Det må gå katastrofalt dårlig for rederiene

Silicon Valley
VOW 12.03.2020 kl 15:14 1548

Altså jeg har langsiktig tro på vow. Men i det kortet bildet kan det ikke se bra ut. Er det noen folk som kommer å bestille cruisereiser noen steder i verden etter coronaviruset det neste året?

Cruiseships som ankommer havner som bergen får ikke klive av, hvis en person tror a coronasmitte blir alle stengt inn på shipet. Det er ingen vits å ha renseanlegg på ships hvis det ikke er noen mennesker ombord.

Det store spørsmålet her er, kommer rederiene til å gå konk? Hvis de går konk ryker kontraktene for vow. Hva tror dere skjer med rederiene fremover og hvordan påvirker det vow? Jeg tror på kort sikt vi skal videre ned.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2020 kl 16:18 1486

Min gode mann. Vow har nok ordrer helt til Korona-viruset er dødt og begravet. Og det er på land selskapet skal ekspandere
Selv om cruiseskipene må ligge ett par måneder i bøyene vil de ikke gå konkurs. Utgiftene vil da også gå drastisk ned skjønner du
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
12.03.2020 kl 19:17 1381

merida1. Nå må du vel bruke hodet litt. Hvis et selskap kommer med en ordre og går i konk finnes det ikke lenger noen ordre. Ja vow skal ekspandere på land men det vil ta en god stund innen landdelen har kommet opp i samme omsetning og inntjening som shipping delen. Minskede inntekter for cruiseselskapene kan bety at de venter med investeringen til noen år frem i tiden.

Utgiftene vil gå ned? Her er du ute på glattisen. Inntektene vil forsvinne hvis folk ikke tar cruise. Kostnader har selskapene uansett. Du kan ringe å spørre norwegian hvordan de gjør det fortiden. Jeg har ingen oversikt over cruiseselskapene men for eksempel Norwegian Cruise Line Holdings har gått ned ganske brutalt fra 60 til 11 dollar sen 20 januar. Royal Caribbean er ned fra 130 til 33 dollar.

Norwegian Cruise Lines er under investigation fordi de formidlet mail til ansatte om at de skal si at coronavirus ikke lever i varme klima derfor er en cruise hos de et godt alternativ. Dette høres ikke særlig bra ut. "On March 11, 2020, the Miami New Times published an article entitled “Leaked Emails: Norwegian Pressures Sales Team to Lie About Coronavirus.” The article described several leaked internal emails showing that some Norwegian managers asked sales staff to lie to customers about COVID-2019 to protect the Company’s bookings. One such email directed the sales team to tell customers that the “Coronavirus can only survive in cold temperatures, so the Caribbean is a fantastic choice for your next cruise.”"

Det som jeg tenker er at de med høy belåning ligger veldig dårlig an. Ikke noen vits i å prøve med strutsmentalitet når det er krasj på børsen.
Jeg tenker at det er stor risiko til at Vow får en del problemer på kort sikt pga coronavirus.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2020 kl 19:59 1311

Det nytter ikke å forklare deg noe som helst. Dette epidemien vil ikke vare så veldig lenge. VOW har en velfylt ordrebok.
Hvorfor er du interessert i VOW hvis du ikke tror de overlever? Du er på samme linje som som MV kanskje. Merkelig hvordan dommedagsprofeter dukker opp når det er problemer. Når det går bra hører en ingen ting
Konsentrer deg om selskaper du mener er bra ,og la andre være i fred
Kan du ikke være litt ærlig å si at du er på jakt etter billige aksjer? Hvis ikke du kan si sannheten kan du dra pokker i vold
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
12.03.2020 kl 20:49 1229

merida1. Hva er det du snakker om? Klarer du ikke å lese norsk. Jeg sier at jeg tror på Vow men at de kan få problemer på kort sikt. Ikke kom å si at jeg ikke tror at de ikke overlever. Jeg er kun interessert i å prøve å finne ut hvordan denne aksjekursen kommer til å gå fremover. Kom ikke så plapre med at jeg kan dra pokker i vold. Bare klapp igjen kjeften.

Jeg har noen vow aksjer men heldigvis solgte jeg ca 90% av innehavet mellom 18 - 27 kr.

Kommer denne epidemien ikke å vare lenge? Ønsketanker sier jeg. Kinesene har suttet hjemme, med forbud om å gå utenfor huset i 50 dager og nå begynner det å bli færre smittede. Norge har endelig gjennomført noen tiltak, litt seint men bedre nå enn senere. Uansett, de norske tiltaken er ikke like strenge som de kinesiske og kan dermed ikke regne med å ha like bra effekt som tiltaken hade i kina. Å tro at dette går over kjapt er som å tro på at julenissen kommer i neste uke. Det finnes ingen enkel måte å få vekk coronaviruset på

Dessverre kommer både den globale økonomien slite, og den norske. Vi får håpe den ikke tar for mye stryk... men jeg har blitt veldig negativ. Omtrent alt har stoppet opp. Det er nesten umulig å drive business når folk ikke kan treffe folk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
bålfreak
12.03.2020 kl 22:52 1089

Du skriver bare tull. Null kompetanse og null innsikt. Vow har en ordrebok pånesten 1 milliard kroner. De vil sannsynligvis få flere ordre i cruise nå under krisen. Cruiserederiene vil benytte liggetiden til utbedringer og vedlikehold på skipene. Badin uttalte nylig at de ikke merker noen ting til coronakrisen. Det uttalte han i en podkast med DnB for få dager siden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2020 kl 22:56 1063

Oi det var dagens merker ingenting til coronakrisen ...seriøst???
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare