Aksjemarkedet helsvart! - Boligmarkedet?

alexen
12.03.2020 kl 13:44 21835

Dødsriket neste? - Står boligmarkedet imot dette sjokket i realøkonomien, hvor bedrifter går overende og folk mister jobben - da skal jeg ta av meg hatten og bøye meg i støvet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Millennial
21.05.2020 kl 07:37 1740

Harald Magnus, virkelig? Har du fulgt med i timen eller? Han har spådd boligkrakk siden jeg ble født, ennå har det ikke kommet og det er heller ingen seriøse aktører som spår noe lignende. Han er helt håpløs spør du meg.

Hvor mye har de svenskene bankene kuttet i boliglånsrente? Tilsvarende som i Norge? Hvordan er velferdsordningene? Tilsvarende som i Norge? Norge har jo nå et mye bedre utgangspunkt enn Sverige hva gjelder korona.

Det blir ikke noe betydelig boligprisfall i Oslo, snarere tvert om.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
tza
21.05.2020 kl 05:19 1790

Prøvde å finne ut litt om eie vs leie i sverige sammenlignet med norge etter siste post og kom over denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=1XQ0Ar0vdog

Må merke seg at hun ikke tar for seg omkostninger som ville vært på 50, noe som betyr hun vil trenge 350 og ikke 300 i egenkapital. I tillegg, skulle vi tro dette markedet varer evig så ville en leilighet på 2 mill gått opp i pris til minimum 3 mill på den tiårsperioden.

Vet ikke om man skal le eller gråte av eiendomsmarkedet i oslo. Hvis noen tror dette varer evig må jeg bare le. Ville ikke bodd i det bøttekottet om så jeg fikk betalt for det. Hvis noen bor i et sånt "høl" i dag for å komme seg inn på boligmarkedet og boligmarkedet ender opp med å stagnere/krashe må jeg si det bare er utrolig synd i de. For et offer de gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
alexen
20.05.2020 kl 10:06 1992

Det begynner å bite litt i Sverige nå:

- I Sverige viser ferske tall at boligprisfallet er mer markant. Aller verst var det for borettslagsleiligheter i Stockholm. Her falt prisene med nesten fire prosent på en måned. Både i Göteborg og Malmö var prisfallet på tre prosent eller mer!

Har vi bare utsatt fallet litt i Norge? Harald Magnus snakker om nedgang på 25%, det er nok i overkant vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
alexen
24.04.2020 kl 23:32 2176

Obos sjefen begynner nå å merke pris presset nedover i boligmarkedet og kjører nå bruktbil trikset:
"Obos-sjefen tror boligprisene skal videre ned – nå tar Norges største boligbyggelag imot boliger i innbytte"
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Tool
23.04.2020 kl 14:23 2367

Helt enig. Egentlig en billig "forsikring" i disse tider.
Men nordmenn er grådige av natur, så man satser heller på tjene litt enn å betale litt ekstra.
Styringsrenten gikk forøvrig tregangeren på under 3 år i 2005-2008. Husker den gang at mange slet noe voldsomt. Boliglånsrenten lå plutselig på over 7%. Heldigvis kan man si for dem, så kom finanskrisen og gratis penger ble et faktum. Så har man dette med kronens verdi vs overbelånte boligeiere. Spørs hvilken avveining som vinner her til slutt. Men ALT kan skje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
paneldata
23.04.2020 kl 14:09 2391

Om 7% rente er på jordet/umulig for låntaker, så er fastrentelån absolutt et alternativ.

Fastrentelån for de med høy belåning får ufortjent mye negativ omtale. Det er en god løsning om man må låne mye. Folk kjøper forsikring for om mobiltelefon, TV og kaffetrakter går istykker, men ler av fastrentelån fordi det ikke «lønner seg over tid». Koko. Selvsagt er det ingen forsikringer som «lønner seg over tid». Det er jo heller ikke poenget. Poenget er å ha et behagelig liv.

