir det midlertidig bortfall av flypassasjeravgiften, eller kan de bidra med mer krutt? Vi har nesten 10000 milliarder på bok, det
er i slike stunder vi har råd til å stabilisere økonomien. 100 milliarder er f eks 1% av fondet....
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare