Dramatisk dødsrate (13,2%) i Washington State i USA

SomSa
CORONA 09.03.2020 kl 11:27 12651


Av 136 har 18 mistet livet og dette tilsvarer 13,2%. I Sør Korea og Japan er rundt 0,6%-0,7%. Skyldes den høye dødsraten pga den elendige helsevesenet i USA eller høy forekomst av andre sykdommer som diabetisk, høy blodtrykk...? Kanskje stimet flere i et sykehjem og de hadde dårlig helse? Har noen en forklaring på dette? Se på spredningen mellom ulike aldersgruppe og kjønn i Washington State:

https://www.doh.wa.gov/emergencies/coronavirus

Legg merke til at det finnes 70000-80000 Corona tester tilgjengelig i USA med 372 millioner innbyggere og få blir testet. Dette skal økes til ca. 2 mil denne uken og deretter til 4 mil. Når flere blir testet kan antall smittede øke dramatisk i USA. Dette kan skape panikk og italienske tilstander. Hvis dette skjer vil amerikanske børser falle dramatisk på en slik måte at vi aldri har opplevd før.

Hva vil skje med matvareproduksjonen når flere testes + med Coronaviruset på slakteri, meierianlegg.....? Det sies at Coronaviruset kan overleve 4-5 dager på overflater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 16:41 2719

Nei, jeg undersøker situasjonen og graver om Cov19 og det politiske bilde. Det er da lettere å se hvordan ting utvikler seg.

DU derimot er litt fanget i å kun registrerte smittede og døde. Da mister du overblikk over verdenssituasjonen når du zoomer for mye inn på en ting. Jeg legger merke til hvordan du også fokuserer på dine meninger om tiltak, veldig opptatt om hva som er feil og rikgie tiltak. Det er greit nok det, men det forandrer ikke situasjonen.

JEG derimot synes det er viktigere å se på hva som faktisk skjer, angående Cov19, hvilken politiske tiltak blir tatt, hvilken restriksjoner er kommet og vil komme, det politiske bilde. Mer fokus på det enn å fokusere på hva jeg MENER man skal gjøre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.03.2020 kl 16:23 2739



Thailand varsler unntakstilstand: Regjeringen i Thailand vil erklære unntakstilstand for å bekjempe spredningen av koronaviruset.

INDIA MED TOTAL NEDSTEGNING
Fra midnatt tirsdag skal India med dets 1,4 milliarder innbyggere stenges ned for å bekjempe spredningen av coronaviruset, kunngjør statsminister Narendra Modi.

Færre biler på veier vil redusere behovet for olje og diverse tjenester, tapte inntekter skal ikke komme tilbake fra slike tjenester og virksomheter. Mange land deler ut penger til bedrifter og befolkningen samtidig som de sitter med stor gjeld. USA hadde over $ 23000 mrd gjeld, budsjettet for 2020 hadde en underskudd på $600 mrd. Nå skal brukes $2000 mrd mer. Vi er på startfasen av krisen. Denne corona grafen viser at antall nye tilfeller og dødsfall i verden stiger kraftig dag etter dag.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

USA:
Total cases: 48,720 (USA er på 3. plass)
New cases: 4,986 (USA er på 1. plass)
Total death: 588 (USA er på 6 plass)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Computum
24.03.2020 kl 16:18 2746

"Som sagt så har jeg tidligere sagt at 1. april er det KAOS i USA. også børsen."

Er det "Snåsamannen" vi er så heldige å ha på forumet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Computum
24.03.2020 kl 16:05 2765

Jeg innrømmer at jeg har undervurdert frykten. Men jeg fastholder likevel at den verdensomspennende nedstengingen virker helt ute av proporsjoner. Nå vil vi kanskje aldri få vite hva som ville være konsekvensen av å ikke stenge ned. Men, totalt er nå 3.277 kinesere døde av corona iløpet av 3 måneder. Statistisk dør mer enn 20.000 hver dag av andre årsaker.
Og, om alle hadde bevart roen så ville ikke aksjemarkedet fallt 30%. Men det er jo selvfølgelig utopisk å tenke seg.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 15:29 2785

Prøver du å lure folk til å ikke selge slik at kursen holder seg så høy som mulig?

