Forsikring mot smitte

Jan Raa
BIOTEC 13.03.2020 kl 11:05 14242

I disse korona-tider er det nærliggende å spørre om det finnes stoffer som tilført gjennom mat eller i form av kosttilskudd kan mobilisere kroppens egen evne til å forsvare seg mot infeksjoner (kjente og ukjente virus og bakterier). Finnes det noe som i tillegg til å forsterke førstelinjeforsvaret i slimhinnene, stimulerer celler i overflatevevene til å angripe og tilintegjøre virus og bakterier som klarer å trenge gjennom slimhinnene? Finnes det noe som samtidig stimulerer kroppens evne til å lage antistoffer mot virus eller bakterier som trenger inn, eller mot vaksiner som injiseres? Finnes det noe som forhindrer immunologisk overreaksjon, dvs den egentlige dødsårsaken ved alvorlige virusinfeksjoner og mange bakterieinfeksjoner? Svaret på disse spørsmålene er JA. Hvis dette «noe» ikke gir noen negative bivirkninger, hvorfor er ikke dette «noe» tatt i bruk som livsforsikring for folk flest i dagens situasjon med et «nytt» smittestoff i omløp? Svaret på siste spørsmålet er meget sammensatt og jeg vil ikke gi meg i kast med å forklare. Det jeg kan si er at vitenskapelige studier i de siste 40 år og erfaringer fra kommersiell bruk med dyr, har grundig dokumentert at bestemte beta-1,3/1,6-glukaner ( i ren form) gjør følgende:
1) Stimulerer produksjon og utskilling i mukus av virus-drepende proteiner (Mx-proteiner) og bakteriedrepende peptider og enzymer (lysozym)
2) Stimulerer produksjon av immunoglobulin A (IgA) som skilles ut i mukus (IgA binder fremmedlegemer slik at de transporteres bort
3) Aktiverer drapsceller (makrofager) som sluker og tilintetgjør virus og bakterier som klarer å passere den første forsvarslinjen (mukus med Mx-protein + IgA + lysozym) og trenger inn i overflatevev
4) Stimulerer produksjonen av antistoff mot virus og bakterier som trenger gjennom førstelinjeforsvaret, og forsterker effekten av vaksiner
5) Motvirker immunologisk overreaksjon (cytokinstorm) som er den egentlige dødsårsaken hos covid-syke .

Vi snakker om livsforsikring.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Rojjal
13.03.2020 kl 11:46 11036

I disse tider burde Biotec Pharmacon restarte salget av M-Gard. Er det noen som vet om Biotec fortsatt leverer beta-glucaner til NBG 24/7 ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
TAAS
13.03.2020 kl 12:05 11003

Det står "Norsk betaglukan" på pakningen. Vet ikke om det er flere produsenter i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fisker65
13.03.2020 kl 15:15 10865

Hvis ikke jeg husker helt forkert, så blev retten til igen at sælge NBG 24/7, igen Biotec s for et par år siden, ret mig gerne hvis jeg husker forkert, men forstår heller ikke Biotec er helt fraværende når de har noget så stærkt mod virus som Jan Raa skriver om.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Jensemand
14.03.2020 kl 11:19 10689

Hei - vi hat taget good note of hva Jan Raa skriver - jeg tager sjelv Immiflex der produseres av Immitec Norge AS - og jeg regner med at de har den rene form som Jan Raa gjør opmerksom på.. Jeg vet ikke om Jan Raa kan sike god for Immitec's produkt Immiflex.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
14.03.2020 kl 15:44 10583

På NBG 24 - boksen står det :Produsert med Norsk Betaglukan i UK. Hvem som har levert betaglucanen , står det intet om
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Lordstock
14.03.2020 kl 16:27 10539

ImmiFlex, contains 250mg of patented Wellmune® Beta 1,3/1,6 produceret i USA.
https://www.wellmune.com/
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
repsol
25.03.2020 kl 11:26 10139

Denne tråden er vel spennende i disse tider )
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
repsol
03.04.2020 kl 09:12 9893

Hei Jan Raa
Jeg hørt at det og styrke smittevernet på sikt er og få ned forbruk av antibiotika innen kjøtt/kylling , en forfatter som sa dette nå på Nyhetene på Nrk 1 nå kl 8.45 , hva tenker du om dette ? og er det dette SL så at det ikke var betaling vilje hos produsenten og har det blitt kjørt noen form av studier på dyr med SBG fra biotec ?
håper ikke biotec har solgt denne delen av Biotec , dette må jo være hett nå .

Trur poenget til forfatteren var jo mindre bruk av antibiotika jo sterkere immunforsvar til og bekjempe virus og antiresistente bakterier
repsol

så nå at du skriver om det i ditt hovedinnlegg her
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
biotopp
03.04.2020 kl 12:28 9760

Akkurat ... Wellmune er blitt utviklet av selskapet Biothera som solgte produktet videre til Kerry. De som har fulgt med i timen vet at Biothera og Biotec har vært i en svær rettssak for flere år siden. Kort og godt - kjøper du Immiflex så støtter du konkurrenten til Biotec ... bare en liten faktaopplysning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bravi
04.04.2020 kl 10:15 9584

Så nettopp på TV2 en overlege som antydet at de store dødstallene i Italia kan skyldes at folk der nede har blitt overbehandlet med antibiotika tidligere slik at det ikke virker når de får komplikasjoner pga. viruset.

Dette viser at det burde være et marked for betaglukanene til Biotec for å styrke immunforsvaret, men dette er helt ukjente greier for folk flest. Var nettop innom et apotek, Boots, og så etter etter M-gard eller NBG24/7, fant ikke noe så jeg spurte ekspeditrisen. Etter at hun søkte på skjermen fant hun ut at de skulle ha 1. stk NBG24/7 i beholdning, etter endel leting klarte hun å finne den langt inne i en skuff. Jeg kjøpte boksen med 60 kapsler for kr. 393,80.

Når Biotec satte igang å skulle selge Woulgan selv og via distriburøter burde de greit være i stand til å selge kost tilskudd med betaglukaner også. Tenk om det kunne vært kjørt noen reklamesnutter i media med Jan Raa (slik som med Calanus), da kunne dette solgt mye, spesielt i dagens situasjon. Synes prisen er for høy, en boks med 60 kapsler bør ikke koste over 200kr.

Nå er Lien borte og et nytt regime er på plass, da kan det være mulig med nye tanker i dette selskapet, kanskje de kan begynne å tenke på å tjene noen kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Andreas
04.04.2020 kl 10:43 9538

bravi - vi er vel enige om at det nye regimet i Biotec har fullt fokus på å tjene noen kr. Og stikkordet her er "fullt fokus".
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bravi
04.04.2020 kl 10:52 9521

Hva er det du mener de har "fullt fokus" på? Har ikke sett noe om at det gjelder for salg av betaglukaner til folk flest.

Ser at Svein "forbanna" Lien er styremedlem i Calanus. Hva kan han bidra med der?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Andreas
04.04.2020 kl 13:59 9417

Enzymer
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 21:27 9277

Svein Lien er vel der for å få tak i woulgan og så endre klassifikasjonen på Woulgan for å tjene seg
søkk rike på det. Woulgan er ikke noe problem å selge om man får vekk claimsene. At Biotec ikke vil bruke mer penger på woulgan kan jeg på en måte skjønne men alikevel ikke da det er strategien med klassifisering og stalled wounds push & pull laget av SN som ødela for woulgan. Ny ledelse ny enkel strategi mot massemarkedet og en ok pris på maks 100 pr tube. Dette vet Lien, Rørstad og Jan Raa og Calanus tar nok gjerne over woulgan for en slikk og ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
repsol
04.04.2020 kl 21:47 9244

Hvis det skjer det du skriver der bj111 da er det faen meg flere som har blod på fingrene der oppe , skjer det ja ja , det kan bare ikke skje , da får vi kjøre masse søksmål mot Lien , han er det menneske jeg misliker mest her på Jorden
Mulig CEDERROTH I Svergie kan kjøpe woulgan så ikke lien får fingrene i det , kjenner noen som styrer dette selskapet
Er vel Orkla som eier disse nå
repsol
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bravi
05.04.2020 kl 19:26 9029

bj111, hva er problemet med alle disse claimsene for å kunne selge Woulgan som vanlig sårgel på apoteker? Holder ikke CE godkjenningen til det?
Må si jeg får en ekkel følelse bare ved tanken på at SL og GR skal kunne berike seg enda mere på dette preparatet, men greier de det via Calanus er skandalen mere enn komplett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
05.04.2020 kl 20:22 8982

Kan ikke se det er noen problem å selge Woulgan på Apotek uten resept.------- Noen få steder har noen få bokser NBG24 igjen. ( til 490 kr )...--------------------...forresten , hvorfor bare apotek ?.............. Det kan vel selges over alt.....Det tullet de holdt på med at bare "helsearbeidere" skulle kunne kjøoe Woulgan , var vel selvpåfunnet.........her kan mange konspirasjonsteorier blomstre...kanskje de ikke ville slippe løs Woulgan på hele befolkningen ? Kanskje de var redd for at Rimi-Hagen...eller Reitan-gruppen.... skulle gripe fatt i det , og selge det over alt , på alle butikker ?.........Dette med selvpåfunnet utporsjonering er nok juridisk uholdbart......kanskje det hadde en rent forretningsmessig begrunnelse ?....?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
05.04.2020 kl 21:19 8924

Man trenger ikke noen helsearbeider/lege-lisens for å kjøpe medical device i Norge.--- Tror det er mye som ikke stemmer her....kanskje Lien vil tilbake og selge Woulgan gjennom annet selskap ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 00:48 8795

Woulgan skal kun håndteres av helsepersonell. Det er første problem.
Så er det prisen. Den er sinnsyk.
Når det gjelder claimsene har illuminati gått igjennom dette tidligere her på HO og jeg er ikke den som kan gjengi hans utredning om claimsene. Konklusjonen Husker jeg veldig godt og den var at SN fikk woulgan akkurat der de ville ha det med å få disse claimsene til CE merket. Produktet ble så og si uselgbart noe som har vist seg å være rett.
Om illuminati ser dette så kan han kanskje gjengi sin utredning om CE merket og claimsene til Woulgan. Kanskje andre her som evt kan det.
At GR og Lien gjerne vil ha Woulgan for å endre CE merkingen vil ikke overraske meg. Begge vet hvilket unikt produkt der er og Lien skjønte vel først da han hoppet ut av vinduet og brøt avtalen med SN hva han hadde gjort ved å gå for CE med claims. Jeg velger å tro at han ikke skjønte dette før. GR forsto dette med en gang og fikk kvittet seg med mye aksjer i emisjonen til kr 20 rett etter godkjenningen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.04.2020 kl 00:59 8782

"Woulgan skal bare håndteres av helsepersonell"........hvem har funnet på det ? Og er det juridisk holdbart ?`Eller er det bare selvpåfunnet tøv fra Lien og co ?........Ved tidligere salg av Woulgan på nett , kunne jo alle som ville , erklære seg som helsepersonell og så få tilsendt tubene i posten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 01:11 8772

Har løftet noen gamle tråder som gir endel svar. I den ene skriver illuminati følgende:

illuminati
09.12.2019 kl 18:34
4935
DTT,

Jeg husker godt hva Lien sa om klassifiseringen, uten en Medical Device III godkjenning vil ikke S&N ha produktet og slik ble det. Du omtaler Lien som et fromt lam, personlig tror jeg både han og ET mottok bonuser for å utvise en god porsjon dumskap. Avtalen, det de fortalte pluss klassifiseringen var lett å selge inn til hovedaksjonær og da var jobben gjort. GR viste hva dette ville bety, det var grunnen til aksjesalget av egne aksjer i emisjonen da godkjennelsen fra MHRA kom.
Om Lien stolte på S&N var han ikke bare fromt lam men naiv iblandet en stor porsjon dumskap. I alle “white paper” for a medical device III kunne en lese, “MHRA approval is only half way to the market, you will need to apply for reimbursement in every European country you want to sell your product.
Klassifiseringen satte en effektiv stopper for WB inn til de profesjonelle og det private ble blokkert av myndighetene “to indre og vekk me’n”.

En re-klassifisering kunne kanskje vært mulig med en liten reformulering, som vanlig hydrogel til 60kroner per tube ville WB utkonkurrert S&N sin intrasite derfor var klassifiseringen viktig for S&N.

Det minste en skulle kunne forlange av en CEO er at han kan lese og forstå engelsk, selv der sviktet SL, han manglet ikke lesestoff det sørget jeg for.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.04.2020 kl 01:16 8762

Reimbursment er jo ikke nødvendig for å selge en hydrogel. Ikke i strenge Norge heller....... "det private" ble aldri blokkert av "myndighetene"....myndighetene har overhodet ikke lagt seg borti noe salg av Woulgan
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 01:19 9037

MD3 gjør vist at det er klassifisert med en risiko og derfor skal håndteres av helsepersonell. Som om ikke det er nok så må det legges frem sikre bevis for at det er trygt og virker for å få refusjon. Dette får man ved å kjøre en fase3 noe Biotec ikke gjorde. De søkte CE MD3 med større fra SN som selvsagt viste dette var et blindspor. Hadde de søkt MD1 slik jeg forstår det så kunne de utkonkurrert intrasite og SN ville tapt vanvittige inntekter. Dette vil selvsagt ingen i Biotec gjøre noe med for de har brukt så vanvittig mye Av aksjonærenes penger på et blindspor. Jethro kunne tatt tak i WB men han er vel og styrt av en eldre klan som har beriket seg på tilsvindlede penger fra aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.04.2020 kl 01:20 9028

Jeg snakker hele tiden om å selge Woulgan uten refusjon , selvsagt.....Ingen risiko påstått , ingen virkning påstått,...... selge som en vanlig gel , bare. Intet forbud mot det..... i noe land. ..... Jungeltelegrafen er gratis
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 01:27 9009

En må vel endre klassifiseringen av WB for å selge det som en vanlig sår gel. Nå er det klassifisert som et medical device med risiko og da kan det ikke selges fritt. Det er problemet. Det vil ikke Biotec gjøre noe med men GR og Lien vil sikkert gjøre noe med det om de får hånd på det noe jeg tipper skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.04.2020 kl 01:31 8997

Det er ikke noe forbud mot å selge et medical device til noen som helst i noe land. Man må bare skrive på pakningen hva det gjelder. Så enkelt er det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 01:34 8990

Selv har jeg gått klar av alle infeksjoner siden jeg hadde svineinfluensa ved å fylle på med store mengder B12 vitamin, og C-vitamindoser i influensa og forskjølelses-sesongen.
Jeg var hos fastlegen i begynnelsen av mars og målte B12 i blodet til 650 mot vanlig 400, og det er ideelt å ligge der oppe nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 01:36 8983

Selv har jeg gått klar av alle infeksjoner siden jeg hadde svineinfluensa ved å fylle på med store mengder B12 vitamin, og C-vitamindoser i influensa og forskjølelses-sesongen.
Jeg var hos fastlegen i begynnelsen av mars og målte B12 i blodet til 650 mot vanlig 400, og det er ideelt å ligge der oppe nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
illuminati
06.04.2020 kl 20:06 8797

Jan Raa,

Denne tråden fortjener å bli løftet opp, stor takk til Jan Raa for en utmerket utredning av NBG sin virkemåte, i disse corona dager ville jeg ikke vært foruten min faste M-Guard til frokost.

Et spørsmål til deg Jan, vil en danne immunitet mot corona om en skulle bli smittet av corona og rett og slett ikke merker noen symptomer, dvs at immune-forsvaret har stoppet viruset.
Håper du er frisk og rask.

fabian2,
Du kan ikke generalisere et MD, et MDIII er per definisjon et høyrisiko device. Myndighetene i Norge påla Biotec restriksjonene til privatmarkedet. En kan ikke forandre en klassifisering uten å lage et helt nytt produkt.
Det profesjonelle markedet vil ikke ta et MDIII i aktivt bruk uten føringer fra helsemyndighetene, men det er ingen restriksjoner på bruk, leger kan godt anbefale bruk av WB så lenge pasienten betaler kostnaden selv.
Jeg bor i UK og kan bestille WB på apoteket som privatperson, apoteket kjøper WB fra HR som er disbtrubitør for Biotec, HR har ikke lov til å selge WB til privatmarkedet i UK.
For å oppnå refusjonen som SL skrøyt av at de hadde fått innvilget må jeg ha en resept, men ingen leger eller sykehus vil gi en resept på et produkt uten føringer fra myndighetene. I UK må en kjøpe minimum 4 tuber per bestilling og koster 125 pund.


Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.04.2020 kl 20:39 8765

Fint , og takk !.....Summa sumarum : Ingen nekter noen å kjøpe Woulgan , såfremst man betaler selv. Igrunnen var det vel det jeg skulle frem til , kanskje jeg ikke var flink nok til å presisere akkurat det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
06.04.2020 kl 20:48 8753

illuminati: Jeg har brukt det meste dagen på dette spørsmålet, sammen med kollegaer. Det er overveldende sannsynlig at parikulært beta-glukan (av den typen jeg kan gå god for) som kosttilskudd vil føre til økt produksjon av antistoff mot koronaviruset hos folk som ikke har sykdomssymptome, men bærer viruset. Jeg viste dette for ca 20 år siden med influensa-virusa, sammen med kollegaer på Folkehelseinstituttet.Vi (Biotec) patenterte dette i 2001, men patentet ble lagt til side etter at jeg forlot skuta. Nå er det toppaktuelt fordi det vi gjorde den gangen er oppskriften på hvordan det kan urtviklets flokkimmunitet i befolkningen. Unnskyld meg når jeg fortsatt ergrer meg over hvordan selskapet ble ødelagt - av personer med høy lønn og uanstendige bonuser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
illuminati
06.04.2020 kl 22:30 8689

Tusen takk for svar Jan, det var svaret jeg håpet på, både jeg og min kone spiser M-Guard, vi har isolert oss og fått matvarer bringt til døra. Men vi har hatt besøk av sykepleiere på grunn av min kone som gjennomgikk en operasjon tidlig i Mars, for 2 uker siden nektet jeg de å komme og steller et sår etter operasjonen selv med WB og det går fremover. Men jeg var vært litt tungpustet i en kort periode og min kone har snufset litt, alt godt nå. Lurer selvfølgelig på om vi har blitt smittet av sykepleiere, de kommer uten maske og smittevern forøvrig, derfor sa jeg stopp til besøk.

Når tester for immunitet blir tilgjengelig skal jeg ta den, her blir de gjort tilgjengelig for kjøp på Amazon. Alle vi som bruker M-Guard burde ta testen og rapportere inn resultatet sted, kanskje vi kan lage en tråd bare for det litt senere i corona løpet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fisker65
07.04.2020 kl 11:21 8535

Kan vi nu ikke bare blive enige i at, kong S. Lien ødelagde muligheden for stort salg af Woulgan Biogel, om han fik god betaling ud over hans fede bonus, får vi aldrig at vide, men den største aktionær bære en stor del af ansvaret i hans blåøjet rygklappen på S. L, og ja GR benyttede sig af den viden han sad med til at score kassen ved salg af aktie ved godkendelse af WB s CE dødsstød det er for vildt at så godt et produkt bliver kvalt af CEO og S&N i forening, og der burde være kommet et efterspil men det ude blev, istedet smider folkene i Biotec et af verdens bedste sår gel fra sig, i stedet for at tage kampen op, og jeg fatter stadig ikke at nogen af S. Ls folk stadig er tilbage i selskabet, efter denne nærmest forbrydelse mod aktionærerne og alle WB ville have hjulpet, S. L var en højrøvet CEO som opførte sig som om han havde forstand på ting, han åbenbart ikke havde, han burde idiot diagnosticeres.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fisker65
15.04.2020 kl 10:09 8054

Er der nogen som bor i nærheden af Biotec, som lige kan tjekke om de skulle være på job, eller de har taget corona fri, en ting er helt sikkert der er stadig langt til investor får tillid til at de nu også kan få de værdier frem, som selskabet virkelig har, de burde have sat prisen på Woulgan ned til 30/40 nkr pr tube på deres side, og solgt 10 tuber af gangen, der skulle ikke meget reklame til for at få et stort salg, og omkostning med forsendelse betaler køber, kender en del der ville købe til den pris incl mig selv, så aktionærerne fik noget for deres investering gennem årene,og så mangler vi at høre fra hestens mund selv, det Jan Raa igen og igen har skrevet om, betaglukans fantastiske virkning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Lordstock
15.04.2020 kl 10:16 8044

Finder ikke noget litteratur omkring Norsk Beta Glucan, meget om Baker and Brewers yeast og ligeledes meget om BG fra havre og andre korn sorter.
Har I nogle links ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Jensemand
15.04.2020 kl 10:41 8008

Fisker65 - en tube ska da koste 900,00 kr, for ellers får man jo aldrig investeringen hjem ( lol - laugh out loudly )
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fisker65
15.04.2020 kl 11:04 7969

Haha går ud fra det er en joke,😂 de kunne have blæst S&Ns gift lort ud af markedet med en pris på 30/40 nkr pr tube WB, husk produktionskost bare er 1 Euro .
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
15.04.2020 kl 11:46 7897

Les dette: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26031679.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
fisker65
15.04.2020 kl 11:47 7890

Jan fant ingenting skriver den, man kommer ikke til siden.?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare