EQNR - på historisk lave nivåer, men bunnen er nok nær

Slettet bruker
EQNR 09.03.2020 kl 17:46 56087

Favorittaksjen min på OSE er EQNR.
Jeg har skrevet flere ganger i 2019 og 2020 at jeg snart skal kjøpe denne for 125 og 115 kr.
Alle har ledd, og sjikanert. I dag må de bare ete det i seg,108 kr kunne man få kjempen for.

Jeg klødde i dag i fingrene, og håpte på 105,-
Ble bare 1500 stk på meg i dag, som jeg skal sitte med. Målet er 30.000 aksjer på neste sell off.

Så til saken.

Sliter litt med å forstå prisingen av EQNR her.

Selv i finanskrisen, mener jeg at Statoil ikke hadde lavere bunn enn rundt 95 kr. Husker jeg feil?

I smellen 2014 og 2015 husker jeg at den intradag var ned på 97 kr, så closet det noe høyere, men likevel ned 10,5% som var historisk.

Etter det har den jo vert i 235 kr, og utbetalt masse utbytter.

Nå er OSE ned, ja - men synes EQNR er voldsomt tung i fallet likevel.
Oljeprisen har jo enda ikke vert på 27 dollar fatet som vi så bunn på 2015 da EQNR var i 97.

Bull Berntsen sier han har kjøpt den privat i dag, og jeg tror nå at vi må nærme oss en bunn i denne.
Det kan fort bli 2 siffret, men jeg forstår ikke at vi eventuelt skal mye under 100 kr, tatt i betraktning alle kostnadskutt, og Johan Sverdrup som skal være lønnsom på 15 dollar fatet.

Min plan er nå å få 30k aksjer i EQNR med snitt 100-105 kr, og bare ha det, få 12 -15 kr i utbytter i året, og selge igjen på neste oppgang 200+.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 20:47 3329

11/12 linket jeg til denne:
https://www.dn.no/energi/john-olaisen/statoil/helge-lund/-en-katastrofe-som-utspiller-seg-i-langsom-kino/2-1-710664
Da var den største skandalen i norgeshistorien et faktum.
At diverse media nå plutselig drar frem den hemmelige rapporten fra 2014 og slår dette opp stort, er jeg skeptisk til.
Dette har man da visst veldig lenge! Det de ikke skriver noe om er hvem som bør overta etter 5 elendige konsernledere helt siden 1972.
Arve Jonstad måtte gå etter Mongstadskandalen ( total mangel på økonomisk styring). Norvik måtte gå av samme grunn, Olav Fjell ble sparket etter Iran saken ( korrupsjon), Helge Lund overgikk alle med å ha påført EQNR tap på 200 milliarder, og Sætre valgte å fortsette med ukulturen i selskapet. Jeg vedder på at også han har en masse svin på skogen, og jeg tviler på at hans investeringer i vindparker blir lønnsomme. Også disse er nå finansiert av subsidier, altså skattebetalere. Mongstad kostet 9 milliarder for mye, Norvik sørget for 66 milliarder i påførte ekstrautgifter, Lund står for 200 milliarder, og det Sætre har påført oss av tap vil tiden vise.

Felles for alle er at de har vært katastrofale ledere, som har kostet samfunnet ufattelige summer. Snart forsvinner Sætre, og politikere må denne gangen velge en DYKTIG leder og ikke venner, eller ukyndige nikkedokker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 04:52 3198

Sætre er misfornøyd med at du og jeg spytter inn enda mere skattepenger i et selskap som kan skilte med nær 300 milliarder kroner i tapte inntekter for felleskapet. EQNR har ALDRI tjent en krone på di virksomhet, og selskapet er KUN finansiert av subsidier, gavepakker fra Norge og skattefordeler sndre selskaper bare kan drømme om. Heller ikke Sætre ( akkurat som sine forgjengere siden 70 tallet) har vært villig til å ta et oppgjør med den kostbare elitekulturen, som har kostet Norge mer enn virus koster oss. Skandalene feies dog under teppet av samtlige partier, og de akselererer gavepakkene til disse udugelige ledere og lar de små og mellomstore bedrifter dø med vilje. EQNR er hellig, og det er alle selskaper som har sine venner i politikken. I min tid var politikere drevet av hva som var best for samfunnet. Dagens politikere, uten unntak er kun opptatt av sin egen lommebok. Det fører til den fascismen de nå viser. Jeg håper på at noen ikke bare som jeg tyr til skriverier. De kan takke seg selv for politikerforakt, og har selv fremavlet typer som Breivik ( som jeg ikke har noe til overs for). Det som forbauser meg at det finnes så få venstreekstremister, for den politikken de bedriver kun i Norge er jo fascistisk og ekstrem høyreorientert..
Slettet bruker
10.05.2020 kl 19:09 3066

Flotte saker: ukulturen bare vokser og vokser 200 milliarder rotet bort bare i USA, og så er det fortsatt « investert» 600 milliarder i andre land, utenom Norge, Chesapeak konkurs, og «havsatsing» betalt av statskassa og IKKE EQNR, og fortsatt fremsette trusler?
https://e24.no/olje-og-energi/i/RR04eW/regjeringens-oljepakke-skulle-sikre-arbeidsplasser-bransjetopper-mener-den-setter-milliardprosjekter-i-spill

Er du kommunal ansatt har du ikke lov å ta så mye imot som en flaske vin engang fra brukere som vil takke deg for din gode innsats; da risikerer du å bli sparket.
Mens disse som roter bort flere 100 milliarder fra felleskassa, skal gis sluttpakker, bonuser, høye lønninger og en stjerne i boka, samt feite jobber.
Men ikke nok med det: Selv i bakrus av 30 års sammenhengende festing, så krever de nye penger?
Hva vi godtar som samfunn her i Norge begriper jeg ikke. Disse verdiløse gribber må stilles sitt ansvar og fratas det de eier, fengsles osv.
Så må de byttes ut med EKTE ledere, før de skal grafse til seg enda mere penger.
Hvor er politikere? Hvor er økokrim? De kan starte med Lund, og ta ham inn til avhør.
Dette er statsfinansiert kriminalitet og går hardt utover velferdsstaten, især fordi virus koster flesk.
Slettet bruker
10.05.2020 kl 21:53 2978

https://www.dn.no/energi/houston/bill-maloney/statoil/sikret-seg-millionbonuser-i-houston/2-1-805338

Nå må den «hemmelige» rapporten offentliggjøres i sin helhet, samt navnene på alle disse svin som har forsynt seg grovt. Å har skjøvet dette under teppet bør straffes.
Jensenpirken
11.05.2020 kl 14:25 2827

RT 142 kr.
KR
11.05.2020 kl 14:40 2806

Fasinerende hvordan kursen holder seg.

De anmeldes for miljøkriminalitet, sløser bort milliarder og svak oljekurs, men kursen blir ikke påvirket.
ksandal
13.05.2020 kl 10:36 2689

EQNR er sikker på lang sikt, men kortsiktig tror jeg vi skal ned til 110kr en gang til i år. Kjøper en uten giring langsiktig, er det jo kun å slappe av. men selv girer jeg mye og trader, så jeg er short i eqnr nå fra 142. ned til trolig 125 i første omgang.
Men i sommer eller hvis den går over 150, skal jeg ha litt long i eqnr. den skal over 200 igjen pga mye bra innen fornybar energi som snart kommer for fult.
Slettet bruker
13.05.2020 kl 10:40 2683

Venter ikke du DNB langt under 100 og?

SS
ksandal
13.05.2020 kl 10:48 2665

yepp. DNB skal også ned. de taper trolig over 20 milliarder i år på dårlige lånekunder mm.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 02:19 2565

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/wPqQV1/historisk-underskudd-i-statens-finanser
Om ikke den arrogante übermenschkulturen hadde fått lov til å stadig nå nye høyder, så hadde de fått AVKASTNING istedenfor et tap på 200 milliarder kroner, og dermed hadde ikke fått Norge i evig tid fått 11 milliarder mindre å rutte med.
Selskapet er gjennomsyret av korrupsjon, stormannsgalskap osv., og i grunn en gjeng med storkriminelle. Her har man skjøvet mafialignende tilstander under teppet. Oljefondet hadde måttet avstå fra å investere i selskapet om det ikke hadde vært norsk. Jeg har kritisert diss gribber lenge, men det som har kommet frem overgår min fantasi....Nå vil jeg vite hvorfor de ikke har fått avkastning på de øvrige 700 milliarder investert i utlandet.
Norges største industriskandale med konsekvenser for alle skattebetalere i evig tid, kommer til å bli enda større, og samtlige involverte må straffeforfølges.

Er ikke enig i at EQNR er en bra investering på lengre sikt; eneste grunnen må være at der to big to fail, og at de spiser seg inn i enda større grad i oljefondet, og får enda sterkere garantier om subsidier, gavepakker, skattefordeler, og en utvidet « license to kill» overfor norske underleverandører.
De har manglet ekte ledere i 20 år, og ingen rydder opp, hverken innenfor eller utenfor selskapet. EQNR: Norges økonomiske Breivik.
Slettet bruker
22.05.2020 kl 05:54 1302

Skandalen bare vokser for hver dag, men signalene fra regjeringen er entydige: her skal man bare i FREMTIDEN ha større innsyn med især USA skandalen i fokus; her skal man hverken ansvarliggjøre den gjennomkorrupte ledelsen i over 20 år, eller skrape i de 700 milliarder som er « investert» i hverken USA eller Norge.
Fiaskoselskapet nr.1 i Norge skal tas under vingene. Selvsagt: Det er jo politikere som har ansatt disse, og at dette selskapet helt på egen hånd har ødelagt velferdsstaten må feies under teppet. Regjeringen fraskriver seg ansvar 200%.
Jeg blir kvalm når de sier at de er bekymret for at virus ødelegger velferdsstaten. Det er jo ikke virus som ødelegger velferdsstaten, det er POLITIKKEN som føres i kjølevannet av det, med masseoverføringer til kapitaleiere, fremfor der behovet ligger ( realøkonomien).
Dette er Trumpisme i sølvpapir! Beviset er EQNR!
Redigert 22.05.2020 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
kongen på hau
02.09.2021 kl 22:37 737

Rallyet...som du påpekte den 290420 stod kursen i 143, som du syntes var helt uten mål og mening, nå står kursen bare 16 måneder etter kr 192. Meg bekjent er det en suksess historie.....