Alufelger som lekker luft... (fikse?)

Siden alle 4 hjul lekker litt for mye på 1 mnd. I stedet for 2 kg, så kan trykket bli 1-1,5 kg på så kort tid.

Mulig å vrenge av gummien og pusse/slipe bort korrosjon i kontaktflaten mellom dekk og felg?

Noen som har gjort?

Vær forsiktig med sliping, prøv poleringsdisk på vinkelsliper eller 3M pussematter, har selv reddet ett sett på denne måte
pengex
10.03.2020 kl 08:26 357

Kan du ikke bare skaffe noe guffe og legge imellom dekk/felg. Kjør på med 3bar og se om det holder.

Full overhaling er vel eneste mulighet dersom du skal få fixe problemet på en skikkelig måte. Av med dekk, pusse ned og lakkere på nytt.

Alle fire felgene er plutselig ødelagt uten å være kjørt inn i noe? Du har ikke gamle morkne dekk da? Kan du ha kjørt på en byggeplass og fått div småspiker i dekka? Ev ødelagt ventil på noen?
Er det ikke litt rart at fire felger plutselig blir ødelagt? Tror ikke jeg har opplevd en eneste ødelagt felg enda jeg, har kjørt bil i 45 år.

Felger som ikke vaskes etter sesongen, spesielt vinterdekkene blir lekke med tiden. Lever felgene der du kjøper dekk, så fikser de felgene så de blir tette

Redigert 10.03.2020 kl 21:18 Du må logge inn for å svare

De er ikke plutselig ødelagt. Minst 2 av dekkene er fra 1-2 år tilbake (i mine øyne nye).
Som sagt lekker det ut en 0,5 kg på noen uker, så ikke panikk-lekkasje.
Tror mer på korrosjon i kontaktpunkt mellom gummi og felg.
Salt-faenskapen kanskje gjør sitt?
Det er stålradial i dekka og aluminium felg. Med salt i mellom som elektrolytt ("batterisyre") kan det gi korrosjon som skader felgen. Felgene er 10 år ca nå.
Hadde jeg hatt en omleggsmaskin skulle jeg inspisert felgen innvendig :)