EQNR - på historisk lave nivåer, men bunnen er nok nær

Slettet bruker
EQNR 09.03.2020 kl 17:46 54059

Favorittaksjen min på OSE er EQNR.
Jeg har skrevet flere ganger i 2019 og 2020 at jeg snart skal kjøpe denne for 125 og 115 kr.
Alle har ledd, og sjikanert. I dag må de bare ete det i seg,108 kr kunne man få kjempen for.

Jeg klødde i dag i fingrene, og håpte på 105,-
Ble bare 1500 stk på meg i dag, som jeg skal sitte med. Målet er 30.000 aksjer på neste sell off.

Så til saken.

Sliter litt med å forstå prisingen av EQNR her.

Selv i finanskrisen, mener jeg at Statoil ikke hadde lavere bunn enn rundt 95 kr. Husker jeg feil?

I smellen 2014 og 2015 husker jeg at den intradag var ned på 97 kr, så closet det noe høyere, men likevel ned 10,5% som var historisk.

Etter det har den jo vert i 235 kr, og utbetalt masse utbytter.

Nå er OSE ned, ja - men synes EQNR er voldsomt tung i fallet likevel.
Oljeprisen har jo enda ikke vert på 27 dollar fatet som vi så bunn på 2015 da EQNR var i 97.

Bull Berntsen sier han har kjøpt den privat i dag, og jeg tror nå at vi må nærme oss en bunn i denne.
Det kan fort bli 2 siffret, men jeg forstår ikke at vi eventuelt skal mye under 100 kr, tatt i betraktning alle kostnadskutt, og Johan Sverdrup som skal være lønnsom på 15 dollar fatet.

Min plan er nå å få 30k aksjer i EQNR med snitt 100-105 kr, og bare ha det, få 12 -15 kr i utbytter i året, og selge igjen på neste oppgang 200+.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
RedSandberg
25.04.2020 kl 16:17 5553

Bull dette. 150 på mandag. Equinor går så det griner og fremtiden ser lys ut med oljepris over 50 igjen kanskje allerede i 2022.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
tuja
25.04.2020 kl 16:58 5600

Selvfølgelig bull når man taper 200mill kr pr dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 00:37 5450

https://www.renews.biz/59880/green-light-for-25gw-new-york-offshore-wind-sale/

Nye muligheter.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
26.04.2020 kl 21:54 5185

Bare å gjøre seg klar til en ny uke så får vi se om EQNR klarer å holde seg eller om fallet kommer :)

Spennende uansett!
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
27.04.2020 kl 09:31 5042

Passe kjedelig start på dagen dette her. Bare å hente seg kaffe og sitte å følge med så håper jeg det blir noen muligheter senere idag :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
27.04.2020 kl 09:38 5025

Fint driv i børsen og Equinor i dag.
Oljepris på ca 20 USD og gasspriser som når nye høyder eller bunner.
Og ikke for å glemme at alt vil være som normalt om ca 1 måned.
Det er noe muffens over det hele... tror det er best å ta seg en kopp eller to ja.
Tar meg en bolle selv.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Headline
27.04.2020 kl 10:10 4979

Til alle dere som sier og har sagt at Equi er for høyt priset, og samtidig tror at kursen går parallelt med oljeprisen... , dere må forstå at det ligger andre grunner til her. Equinor er unik, og et ettertraktet energiselskap globalt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
27.04.2020 kl 10:18 4955

Jeg tror EQNR føles som en "trygg havn" og med svak NOK så får vi et tilsig av utlendinger (Saudi Arabere blant annet) som kjøper.

Så kan man jo begynne å lage/tenke ut scenarioer fremover. Hva skjer når NOK styrker seg igjen? Hva skjer når investorene ikke er så avhengig av "trygge havner" lenger? Kommer det et fall til? Hvor mye er realistisk at EQNR skal kunne stige fra dette nivået?

Jeg trader enn så lenge ;)

Men jeg er enig at EQNR ikke akkurat reagerer mye på oljepris i disse dager!
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
27.04.2020 kl 10:21 4947

Jeg har kursmål 150 kr på Equinor.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
27.04.2020 kl 10:29 4917

Jeg tror 140 nivået blir vanskelig å passere!
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
28.04.2020 kl 08:52 4772

Nå får vi se om logikken fortsatt er der og får et fall idag i EQNR ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
RedSandberg
28.04.2020 kl 08:54 4770

Handelsbanken Capital Markets nedgraderer ifølge en oppdatering anbefalingen på Equinor til en salgsanbefaling fra kjøpsanbefaling, skriver TDN Direkt.

Kursmålet på aksjen nedjusteres til 120 kroner fra 205 kroner.

Aksjen endte ved stengetid på 134 kroner på Oslo Børs mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
29.04.2020 kl 09:44 4661

Må innrømme at jeg nå syns børsen oppfører seg sykt!

Kan ikke fatte at dette skal være mulig. Men man lærer så lenge man lever har jeg skjønt, men jeg kan ikke forstå at dette skal holde!
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
lynx
29.04.2020 kl 09:53 4637

Ja, man må spørre seg hvor lenge dette sinnsvake rallyet kan pågå. Men markedet har uansett alltid rett.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
29.04.2020 kl 10:30 4605

Opp til 140 og sette en dobbel topp, og så et fall ned mot "110 ish"!

Er det dette vi kommer til å se, mon tro?
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
29.04.2020 kl 13:17 4508

Rapport imorgen? Er det her neste ruskevær starter på Oslo børs?
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Vikusen
29.04.2020 kl 13:29 4484

Spent på ka vei oljeprisen går i morgen da juni kontrakten for olje går ut. Noen som har ei formeining om den vil gå ner å møte indeks pris? Får vell knapt 10$ fatet nå og da er markeds prisen markant høyere. Forskjellen er stor.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 13:44 4459

Helt enig; aksjekurser har de senere år blitt løsrevet fra sine underliggende verdier, men det som skjer nå er sjokkerende. Det er mafialignende tilstander på børsene nå, hvor store selskaper får enorme summer fra felleskasser, og mye vil ha mer: EQNR vil nå grafse til seg skattefordeler og med den høyremafiaen ( Venstranafiaen er nesten like ille) som styrer så er det faktisk en mulighet for at er med på det: Mens penger ikke kommer dit det skal for vanlige folk, så skal man sponse disse giganter. Det er DET som skjer: En maktsforskyvning til de store oljeselskaper ( bl.annet), samt gedigne pakker i alle former, ikke minst skatt. EQNR har allerede alt for gode betingelser, med lite skatt, store subsidier, og gratislån, men nå bruker de mafiametoder for å betale enda mindre skatt, samt tømme fellesskapets kasse som burde gå til alt annet enn disse gribber.

De kunne jo begynne med å redusere de vanvittige lønninger, og sende noen overbetalte topper, som ikke har noe å gjøre til NAV, samt kutte opsjoner og bonusser, før de prøver å knuse fellesskapsgrisen nok en gang?

Og selvfølgelig er argumentasjonen at de må « opprettholde konkuranseevnen», en evne de ikke har eid på 20 år, hvor hele overskuddet har vært subsidier, skattefordeler og oppdrag for det norske stat. Alt de har rørt i det store utlandet har de tapt penger på.MYE penger.
Det beste de kan gjøre er å ansette for første gang på 20 år en DYKTIG leder, ikke en politisk nikkedukke, som putter alle feilslåtte prosjekter under Norges største teppet.
Min tiltro til oljemafia, finansmafia, politikermafia og børsmafia er nå lik 0.
Tangen saken blir også større for hver dag, og fyren har tilfeldigvis 57 selskaper han er investert i...og samtlige har oljefondet investert i. Fyren har undratt seg beskatning ved å vare etablert i skatteparadis, har kjøpt opp politikere og sentrale folk rund sentralbanken, og Erna har selvsagt vist om omkjøping av Røe Isaksen; en leder burde jo vite hvor det blir av en nærmest underordnet....Og visste hun ikke det, da ville hun ikke vite det...
Ekteskapet mellom kapital og politikk er så hellig at mafialignende opplegg som dette har blitt legitime.
At EQNR bør grafse til seg enda mer penger fra felleskassa, når de i 20 år har rotet bort milliarder er ikke en legitim handling, men det driver kursen!
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Investman
29.04.2020 kl 14:49 4404

Reagerer vel ikke på dette heller!

"USAs økonomi faller dramatisk - Økonomien er i fritt fall" dagens BNP tall.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 17:41 4318

Fase 1: man tillater virus å spre seg.
Fase 2: lock down; vanlige folk blir fengslet på ubestemt tid. Man renser samfunnet for « utgiftsposter», og avspiser de arbeidstakere, studenter, enkeltmannsforetak, osv., som blir berørt med.småpenger, for å unngå sosial uro.Lommene til politikernes rike venner fylles til randen.
Fase 3: Etter at de største og rikeste har forsynt seg, så hagler det med krav om gjenåpning; selvfølgelig skal alle som blir av den grunn utsatt for virus IKKE få kompensasjon for dette. Felkeskassen åpnes enda mer for kapitaleiere, banker, finansverden gjennom skattefrihet, subsidier, og det stilles selvsagt ingen motkrav.
Nå er det så mye penger de har fått at det investeres for harde livet, og selskaper som EQNR har en kurs ( justert for stopp i oppkjøp og sletting - 6%), på 150 kroner. Dette er HØYRE enn kursen juli/ august ifjor, da oljeprisen var 60 dollar.
Fase 4: Næringstopper krever enda mindre skatt « for å få hjulene igang», utbytteutbetalinger, bonuser, lønningene til toppene og overskuddene øker voldsomt, samtidig som man har luket vekk arbeidstakere som ikke jobbet 120%. De «heldige» som har fått seg jobb igjen må belage seg på dårligere arbeidsbetingelser oga. corona, men skal prestere minst like bra. De store selskaper presser underleverandører, og får enda mer makt.
Fase 5. Realpolitikken slår inn for alvor: vanlige folk har blitt fraranet sine verdier, og frihet. Demokratiske grunnprinsipper er borte, og velferdsstaten er ødelagt.
Skattene, avgiftene, priser på alt øker for den vanlige mann i gata. For the 1% varer festen nå evig: Mangler du penger, så fylles det på med felleskassens penger i evig tid. Livskvaliteten til folk flest er ødelagt grunnet det man i etterkant kommer til å omtale som kapitalfascisme.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 20:57 4219

Politikere følger policyen til verdens finansdiktator som vil gå i historiebøkene som sosiopaten verden tillot å la seg bli ødelagt av. Daglig kommer det meldinger om hendelser fra selskaper og politikere som ødelegger restene av det som en gang var demokratier. Også disse her påberoper seg å være « demokratiske» https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/world/2020/apr/29/whatsapp-israeli-firm-deeply-involved-in-hacking-our-users

Forøvrig: legg merke til at finansmedia bevisst ikke snakker om hvordan de rike skal bidra til å fylle de tømte statskassen rund omkring..eneste jeg leste var at EU tygger på å innføre skatt for multinasjonale selskaper. Når de er tygd ferdige så eksisterer ikke EU noe mer
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:13 4202

Gjorde i går min siste EQNR trade. Det ble 60 laken på 26 min.
Nå er pengene tatt av bordet, og overført fra NTF til høyrentekontoen, for det skal ikke kjøpes en aksje mer før OSE korrigerer GODT ned.

EQNR får jeg neppe på 100 på noen år, men 120-125 er realistisk.
DNB stakk den og, men der har jeg og tjent masse penger siste ukene, raskt inn - raskt ut. Kjøper den for long 100-105, om vi ser den der. I morgen legger vel de frem tall, der bør vi få vite litt mer om ståa mtp nedskrivinger.

OSE er stivt prisa, mtp omstendighetene. Corona har satt dype spor, som børsene enda ikke har reflektert over. Det skal og må komme, og nå kommer også mai.

SS
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:44 4142

Børser worldwide er rigget. Whatever it takes er slagordet til alle politikere, sentralbanksjefer osv. Spilleregler er borte og da er alt av « analyser vrøvl og bortkastet.
Muligens man imorgen legitimerer korrupsjon, skatteundragelser, kjøp av politikere, advokatstanden og folk i sentralbanken samt innsidehandel:
Hovedstyret i Norges Bank har frist til midnatt natt til torsdag med å svare på spørsmålene, som dreier seg om etiske vurderinger rundt Tangens pengeplasseringer i skatteparadiser og det mye omtalte seminaret i USA.

Om de ansetter ham er det partering av et demokrati som var steindødt lenge før innføring av kapitalfascisme.
Jeg er mildt sagt sjokkert over hvor dypt «demokratier «, har sunket. Nixon ble tvunget av i sin tid for en «fartsbot».
Han her har kjørt i fylla og frontalkollidert med en bil hvor ingen overlevde....og han sitter fortsatt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 21:06 3956

Offisielle tall fra USA viser 20% arbeidsløse. De inkluderer hverken enkelmansforetak som ikke har rett til penger, eller alle som ikke har klart å søke/ står i kø. Royal Dutch Shell faller 12% fordi det kuttet utbytte. Også andre oljegiganter faller 4-6%
Chesspeak Energi forbereder seg på konkurs( største samarbeidspartner til EQNR på skiferolje) Justert for dollar faller EQNR 3%.
Trumpgjengen vil nå at mer av de bevilgede penger skal kunne gå til større bedrifter enn det er vedtak for. Det blir det bråk om men det driter gjengen i.
EQNR er ikke lengre blant mine favoritter. Selskapet lever kun på subsidier, gaver, skattefordeler, og å tynne norske underleverandører. samt å putte alle tapsprosjekter i skapet. En av de verst drevne oljeselskaper i verden, som aldri har tjent en krone utenfor Norge. 150 kroner ( justert) er en idiotisk kurs, nesten like idiotisk priset som NAS

Som jeg hele tiden har ment: man må vente til kassene i USA ikke deler ut noe mer penger, og dette holder de ikke ut i minst ett år til:
En godkjent vaksine vil man kunne ha i september og da er det en hastevaksine, som i beste fall virker på 40-60% av befolkningen. En masseprodusert vaksine vil ikke foreligge før sent neste år. Det forferdelige er at alke de 32 selskaper som prøver å være først ute bare er ute etter patenten, slik at de kan berike seg selv.
Hadde vi ikke hatt disse korrupte patentregler, kunne man ha utviklet en bedre vaksine på kortere tid, noe som hadde spart menneskeliv.
Det er på tide at vi i Europa lager VÅRE regler på patenter, og at man da samtidig tvinger andre land til det, istedenfor de korrupte amerikansk styrte patenter.
Det er nå på så mange områder dette patentstyret har dramatiske konsekvenser for småfolk at hele patentidiotiet må skrinlegges, og tilpasses hva som er best for folk, ikke de store multinasjonale selskaper. Se bare hva som har skjedd med maisbønder i USA grunnet den korrupte maispatentbanden, støttet opp av politikere som mottar penger for slike korrupte opplegg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 22:19 3897

At aksjekursutviklingen for f.eks.oljegiganter ikke har noe som helst sammenheng med oljepriser er dagen idag et godt bevis på:
WTI er opp over 50%, mens samtlige oljeselskapet er ned mellom 3-12%.
Muligens er bevisstheten rund pengestrømmen som havner der de aldri burde ha havnet som begynner å synke inn også hos velgere rund omkring, men det er kun gjetting. De fleste skjønner jo ikke AT de har blitt ranet før det er for sent. Å få løs mer penger blir ikke lettere når en hel verden ser hvor pengene har havnet, og hvor ikke.
Samne f.; Oljeprisen vil være lav i minst ett år til, og forbruket vil muligens aldri øke noe voldsomt noe mer, fordi folk ikke har råd til å vøre like mobilt som før.
Aktiviteten i økonomier vil være mye lavere i mange år fremover; Alt av lokalt virksomhet er jo konkurs, fordi politikere bare ville beskytte storkapitalen.
Norge er således ikke Kardemommeby: Her på berget feies alt av politisk korrupsjon under teppet, og regjeringen har til og med innført former for munnkurv for pressen ( «coronasamtalen»). Taushet og enerett på versjoner av virkeligheten er virkemidlene her. En kritisk presse er jo fullstendig fraværende.
99% av all min informasjon kommer ikke fra norske kilder.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 16:46 3624

Equinor's ambitious climate plan could be state-funded

Electrification of the oil firm's platforms will be taxed according to the rules of Norwegian oil taxation, which could send a major part of the bill on to the state.
Her ser vi hvor virus penger havner...
Det har aldri vært en pandemi, hvor man krever så mye solidaritet fra folk som er avhengig av sin arbeidsinntekt. Det har heller aldri skjedd at Staten opptrer SÅ usolidarisk overfor vanlige folk, mens de tar alle regninger især mulrinasjonale aktører måtte ha. Virus er også fordelingspolitikk, og Regjeringen viser helt tydelig at de er KUN solidariske overfor store selskaper, med store kreditorer bak, hedgefond som skal ha pengene sine og selskaper fra skatteparadis .
I EKTE kapitalisme, så må lånegivere, eiere og leveandører være med å betale regningen. Det vi ser nå er kapitalistfascisme over hele linja.
Små og mellomstore bedrifter ( som bærer de meste og det beste i Norge), blir ofret på storkapitalens alter av Regjeringer. Rund om kring... Ikke minst i Norge.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 00:42 3477

Shell går ut av amerikansk skiferolje og har solgt Appalachia for 541 millioner dollar til NFG.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 19:11 3331

EQNR trenger penger for å fortsette å dele de ut til overbetalte pamper...men de sitter fortsatt i skiferolje!
https://www.dn.no/energi/equinor-selger-resten-av-sine-aksjer-i-svenske-lundin-energy-kan-gi-total-gevinst-pa-ni-milliarder/2-1-803280
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 15:24 3180

https://e24.no/olje-og-energi/i/70vxp9/equinor-har-tapt-200-milliarder-kroner-i-usa
Slik jeg har nevnt gang på gang på gang. Selskapet lever kun på subsidier, gavepakker og skattegaver fra Staten. Ledelsen har vært elendig i over 20 år, og dette er det verst drevne oljeselskapet av de store.
Og nå spøker det også for vindparkene; de er ulønnsomme idag, og i lang tid fremover. Og så prises EQNR som om ingenting har skjedd....
Jeg er sikker på at de har enda flere lik i skapet, og det er merkelig at det ikke skrives noe om at dets største amerikanske samarbeidspartner er teknisk konkurs...
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 20:47 3065

11/12 linket jeg til denne:
https://www.dn.no/energi/john-olaisen/statoil/helge-lund/-en-katastrofe-som-utspiller-seg-i-langsom-kino/2-1-710664
Da var den største skandalen i norgeshistorien et faktum.
At diverse media nå plutselig drar frem den hemmelige rapporten fra 2014 og slår dette opp stort, er jeg skeptisk til.
Dette har man da visst veldig lenge! Det de ikke skriver noe om er hvem som bør overta etter 5 elendige konsernledere helt siden 1972.
Arve Jonstad måtte gå etter Mongstadskandalen ( total mangel på økonomisk styring). Norvik måtte gå av samme grunn, Olav Fjell ble sparket etter Iran saken ( korrupsjon), Helge Lund overgikk alle med å ha påført EQNR tap på 200 milliarder, og Sætre valgte å fortsette med ukulturen i selskapet. Jeg vedder på at også han har en masse svin på skogen, og jeg tviler på at hans investeringer i vindparker blir lønnsomme. Også disse er nå finansiert av subsidier, altså skattebetalere. Mongstad kostet 9 milliarder for mye, Norvik sørget for 66 milliarder i påførte ekstrautgifter, Lund står for 200 milliarder, og det Sætre har påført oss av tap vil tiden vise.

Felles for alle er at de har vært katastrofale ledere, som har kostet samfunnet ufattelige summer. Snart forsvinner Sætre, og politikere må denne gangen velge en DYKTIG leder og ikke venner, eller ukyndige nikkedokker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 04:52 2934

Sætre er misfornøyd med at du og jeg spytter inn enda mere skattepenger i et selskap som kan skilte med nær 300 milliarder kroner i tapte inntekter for felleskapet. EQNR har ALDRI tjent en krone på di virksomhet, og selskapet er KUN finansiert av subsidier, gavepakker fra Norge og skattefordeler sndre selskaper bare kan drømme om. Heller ikke Sætre ( akkurat som sine forgjengere siden 70 tallet) har vært villig til å ta et oppgjør med den kostbare elitekulturen, som har kostet Norge mer enn virus koster oss. Skandalene feies dog under teppet av samtlige partier, og de akselererer gavepakkene til disse udugelige ledere og lar de små og mellomstore bedrifter dø med vilje. EQNR er hellig, og det er alle selskaper som har sine venner i politikken. I min tid var politikere drevet av hva som var best for samfunnet. Dagens politikere, uten unntak er kun opptatt av sin egen lommebok. Det fører til den fascismen de nå viser. Jeg håper på at noen ikke bare som jeg tyr til skriverier. De kan takke seg selv for politikerforakt, og har selv fremavlet typer som Breivik ( som jeg ikke har noe til overs for). Det som forbauser meg at det finnes så få venstreekstremister, for den politikken de bedriver kun i Norge er jo fascistisk og ekstrem høyreorientert..
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 19:09 2802

Flotte saker: ukulturen bare vokser og vokser 200 milliarder rotet bort bare i USA, og så er det fortsatt « investert» 600 milliarder i andre land, utenom Norge, Chesapeak konkurs, og «havsatsing» betalt av statskassa og IKKE EQNR, og fortsatt fremsette trusler?
https://e24.no/olje-og-energi/i/RR04eW/regjeringens-oljepakke-skulle-sikre-arbeidsplasser-bransjetopper-mener-den-setter-milliardprosjekter-i-spill

Er du kommunal ansatt har du ikke lov å ta så mye imot som en flaske vin engang fra brukere som vil takke deg for din gode innsats; da risikerer du å bli sparket.
Mens disse som roter bort flere 100 milliarder fra felleskassa, skal gis sluttpakker, bonuser, høye lønninger og en stjerne i boka, samt feite jobber.
Men ikke nok med det: Selv i bakrus av 30 års sammenhengende festing, så krever de nye penger?
Hva vi godtar som samfunn her i Norge begriper jeg ikke. Disse verdiløse gribber må stilles sitt ansvar og fratas det de eier, fengsles osv.
Så må de byttes ut med EKTE ledere, før de skal grafse til seg enda mere penger.
Hvor er politikere? Hvor er økokrim? De kan starte med Lund, og ta ham inn til avhør.
Dette er statsfinansiert kriminalitet og går hardt utover velferdsstaten, især fordi virus koster flesk.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 21:53 2714

https://www.dn.no/energi/houston/bill-maloney/statoil/sikret-seg-millionbonuser-i-houston/2-1-805338

Nå må den «hemmelige» rapporten offentliggjøres i sin helhet, samt navnene på alle disse svin som har forsynt seg grovt. Å har skjøvet dette under teppet bør straffes.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
11.05.2020 kl 14:25 2563

RT 142 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
KR
11.05.2020 kl 14:40 2542

Fasinerende hvordan kursen holder seg.

De anmeldes for miljøkriminalitet, sløser bort milliarder og svak oljekurs, men kursen blir ikke påvirket.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
ksandal
13.05.2020 kl 10:36 2425

EQNR er sikker på lang sikt, men kortsiktig tror jeg vi skal ned til 110kr en gang til i år. Kjøper en uten giring langsiktig, er det jo kun å slappe av. men selv girer jeg mye og trader, så jeg er short i eqnr nå fra 142. ned til trolig 125 i første omgang.
Men i sommer eller hvis den går over 150, skal jeg ha litt long i eqnr. den skal over 200 igjen pga mye bra innen fornybar energi som snart kommer for fult.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 10:40 2419

Venter ikke du DNB langt under 100 og?

SS
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
ksandal
13.05.2020 kl 10:48 2401

yepp. DNB skal også ned. de taper trolig over 20 milliarder i år på dårlige lånekunder mm.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 02:19 2301

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/wPqQV1/historisk-underskudd-i-statens-finanser
Om ikke den arrogante übermenschkulturen hadde fått lov til å stadig nå nye høyder, så hadde de fått AVKASTNING istedenfor et tap på 200 milliarder kroner, og dermed hadde ikke fått Norge i evig tid fått 11 milliarder mindre å rutte med.
Selskapet er gjennomsyret av korrupsjon, stormannsgalskap osv., og i grunn en gjeng med storkriminelle. Her har man skjøvet mafialignende tilstander under teppet. Oljefondet hadde måttet avstå fra å investere i selskapet om det ikke hadde vært norsk. Jeg har kritisert diss gribber lenge, men det som har kommet frem overgår min fantasi....Nå vil jeg vite hvorfor de ikke har fått avkastning på de øvrige 700 milliarder investert i utlandet.
Norges største industriskandale med konsekvenser for alle skattebetalere i evig tid, kommer til å bli enda større, og samtlige involverte må straffeforfølges.

Er ikke enig i at EQNR er en bra investering på lengre sikt; eneste grunnen må være at der to big to fail, og at de spiser seg inn i enda større grad i oljefondet, og får enda sterkere garantier om subsidier, gavepakker, skattefordeler, og en utvidet « license to kill» overfor norske underleverandører.
De har manglet ekte ledere i 20 år, og ingen rydder opp, hverken innenfor eller utenfor selskapet. EQNR: Norges økonomiske Breivik.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare