Tips til hyttekommuner som ikke vil ha besøk

polemiker
TIPS 13.03.2020 kl 23:43 940

Skjønner at noen kommuner som har mange hytter nå skjelver i buksene når de blir innvadert av folk. De VET at mange av dem kommer til å bli syke og de vet at smitten vil spre seg i bygda.

De roper på politi, heimvernet og politikere. Ingen kan naturligvis hjelpe dem, så da bør de ta i bruk de hjelpemidlene de selv har rådighet over.

Forslag:
1. Stopp internett tilgangen. Dvs. steng strømmen til de lokale ISP som opererer på fiber eller kobber.
2. Mange har backupløsninger vi mobilnettet, så man kan da slå av strømmen på strategiske master i hytteområdene.

Når folk ikke får internett, Netflix, Skype, Teams osv., så forsvinner de fort. Bakken er stengt og ikke får de underholdning, så hvorfor skal de da være der?
CS_invest
13.03.2020 kl 23:55 931

...steng vann og strøm i tillegg
polemiker
14.03.2020 kl 01:16 908

Ja, det er nok ennå mer effektivt. Kjenner ikke kommunelovene godt nok, men det har åpenbart vært muligheter for å bygge opp en stor ranch i Sør-Amerika, så det er handlingsrom. De kan sette folk i fengsel eller få 10.000 i bot om man vanner en av byens planter. Det gjelder naturligvis kun bleke nordmenn.
Slettet bruker
14.03.2020 kl 01:21 903

Hive døm på hue å ræva ut å kløppe kabelen dømmes gett.

Nå: Antibac Spritz
Stephen
15.03.2020 kl 01:36 811

+ fortell i media at mange har blitt bitt av rabbies ulv og jerv den siste uka.

Mvh Stephen
Slettet bruker
15.03.2020 kl 02:29 805

Kutt nettkabelen og scramble wifien så drar døm fort hjem tenker je gett.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 10:28 754

Ingen av dere som har hytte skjønner jeg-)
Redigert 15.03.2020 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2020 kl 11:03 739

Regjeringen vil søndag vedta en forskrift som forbyr folk å dra på en hytte i en annen kommune enn der de bor, skriver NRK.

Forbudet betyr at regjeringen dermed kan tvinge folk hjem fra hytta med loven i hånd om nødvendig.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/regjeringen-vil-forby-folk-a-vere-pa-hytte-i-en-annen-kommune-1.1681644

Da blir det nok hyttebrøl....mmmmhmmm. WOW!
Slettet bruker
15.03.2020 kl 11:07 736

Hytte må jo være perfekt for karantene av nordmenn som kommer hjem fra utenlandstur og ikke ønsker å utsette resten av familien for smitte.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 11:09 727

Skulle ha måkt hyttetaket mitt. Hvis taket nå kollapser så vil regjeringen dekke skadene?
Redigert 15.03.2020 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2020 kl 11:53 709

Hvor lang reisevei har du til hytten din?
polemiker
15.03.2020 kl 17:18 673

Tips til hytteiere som ikke vil hjem. Grav ned bilen, slå av lyset, ikke fyr på peisen og ta ut batteriet av mobilen. Om du ikke får det ut så bruk Hillary metoden og bruk øksa.
Fluefiskeren
15.03.2020 kl 17:22 665

Det var faktisk mange som likte å dra på hytta uten alt det tullet du nevner. Fortsatt finnes noen av dem som mener hyttelivet bør være anderledes enn hjemmelivet.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 17:29 658

Nødvendig vedlikehold for å hindre skade på eiendommen er tillatt i følge loven. Da vil vel det også innbefatte å måke hyttetaket vil jeg tro.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 17:32 656

Nope...
Hjelper ikke med regn heller som gjør den metertjukke snøen på taket tung og vasstrukken.
Det piper nok smertelig i åkene nå tenker jeg.
Garmis
15.03.2020 kl 19:37 637

Lykkelig er de av oss som nå ikke har hytte.........
polemiker
15.03.2020 kl 20:15 627

Slapp av, gitt de restriksjonene fra myndighetene så vil forsikringen dekke 100% . Folk kan bare håpe på at hyttene kollapser, men det er nok bare noen ytterst få som faktisk vil gjøre det.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 20:24 621

"Lykkelig er de av oss som nå ikke har hytte........."

---------------

For ikke å snakke om de av oss som allerede bor slik til at vi regner avstand til nærmeste nabo i kilometer og ikke meter
Garmis
15.03.2020 kl 20:30 618

Og greier oss selv en god stund i tillegg.
Men vi må jo selvfølgelig tenke på de innafor ring 3 også, de greier seg ikke selv.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 21:28 606

Får man ikke bruke hytta, stans all beskatning av den dette året. Det er rett og rimelig.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 21:47 602

"Og greier oss selv en god stund i tillegg."

-----------

Jepp, ikke helt ukjent med strømbrudd i dagesvis og også med det å verre innesperret fra omverdenen i ukesvis, men i disse dager er jo det greit å både bo slik og være beredt og ikke minst kapabel til å klare seg selv. Som du sier det er verre innenfor Ring 3, enn der "Ingen skulle tru nokon kunne bu".
Garmis
15.03.2020 kl 23:27 578

Nethuns, det er ikke slik at jeg er en slik "domsday prepper". Men i likhet med deg tydeligvis så har jeg beholdt evnen til å kunne planlegge. I tillegg så er jeg fiske interessert, så maggotten er i kjøleskapet. Poteter ble dyrket sist sommer, og holder seg fint enda. Har ingen problemer ut juni, og da kommer nypoteter tryllende ut av jorda :-) take care.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 23:41 566

"beholdt evnen til å kunne planlegge."

-------------

Jepp, når en har valgt å bosette seg utenfor folkeskikken, så må en være selvhjulpen med det meste. Her hvor jeg bor må jeg f.eks. ha eget vann, må kunne skru og fikse på det meste, har egen skog etc. En forsaker byens tilbud, men til gjengjeld får en frihet og selvråderett. Nå bor jeg nok noe høyereliggende enn deg, for her har ikke tælen gått ut av jorda ennå før etter St.Hans, men da skal jeg jaggu si det virkelig tar skikkelig fart i det som spirer og gror også.
Take care. :-)
Slettet bruker
15.03.2020 kl 23:44 563

Pålegget om å forlate egen hytte handler ikke om nasjonal sikkerhet - i så fall er det bedre å spre befolkningen mest mulig!
Nå skal altså flest mulig mennesker fortettes og igjen stå som sild i tønne i byene. Vondt å verge seg mot smitte da.

Faktisk så tror jeg det er Fake News når det meldes om "folk som ber om hjelp" for å komme seg hjem fra hytta fordi de er blitt syke. Folk som bruker hytta er friske og aktive mennesker, og blir neppe så syke av corona eller annet at de ikke selv kan kjøre hjem. Dette er LØGNMEDIA på bestilling av GLOBALIST-ERNA!

Det å ha hytte betyr i dag høye skatter og avgifter til griske hyttekommuner som skor seg på "gjestene". Da må de også dimensjonere for at en og annen hytteeier kan bli syk og behøve helsehjelp.

Vår frihet tas fra oss under globalismen. Staten har ingen rett til å begrense eiers bruk av privat eiendom eller nekte nordmenn ansvarlig bruk av allemannsretten. Vi ser det i bl.a. California at staten overstyrer eiendomsrett og folk muligheter for å bruke naturen. FN Agenda21 vil holde hele menneskeheten i fortettede byer uten bevegelsesfrihet. Kina har allerede systemer på plass som hindrer fri bevegelse for mennesker. Vi blir fanger og slaver under NWO.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 23:49 552

"Faktisk så tror jeg det er Fake News når det meldes om "folk som ber om hjelp" for å komme seg hjem fra hytta fordi de er blitt syke."

-------------

Det var den første tanken som slo meg også. Det kom jo veldig beleilig som argument, før de valgte å overkjøre Grunnloven.
Garmis
15.03.2020 kl 23:52 550

Tommel opp Nethuns, i morgen har jeg tenkt å felle en trettitalls bjørker til vinter ved i egen skog. I tillegg har sønn bedt om treningsstudio på terrassen, fordi alle har stengt pga coronavirus. Ville helst ha furu stokker slik at det ser røffere ut :-). Egentlig veldig trivelig å ha med seg barna i skogen å løse slike utfordringer. Regner med å ha alt klart med boblebad i løpet av tirsdagen. Og vi bor i sentrum av en middels stor by på Østlandet, men har rimelig stort hus og tomt.
Slettet bruker
15.03.2020 kl 23:59 543

" i morgen har jeg tenkt å felle en trettitalls bjørker til vinter ved i egen skog."

----------

Deilig med egen skog.
Et tips til alle som ikke har egen skog og som kjenner til kunsten med å felle noen trær, så kan en høre med grunneiere om å få lov til å tynne ut mot å beholde veden. Bor en i Oslo, så kan en høre med Oslo kommune eller Løvenskjold om det samme nå i slutten av Mars, begynnelsen av April, om jeg husker rett? Ikke noe er som å være selvforsynt med ved.
Redigert 16.03.2020 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Garmis
16.03.2020 kl 00:10 540

Og det er kjempefin trening i tillegg, samtidig er kløyving en hjerne trener :-)