Selv var jeg på slutten av et 5årig fastrentelån da finanskrisa traff. Med forbehold om at jeg husker rett var min fastrente i 2008 3,10%, mens venner og kjente hadde dobbelt så høy rente. I sum «lønte ikke» kontrakten seg. Men det var veldig behagelig som høyt belånt nyetablert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
noprofit
23.04.2020 kl 13:56 2414

Tror nok ikke vi er så uenige. Tenker ikke på hvilken situasjon du er i, det eneste jeg vil ha fram er at dersom alternativet med en fastrente helt ned til 2,25 over 10 år så trenger man neppe å tenke på sikkerhetsmarginen du innledet med, selv om vi alle vet at nordmenn helst vil ha flytende.

Og når det gjaldt 3 4 eller 5 gangeren så tenker jeg at det avhenger helt hvilken situasjon du er i, og hva slags type person du er. er man godt utdannet, og har fast jobb og er i starten av karrieren så kan man godt tåle en del over 3 gangeren. Dersom du er ute etter generelle betraktninger så er det selvsagt en annen sak.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Tool
23.04.2020 kl 13:30 2455

Det er det som er den egentlige retningslinjen til bankene, 5% sikkerhetsmargin så kan du regne selv. Hva jeg mener er irrelevant.
Sier mer om meg, antyder du at jeg har dårlig råd? Fint argument : )

3 ganger inntekter er et greit nivå historisk, at den bikket den grensen er fordi penger blitt gratis.
Men belastning over 3 ganger er ikke lurere av den grunn.
Dessuten spiller det ingen rolla hva man tjener etterhvert, man skal alltid ta høyde for den jobben man faktisk har.
Redigert 21.01.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
noprofit
23.04.2020 kl 13:23 3211

Vi kan godt være enig i at bankene ikke har gjort jobben sin, men å hevde at de skal ta høyde for 7% er på jordet.

Fastrenten på 10 år er nå nede i 2,25.

I tillegg det å si at over 3 gangen inntekt er det samme som galskap, sier kanskje mer om deg. De fleste starter med en lav grunnlønn og hvor lønnen vokser etterhvert, så det som var 4 gangen i begynnelsen av karrieren er kanskje 2,5 gangen 5 år etter.

Tool
23.04.2020 kl 12:54 3244

Bankene har jo ikke gjort jobben sin på flere år nå, ref. sikkerhetsmarginen på 5% ved utlån.
Dette har de vel oversett i 90% av lånene de pusher ut.
Bare i dette ligger det enorm udetonert bombe, så at bankene nå vil begynne å gjøre jobben sin kan man forstå. Burde være veldig strengt å få lån, med høyde for å betjene minst 7% med AVDRAG i regnestykket. For øvrig er over 3 ganger inntekten galskap,
Redigert 23.04.2020 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
23.04.2020 kl 12:46 3259

Landets største bank - også kjent som boliglångiveren over alle boliglångivere - varsler innstramminger i kredittpolicyen sin.
https://www.nettavisen.no/okonomi/vil-gjore-det-vanskeligere-a-fa-lan/3423957592.html
Når færre får låne mindre beløp enn tidligere må det nødvendigvis slå ut i boligprisen, med mindre kjøperne finner alternativ finansiering.

Rentene på boliglån er rekordlave, og det er deilig for de med store lån akkurat nå. Rentenivået boliglånstagerne er eksponert for er i stor grad bestemt av pengemarkedsrenten. Pengemarkedet er et internasjonalt marked, og lille Norge har svært liten påvirkning på nivået. Her er vi prisgitt de store gutta, så dersom finansmarkedene får problemer som følge av den økonomiske nedgangen vi ser nå, kan rentene skyte i været. Det kan være dette DnB ser komme, og derfor skalker de nå lukene?
alexen
23.04.2020 kl 10:37 3319

Mye mer sannsynlig at boligprisene faller 25 prosent
Boligprisene i Norge holdt seg mirakuløst gjennom både finanskrise, oljekrise og handelskrig. Nå kan koronakrisen utløse et fall på 25 prosent.... eller?
Shotgun
14.04.2020 kl 22:43 3723

Dette vil bli stygt ja. Skjønner heller ikke hvorfor aksjemarkedet jubler.
Danmark hevet nettopp renten for å styrke valutaen deres og den var ikke i nærheten av å kollapse slik som den norske, så den kunstige renten vi ser nå varer neppe lenge.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 22:34 3745

Den krisen land og folk har kommet opp i nå er verre enn de harde 30-åra.

For selv de harde 30-åra kom ikke like brått og brutalt som denne.
Nå ble plutselig alt snudd på hodet over natta for de fleste.

Fullstendig stopp i løpet av 24 timer i så og si samtlige bransjer, samtidig med full stans i hele verdensøkonomien.
Man kan egentlig ikke få en verre situasjon enn dette, med store og langsiktige ringvirkninger.

Boligprisene vil nok gå gradvis ned og forsterke seg etter hvert.
Fortsatt er det jo dessverre en god del som enda ikke har innsett alvoret og fester som før og trosser alle råd og restriksjoner.

Smellen vil nok gå opp for disse også etterhvert, spesielt for mange i Oslo.
Shotgun
14.04.2020 kl 22:27 3765

Må huske på at valutamarkedet er gigantisk. NB med sine nåværende valutareserver og oljeinntekter i fritt fall kan ikke holde ut i evigheter.
Flere store aktører som vil vedde mot NB kan fort gi de hodebry, det kan også være at store aktører nå vil svekke NOK for å så bli med på oppturen igjen når NB støttekjøper.

Veldferdsordningene er bra, men ikke for landet over tid. Det er jo klart at når folk kan gå på Nav og tjene mer enn folk som jobber i andre land så tapper man fort staten for penger.
bj111
14.04.2020 kl 22:19 3791

Krona støttekjøpes av Norges Bank. Skulle økonomien hente seg raskt inn igjen så blir det interessant hvor godt staten har truffet med sine støttepakker. Har de tatt i for hardt så får man fort en overoppheting i økonomien og NB vil heve renten igjen. En må ikke glemme at Norsk økonomi var veldig sterk med stigende renter til og med Januar 2020 og bruken av statlige penger måtte kuttes. NB ønsker ikke å ha renten ute av spill lengre enn nødvendig. NB styrer renten ut fra inflasjon og blir den innenlandske inflasjonen for høy så er renten opp og det kan gå fort.

Jeg tror ikke økonomien henter seg inn fort, så jeg tror det som velter folks økonomi er det vi står i nå. Skulle dette mot alla odds gå bra så er det allikevel ingen grunn til jubel blant de boligeiere som førstegangsetablerte seg med foreldres hjelp i 2019. Mange lever veldig farlig med sine lån nå.
Shotgun
14.04.2020 kl 22:10 3825

Virkelig bra ord dette her. Kvalitetsinnlegg 👌

Gjeldsberget i Norge er formidabelt. Boliglån er jo ikke farlig siden boliger kun stiger i verdi. Så da kan man like gjerne ta billån også og hvorfor ikke et forbrukslån til å kose seg med er det nok sikkert mange som tenker.

Faller ikke prisene nå fremover da skjønner jeg ingenting. Gjeldsberget i seg selv burde være nok til å velte prisene. Nå har man corona, oljeprikollaps og kronekollaps i tillegg. Kollapser kroner mer så må nok renta opp i håp om å forsvare den ødelagte shitcoinen.
bj111
14.04.2020 kl 21:56 3856

Høyere nyboligpriser er avhengige av høyere bruktboligpriser. Dersom bruktboliger faller så stopper nybygg. Der ble i 1989 til 1992 nesten ikke bygget nye boliger i Norge ganske enkelt fordi det var så utrolig mye dyrere enn å kjøpe brukt. Ledigheten i bygg og anlegg ble dertil stor. Startet selv på VGS i 1990 og byggfag var en komplett idiot om en valgte var det inntrykket rådgiver på ungdomskolen ga for det var lik arbeidsledighet. De "idiotene" som valgte byggfag fikk jobb i 1993 for da snudde det så denne rådgiveren bommet kraftig men til hans forsvar så var det en almenn oppfatning at bygg av boliger var det ingen som kom til å drive med på mange mange år.
Boligmangel brukes som argument for at prisene ikke skal ned men det var stor boligmangel i København og resten av Danmark i 2007 også. I 2008 var det plutselig for mange boliger for kjøperne hadde forduftet, eller retter sagt pengene deres var ikke der og de ble boende der de var. Gjestearbeidere reiste hjem, sekundærboliger ble solgt. I Spania ble det løst på annen måte for der flyttet barna på 30 år hjem til foreldrene når de sto uten jobb.

Gjeldsberget i Norge er større enn det var i Danmark i 2007 og det er grunnlag for bekymring. Denne bekymringen har blitt uttrykt fra finansdepartementet og NB de siste to årene og forsøk på å bremse låneiveren har blitt igangsatt med begrenset resultat. Jeg tror det er mange der ute som fort får problemer og har de ikke 100% inntekt innen juni så begynner det for alvor å rakne. Bankene er ikke så samarbeidsvillige som det kan gis inntrykk av. Særlig vanskelige er forbrukslån banker og de lån som er gitt til bilfinansiering. Allerede er bankene mer forsiktige med å maksfinansiere bolig for pantets verdi kan fort falle.

Jeg er ikke optimistisk i forhold til boligprisene kommende to år. og sitter på gjerdet i forhold til å kjøpe hytte. Det plantet jeg rompa da korona dukket opp og der blir den sittende en god stund.
Shotgun
14.04.2020 kl 21:45 3873

Boligmarkedet har vel steget 30 år i strekk og langt ifra lønnsøkning og inflasjo . Har det skjedd tidligere noen sted uten at det har endt med kraftig korreksjon/krakk?
Shotgun
14.04.2020 kl 21:39 3890

Nå var det brukboliger jeg snakket om. Men Norge full av skog importerer nok neppe materialer fra andre land med lite trær.
Selvsagt enkelte ting som isolasjon, vinduer osv. Eller vinduer produseres også i Norge, men kanskje materialer i forbindelse med produksjon.

Uansett så er det ikke bare å sette et =høyere boligpriser.
Når folk mister jobbene sine og krona gjør varer dyrere samt etterhvert vil bankene ta tap og da stenger de igjen lånekrana så da minker kjøpekraften til folk.
Når enkelte aldri har opplevd en krise før og ikke har respekt for gjeld så vil tvangssalg komme etterhvert.
Millennial
14.04.2020 kl 21:31 3901

Du glemte å nevne at byggematerialene stort sett importeres fra utlandet, en svekket krone gir høyere materialkostnader ved oppføring av bygg = dyrere boligpriser.
Shotgun
14.04.2020 kl 21:03 3950

Nå er gjeld i forhold t disp inntekt i Norge er jo mye værre enn når boligmarkedet kakket i Danmark, Nederland, Usa under finanskrisen eller Sveits for mange år siden. Nå har vi corona og oljepriskollaps i tillegg til gjeldsberget.
Mange jubler over at renta ble satt ned, men glemmer at det svekker kronen slik at prisen på varer vi kjøper spiser opp den fortjenesten. Svekker NOK seg fremover så må nok renta opp igjen for å forsvare krona, med mindre de endrer lover som gjør at de kan bruke oljefondet til å påvirke kronekursen.
Redigert 14.04.2020 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
bj111
14.04.2020 kl 20:55 3966

Renten i Danmark falt til negativt terreng ganske fort uten at det hjalp umiddelbart. Pessimismen hadde satt seg og deflasjon er ikke så enkelt å avbryte. I 2016 var markedet i København tilbake til 2007 nivå, Den dag i dag er det ikke tilbake til 2007 nivå i store deler av Danmark. Kun de store byene som har fått en oppgang å snakke om etter bunnen. Liggetidene er enorme på landet.
gepard1
14.04.2020 kl 20:43 3988

Boligmarkedet vil krakke om en ca. tre ukers tid. verden rundt.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 19:48 4069

Solgte mine AKSO i dag, tror at S&P er litt høy....
paneldata
14.04.2020 kl 19:40 4093

Kjøpte Aker Solutions på billigsalg. + 37% nå.

Er mange gode muligheter nå!
Slettet bruker
14.04.2020 kl 19:35 4106

Dagens nyhetssendinger hos NRK Dagsrevyen og TV2 var virkelig nok til å se på hva 5 meter tau koster.
Svart og litt napp i et snøre.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 11:27 4319

1988-92 krakket blir barnemat i forhold til det som skjer nå

Sann mine ord.
morn
12.04.2020 kl 00:40 4480

I Oslo skal boligprisene gå opp??? Arbeidsledigheten i Oslo området har gått fra 2% til minst 10%. Alt tyder på at vi vil ha tilsvarende lockdown til minst høsten 2020. Antagelig langt inn i 2021. Antar at muligheten for at vi har godt over 10% arbeidsledighet i minst 1 år fremover er relativt stor. Muligens vil det ta mange år før vi er tilbake til hvor vi var før corona startet. Jeg tror at de som har muligheten å vente med å kjøpe bolig velger å vente til prisene går ned endel. Antar også at mange må selge de nærmeste månedene av mange grunner. F.eks at de skal flytte, til at de har problemer med å betjene gjelden... Jeg tror vi ser en vesentlig nedgang i prisene når vi er i mai. Tipper vi er ned rundt 10-15%. Kommer det en vaksine til høsten stopper det muligens der. Hvis ikke så tror jeg en videre nedgang, som kan bety at vi er ned 30% i starten i 2021. En nedgang på 30% hadde Danmark i løpet i av ett i år i 2008. Renten i dk var nok på 6 tallet den gangen så en kan jo muligens tro at vår lave rente skal gjøre en forskjell. Men arbeidsledigheten og effekten på samfunnet overstiger jo situasjonen den gangen x antall ganger.
Redigert 12.04.2020 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Baltazaris
11.04.2020 kl 23:39 4537

Tull og tøys angående leiemarkedet. Leide nettopp ut en leilighet på Bislett til 3 studenter for akkurat samme pris jeg hadde planlagt, stor interesse og jeg måtte avvise mange. Studenter er bortskjemte med god råd og foreldre de lever på.
Redigert 11.04.2020 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Kjeffe
11.04.2020 kl 22:10 4625

Det kan så ver,men som aksjer alltid noen som blir tvingd til og selge når alt har gått i dass.De som kommer igjennom betyr det ingenting for
Slettet bruker
11.04.2020 kl 21:53 4656

Nye triks i Oslo

Kun 50 000,- i forskudd + hvitevarer inkl.
På Lørenporten har vi splitter nye 4-roms leiligheter med oppgraderte bad som er klare for innflytting nå! Vi møter deg gjerne for privatvisning eller viser deg leilighetene over video.
Tool
09.04.2020 kl 15:34 4863

https://www.dn.no/eiendom/boligmarkedet/koronaviruset/nho/nho-anslar-atte-prosent-fall-i-boligprisene/2-1-790364

Blir vel flere år med elendighet i markedet nå, 12% fall de neste årene i et relativt optimistisk scenario ser jeg spås. Kan nok fort bli langt verre.
Slettet bruker
08.04.2020 kl 17:21 5054

Blir fryktelige lange 18 måneder.


Nye funn reiser tvil om korona-immunitet

Forskere i Shanghai fant overraskende lave verdier av antistoffer hos pasienter som hadde vært koronasyke. – Spørsmålet om immunitet er fortsatt veldig usikkert, sier Espen Nakstad i Helsedirektoratet.

Forskere i Shanghai har funnet et overraskende lavt nivå på antistoffer hos pasienter som er utskrevet etter å ha vært smittet av covid-19, skriver South China Morning Post.

Ved andre koronavirus blir man immun, men de ferske funnene gjør at forskere er usikre på om man kan bli smittet flere ganger.

– Spørsmålet om immunitet er fortsatt veldig usikkert. Det handler først og fremst om hvor lenge man er immun, og om hvilken virusvariant man er immun mot, sier assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad til NRK.

Unge hadde lite antistoffer

Forskere ved Fudan-universitet analyserte blodprøvene til 175 pasienter utskrevet fra Shanghai Public Health Clinical Centre. De fant at nær en tredel hadde et lavt nivå av antistoffer.

I noen tilfeller fant de ikke antistoffer i det hele tatt. Om pasientene risikerer tilbakefall eller å bli smittet på nytt, må undersøkes i videre studier, skriver forskerne.

Studien fra Fudan-universitet er ikke fagfellevurdert, men skal være den første systematiske undersøkelsen av antistoffer fra covid-19-pasienter.

Alle pasientene som ble undersøkt hadde hatt milde symptomer.

Forskerne oppdaget at de eldre pasientene hadde høyere nivå av antistoffer enn de yngre.

Mer her..https://www.nrk.no/urix/nye-funn-reiser-tvil-om-immunitet-mot-korona-1.14977519
Slettet bruker
08.04.2020 kl 17:09 5076

Grei nok rapport, men tror det er mye som er utelatt. Personlig tror jeg det vil være mer boliger til leie til høsten enn det ellers har vært og endel vil måtte selge utover høsten.

Tipper svært mange studenter nå sier opp leien sin, fordi de ikke aner om de har sommerjobb eller jobb til høsten. Skal man leve på 8000 fra lånekassen/mnd til høsten så må man skaffe seg et billigere sted å bo.

Det er allerede ganske kaotisk på "rom til leie" på finn, kreative annonser og gratis april florerer, prisene går rett ned. Du får rom for 3-4-5 tusen/mnd. Hvordan vil det være i august når det er mange færre internasjonale studenter.

I løpet av sommeren tror jeg vi får oppsigelser i oljeselskapene når oljelagrene i verden er fulle vil oljeprisen gå rett ned.

Går boligprisene ned blir det også dårlige tider på utesteder/spisesteder. Så tror det blir en vanskelig tid fremover.
Millennial
08.04.2020 kl 16:09 5126

Er boligmarkedet omtalt under ett, det er ikke skilt ut på ulike regioner? Jeg tror også på boligprisfall i de fleste regioner, men i Oslo tror jeg vi skal opp om ikke altfor lenge. Tror derfor at man kan gjøre gode kjøp - kjøpers marked.
Chu
08.04.2020 kl 14:59 5190

Utdrag fra en oppdatert NHO rapport.. Balansert og forsiktig estimat etter min mening. Forutsetter at vi virkelig har viruset under kontroll og at det verste er over.

"Boligpriser
Ved inngangen til mars hadde boligprisene vist moderat og stabil vekst i halvannet år. Prisveksten hadde tiltatt noe de siste to månedene, og aktiviteten i boligmarkedet var høy. I mars falt aktiviteten markert, med klart lavere antall boliger lagt ut for salg og solgt enn normalt for måneden. Sesongjustert falt boligprisene med 1,4 prosent. Nedgangen må sees i sammenheng med smitteverntiltakene som ble innført 12. mars, og den kraftige økningen i arbeidsledigheten som fulgte.
Utviklingen i husholdningenes disponible inntekter er en viktig forklaringsfaktor for boligprisutviklingen. Høy økonomisk usikkerhet vil trolig medføre at boligprisene fortsetter å falle de neste månedene.
Lavere tilbud av boliger vil isolert sett bidra til å dempe boligprisfallet. Mange vil trolig avvente med å selge boligen sin i år. Forsinkelser i boligbyggingen som følge av smitteverntiltak kan også bidra til at tilstrømningen av nye boliger blir noe lavere. Lavere rentenivå vil trekke i samme retning. Vi antar imidlertid at effekten av lavere inntekt vil være klart sterkest. Historisk har det vært samvariasjon mellom arbeidsledighet og boligpris. Den registrerte arbeidsledigheten vil anslagsvis bli
rundt 9 prosent i gjennomsnitt for i år og avta til vel 4,5 prosent neste år. Svak inntektsvekst og økonomisk usikkerhet som følge av høy arbeidsledighet vil trolig føre til at boligprisnedgangen fortsetter også i 2021.
Vi anslår at boligprisene vil falle om lag 8 prosent i år og 4 prosent neste år. I 2022 vil boligprisene anslagsvis øke med knappe 6 prosent. "
https://www.nho.no/siteassets/publikasjoner/kvartdalsrapporter/oppdatert-okonomisk-overblikk-1-2020.pdf
Millennial
07.04.2020 kl 19:57 5344

Det er på tide lå gå long.
Slettet bruker
07.04.2020 kl 13:08 5468

På tide å shorte leiligheter?