Har du fremdeles ikke skjønt opplegget? Om folk dør av kreft, hjerte, dårlig helse, røyk, sykdommer osv osv, så påvirker ikke dette det økonomiske systemet. Trusselen Cov19 går ikke på antall døde, men den SMITTER ALLE. Det er en trussel mot alle, presidenten kan plutselig død av den, hvem som helst kan plutselig være død om 14 dager. Det er en helt utrolig trussel, en situasjon man ikke kan leve med. Det økonomiske systemet vil ikke takle en slik situasjon, nå må vi prøve å komme igjennom denne situasjonen på en så kontrollert måte som mulig inntil man får en vaksine som fungerer. Ledere vil ikke møte folk, folk vil ikke samles i store møter. Selv om alt dette blir lovlig, så vil Cov19 påvirke systemet. Men som sagt, nå prøver man å gjøre det på en kontrollert måte som er bedre siden man har en viss kontroll og man kan styre løpet til en viss grad. Dette er mye bedre enn at det bare løper løpsk. Så det går egentlig ikke på antall døde.

Børsen skal fortsette nedover. Bare VENT til å se konsekvensene på børsen nå Cov19 virkelig sprer seg i USA. Som sagt så har jeg tidligere sagt at 1. april er det KAOS i USA. også børsen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Computum
24.03.2020 kl 14:57 2816

Det må ihvertfall være ganske ille for å forsvare de omfattende tiltakene verden rundt. Slå opp på dødsannonsene i din daglige avis. Det dør dusinvis av mennesker i Norge hver dag uten at vi gjør noe nummer av det. De fleste er i den kategorien som er mest utsatt ved Corona-smitte. Og de fleste eldre dør oftest av infeksjon og lungebetenelse. Hittil er det registrert 12 coronadødsfall i Norge, 582 i USA og 3277 i Kina. Dette er svært lave tall i forhold til dødsfall av andre årsaker. Problemet er at Corona kommer i tillegg til det vårt helsesystem er dimensjonert for. For folket krever lavere skatt. Og politikerne krever innsparinger. God kapasitet og rikelig med personell har ikke vært prioritert tidligere. Det betaler mange prisen for idag. Kanskje vil det helsefaglige komme styrket ut i forhold til det bedriftsøkonomiske i tida etter Corona?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 06:57 2892

Trump er kleggen ingen klarer å bli kvitt!
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 06:07 2925

Her kommer akkurat den livbøya Trump trenger seilende opp. Den fyren kan ha tidenes flaks med tanke på gjenvalg.

Og ditto børsopptur.

Https://www.nettavisen.no/okonomi/nye-studier-disse-medisinene-kan-hjelpe-mot-koronaviruset/3423942492.html

Edit: feil i adresse.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 00:59 2987

Om ikke Corona viruset er ikke godt for noe, så er den sannsynligvis god for en ting: USA og særlig resten av verden vil bli kvitt Trump.........
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
23.03.2020 kl 18:41 3059


Coronavirus Cases: 40,855
Deaths: 483

Trump var pusekatt på sin siste pressekonferanse. Det var fantastisk å drive bistandshjelp og bekjempe malaria, ebola og bla bla bla. Hans hoteller er stengt og tigger om penger fra kongressen og demokratene

Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.03.2020 kl 14:43 3115

Enig. På lørdag gikk jeg tur i skogen på en skogsvei. Møtte tre joggere som løp ved siden av hverandre og brukte hele veiens bredde. Jeg gikk helt ut til siden og regnet jo med at vedkommende på samme side ville slippe seg inn bak de to andre. Men neia. Han presset seg fram og passerte på ca 30 cm avstand mens han pustet og peste. Jeg var svært nær å skrike til han noen velvalgte gloser, men ble så paff at jeg ikke rakk det.

Ser også på nyhetene i dag at det var en koronasmittet som dro til en fest med mange andre enda han visste at han var smittet. Heldigvis fikk Politiet tatt vedkommende og det venter han en klekkelig bot. Synes den bør være minst 250 000 kr.

I USA er det også vanlig med at unge mennesker går på koronafester. Mange tror at Korona er noe som ikke eksisterer. Det er jo landet med flest konspirasjonsteorier. Det var visst også blitt populært å gå ut etter festen og hoste gamle mennesker opp i ansiktet. Er det mulig?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.03.2020 kl 18:39 3312

Helt ute av kontroll enda Trump mente at han kjente dette viruset veldig godt og visste hvordan det skulle behandles. Ga jo også seg selv nylig en klar tier på en skala på er spørsmål hvor fornøyd han var med sin egen innsats.

Kan bli meget stygt i USA. De bør nå kunne gi et helsetilbud også til de som ikke har hatt råd til forsikringer,
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Haltopen
22.03.2020 kl 18:31 3322

Snart 12 000 nye tilfeller i USA i dag. Nesten 50% økning.

Edit: nå 14k
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.03.2020 kl 18:08 3354

Nå tar det i hvert fall helt av i New York etter økt testing.

« Det betyr at New York aleine har flere smittetilfeller enn land som Frankrike, Sør-Korea, Sveits og England, og at New Yorks innbyggere står for tilnærmet fem prosent av alle tilfeller i verden»

https://www.dagbladet.no/nyheter/raser-mot-trump/72280413

Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 14:24 3431

Hvor stigmatiserende og lite intelligent er det mulig å være? Hvem snakker om kostbare hytter? Jeg har flere bekjent som nå trosse hytteforbudet fordi familiemedlemmer kan ikke få covid19 overhode. Astmatikere og folk under kreftbehandling. Har de muligheten til å dra på en annen eiendom så gjør de det. De pakker mat og klær for 3-4 uker rømmer til hytta som knapt har innlagt strøm og utenfor allfarvei, og vet du hva? Det synes jeg de gjør helt rett i. Se på det flotte sympatiske folket som går ut i klynger, kjøpesentre, og hoster og harker rundt folk og sier." Nei, vi er bare lett forskjølet". Folk benytter fremdeles hoteller og restauranter rundt om kring.
Ikke minst sympatiske helsepersonell som regelrett hamstrer hydroxychloroquine til seg selv og familiemedlemmer. Snakker om å være solidarisk og sympatisk!!

Og til syvende og sist er det hyttefolket som blir hakkekyllingen? Hvor utrolig dumme er vi i Norge??? Stå på og tommel opp!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 14:06 3463

"Det er "viet", oss, kansje følelsen av overklasse, bedre mennesker, forstår bedre en samfunnet, har høy nok utdannelse til virkelig å forstå, jeg/vi tjener for godt til ikke å få bruke den store og kostbare hytten vår. "

Dette passer nok på enkelte, men ikke på gruppen hytteeiere som sådan. Det er problemet, og der ligger også stigmatiseringen. Påstander om gruppen hytteeiere florerer på nettet, men den gruppen er selvfølgelig like lite ensartet som resten av befolkningen. Det er ikke alle hytter som koster ti millioner og ligger på Hafjell eller Beitostølen.

Jeg har selv sittet i styret i et hyttelag i ti år. Vi har en egen FB gruppe, og det som skrives der er "nå holder vi oss hjemme".
Det er ingen som har klaget på eller kritisert forbudet som ble vedtatt.

Men forbudet er derimot kritisert av en anerkjent rådgiver i WHO.
Det betyr at de som trosser forbudet opptrer usolidarisk og kritikkverdig i så måte, men det er høyst usikkert om de øker faren for smitte. Jeg forstår imidlertid at myndighetene er føre var.

NRK hadde forleden dag en spørrespalte, hvor følgende problemstilling ble reist.
Familien ventet datteren hjem fra studier i utlandet. Hun ville da få 14 dagers karantene i hjemmet. De hadde samtidig en sønn som pga annen underliggende sykdom var i risikogruppen. Kunne far og sønn reise på hytten?

De som blindt avviser at det finnes slike dilemma, har etter min mening ikke tenkt godt nok.
Det er ikke det "urettferdige" i situasjonen som er mitt poeng, vi vil bli ulikt rammet.
Poenget er stigmatiseringen, samtidig som forbudet faktisk også kan virke mot sin hensikt.
Om man tror et hytteforbud er negativt for utviklingen, er det like legitimt å hevde det, som å hevde at myndighetene er udugelige og gjør for lite.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
22.03.2020 kl 13:07 3499

Det er ikke stigmatisering å klandre hyttefolket som viser lav moral og forståelse for nødvendige tiltak. Her er det om å komme med div. eksempler på at for noen kan det bli urettferdig, urettferdig i en krisesituasjon? Med slike forstyrrende innspill gjør en bare en vanskelig situasjon for de som står oppe i det, enda vanskeligere. Skal en da begynne og behandle div. uvesentlige(i denne sammenhengen) saker i tillegg. Mangel på helhetsforståelse er det største problemet vi har, når ekstraordinære ting må settes ut i livet. Ingen demonstrerer dette bedre et det omtalte hyttefolket, Det er "viet", oss, kansje følelsen av overklasse, bedre mennesker, forstår bedre en samfunnet, har høy nok utdannelse til virkelig å forstå, jeg/vi tjener for godt til ikke å få bruke den store og kostbare hytten vår. Det har nok ikke sneket seg inn hos disse, hva som tenkes om dem i denne situasjonen, som vil følge dem til graven.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 12:02 3561

igjen, det var et svar til denne kommentaren. Da henviste jeg til mennesker som tenker slikt, og at det er mange av dem.

"Håper alle som går ut blir syke. Smitter en av de eldre i familien og dem dør. Ja så pass tørr eg å komme med."
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 11:58 3574

"Hvorfor skal ikke vi som følger reglene og som kan bli smittet på et senere tidspunkt av de som ikke følger dem , bli sinte på dem."

Det er helt i orden å bli sint. Det tror jeg mange blir i ulike sammenhenger når regler brytes, inkludert meg selv.
Det ligger også under rådene fra Røde Kors.
" Vi reagerer forskjellig i stressede situasjoner. Det er normalt å føle seg trist, lei, forvirret, bekymret eller sint under en krise."

Det er hvordan man kanaliserer sinnet som er problemet. Det er fullt lovlig å skrive at man er sint på de som feks bryter karantenebestemmelsene.
Det er lov å ha følelser.
Problemet er når sinnet kommer til uttrykk gjennom stigmatisering, hatretorikk eller verre ting.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 11:10 3611

"skal vi lære barn å forstå ting og å få dem til å følge rådene og advarslene, så skal en selv være et eksempel for dem."

Ett av rådene er altså å ikke stigmatisere eller henge ut enkeltmennesker eller grupper. Da bør en selv gå foran med et godt eksempel.
Det strafferettslige håndteres av andre instanser, gapestokken har vi for lengst avskaffet i Norge, og med god grunn.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 10:29 3673

Det var et svar til denne kommentaren:
"Håper alle som går ut blir syke. Smitter en av de eldre i familien og dem dør. Ja så pass tørr eg å komme med."
(Det bør selvfølgelig være konsekvens for å bryte en regel. Hvis man ønsker å lære barnet sitt å ikke løpe ut i veien, håper man selvfølgelig ikke at barnet blir påkjørt som konsekvens for at barnet skal lære.)

• Sinne = Ønsker å straffe. Bygger opp hat mot noen eller noe. Truer med straff/negative konsekvenser. En truende oppførsel, truende tankemønster om å straffe. Sinne mot sine barn fører til handlinger som ofte er ukontrollert, kanskje man angrer, fører til sorg, krangling, uvennskap, nedbrytning, barnet føler seg kanskje ikke elsket. Det er ikke rom for tålmodighet. Masse negative ting. Jeg ser også noen bruke sinne som hjelpemiddel for å kontrollere andre, eks sine barn.

• Kjærlighet = ønsker å hjelpe. Vil være tålmodig med barnet sitt, bruke tid å forklare, lære, hjelpe barnet å forstå. Motivet er da å hjelpe istedenfor å straffe. Man kan lære opp ved konsekvenser uten sinne.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
22.03.2020 kl 10:26 3685

Hm Hm, Bryr og bryr, det er noe som sier, at skal vi lære barn å forstå ting og å få dem til å følge rådene og advarslene, så skal en selv være et eksempel for dem.Dette er en godt innforstått leveregel her i Norge. Hvorfor skal ikke vi som følger reglene og som kan bli smittet på et senere tidspunkt av de som ikke følger dem , bli sinte på dem. De er jo da et element som er til stor fare for alle, og det er ikke akseptabelt at noen ustraffet (ellers har ikke lover og regler noen makt/betydningen i det hele tatt og er derfor ingen fare for lovbrytere) får lov til fortsette med sine uansvarlige handlinger. Det er ikke snakk om å bry seg om andre i dette tilfellet (jeg bryr meg veldig om at andre også skal ha det bra),men å ikke godta unnalurerne i et samfunn der vi alle må følge like regler for å opprettholde lov og orden å rettferdighet. Det du skriver forstår jeg ikke sammenhengen i og mener det er bare motsetninger uten innhold, eller misforstår jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 09:57 3714

Dette er en veldig vanlig ting i samfunnet. Noen forstår ikke prinsippet bak loven, eks ikke gå på rød man fordi du kan bli skadet. Det er flere mennesker som blir sint fordi noen bryter regelen og håper det fører til konsekvenser, eks, han går på rød mann, håper han blir påkjørt slik at han lærer. Disse menneskene bryr seg ikke om andre, men føler bare hat mot andre som bryter regelen (regler som egentlig er der for å beskytte dem). Ganske ironisk. Det ender opp med motivet til mennesker: Bryr man seg om andre? (i så fall bryr man seg også om dem som bryter reglene.)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 09:41 3732

Det er påfallende hvor mange som må ty til karakteristikker av andre mennesker, men selv har problemer med å føre en saklig diskusjon med de som måtte være uenige med dem.

Jeg kan forstå at noen blir frustrerte, men hva er det som også får sykepleiere til å ty til slike kommentarer.
"Hva er det dere ikke forstår? Hvor ego(n)istisk går det an å bli? Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at klimafornektere, vaksinemotstandere, flat-earthere og hyttefolk som krever påsken sin tilbake, hadde slått sammen sine landsmøter og avholdt dem på Egon i dag. For dere koronafornektere plasserer jeg lett i samme elendige bås som dem."
https://www.ba.no/hvor-ego-n-istisk-gar-det-an-a-bli/o/5-8-1261313

Og da kommer det blant annet slike oppgulp i kommentarfeltet:
"Håper alle som går ut blir syke. Smitter en av de eldre i familien og dem dør. Ja så pass tørr eg å komme med."
La oss håpe det er skrevet i affekt, og ikke er veldig gjennomtenkt.

Apropos hytteeiere, som nå har blitt utskjelt som gruppe, kan denne artikkelen være verdt å lese:

https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158

Disse som er så flinke til å fordømme andre pga brudd på regler, hva er det med denne enkle oppfordringen fra Røde Kors som er så vanskelig å følge?
" Du må ikke bidra til at frykt for viruset fører til stigmatisering av enkeltmennesker eller grupper."
https://www.rodekors.no/vart-arbeid/beredskap/pandemi/korona-rode-kors/koronavettreglene/
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
22.03.2020 kl 00:13 3850


Denne siden må være mer troverdig enn CNN:

Coronavirus Cases: 23,404
Deaths: 301
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
21.03.2020 kl 22:43 3921

Du leste kansje litt på den tråden jeg startet 29.02, da var det samme tingen fra noen, ikke kom med noe når andre ikke forstår, eller har satt seg godt nok inn i saken,
for da kommer kommentarene rett fra hjernen uten sensur. Fra hele verden ser vi jo hvor farlig dette viruset er, mens dødstallene de første 14dagene er lave, vet vi no fra særlig Kina, at det er hel naturlig. Det må mange smittede til for at dødstallene bli høye, (lav dødelighet) og det fører til få effektive tiltak mot viruset, de lar seg lure av dødstallene og tenker ikke antall smittede, så får viruset florere i flere uker. Så kommer dødstallene, og en urovekkende økning av smittede, som ikke bare er stoppe nå. Det enkelte mennesket blir innhyllet i en falsk trygghet, p.g.a. lav eller få tiltak, for å begrene smitten i begynnelsen, og reagerer nesten ikke på den store faren, som myndighetene nå har forstått, og setter inn tiltak mot. Jeg trodde vi nordmenn var godt utdannet og derfor skulle være lette å få med på nødvendige tiltak, men der tok jeg skammelig feil, det er nesten som å lære 1/2årige småbarn å gå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 22:42 3925

HAAHahAHahahahah har jeg pratet om at corona kommer til å utrydde alle folk på jorden? HAHAHAaa.. du bekrefter akkurat hva jeg skriver om, uærlige anklager.. Jeg advarte andre mot å kjøpe aksjer fordi børsen skulle falle. Ikke at alle skulle dø.. 🤣 Lykke til videre onuk.

