Hvorfor skal NORWEGIAN reddes?

pingulino
NAS 15.03.2020 kl 14:19 5096

Det snakkes om viktigheten av å redde Norwegian og ringvirkningene Norwegians kollaps vil ha for norsk økonomi og reiselivsnæringen.

Det er totalt feilslått.

Etterspørselen etter flyreiser synker ikke nevneverdig fordi en aktør går konkurs. Det vil tvert imot være en udekket etterspørsel, som en eller flere aktører vil kunne dekke.

Flere utenlandske selskaper til Norge? Kanskje?
Ryanair, Easyjet eller Wizzair etablerer seg i Norge med bl. a. innenriksruter?
Widerøe bestemmer seg for å konkurrere mot SAS innenriks og etter hvert sakte ekspandere videre ut i Europa?

De fleste arbeidstakerne i Norwegian vil selvsagt (kunne) bli ansatt i disse selskapene.

Dette er markedskreftene i spill. Når en aktør som ikke er bærekraftig forsvinner, gir det rom for andre aktører som driver sunnere og mer bærekraftig. Hvorfor er det uønskelig? Hvorfor skal Norwegian reddes for enhver pris?
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Kantarell
15.03.2020 kl 18:05 1249

https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona/

Ser ut som de refunderer om du avbestiller innen 24 timer eller om flyet er kansellert..
Men de fleste selskaper vil foretrekker at du booker på nytt uten tillegg skal man tro.

Angående likviditet kan jeg ikke svare på det.
suspekt
15.03.2020 kl 18:09 1222

De må jo leie et fly fra nas slik at krekar kommer seg til Roma, det er jo den beste nyheten i disse dager.
Herman*
15.03.2020 kl 18:12 1206

Sas lederen sa at det p.t er uklart hvem som plukker opp regningen for billetter som er betalt på flygninger som blir kansellert.
Tbra
15.03.2020 kl 18:50 1114

Hadde ikkje Nas vert her i innenrikstrafikk så hadde flybillett prisen vert dobbelt , så me har mye å takke for i mange år .
Slettet bruker
15.03.2020 kl 19:07 1067

Skandale: fordi regjeringen reduserer tiden for at arbeidsgivere må betale lønn fra 15 til to dager, så står hele Norge i kø for å sende folk på gata.I Danmark er tiltaket MÅLRETTET, I Norge et alvorlig pek mot arbeidsfolk og en gedigen gavepakke til gutteklubben. Nå fører vi verre politikk enn Trump ( som jeg hater).
Erna topper nå listen over de allerverste ledere i verden. KLM/ Air France permitterer 1500 ansatte. SAS sender 10000 man hjem. Jeg tror ikke det jeg ser: beksvart politikk. Ikke verdig Norge.
Herman*
15.03.2020 kl 19:08 1057

Minimum 100 milliarder i lånegarantier...:-)