Forsikring mot smitte

I disse korona-tider er det nærliggende å spørre om det finnes stoffer som tilført gjennom mat eller i form av kosttilskudd kan mobilisere kroppens egen evne til å forsvare seg mot infeksjoner (kjente og ukjente virus og bakterier). Finnes det noe som i tillegg til å forsterke førstelinjeforsvaret i slimhinnene, stimulerer celler i overflatevevene til å angripe og tilintegjøre virus og bakterier som klarer å trenge gjennom slimhinnene? Finnes det noe som samtidig stimulerer kroppens evne til å lage antistoffer mot virus eller bakterier som trenger inn, eller mot vaksiner som injiseres? Finnes det noe som forhindrer immunologisk overreaksjon, dvs den egentlige dødsårsaken ved alvorlige virusinfeksjoner og mange bakterieinfeksjoner? Svaret på disse spørsmålene er JA. Hvis dette «noe» ikke gir noen negative bivirkninger, hvorfor er ikke dette «noe» tatt i bruk som livsforsikring for folk flest i dagens situasjon med et «nytt» smittestoff i omløp? Svaret på siste spørsmålet er meget sammensatt og jeg vil ikke gi meg i kast med å forklare. Det jeg kan si er at vitenskapelige studier i de siste 40 år og erfaringer fra kommersiell bruk med dyr, har grundig dokumentert at bestemte beta-1,3/1,6-glukaner ( i ren form) gjør følgende:
1) Stimulerer produksjon og utskilling av mukus (slim) i slimhinner i tarm, nese, munn, svelg
2) Stimulerer produksjon av virus-drepende proteiner (Mx-proteiner) som skilles ut i mukus
3) Stimulerer produksjon av immunoglobulin A (IgA) som skilles ut i mukus (IgA binder fremmedlegemer slik at de transporteres bort)
4) Stimulerer produksjon av lysozym (enzym som løser opp og dreper bakterier) som skilles ut i mukus
5) Aktiverer drapsceller (makrofager) som sluker og tilintetgjør virus og bakterier som klarer å passere den første forsvarslinjen (mukus med Mx-protein + IgA + lysozym) og trenger inn i overflatevev
6) Stimulerer produksjonen av antistoffer mot virus og bakterier som trenger gjennom førstelinjeforsvaret
7) Motvirker farlig immunologisk overreaksjon (cytokinstorm) som reaksjon på infeksjon.
Vi snakker om livsforsikring.
Rojjal
13.03.2020 kl 11:46 1070

I disse tider burde Biotec Pharmacon restarte salget av M-Gard. Er det noen som vet om Biotec fortsatt leverer beta-glucaner til NBG 24/7 ?
TAAS
13.03.2020 kl 12:05 1045

Det står "Norsk betaglukan" på pakningen. Vet ikke om det er flere produsenter i Norge.

Hvis ikke jeg husker helt forkert, så blev retten til igen at sælge NBG 24/7, igen Biotec s for et par år siden, ret mig gerne hvis jeg husker forkert, men forstår heller ikke Biotec er helt fraværende når de har noget så stærkt mod virus som Jan Raa skriver om.

Hei - vi hat taget good note of hva Jan Raa skriver - jeg tager sjelv Immiflex der produseres av Immitec Norge AS - og jeg regner med at de har den rene form som Jan Raa gjør opmerksom på.. Jeg vet ikke om Jan Raa kan sike god for Immitec's produkt Immiflex.
fabian2
14.03.2020 kl 15:44 647

På NBG 24 - boksen står det :Produsert med Norsk Betaglukan i UK. Hvem som har levert betaglucanen , står det intet om

ImmiFlex, contains 250mg of patented Wellmune® Beta 1,3/1,6 produceret i USA.
https://www.wellmune.com/
repsol
25.03.2020 kl 11:26 211

Denne tråden er vel spennende i disse tider )