IOX, går vi under 4 i morgen??

Stev
IOX 09.08.2018 kl 19:39 2452

Eller får vi en etterlengtet rekyl?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
OddHarker
09.08.2018 kl 19:49 2417

Nedgangen var totalt ubegrunnet (en pumpe som trenger reparasjon, noe som kombineres med kapasitetsøkning på brønnen), og med tanke på hva som står foran oss med boreprogram i høst er vi fort tilbake der vi var og vel så det.
Slettet bruker
09.08.2018 kl 19:55 2393

Det er 90% sannsynlighet for at 3 tallet nås i IOX i morgen.
Tungt ned på høyt volum og slutt på lav kurs, nettopp børsmeldt utfordring med pumpe, usikkerhet vedr IOX snart må ha tilførsel av ny kapital, flagging under 5% osv osv.
Det er mitt beste tips/råd for morgendagen
Vestjyden
09.08.2018 kl 20:03 2357

Typisk kortsigtet
OSE i en nøddeskal
OddHarker
09.08.2018 kl 20:08 2320

Altså, om kursen kortvarig skulle gå ned med to tiøringer fra i dag er jo ikke det noe å se seg blind på. Den vil fort ta seg inn igjen. Det interessante er hvor kursen er i et tidsperspektiv på mer enn neste minutt, f.eks. i løpet av høsten (som jeg vil kalle et temmelig kortsiktig perspektiv, det også, siden høsten allerede er i gang).

Det har ikke kommet noe som helst negativt fundamentalt, reparasjonen av en pumpe på en brønn forsvarer overhodet ikke noen større nedgang, særlig ikke når reparasjonen skal kombineres med en forbedring av brønnen og alt i alt (i et perspektiv på noen uker frem) vel er en positiv nyhet. Nedgangen skyldes mest trading og stoploss, men potensialet for nedgang på ikke-nyheter er helt klart tatt ut nå.
Dieseldahl
09.08.2018 kl 21:30 2152

Utrolig at det må selges og selges. Jeg sitter ihvertfall med mine aksjer, og kjøpte 30 k til idag. Faller den videre til ned på 3 tallet
kjøper jeg 30 k til. Skulle egentlig ikke kjøpe flere i Iox nå, men klarte ikke å la være når den ramler så langt ned.
Er alt for mange kortsiktige i Iox, må da være mulig og sitte rolig noen måneder. Den har ikke noe og på 3-4 kroner og gjøre.
YNWA250505
09.08.2018 kl 22:06 2036

35k til meg i dag også. Var egentlig fullastet, men dette er en overreaksjon de-luxe. Håper på litt oppklarende nyheter snart.
Slettet bruker
09.08.2018 kl 23:18 1914

Nyheter. Ja, dette vil det trolig komme meldinger om, men usikkert når:
- Når Brown-kontoen tømt (er vel strengt tatt ikke meldepliktig, da nedsalget er meldt)

- Når de har avtale med "lokalbefolkningen" om transport over området- (Money talks, så det ordner seg nok.)

- Vi får snart produksjonstallene. Noen blir nok engstelige av røde tall, fordi produksjonen trolig er gått ned pga pumpe-feil.

- De vil bli melding om boreprogrammet. / Seismikken ferdig analysert.

- En emisjon kommer også trolig til å bli meldt for å finansiere programmet. Blir den satt noe lavt, så er det også normalt.

At småaksjonærer driver kursen ned pga angst, er også normalt. Vi har hatt mer innside-salg/nedsalg i dette selskapet enn det som er vanlig. Det har bidratt til jo-jo-bevegelser.. IOX er tross alt en mygg i forhold til Andes, for eks. I slike eierstrukturer kan det være mange grunner for å holde kursen nede, slik vi har sett de siste to årene. Enten stoler en på at styret kan lose skuta gjennom dette, eller så bør en være i andre aksjer.

Ser en på de potensielle verdiene, så er det all grunn til å se lyst på livet. Og får en en lav inngang nå, da kan en tjene penger, tror jeg.

Bores en brønn til som det er olje i, så er mye gjort. Men mygger konker også, i likhet med store selskaper. En form for "oppkjøp"/overtagelse eller farm-in er vel mer sannsynlig, uten at jeg ser hvordan det skal foregå rent teknisk. Mange her på HO som har pekt på slike løsninger.

For oss som kjøper er slik volatilitet gode greier. Det er vel derfor vi er i Small Caps. Men en må være langsiktig, for dette kan ta noe tid. Og: Det kommer overraskelser. Garantert. Og de kan komme kjapt.