I tillegg nevnte jeg, hvis myndigheter for satt inn tiltak og restriskjoner og en viss kontroll på cov19. Vil det føre til en dødelighet på 0,7% Det kan faktisk se ut som det stemmer. Men mine spådommer er ikke mine spådommer, jeg bare siterer eksperter.

Når jeg fikk tenkt meg litt om, så forstår jeg at du har kommet i en økonomisk krise, du er ikke alene om det. Veldig mange sliter nå, på børsen og på grunn av store lån. Jeg håper selvfølgelig at det ordner seg og at alt dette går over så raskt som mulig. Vi for håpe det beste 👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 22:33 3959

Du har ikke spådd en dritt om hva konsekvenser blir for folk flest pga de igangsatte tiltak. Du har hele tiden pratet om Corona kommer til å "utrydde" alle folk på jorden. Det er ikke tilfelle, ikke engang antydningsvis. Corona er en vits, ikke for de som direkte blir berørt av den, men stort sett. Hvis du sammenligner med å død pga influensa, kreft, sult, krig, selvmord, drap, osv osv.
Vi kan gjøre opp regnskapet angående denne Corona dritten om seks måneder, så kan vi se fram til neste epidemi og vurdere muligheter hvordan å reagere enda mer hysterisk da.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 22:14 4000

Ikke bare myndigheter som ikke tok viruset på alvor. Den vanlige personen på gata og folk her på forum lo og ble aggressiv når jeg nevnte konsekvenser og hva vi hadde i vente. Fikk kastet påstander etter meg om at jeg kom med advarsler om cov19 bare for å få folk til å selge slik at jeg kunne få billige aksjer. Selv nå, når jeg tok kontakt med dem for å vise at det var ekte advarsler jeg kom med for 2-4 uker siden, påstår de fremdeles at motivet mitt var å få billige aksjer. Det beviser bare det jeg alltid har ment, folk er 100% uærlige her på forumet, og vil komme med uærlige anklager mot en uansett om man har ærlige motiver. Ingen tror på at man faktisk er oppriktig hvis man kommer med negative ting om et selskap eller advarsler.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
21.03.2020 kl 22:05 4030

Vanskelig å tellfeste dødsprosenten da mørketallene nok er mye høyere en de offisielle, da må prosenten mye ned , og da stemmer tallene bedre. Men at det kommer til å bli et rangnarrokk med dødstall ser vi allerede. Trumfen dummet seg riktig godt ut i starten , og det er i starten av denne epidemien at alle landene gjør den samme feilen, tar ikke viruset helt på alvor.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
CS_invest
21.03.2020 kl 21:55 4060

Trumpeten gjaldede
- kanskje et triks fra demokratene - som plutselig forsvinner på mirakuløs vis
- vi har veldig fuld kontroll
- det forsvinner når det blir sommer

Eller kanskje var ikke det en trumpet - men et tåbehorn?
...

Slik går det når idioter får styre!
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:52 4076

Det er feil: av de 10 millioner test sets de trengte sendte Trump ut 500.000 sets etter mye om og men, og testing og behandling er gratis.
Trump hadde gjemt disse 500.00 sets et sted, men husket ikje hvor. Han fant dem til slutt i garasjen, da han skulle fulle den med dasspapir.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:47 4092

Deep State triller på tellerne som det behager dem.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
21.03.2020 kl 21:44 4106


I følge CNN nå:
Coronavirus Cases: 24000
Deaths: 285

26,7% flere døde og 35% flere smittede under 23 timer
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
21.03.2020 kl 14:11 4268


Coronavirus Cases:19,777
Deaths: 276

Siden kl 23 har antall smittede økt med 11,35% og antall døde med 22,67%
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
upsidedown
20.03.2020 kl 23:36 4446

Passert 19063 siste oppdatering. 245 døde. Stiger fort nå..
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.03.2020 kl 23:19 4488


Antall døde økte til 233
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.03.2020 kl 23:16 4504


Dramatisk økning i antall smittede i USA, i følge CNN 17760 er smittet og 225 dø.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare