IOX - The road to +20 NOK - 9.0

Slettet bruker
IOX 08.08.2018 kl 09:15 25968

The other thread is full!

IOX is now worth only 320 mil. NOK

and with its up coming drilling program = production increase its not justifiable
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
aborum
15.08.2018 kl 12:31 5000

disippelen skrev Hva i h..... skjer??
Dem der stadigvæk sidder med papirgevinst realiserer før IOX rammer 4,20 eller lavere. Det kan alle vel se. Alle har skreget på opstart af borekampagne 2.0 og kursmål langt over 10,00 NOK / aktie inden for ganske få uger. Alligevel har flere af os her på IOX tickeren forsøgt at mane til besindighed ved at gøre opmærksom på selskabets historisk og udfordringer.

Vi kommer helt sikkert til at se kurser over 10,00 men jeg mener ikke, der er grundlag for at tro dette sker foreløbigt.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 12:31 4993

IOX på full fart nedover og mot 3 tallet. For alle som leste Finansavisen på lørdag (les andre tråder vedr. et kursmål fra en analytiker) er det kanskje ikke så overrakende at IOX faller?
Slettet bruker
15.08.2018 kl 12:34 4971

ja der kom yess også, åtselgribbene våkner når aksjen går nedover.
rischioso
15.08.2018 kl 12:37 4958

aborum,

du ser så mye du når du er aktiv med traderpotten - er du ute så ser du lavere kurser og er du inne så ser du høyere kurser - rart det der...;)
Tigerberget
15.08.2018 kl 12:39 4938

Godt poeng fra Yess.
Alle som selger har nok lest Finansavisen.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 12:48 4897

Ørkenvandring frem til Q2 som vil være avgjørende for ny markant retning opp eller ned. Antakelig overveiende sannsynlig at bunnlinja er rød også denne gangen til tross for EBITDA over MUSD 3. Avgang opp mot nye ukjente høyder kan vi bare glemme før avklaring på Vikingo/Malevo, eller oppstart av nye brønner på Puli-C.

edit: Alt er relativt. Nesten krona ned siden slutt på fredag er vel egentlig nokså markant.............kan vanskelig påstå noe annet:)
Redigert 15.08.2018 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
disippelen
15.08.2018 kl 12:58 4852

Har det kommet noe negativt, eller er det bare å sitte?
Tigerberget
15.08.2018 kl 12:59 4844

Det negative kommer kun på Hegnar forum.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 12:59 4842

Er det tvangssalg eller er noen så dumme?
OddHarker
15.08.2018 kl 13:01 4830

Nyheter om borekampanjen kan komme når som helst. Samme gjelder Vikingo/Malevo. Fallet med noen få tiøringer i dag har nok mest med at oljeprisen falt litt også. De greiene i Finansavisen i forrige uke var ikke nyheter men bare oppburp av noe gamle greier fra før sommerens avklaring. De representerte ikke noen ny analyse av IOX i dag. Ingen ved sine fulle fem ville basere sine investeringer på hva en norsk synser uten særlig innsikt i selskapet sa for et år siden.

Ransen har sagt det treffende:

"Det enkleste du nå gjør er å legge aksjene i skuffen til i oktober, evt akkumulere på disse nivåer. Psykologien basert på all tulleinfo om selskapet har nok ført til at mange har solgt i håp om å kunne kjøpe igjen til langt lavere priser. Vel- dette er ikke noe for amatører og det kreves en helt annen basisinfo for å kunne tjene på dette."
Redigert 15.08.2018 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
disippelen
15.08.2018 kl 13:01 4829

Her kunne man altså selge for 5,22 på fredag.. Hmm.. Var det pump and dump, eller får vi ny rekyl fra støtten?
helloween
15.08.2018 kl 13:02 4821

Da er iox ned 1 krone på noen dager uten nyheter..
aborum
15.08.2018 kl 13:03 4815

rischioso:
uden at hælde for meget salt i såret er forskellen på dig og mig, at jeg har ret i mine antagelser og deler mine overvejelser omkring kursmål med andre - inden jeg handler. Jeg er i markedet @ 4,20 da dette niveau harmonerer med fib og støtte i stor volumen. Man må tage det markedet giver én og når markedet mener, retningen er ned, så må man jo overveje, hvad man skal gøre.

Mange her på IOX tickeren giver det indtryk, at de sidder roligt i båden indtil kursen rammer langt over 10,00 NOK / aktie, men jeg sætter en frisk jordbærtærte på, at der er langt flere, der handler end de giver udtryk for. Når LLA-47 er en gennemhullet schweizerost vil IOX for alvor være trådt ud af skyggen fra det gamle selskab, men for nærværende er vi i venteposition.
Ransen
15.08.2018 kl 13:16 4744

Hvis dere er like opptatt av gamle artikler og analyser som Yess er, så hva med denne:

- Får Interoil en slik forlengelse, blir aksjonærene rike. Oljereservene vil mangedobles, og verdiene bak hver aksje kan øke med 4-5 kroner. Til sammenligning er dagens aksjekurs på under det halve, skriver forvalteren i rapporten.
qestador
15.08.2018 kl 13:19 4729

Ja bunnen må settes først. Vel 4 kr 4,4
Redigert 15.08.2018 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Ransen
15.08.2018 kl 13:21 4720

Trekk alle kjøp, la selgerne få svi ned til to kroner...
Til dem som tviler, tygg litt på denne:
God formiddag og takk for epost.
Neste brønn er planlagt boret senere i år, som tidligere meldt. Til din informasjon repeterer vi her opplysninger fra selskapets to foregående kvartalsrapporter:

o Q4 report (February 2018) | Interoil expects to resume the drilling campaign as soon as possible around 4Q18. In the meantime, infrastructure for the coming two wells, Frison and Jaca, will be constructed, benefiting from the dry season.
o Q1 report (May 2018) | The company develops exploration prospects in the LLA-47 block and prepares to continue the drilling campaign later this year.
o Q1 report (May 2018) | Seismic reprocessing has been concluded and the interpretation of the areas of interest has started.

Kort sagt. Boringen starter så snart tolkingen av reprosesserte data er ferdig, øvrige forberedelser og brønnlokasjon er klar. Noe eksakt tidspunkt er ennå ikke anvist.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 13:37 4655

Dette har du limt inn en del ganger. Så det tror jeg de fleste har fått med seg. Det merkelige er at lite av dette er i samsvar med ASR 2017 som ble publisert så sent som i april i år. Dette selskapet gjør pinadø ikke annet enn å kludre det til for seg selv og sine håpefulle RETAIL aksjonærer.

Skal tro hva som skjer OM vi blir jagget ned under 4 blank idag ? Rykk tilbake til start på 3 blank ?
Redigert 15.08.2018 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Lotepus
15.08.2018 kl 13:43 4620

Til info så tar det minst 6 mnd å tolke seismic data. Litt tålmodighet må en ha her
Ransen
15.08.2018 kl 13:46 4608

Det er ikke gevinstsikring vi ser i dag. Dette er rent tap basert på psykologi av småaksjonærer som tror at aksjen venter på dem når positivt nytt meldes.
robkal
15.08.2018 kl 13:49 4583

Hmm...og ferden fortsetter nedover.
Viss det ikke kommer noe positivt i slutten av Aug nå.. så blir det enda verre:(
Skjønner ikke helt hvordan vi kan gå fra 2 til 10..og ned på bunn igen for og gå opp til 7 + og ned igen.. stora svingningar her ja.


De som selger nå.. må vel selge med tap??

Redigert 15.08.2018 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.08.2018 kl 13:50 4568

bæærnt, aksjonærene kludrer det ennå mer til enn selskapet når de selger uten at IOX har meldt noe som helst til markedet som skulle tilsi verdifallet.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 14:13 4465

Kraftige bevegelser er normalt i Small Caps, og i alle fall i olje-mygger.

Realitetene vedr. feltene og produksjonen er grundig belyst på HO, basert på meldinger, og info fra tilsv selskaper i området. Kursen er uttrykk for skuffelser eller optimisme, altså psykologi. Dette er fordi vi aksjonærer ikke vet hva som faktisk skjer på «bakken» eller i møterommene. Dette gjelder i alle selskap, men særlig i Small Caps. Innsidesalg påvirker alltid mye, det har vi sett her. Det skaper tvil om framtidig eierskap og strategi. Emisjoner skremmer også alltid småaksjonærer. Ofte uten grunn. Det skjer uansett alltid uforutsette ting som heller ikke ledelsen kan ha kontroll på.

Det er bare en mikroskopisk del av aksjene som blir omsatt intradag. «Børsverdien» - som noen er veldig fokuser på - er derfor ren teori. Forutsetter at alt ble solgt til dagens pris. Slikt skjer aldri. Vanskelig også med TA og trendanalysen på slike papirer. Analytikere meler ofte sin egen kake, og disse bør leses med stor skepsis. Troen på at en kan treffe bunn og topp ser ut til å være stor. Statistisk, så taper småsparere over tid på slik strategi, hevder ekspertene. Pengene går fra de små til de store.

Min strategi er å prøve å handle basert på det fundamentale og akseptere stor risiko. Noen day-trader, andre stapper i skuffen, noen holder seg borte. Jeg fokuserer på verdiene 2-3år fram i tid og sitter rolig. Tror jeg Kursen er nær bunnen, så kjøper jeg mer. Her bommer jeg stadig.

Brown-konto, pumpefeil, og annen krangel er normalt. Det oppstår nok også nye problemer og sikkert også endringer på eiersiden. Men, får de opp olja i henhold til langsiktig plan på dette interessante feltet, så blir aksjonærene rike. Colombia er jo også mer stabilt nå enn på lenge.

Jeg satser på at det går bra til slutt, men anbefaler ingen å gå inn i spesielle aksjer - heller ikke denne. At jeg har tjent penger på IOX tidligere er ingen garanti for at det vil skje igjen. Men jeg har overvekt av tro på at de vil lykkes, og innser at alt kan bli tapt.

PS:Takk til alle med fagkunnskap om oljeboring på land som orker å forklare. Jeg har lært mye av flinke folk. Takk også til dere som oppdaterer oss på HO på triggere m.m.
Redigert 15.08.2018 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2018 kl 14:14 4462

Tigerberget, dersom det var tvil om det, så er det nettopp hva selskapet har meldt - eller ikke har meldt - som er problemet, og som gjør det mulig for noen å herje med papiret. Jeg har fulgt nokså nøye med i lang tid, og de fleste store posisjonene (topp50) sitter i ro. Det forsvant ca 5 mill når CNE stakk av i januar, men siden den gang har det vært et relativt stabilt sideleie. Og selv etter dager med stort volum - som det har vært en del av siden primo juni - så er det ingen tegn på at noen aktører konsoliderer.

Det som Ransen gjengir fra IR er ikke samsvar med ASR 2017 som kom en knapp måned før Q2. Det mangler en rød tråd i det som meldes, så hva skal man egentlig tro på ? Og det finnes flere slike tilfeller som vi ikke trenger å rippe opp i akkurat nå. Men Gas Plant er jo f.eks en annen selsom historie.

Poenget mitt er kanskje at det klokeste mange kan gjøre er å sitte på gjerdet å avvente hva som skjer før man går inn IOX. Kommer de store og nødvendige avklaringene så går vi høyt. Og da spiller det kanskje ikke så stor rolle om man bommer med noen kroner på inngangen dersom risikoen nærmest er eliminert......sier jeg som sitter fast i fluepapiret med et stort urealisert tap.
Ransen
15.08.2018 kl 14:27 4406

Det jeg ønsker å belyse med innlegget og som IR-presiserer er at de ligger foran skjema. Stampling, reprosess og tolkning av seismikkdata ligger foran tidtabell. Derfor gjengir ikke IR en eksakt dato, men "så snart toklklningen er klar"

Hei og takk for epost.
Både Mana gas plant og planene for videre leting har vært omtalt i de seneste kvartalsrapportene. Det er ingen vesentlig endringer i status og fremdrift.

Mana-feltet er gammelt og Interoil har søkt myndighetene om å gjøre en rekke tiltak for å optimalisere produksjon. Gassprosessanlegget er ett av disse. Søknaden ligger hos myndighetene til godkjenning. Det er uklart hvor lang behandlingstid man kan påregne. Gas plant er fremdeles i Houston og blir der til søknaden er godkjent.

3D-reprosesseringen av data i LLA-47 er avsluttet og Interoils geologi- og reservoarekspertise tolker nå de nye dataene for å bestemme hvilke strukturer man vil bore først. I mellomtiden forberedes atkomst til de aktuelle lokasjoner.


aborum
15.08.2018 kl 14:33 4382

En vigtig pointe her er, at IOX IR selv henviser til den såkaldte Pareto præsentation, hvor selskabet gav markedet en stærk indikation af planer vedr. indgang i Argentina via en række (tidligere) aktører bag AEN. Men ingen her på IOX tickeren har formået at forklare, hvor denne præsentation kan findes (jeg har en kopi liggende, hvis ikke jeg tager fejl og deler gerne denne).

Man må spørge sig selv, hvordan IOX IR kan henvise til en præsentation, der ikke kan fremsøges på selskabets egen webside. Denne tilgang til aktionærerne er, hvad jeg i et populært sprog kalder en "fuck you" holdning. Det tager iøvrigt ikke 6 måneder at fortolke seismiske data, ikke hvis man bruger moderne software og teknologi (jeg arbejder selv inden for softwareudvikling og har en del indsigt i, hvordan den slags foregår).
Slettet bruker
15.08.2018 kl 14:33 4381

De store volumene man har sett skyldes pas roboten. Inn og ut samme dag x antall ganger og med en + på alt fra 1-3 øre
Slettet bruker
15.08.2018 kl 15:04 4254

A sad day! I have a hard time to see what justifies an 8% share price decline. Everything down on 4 NOK is a bargain. We all know that there will come a lot of activity here in IOX Seismic, Drilling campaign and Gas plant.

Nybraaten
15.08.2018 kl 16:11 4071

The road to -2 NOK
Ransen
15.08.2018 kl 16:32 2984

Lykke til. Topp 50 har minimale bevegelser. Da kan du vel vurdere selv.