Deres "kursmål" på HUNT

Verdihunter
HUNT 11.03.2020 kl 00:32 23320

Har vært noen nydelige dager å være HUNT-investor. Tenker dere at aksjen er "dyr" nå på rett under 4 kroner? Har lyst til å kjøpe litt mer, men har ikke peiling på når den blir "dyr".. Setter stor pris på svar
Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2020 kl 16:35 6321

Skal godt gjøres å komme i pluss på en dag som denne :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
RedSandberg
12.03.2020 kl 16:44 6301

Hunter Freya Fully Fixed Actual TCE/day including idle days USD 69 164 @ 52,64 days.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kelle
12.03.2020 kl 16:46 6351

De to skipene som har gått på dag rater opp mot 130 000, er vel straks klar for å inngå nye kontrakter. Blir spennende å se hvor disse lander. Det vil bli veldig avgjørende for kursen fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
canarias
12.03.2020 kl 16:51 6374

Ihvertfall ikke kjedelig i tankbransjen
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Bertelli
12.03.2020 kl 16:52 6458

Nei godt mulig at jeg ikke har skjønt det. Istedenfor for å være spydig kan du forklare meg det. Jeg skjønte ihvertfall at jeg skulle selge nesten hele min betydelige antall enkeltaksjer og fond i januar litt etter at Corona viruset ble skrevet om. Gjorde du også det reserven?



Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.03.2020 kl 17:20 6682

Jeg hadde også satt pris på en forklaring på hvorfor de ulike tankaksjene utvikler seg så forskjellig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
zefal
12.03.2020 kl 17:59 6593

Herlighet, nå kom bekreftelsen på at SAUDI mener blodig alvor. Sjekk appen alle sammen, mandagens og tirsdagens slutninger går igjennom. mellom 70 og 200 000$/day. Dette hadde de ikke giddet å betale for hvis de ikke mente alvor. Dobling i tank frem til april?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
12.03.2020 kl 18:10 6543

Enig Bertelli. Drit i de holdningsproblemene. Vi er her alle for å tjene penger.

Frontline har et lass mer båter som er tilgjengelig for hyggelige rater, men bunkersen for vanlig skip uten skrubbere er jo også ok nå med lav oljepris.

Ikke at Hunter ikke har gode rater, den kommer. I hvertfall om de med høyest rater nå snart er ferdig med seilaset sitt og klar for superrater igjen! Det blir sykt bra :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kelle
12.03.2020 kl 18:25 6486

Ja det er det som er avgjørende nå. De skipene som er ferdig med kontraktene sine nå i midten an mars og den neste som kommer ut fra verftet den 1. april. Går disse inn på dagrater på over 100 tusen eller kanskje ennå høyere, vil kursen for HUNT være langt over 6 kroner ved fremleggelse av 1. kvartal i mai mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Verdihunter
12.03.2020 kl 20:38 6275

I løpet av denne uken har jeg hatt forhåpninger om at uken skulle ende på 5-6 tallet, basert på alle de syke ratene der ute....
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2020 kl 21:00 6181

Kan det tenkes at Araber landet leier båtene, for og lagre sin egen Olje når den er så billig...å selge den dyrere når prisen stiger????
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
tuja
12.03.2020 kl 23:34 5855

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/03/12/7506785/oljeprisen-raser

Priskrigen vil vedvare

Verdens største oljeeksportør, Saudi Arabia har for alvor åpnet oljepumpene, og Russland forblir ved avgjørelsen som forrige uke endte opp med og velte alliansen mellom OPEC og andre produsenter. Russland mente at de foreslåtte kuttene fra Saudi Arabia trolig ikke ville være nok til å kompensere for virusets effekt på oljeetterspørselen.

«Begge parter ser nå ut til å ruste opp til priskrig», sa Eshan Khoman hos MUFG. Videre uttalte Khoman at begge partene ser ut til å ha nok finansiell kapasitet til å opprettholde priskrigen i flere kvartaler fremover.

Stortankratene har skutt i været

Dagsratene for VLCCer (Very Large Crude Carriers) har skutt i været som følge av økt aktivitet både på frakt og lagring av olje. Shippinganalytiker i Cleaves Securities, Joakim Hannisdal melder på twitter at ratene har steget med 11 prosent til 213.000 dagen.



BULL :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
ruda
13.03.2020 kl 09:27 5529

Dersom dette er riktig, vil Hunt tjene masse penger fremover
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kelle
13.03.2020 kl 09:56 5439

Håper ratene holder fram til Hunter Alta, Hunter Saga og nybygget som kommer ut 1.april Oppnår kontrakter med dagrater opp mot 150 tusen. Skjer det, blir det garantert fest i stua.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
tuja
13.03.2020 kl 10:19 5386

Helt syke rater som oppnås:

Sea Pearl (2017 - Modern VLSFO) On Subs AG/USGviaCOGH WS 167.50 Bahri Oil Transportation Mar 31-Apr 1 Stasco Demurrage USD 220K (TCE: RV USD 204.67K @ 88.05 days / Actual USD 229.28K @ 81.36 days) 2.95 idle days
Demurrage 220k!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kelle
13.03.2020 kl 10:34 5343

Vi får krysse fingerene for at dette ratenivået holder seg i minst 3 uker til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.03.2020 kl 10:41 5312

200k i nesten 90 dager. Tror jeg dåner.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.03.2020 kl 10:42 5308

Det er nesten 10% av Hunters børsverdi på ett kvartal, PER BÅT. lol
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
zrythar
13.03.2020 kl 10:53 5272

Men hunter sine skip har ikke disse ratene... (200 000)eller drypper det lidt på dem også pga av poolen de er i?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.03.2020 kl 10:59 5246

Vi får bare håpe at neste båt kan snike seg til en slik rate. Den er ledig om få dager.
Jeg har ikke forstått poolfordelingen, så enn så lenge håper jeg hovedsaklig på gode rater for båtene de faktisk eier:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
ruda
13.03.2020 kl 12:49 5063

Det er helt ufattelig at vi ikke har passert 4. De som selger under kaster penger på gaten
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kelle
13.03.2020 kl 13:19 4966

HUNT har inngått kun en kontrakt i det siste og det er Hunter Frøya til dagrate på vel 70.000. Det er bare å håpe på at ratenivået holder seg til de neste 3 båtene blir ledige for oppdrag. (ca. 3 uker)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.03.2020 kl 13:52 4875

Oet har 7 vlcc allerede på vannet, i tillegg til en drøss andre båter.De verdsettes nesten identisk som Hunt, hva er egentlig grunnen til dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Dylan1981
13.03.2020 kl 13:52 4872

Noen med god shipping-peiling som kan svare på et spørsmål: Det virker som Hunter Saga er på vei til USA uten last, men jeg har ikke sett at noen slutning er inngått og den er fremdeles langt ifra halveis (er nå øst for Madagaskar med ETA i USA 14. april). Siden Saudi Arabia startet priskrigen, hadde det ikke vært mye bedre at Saga tok en u-sving og prøvde å kapre en av de sinnsyke ratene ut fra AG?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2020 kl 14:28 4771

Saga er under kontrakt til 14.4. Skal vel å hente last..
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Dylan1981
13.03.2020 kl 14:38 4735

Ok, takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
tuja
13.03.2020 kl 15:41 4589

ADSC sin tanker Stratus fikk bedre rater enn Hunter Freya:

$ADSCME (#BUY/N53) has fixed $ADS Stratus at ~$94k/d (incl. scrubber premium) for AG/SKor from late March to estimated medio May.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 15:55 4543

hadde det ikke vært jomfruturen til freya ville den fått dobbelt så mye som stratus...
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.03.2020 kl 16:18 4472

Slett ikke.. Dette handler mest om timing for slutningene.. og det har fint lite med alder på skipene å gjøre.. Nye Eco-skip med scrubber, sparer knapt $ 4-5.000 pr dag i forhold til ADS sine gamle skip med bunkersprisene vi ser nå. I praksis null om man regner med forskjell i breakeven.
Det viktige spørsmålet her bør dreie seg om dette fantastiske bullmarkedet vil holde seg eller ikke ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 16:34 4404

freya hadde fått betraktelig høyere rate om det ikke var jomfruturen.. er bare å ta en titt på vlccfixtures-appen... de fleste skip nå tjener gress samme hvor gammel de er pga prisen på olje, men som du ser så får freya betraktelig lavere, skyldes jomfruturen, enkelt og greit..
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 16:35 4393

shell(tror jeg det var) vurderer å leie inn skip til lagring, da forsvinner endel kapasitet, så ratene blir nok greie fremover vil jeg tro... mtp den lave be både ads og hunter har så vil de tjene gode penger, som et av de få markedene fremover, ser ikke for meg ratene går lavere enn 20k som de to selskapene ca har i cbe
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.03.2020 kl 16:39 4377

En rabatt for jomfruturen er selvsagt.. poenget er at den jomfruturen hadde blitt betalt med dobbelt så mye om den var sluttet i dag og ikke på tirsdag. Hvis du tror at et nytt skip får dobbelt så mye betalt av en chartrer, bare fordi skipet er nytt, tar du skammelig feil.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 16:42 4360

takker for veldig gode innlegg som vanlig, veldig praktisk og informativt å ha deg på forumet reserven, har en stygg uvane med å ta regnestykkene i hodet, for deretter å glemme de 5 minutter etterpå, og tallene blir jo selvfølgelig noen prosenter feil da jeg ofte runder opp/ned til runde tall i utregningene, f.eks cbe på 20k rater på xxk og dollarkurs på 9 for å lette regnestykket litt, så veldig takknemlig for dine innlegg :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 16:47 4342

var vel bare å få frem poenget at freya ville fått langt bedre rater hvis den hadde vært brukt før, hadde valget stått mellom de to skipene ville freya fått bedre rate, dog ikke dobbel rate, det var subs på dobbelt av hva freya fikk på tirsdag allerede, har ikke sjekket hvor mange av de som er fixed, men freya ville nok nærmere doblet inntekten hadde det ikke vært helt nytt... eco gir litt ekstra besparing, må ta det med i regnestykket også, angående hvor mye alder gjelder i disse dager så er det vanskelig å si siden oljeprisen akkurat nå er som den er, virker som folk er desperat etter å få skip
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2020 kl 16:51 4324

https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d7f91d506acdb7e6f1b3664_20190911_HunterGroup_ParetoO%26O.pdf
på side 6 ser du besparelsene i forhold til andre skip, ads har scrubbere, men som du ser er eco-sparingen større enn scrubberinnsparingen...
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.03.2020 kl 17:03 4288

Da er det heldigvis litt logikk og de tankselskapene som har hengt etter stiger bra, mens FRO korrigerer. Har vært short FRO og long en rekke andre de siste dagene. Har dekket shorten nå og begynt å kjøpe FRO.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare