Die Another Day

EliotS
NAS 10.03.2020 kl 08:04 7021

Der intet som er på sikker grund endnu men i dag kunne blive et vendepunkt.

- Shortene er begyndt at reducere deres positioner
- Politisk indgreb fra den norske regering som blandt vil være støtte til luftfarten
- Fald i olieprisen gavner NAS og skader konkurrantene
- Fald i NOK giver sikkert også mindre valuta-gevindster eftersom NAS regnskabsvaluta er NOK
- Futures for amerikanske marked ser ud til at stabilisere markedet (selvom det kan hurtigt endre sig)

I tilleg kommer vi tætter på datoen, hvor NAS kan opsige hele eller dele av Max-fly orderen. Jeg tenker mere og mere at vi vender på at dette tidspunkt indtraffer.

Jeg tror ikke at det bliver i denne omgang at NAS går under.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.03.2020 kl 11:47 5124

Fin oppsummering ja. Jeg hadde gitt sjelen min for å få skue ett år inn i fremtiden nå, så mange eksternaliteter som kan gå i alle retninger nå.

Selv fikk jeg kjøpt litt nær 11 kr i dag. Satser på at det vil lønne seg på lengre sikt. Håper på mer effektive tiltak enn fjerning av flyseteavgift i dag. Men det er klart at alle monner drar. Tar det jeg kan få.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 11:41 5190

Godt oppsummert. For selskapet handler det om å holde aktiviteten oppe med lønnsomme priser og fulle fly samtidig som likviditet og soliditet sikres. Det samme gjelder for alle investorer. Lykke til i disse stressende tider.
KalleAnka123
10.03.2020 kl 11:39 5195

Skjønner ikke hvorfor det er så mange rykter om emisjon og sånt. På kort sikt så er det ingen fare for emisjon. Blir nok færre som flyr i april, men når coronaen avtar vil reiselysten være høy. Kan bli en god sommer for Nas hvis antall smittede synker ut over mars/april. Nas kan også nyte godt av lave oljepriser, håper de har satt en hedge på 35 dollar😎
minsin
10.03.2020 kl 11:20 5324

bare tull - dette med kursmålene ...ikke mye å bry seg med..
Bare kortsiktig tenking basert på siste dagers hendelser...

Letter vi blikket - så ender vi med tre hendelser
1) Corona vil avta
2) Fuel prisene vil forbli lave , iallefall ut mnd ... til neste møte . Uenigheten er stor - så kan godt vare til over sommeren
3) NAS-Boeing - ikke dermed sagt at NAS kansellerer avtalen , situasjonen ( 1 års limit) er ett utmerket pressmddel ovenfor Boeing.
NAS hadde nok vært tjent med penger på bok nå for å stabilisere usikkerheten - Boeing på sin side er helt avhengig av at flyselskapene ikke begynner å kansellerer ordrene sine..blir det masse kanselleringer - vil Boeing bli degradert tilbake til steinalderen.
4) Resesjon - usikkerheten er stor - men mye og mangt tyder på at det ikke blir resesjon . Resesjon - handler om systemsvikt , bankvesenet ser ut til å gå relativt uberørt gjennom krisen... forbrukerne vil fortsatt ha jobb , til tross for noen midlertidige permitteringer...det vil komme ett oppsving etter corona krisen.
Epona
10.03.2020 kl 10:48 5514

Ja, det er nok torsdag den 12. mars som blir den store D-dagen, rent kursmessig på kort sikt, men «kort sikt» kan her ha en veldig fleksibel tidsbetydning. Det meste er jo usikkert akkurat nå og investorene går stille i dørene.
Akhillevs
10.03.2020 kl 09:14 5731

Danske Bank og Nordea nedgraderer til hold, med kursmål på 12 og 15kr.
Finansanalytikerne sine prognoser og diagnoser skifter fra dag til dag, og de kommer nok løpende etter igjen på tur opp. Heldigvis er det bare penger de jobber med.