Photocure: Starten på gode tider for Photocure

Medisinmannen
PHO 09.08.2018 kl 11:05 20727

Q2 viste at refusjonen i USA har stor effekt på salget. Både av skope og Cysviewenheter. Det er et godt bevis for at salgsveksten vil bli sterkere fremover og nå er selskapet i realiteten i break even. Q3 vil, med stor sannsynlighet, gi overskudd på driften.

Fra nyttår så er refusjon i det gigantiske surveillancemarkedet i gang noe som vil gi en langt større salgsvekst.

Marginen er på ca.95%.

Nå er det langt mellom selgerne av aksjer. Sjekk selgersiden.....

De som håper å få aksjer under kr.50,- begynner å få svært dårlig tid.

Det er nå det begynner med kraftig salgsvekst, overskudd, utbytter(selskapet er gjeldsfritt og har bra med cash) og stadig økende kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 15:26 5291

Her er det sannsynligvis noe postivit på gang for PHO.
Opp på en knallrød børs med skyhøy omsetning. Utelukker ikke slutt mellom 48-50 og kanskje mot 60 neste uke (uten nyheter)?

siste kurs - 45.90
Være med?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
repsol
10.08.2018 kl 15:33 5267

I dag trur jeg en større investor eller noen store fond har kjøpt seg opp kraftig , var ikke noe små fisker som handlet her for en halv time siden
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.08.2018 kl 15:37 5252

Det som skjer i PHO nå er ikke på grunn av småinvestorer som kjøper noen hundre eller noen tusen aksjer. Det er noen voldsomme utslag og det skjer med voldsom hastighet. Er det roboter som er kommet til?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
OscarIII
10.08.2018 kl 15:39 5238

Noen med kapital har oppdaget pho
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 15:40 5234

reprising, fond, nye analyser, oppkjøp forsøk , listen er lang - salg er bare tull.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.08.2018 kl 15:42 5334

Tåka
Ja, selger man PHO i disse tider må man være rimelig omtåket.....;-))
God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
10.08.2018 kl 15:43 5323

Omsatt over 1 mill.aksjer og ca.5% av selskapet.

De store får alltid med seg hva som skjer og når det er rett tid med inngang. Nå er det amatørene som selger og tror de gjør det rette ved å sikre gevinsten.

De burde heller se hva som er i ferd med å skje i Photocure og forstår man det så selger man ingen aksjer.

Jeg er litt irritert fordi det er mulig å sikre seg en million aksjer til under kr.50,- etter Q2 fremleggelsen.

Til dere som selger: Talentløse idioter!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.08.2018 kl 15:46 5311

Photocure har allerede et "strategic partnerships for Hexvix ® /Cysview ® in Europe, Canada, Australia and New Zealand." i tillegg til eget salg i Norden og et voksende USA.
Fase 3 studien og div. andre meget godt dokumenterte resultater i vitenskapelige publikasjoner om Hexvix ® /Cysview har funnet veien til internasjonale tidsskrift og blitt lagt fram på vitenskapelige kongresser i nyere tid. Det er klart dette blir lagt merke i mange befolkningsrike og til dels nå ressurssterke land (som f. eks. Sør -Korea, Kina, Russland) og der avtaler kan gi viktig Hexvix ® /Cysview tilgang til markedet via partners.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
liang
10.08.2018 kl 15:54 5287

Kansje det kommer en børsmelding snart dersom det er store aktører som selger/kjøper?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
repsol
10.08.2018 kl 15:55 5271

Kan noen gi meg en kort oppdatering rundt hudkreft delen til PHO ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Otard
10.08.2018 kl 16:06 5241

Det kan hende at radiumhospitalet har solgt litt idag da de vel trenger å frigjøre midler til andre prosjekter, noe de også gjorde i PCIB tidligere i sommer. De benytter jo gjerne seg av muligheten når det blir volumer som dette.

Jeg trodde på en dipp idag, men turde ikke selge, men at den igjen er i blått er jo smått utrolig, det tyder på at mange nå har oppdaget perlen. Dette er bare kortsiktig prat da jeg har kjempebulle meninger om aksjen og mener det bare er å sitte gjennom stormene for det vil selvsagt bli dipper underveis mot tusen lappen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 16:51 5128

At kursen klarte å klatre opp over gårsdagens slutt i dag etter å ha vært nede på 39,6 er sjelden kost, spesielt når aksjen var så ekstremt oversolgt etter de siste dagers oppgang.
RSI14 lå på nesten 84 før dagens start, og det er vel omtrent det høyeste siden børsintroduksjonen i 2000.
Her har de langsiktige mye god underholdning å se fram til i dagene, ukene, månedene og årene som kommer.

Klarte å plukke noen på 41 i dag, så nå har jeg jevnt tall på 90k aksjer.
Snittet måtte med dette opp til 31.

Ser fram til å se topp 50 til uka etter den til dels voldsomme volumøkningen i det siste.

God helg, og lykke til videre for dere som er langsiktige.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
focuss
10.08.2018 kl 18:33 4992

repsol
Hudkreft delen er solgt for mange år siden og derved bidratt til at vi er der vi er i dag. Godkjent ,anbefalt og best produkt i blocbuster marked. Finansiert uten partner, uten emisjon uten lån, men med penger i banken. Bare det forholdet at i Photocure er det ingen emisjons risk for å gjennomføre sin strategi gjør den unik blant norske biotech selskap. Det fjerner finansiell risiko og bør i seg selv være et argument for hvorfor markedet nå kan sende aksjen veldig høyt. Investorer er i den spede begynnelsen til å oppdage dette. Regner med mange som nå begynner å se på Photocure kan bli overrasket når de forstår hvor sterkt selskapet står.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
repsol
10.08.2018 kl 20:58 4797

Ok Takk for svar focuss
Mvh Repsol

Det at klinikker velger PHO sitt produkt sier mye ,og pasientene er mega fornøyd .
Så mye som det satses på dette av forskjellige bio selskaper over hele verden , dette funker enkelt og greit og har bestått sine Faser .
Det at pasientene nå tar dette til sitt hjerte og har tillit til behandlingen er meget lang og krevende prosess og det er faktisk verdt enormt mye .
God helg folkens
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.08.2018 kl 22:35 4703

Selv om en del faktorene fortsatt er ukjente og andre er usikre, så kjenner vi nok til å gjøre beregninger som er mer enn gode nok til å anskueliggjøre hvilket enormt potensiale PHO har. Et potensiale som innen kort tid vil være kjent i investorkretser både hjemme og ute. Føler meg rimelig sikker på at det er flere analytikere som i disse dager analyserer PHO fra innerst til ytterst. Mulig de har tilgang til mer presise faktorer, men konklusjonen deres vil uten tvil bli som flere av oss forlengst har kommet frem til; potensialet i PHO er enormt og aksjen er PR dags dato kraftig underpriset.

Dette blir en svært så hyggelig høst. Tar jeg ikke mye feil vil den bli langt bedre enn det vi opplevde høsten 2016,da NANO var som en rakett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 00:15 4599

Et konservativt kursmål for året 2018 er etter min mening 70-100 kr, og etter Q1 i april 2019 en kursen sannsynligvis på rundt 150 - 200 kr. Fra da av vil kursen muligens skyte enda mer fart, og det vil gå enda hurtigere med forbedret refusjon
Et stort spørsmål er om det ikke blir gitt tidenes første utbytte i PHO i 2H 2019, utbytte er alltid attraktivt, og skal jeg tippe kurs i PHO ved utgangen av 2019, så tenker jeg den vil ligge på 250-400 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
11.08.2018 kl 01:40 4527

Jeg tror det blir regelmessige utbytter fra og med neste år. Photocure har utbetalt utbytter to ganger tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.08.2018 kl 06:44 4454

Personlig melding til Focuss :

Jeg har satt meg langt bedre inn i PHO i det siste, heldigvis i grevens tid. Fikk med meg hele oppgangen.
Jeg ser at alt du har skrevet om PHO har vært riktig, og vel gjennomtenkt.
Beklager at jeg har disset deg. Det skyldes dine skriverier om Nano, ikke om Pho.

Pho har en genial forretningsmodell.
Dine kursestimater for Pho har vært langt bedre enn mine.

Takk for mange gode innspill ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
focuss
11.08.2018 kl 07:40 5710

Scoopfinder.
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Som du er inne på så er jeg jo ikke akkurat bortskjemt med det fra Nano tråden. Men må bare si at jeg står inne for det jeg har skrevet om Nano som kort kan sammenfattes. Flott produkt-elendig ledelse. Nå er jo CEO og styreformannen fjernet så jeg må nesten gi meg selv rett der også.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 09:20 5577

Med 1,3 mill aksjer omsatt igår vil jeg tro at gevinst sikringen etter de den siste tids oppgang i all hovedsak er unnagjort.
Fortsatt stigende interesse fra mindre og større investorer vil sannsynligvis dra oss mot nye høyder neste uke, blir meget spennende å følge utviklingen.
Fikk kjøpt meg enda flere aksjer igår på duppen selv om jeg ikke traff bunnen så er jeg tilfreds. Snittkursen her er ikke det viktigste på litt lengre sikt, men at en har fått tak i flest mulig aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
NilsAB
11.08.2018 kl 09:25 5564

Takk til dere som holder forumet i gang, på godt og vondt... Jeg kan egentlig ingenting om dette, men leser og bearbeider, samler og siler bort info etter beste evne på flere forum... Har nå straks 1 års fartstid på børs, med nedgang og oppgang som det seg hør og bør for en nybegynner! Har begynt så vidt å gjøre opp status, og synest det egentlig ikke har gått så værst! Er litt i plus, 4-5%... Over 50% ned første 5 månedene, litt over 100% opp igjen på gode 6 måneder...
Nå sitter jeg å lurer litt på om denne overraskelsen som visstnok skal være rundt hjørnet i Photocure... Kan det være opptak på Nasdaq?
Hva skjer med kursen vår om det er tilfelle?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
lillemalmen
11.08.2018 kl 20:50 5423

God kveld

Mange gode og interessante innlegg og det er liten tvil om at PHO synes å ha et spennende konsept. Var selv på presentasjonen og synes Dale og Bellete gjorde en grei figur uten at de overbeviste. Normal opplever vi at aksjekursen stiger i forkant av presentasjon, men faller etter skuffende resultater. I forrige uke opplevd vi en endring hvor aksjen steg kraftige samme dag og de påfølgende dagene. En oppgang jeg ikke helt forstår dersom man skal basert seg på oppnådde resultater.

Selskapet oppnådde en total omsetning på 45,7 mill kroner. På ett år har salget økt med fattige 4,7 mill kroner…?

Ser man på de forskjellige regionene står Norden på stedet hvil, Ibsen er nok en gang en katastrofe og igjen meddelte ledelsen at de på ingen måte er fornøyd med samarbeidet med Ibsen. Her ser det heller ikke ut til at man har noen løsninger. På ett år økte salget i US med fattig 5,2 mill kroner fordelt på 130 installasjoner.

Dersom man sammenligner med Q1 18 som ble presentert i mai er vel resultatet like nedslående. Da oppnådde selskapet en total omsetning på 41,6 mill kroner, dvs 4,1 mill kroner lavere enn dette kvartalet. Nordic fikk en noe lavere omsetning, mens Ibsen det samme. I US ble salget 12,7 mill kroner, dvs 2,9 mill kroner lavere enn dette kvartalet. Mener ledelsen opplyste at man lykkes med 15 nyinstallasjoner i dette kvartalet, hvorav 2 Blue Light flex scopes. Til tross for forholdvis mange nye lokasjoner i dette kvartalet økte salget i US med fattig 2,9 mill kroner fra forrige kvartal.

Konklusjonen etter et års intens markedsbearbeiding opererer selskapet med en årlig omsetning rundt 50 – 60 mill kroner i et marked som har et årlig potensial på 4 - 5 milliarder kroner.

At enkelte på forumet velger å tolke dette som et endelig gjennombrudd er vanskelig å se dersom man forholder seg til oppnådde resultater. Slik jeg velger å tolke situasjonen sliter ledelsen fortsatt og det var vel derfor styret ba Kjetil om å finne seg en annen jobb. Hadde ledelsen kunne vise til en omsetning i US i størrelsen 25 - 40 mill kroner i kvartalet er jeg enig om at det går riktig vei og at lever begynner å levere. Vi snakker tross alt om svært lav omsetning....

Det store spøkelse er vel at selskapets patenter snart utløper…

Ha fortsatt en god helg..
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
11.08.2018 kl 21:03 5407

takk for din betraktning angående historiske tall. Skal være enig, de kunne vært vesentlig bedre!

Nå er det indikasjonene på hva som vil og kan skje frem i tid som er interessant..
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Flottesen
11.08.2018 kl 21:26 5357

Lillemalmen, jeg tror din ryggmargsrefleks er representativ for store deler av investormiljøet. Jeg tror "feilen" i analysen din er at du ikke løfter blikket og ser tilstrekkelig fremover. Regnskapet beskriver den historiske virkeligheten, ikke fremtiden. Det er korrekt at regnskapet ikke er en fest, men la oss vinkle dette litt annerledes.

I Q3 går selskapet sannsynligvis med overskudd. Og så vil de ha (spekulasjon, for argumentets skyld) 50% kvartalsmessig vekst, i overskuelig fremtid. Hvordan ville aksjekursen til f.eks Marine Harvest sett ut hvis de hadde 50% kvartalsmessig vekst, langt inn i fremtiden?

Når det gjelder patenter, så er dette noe som man må ta hensyn til tidligst om 2 år, i USA.
Dersom det kommer et kopi-preparat på markeded(ikke bare-bare), så betyr ikke det at man mister hele markedet på et blunk.
Man må kanskje justere prisen noe. Halvparten av grusomt mye penger er fremdeles mye penger.

Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
11.08.2018 kl 21:37 5341

Photocure har selvfølgelig langt igjen. HAL som produkt bør ikke være spesielt vanskelig å produsere generisk. High Seas gikk på en kjempesmell i 2017, taper fortsatt rått med penger i 2018 og er nær insuffisient. Med fortsatt dårlige resultater fremover i NAT og NAO er Photocure en mulig redningsplanke. HS har solgt seg kraftig ned i Photocure, men har holdt posisjonen som største aksjonær. Vi kan fort se at HS ser seg nødt til å realisere Photocureaksjene sine. Det henger over aksjekursen i Photocure, og ble ikke bedre av HS svært forsinkede resultatfremleggelsen for 2017. Med så elendig resultat er det ikke vanskelig å forstå at HS har forsøkt å holde igjen regnskapene for 2017 lengst mulig.

lillemalmen, du har objektivt rett i det du skriver. Det jeg ikke ser noe om i det du skriver er derimot dynamikken i USA salget. Nominelt ikke noe å skrive hjem om, prosentuelt er det derimot gryende takter, som kan gå over i tyngre nominelle størrelser etter hvert.

Som jeg har skrevet noen ganger vil det ta over ett år før vi eventuelt nok ser nominelle resultater som monner. Når det gjelder patentene er det et usikkerhetspunkt, men Photocure sier selv at de har forlengelse til godt ut i 2020. Dessuten foreligger mulig comboforlengelse for drug-device i USA på inntil 7 år. Godtgjørelse pr. behandling er også lav og bør kunne økes kraftig, etter hvert som det viser seg at behandlingen gir vesentlig livsforlengelse. Også stadig bedre datapresentasjoner basert på bedre og bedre behandlingshistorikk hjelper Photocure.

Full refusjon for flexiscop fra nyttår kan gjøre den store forskjellen på salgsutviklingen. Kursen på Photocure er fortsatt for lav og reflekterer ikke potensialet. Men Photocure har selvfølgelig fortsatt til gode å vise at de leverer på bunnlinje og høyt totalsalg.

Mange på Photocuresidene mener aksjen er underpriset i forhold til Nano og PCIB. Der er jeg ikke enig. For begge disse har Nano og til dels også PCIB for fimaVACC mye enklere behandlinger enn Photocure kan by på og krever ikke førsalg av device. Det, samt mye høyere enhetsprising, tilsier alene vesentlig høyere prising for både Nano og PCIB enn Photocure. (Både Nano og PCIB er kommet så langt i den moderne FDA-godkjenningsprosessen at begge har meget høy LOA og dermed skal prises høyt.)
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 22:27 5263

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Oppgang Kommer,
Godt skrevet.
Noen er smått desperate nå, hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 22:31 5250

Elvo

Jeg tenker at fredags-listen jeg kommer til å oppdatere hver week-end vil tale for seg selv ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 22:41 5226

Stemmer,
På PHO trådene finnes det mange meget oppegående aksjonærer som tydeligvis har fulgt selskapet gjennom en årrekke, når flere av disse nå mener at oppgangen vil komme, ja da ser ikke jeg noen grunn til å tvile på det. Registrerer sågar at Medisinmannen er positiv etter q2 og det tolker hvertfall jeg positivt. Lurte litt i starten på hans kommentarer, men jaggu har jeg funnet ut at karen har fulgt PHO lenge og kjenner selskapet bedre enn de fleste. Og det setter jeg pris på. Så har en alle de andre som bidrar positivt og inngående som Oppgang Kommer, focuss, BB og flere.
Bryr meg forsvinnende lite om hva lillemalmen skriver som forøvrig poster sitt første innlegg ikveld. Finner det også rart at en aksjonær som skal ha vært tilstede på presentasjonen, uttaler seg såvidt negativt, noen som skurrer her for min del hvertfall. Ser nå at han har deltatt på det gamle forum så han er kanskje kjent for dere andre som aksjonær i PHO, hva vet jeg. Uansett, liten grunn å stadig se seg tilbake, PHO ser framover og opp er mitt inntrykk etter presentasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Sparegrisen
11.08.2018 kl 23:25 5148

Helt enig, selv er jeg inne i Pho med alt jeg har! Men mener og det kan være greit å få høre noen synspunkt til folk som er litt mer skeptiske. Jeg er helt fersk i gamet, og ønsker å lære mest mulig om hva faktorer vi har å frykte på kort sikt, som for eksempel store salg som påvirker kursen her en god del?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
11.08.2018 kl 23:40 5130

lillemalmen (som for øvrig hadde mange innlegg fra gamle HO) skrev: "Ser man på de forskjellige regionene står Norden på stedet hvil, Ibsen er nok en gang en katastrofe og igjen meddelte ledelsen at de på ingen måte er fornøyd med samarbeidet med Ibsen. Her ser det heller ikke ut til at man har noen løsninger."

Det har vært skrevet mye om hvorfor Ipsen ikke trøkker på, gitt de svært gode rapportene og surveillancegodkjennelsen fra FDA.
Surveillance/Flexiscope er for øvrig så vidt jeg har forstått allerede godkjent for bruk i Europa.

Likevel satser ikke Ipsen. Hva skyldes det?

Jeg tror det har med patenttiden å gjøre.

Det er antatt andre regler for drug-device i Europa enn i USA. Men vi får se hvordan dette utvikler seg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2018 kl 00:03 5088

Jeg tror ikke PHO bygger opp en stor og langsiktig salgsorganisasjon i USA hvis selskapet forventer generiske produkter på markedet om et par år.
Jeg tipper at det kan komme slike først om11 år ( 2 års utsettelse + 7 års forlengelse av patentet fra 2020).

Hvis selskapet kan dokumentere på en overbevisende måte at Cysview har terapeutisk virkning på pasientene, så kan det vel bli snakk om nytt patent?
Jeg må innrømme at dette er utenfor mitt felt, men som sagt: De bygger en solid og langsiktig salgsorganisasjon der borte, så PHO har nok et kort i ermet.
Kunne vært veldig interessant å få en redegjørelse fra Snøffelen om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
12.08.2018 kl 00:17 5061

>Jeg tror ikke PHO bygger opp en stor og langsiktig salgsorganisasjon i USA hvis selskapet forventer generiske produkter på markedet om et par år.

Forskjellige regler i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
focuss
13.08.2018 kl 13:06 4724

Ett fullfinansiert biotech selskap med best produkt i et USA marked på 15 mrd er verdt mye mer en dagens prising. Det regner jeg med alle skjønner. Omsetningen etter Q2 har mangedoblet seg og interessen både på forumet og i markedet viser en sterk trend oppover Stadig flere ønsker å sette seg inn i hva som nå skjer med Photocure og vil ha en bit av selskapet. Nå venter vi på ny CEO som skal overta roret for å sikre maksimal markedsposisjon og vi venter på svar på hvilket strategisk grep fungerende CEO vil melde om snart.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 14:09 4609

snart ferdig med sikkring, vil ha en krn
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2018 kl 14:59 4356

Godt at PHO har stoppet litt opp. Det er bra for den mer langsiktige kursutviklingen. I første omgang skal nok PHO opp og teste 50 tallet, skjer det innen utgangen av august? PHO-caset er transformert og aksjonærene er klare til å høst fruktene av gode tider fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2018 kl 17:01 4197

rart kor missfornøyd en er med 42 etter 47 ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare