Frykten for viruset ruinerer landet vårt.

bålfreak
15.03.2020 kl 22:43 1076

Våre politikere fatter beslutninger som de ikke har forstått rekkevidden av. Dette er galskap satt i system. Hundretusenvis av mennesker vil miste jobbene sine. Tusenvis av selskaper vil gå konkurs. Ingen tør å si meninga si om det som skjer. Det vi trenger nå er at noen står frem med divergerende syn på politokernes vanvittige beslutninger.

Landet vårt står på kanten av stupet. Økonomien til folk flest kan i løpet av kort tid blli dramatisk endret. Løser vi problemene med å ta opp enda mer lån. Et lån skal betales tilbake. Bankene skal vurdere hvem som skal få og ikke få lån de kanskje blir helt avhengige av for å opprettholde livet.

Hele oljebransjen skjelver og vi risikerer nå at hele livsnerven vår ryker. Det blir bråstopp i Norges inntekter. Skal et virus som i verste fall kanskje tar livet av like mange som en vanlig influensaepidemi få lov til å ruinere landet vårt. Det er viktig å gjøre oppmerksom på at 700 mennesker døde av influensa i 2019. Da var det ingen som brydde seg .

Nå må våre politikere fjerne skylappene og. begynne å tenke anderledes. Noen må tørre å si at vi må endre kurs. Vi kan ta vare på de med svak helse i landet vårt og beskytte de uten at vi nødvendigvis må legge ned hele landet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
15.03.2020 kl 22:47 1053

Ja, en måneds stillstand er hva som skal til for å velte et helt marked. Galskap.

Er man ikke mer rustet enn det? Burde hele markedet være innom luxusfellen?

Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
bålfreak
15.03.2020 kl 22:56 999

Problemet er at folk ikke forstår alvoret. Det er bråstopp. Transportbransjen stopper fordi kundene ikke er der lenger. Flyene er satt på bakken. Kulturbransjen er effektivt stoppet. Alt går på lavgir. Aker Solutions permitterte over 6000 ansatte, Norwegian 5000 ansatte, SAS 10.000 , Widerøe 1000. Neste uke blir katastrofal.
NHO er ute med et Varselrop. Folk flest har ikke helt skjønt alvoret i dette, men det tror jeg de vil gjøre i løpet av uka som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
CS_invest
15.03.2020 kl 23:09 909

Du forstår ikke hvor farlig dette er. Event 201 var en simulasjon (utført før aktuelle Coronavirus oppstod) med akkurat et corona-virusutbrudd. Viste 30000 smittede/2000 døde etter 3 mdr (aktuelle har vist høyere!), og resulterte i 65millioner døde etter 18 måneder (foruten økonomiske situasjon vi allerede ser). 65 millioner er mer end begge verdenskrige tilsammen.

Så det er faktisk grunn til at ta dette på ramme alvor! Fuld isolasjon av alle er eneste som har klar effekt (bortsett fra effektiv medisin eller vaksine).
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2020 kl 23:16 877

Si og tro hva dere vil om Norge,men vi er desidert det beste landet og være i ved en sånn krise,Intet land i verden er rikere.
Tror dere tar fullstendig feil,oljefoundet kan også tappes litt i kriser.
Ikke kødd med landet vårt.
Alt for Norge stå på alle som en.
mvh
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
bålfreak
15.03.2020 kl 23:28 832

Det du presenterer der er bare sprøyt og tull. Det er kun de som er svekket helsemessig som følge av alder eller sykdom som er i risikogruppen. Kina et land med 1,4 milliarder har vel noe over 3000 døde som en følge a viruset. Jeg mener bestemt at det er slike som deg som er med på å skape panikk.
Folk er vettaskremte og klarer ikke tenke rasjonelt. 70 prosent av de som har dødd av viruset i Italia er over 80 år. Slutt med skremselspropagandaen din og forhold deg til realitetene
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
bålfreak
15.03.2020 kl 23:35 807

Jeg kødder ikke med landet vårt. Når alle skal mene det samme og det blir lagt lokk på den evige sannhet er det fare på ferde. Forøvrig retter jeg meg etter de pålegg som kommer fra myndighetene. Ikke kødd med meg selv om jeg ikke har samme oppfatning av krisa som deg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare