Kursmål

Groven64
SDSD 16.03.2020 kl 09:21 26347

Ser at kursmål til SDSD er øket til 2.17! Med tankrater som går til himmels kommer cash strømmende inn! 😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
MHInvest
15.04.2020 kl 17:47 2007

Sutrekoppen! Carrick er en liten eierandel, er vel ikke noe å henge seg opp i?Ny tråd opprettet for positive aksjonærer som har troen!



Redigert 15.04.2020 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Groven64
15.04.2020 kl 17:23 2026

FS Carrick i opplag. Blir nok værre fremover. 🤔
MHInvest
15.04.2020 kl 16:28 2072

Det er bare tragisk å se at man ikke strekker seg noen ører opp for å sikre aksjer, pølse på shell i forskjell...

MHInvest
15.04.2020 kl 14:34 2155

Ledelsen jobber året rundt for å bli kvitt psv fartøy, dagen kommer da det ligger melding klar om salg. Tror ikke de trenger guiding i markedet og fremtidsutsikter.

Slettet bruker
15.04.2020 kl 14:26 2176

Det er nok betalt noen rater for kanselleringene, MH.
Standard Supplier, Princess og Olympus er tilbake i spot.
2020 og 2021 blir elendig i oljeservice. Tank er høyst usikkert, men Gustavia S kan sluttes på rater som bringer mye penger i kassen i 1-3 år.
MHInvest
15.04.2020 kl 13:20 2241

Å alle som har fulgt spådommer til analytikere har tapt så det synger, følg markedet ikke heng dere opp i hva per og pål spår i kula. Skulle ikke tank ratene krakke i januar? Se hvordan det gikk, vi er snart i mai! De som ikke eier aksjer i selskapet jobber hardt for å snakke ned kursen...



Redigert 15.04.2020 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Bullen
15.04.2020 kl 13:17 2246

Redern. Har ikke aksjer pr. dags dato og er usikker på en fornuftig inngang
Siste kontrakt Olympus fikk var på GBP 3250. Breakeven er på 7000 $. Tap pr. dag ca NOK 30.0000. Noen av båtene er sikkert på kontrakt til høyere rater enn det.
Vi går mot sommeren hvor del fleste båtene opererer i spotmarkedet som blir elendig, og det tar lang tid før det blir bedre ref. 2014.
Er vi snille blir tapet pr. dag fremover kanskje kr. 120.000- 150.000. på supply båtene
Det er her Gustavia må komme inn og bidra. Kanskje ikke usannsynlig at tankeren kan bidra med kr. 300.000 pr. dag i Q2 , Q3 og kanskje Q4?
Etter det mener analytikerne tankratene skal kraftig ned.
Scenariet for 2021 er vi får elendige tank og supply rater.
Mulig at dette er priset inn i kursen allerede?
Redigert 15.04.2020 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
MHInvest
15.04.2020 kl 13:12 2261

Hvordan vet du at de taper penger på psv? Etter hva selskapet opplyste hadde vi to langtidskontrakter Olympus og Supplier, er kontrakten kansellert har selskapet fortsatt krav på betaling for brutt kontrakt.

Slettet bruker
15.04.2020 kl 12:33 2293

Dette er nok det beste for deg. Behold tankeren og supplybåtene til 2023 og selg.
Håper vi bruker cash beholdningen til å kjøpe noe billig i løpet av høsten.
Bullen
15.04.2020 kl 12:14 2331

Det beste er vel å selge alle båtene, også tankern. Dele ut cashen til aksjonærene og legge alt bak seg.. Hvorfror: Det kan gjerne gå 2-3 år før det bedrer seg i nordsjøen. Tank markedet er knall akkurat nå, så man bør få en ok pris for den båten. Her er også fremtidsutsiktene dystre.
themenace
15.04.2020 kl 12:01 2354

Er Spetalen interessert i at kursen går oppover?
Bullen
15.04.2020 kl 11:34 2385

Enig at selskapet er lavt priset, men utsiktene for supply båtene er dårlig. Ratene er elendig og det samme med fremtidsutsiktene. Det rammer også SDSD.
Det er å håpe på at inntektene fra tankern bidrar postivt... også på sikt
keane
15.04.2020 kl 11:13 2411

De supply.båtene er kjøpt inn billig. De eier 4 store og har eierandeler i 11 mindre. De solgte ETT skip for 13 mill dollar her for en stund tilbake....Tankskipet (1/3 eierandel) ble kjøpt for 36.5 mill - tankratene er skyhøye om dagen....Cash = 22 mill dollar (dollar mot NOK har steget betydelig siste mn). Mcap er på litt over 400 mill og seslakpet sitter etter mitt syn på verdier som lett overstiger 1 milliard!!! Ingen gjeld!!! Tidenes kupp på OSE dette....;-)
Bullen
15.04.2020 kl 11:05 2425

SDSD taper nå penger på supply båtene. Er det noen som vet raten på tankbåten?
Sima
15.04.2020 kl 10:06 2478

I morgen kommer årsresultatet for 2019. Alt tyder på at det blir tidenes for SDSD, om det er nok til å få kursen oppover gjenstår å se. Kursmålet for SDSD ligger stabilt rundt 2,2 nok aksjen.
MHInvest
14.04.2020 kl 16:26 2746

Når siste idiot har gjort det store kuppet med å dumpe aksjene og tror det blir enkelt å kjøpe tilbake, ja da kommer kjøperne i fleng og trykker aksjen opp! Kunne ikke vært bedre, rottene får som fortjent til slutt!

keane
14.04.2020 kl 15:57 2783

Har sett litt på hva selskapet sitter med av cash og verdier på skipene......herregud sier jeg bare....snakk om å plukke penger på gata....Er jo verdier som er LANGT, LANGT over dagens Mcap....!! Bare å hamstre til disse lave kursene...dette gigatilbudet kan jo ikke vare evig...!
specc
14.04.2020 kl 15:45 2848

Idiotiske mikrovolumer som presser ned kursen hele tiden. Oppover går store volumer. Men men, det er naturlig det.
Sima
12.04.2020 kl 20:18 3108

Det har vært mye maskinhandel i SDSD i lengre tid. Spetalen snakket ned selskapet i POD med Hegnar samtidig som han økte eiendelen med mange mill aksjer. Det er å være kynisk og hensynsløs mot småaksjonærene. Corona har nok mye skyld i nedgangen fra pluss 1 krone til 70 øre. Også i denne perioden har det vært mye maskinhandel og jeg var sikker på at ved siste aksjonæroversikt ville eiendelen til Spetalen ha økt mye igjen. Nå viser det seg at kursen har blitt holdt tilbake av blant annet HOF HOORNEMANN sin exit, og ikke at det er et «oppdrag» fra Spetalen. På den bakgrunn er jeg faktisk mer optimistisk enn på lenge.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 18:15 3167

Groven64
Du leste ikke det jeg postet. Det var mange dagens nyheter. I all verden skulle selskapet holde kursen lav?
coccoman
12.04.2020 kl 16:29 3215

Joda, kursen har endret seg til vest-nord-vest og skipet steamer av gårde for full maskin og rundt 10 knops fart, estimert ankomst 2020-04-18 20:00.
Etter et par uker i anker er kursen er altså vendt nordover. Åja, aksjekursen, den ja, den følger snart etter nordover, har gamblet masse på 70 ørers billigakjer. Bør være grei pris etter millioner i innsidekjøp til 1,28 og så til 94 øre, til 84 øre og siste til 74 øre. Hau, hau.
Redigert 12.04.2020 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Groven64
12.04.2020 kl 16:25 3220

Hvor lenge har du egentlig interessert deg for SDSD? Antagelig har du nylig investert i SDSD. Alt det som du har postet er gamle nyheter. Er nok alle her inne som vet hva SDSD er. Selskapet klarer godt selv og holde kursen lav. Virker som de ikke bryr seg om småaksjonærer. Skal bare melke mest mulig ut av de små og skumme fløten selv.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 15:14 3255

SDSD .
Enten er noen i ferd med å ødelegge denne tråden eller så vet de ikke hva SDSD er.
Her er litt info om selskapet.
Noen linker som dere kan kjøpe abonnent på hvis dere er opptatt av selskapet eller shipping.


Limassol 21. januar 2020) S.D. Standard Drilling Plc (Standard Drilling, OSE: SDSD) kunngjør i dag at selskapet går inn i tankmarkedet ved å anskaffe et 33,3% eierskap i en nybygd VLCC med levering fra verftet, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co i Korea, senere denne uken. Kjøpesummen på VLCC er USD 106 millioner. Partnerskap med ledende finansielle og operasjonelle partnere gir en sterk plattform for å investere i VLCC-markedet.

Standard Drilling har inngått en avtale om å investere USD 36,5 millioner, inkludert arbeidskapital, tilsvarende 33,3% eierskap, i et VLCC-tankskip med levering fra Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co i januar 2020. Investeringen er finansiert med 100% egenkapital. VLCC, med skrognummer 5469 og som vil få navnet "Gustavia S", vil bli eid av et selskap registrert på Marshalløyene og eid henholdsvis 1/3 av Standard Drilling, og to høyt erfarne og kjente rederiinvestorer.

VLCC er et 300 000 TDW ECO Design råoljetankskip bygget av Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co og utstyrt med skrubberteknologi levert av Wärtsila. TMS Tankers Ltd vil fungere som teknisk og kommersiell sjef.

"Med levering fra verftet i januar 2020, vil den nybygde VLCC komme inn i tankmarkedet om gangen med betydelig etterspørsel etter nybyggekapasitet utstyrt med skrubberteknologi. Fellesinvesteringen med to velrenommerte rederiinvestorer og erfarne driftsledere gir effektiv drift og en skalerbar plattform i VLCC-markedet, sier Martin Nes, styreleder for Standard Drilling.

I løpet av 2019 solgte Standard Drilling totalt fire (4) mellomstore og to (2) store PSV-er med en eierandel på henholdsvis ~ 34% og 100%. Det totale estimerte brutto overskuddet var omtrent 11 millioner dollar

"Standard Drilling vil fortsette å forfølge attraktive forretningsmuligheter og kapitalinvesteringer innen skips- og offshoreindustrien, i tråd med selskapets strategi som gjentatte ganger er blitt kommunisert til markedet," sier Nes.

Standard Drilling vil ha en banksaldo på omtrent USD 22 millioner etter VLCC-investeringen, inkludert pro rata kontanter som er holdt av S.D Standard Drilling Plc, datterselskaper og investeringer.

I tillegg til investeringen beskrevet over, kontrollerer Standard Drilling, direkte og indirekte, en flåte på 13 PSV-er; fire (4) store PSV-er 100% eid og ni (9) mellomstore PSV-er med omtrent 26% eierskap, inkludert ett (1) fartøy på en båtkontrakt.
Du må logge inn eller registrere deg for å svare her.


http://skipsfarts-forum.net/index.php?threads/ssds-enters-the-tanker-market-vlss-delivery-in-january.1331/
https://www.standard-drilling.com/vlcc.html
https://www.vesselfinder.com/vessels/GUSTAVIA-S-IMO-9859399-MMSI-538008449
https://www.q88.com/ViewShip.aspx?id=A590147128E454FCCA7360707A748A72&vessel=Gustavia+S
https://schiffsradar.net/da/fleets/vessels/GUSTAVIA-S-IMO-9859399-MMSI-538008449
MHInvest
12.04.2020 kl 14:08 3292

Kursen har vel ikke endret seg siste tiden, så er det nord eller øst? Helt utrolig hvor mye useriøst piss dere kommer med, har dere ikke noe mer seriøst å bidra med så spar oss alle!

kaliber
12.04.2020 kl 12:38 3335

Kursen beveger seg sørover med konstant fart og det nytter heller ikke å slå bakk eller droppe ankeret!
MHInvest
12.04.2020 kl 12:01 3378

Ingen rederi som godtar å reise i det uendelige for 36k dollar pr.dag, må ha vært forhandlinger underveis når ratene gikk til 200k.

Groven64
12.04.2020 kl 11:57 3388

Dette er fortsatt den samme kontrakt. Den har jo reist med tom skute fra den kom fra verft. Den har bare endret ETA siden den reiste fra Korea.
coccoman
12.04.2020 kl 11:53 3398

Du vil nok forstå "påskenøtta" når skipet er framme .... ;O)
MHInvest
12.04.2020 kl 10:41 3439

Groven64
27.02.2020 kl 16:07
4093
Gustavia S på vei til Luanda/Angola.

Du har jo selv skrevet denne destinasjon som utgangspunkt for reisen fra Asia.

MHInvest
12.04.2020 kl 10:32 3450

Hva i huleste er en kjedelig havn og ikke ikke minst hva med sokkene?

Groven64
12.04.2020 kl 09:23 3502

Visst ikke dette er den første kontrakt, må du fortelle hva som egentlig er den første!? Den har reist halve jorden rundt uten olje ombord og du påstår at den har hatt andre kontrakter. Det må du verifisere.
Redigert 12.04.2020 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
coccoman
12.04.2020 kl 06:49 3542

Jepp, jepp. Har endelig sveivet opp anker og satt opp dampen mot Cayo Arcas Terminal. Ser ut til å være verdens kjedeligste havn. Hadde valgt å holde meg ombord for å beholde tørre sokker.... Hau, hau.
Redigert 12.04.2020 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
MHInvest
11.04.2020 kl 21:58 3638

Første kontrakt er ikke denne i Mexico, så dette blir spennende. Uansett rater Psv er SDSD eneste selskap som går break even i stormen pga Gustavia, markedet kommer tilbake!
Nes har aldri vært den som strør rundt seg med kjøp i Spetalens selskaper, men har vist at han har troen her.



Redigert 11.04.2020 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 20:51 3672

Laycan kan forlenges, det gir USD50000 per dag ved Aruba + seilas.
Groven64
11.04.2020 kl 19:33 3701

Uten snarlige oppdateringer om kontrakt/rate til Gustavia S vil kursen falle ned mot 60 øre i løpet av neste uke. Tviler på om den første kontrakten til Gustavia blir opprettholdt. Langt over opprinnelig LayCan. Dårlige rater på supply fortiden også. Og det blir det nok gjennom vår og sommer. Så her må det komme en meget god nyhet om Gustavia om ikke kursen vil falle ned mot 60 øre!!! Får 🤞 og håpe på gode nyheter snart!!!
Slettet bruker
11.04.2020 kl 16:46 3768

Liten uke da så er den på plass.
MHInvest
11.04.2020 kl 16:24 3789

Gustavia påvei til destinasjon med samme dybde, ergo ingen oljetransport til Mexico.

Hoff@
09.04.2020 kl 13:02 3955

Den enes DØD den andres brød, slik er det.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/09/7516733/rystad-energy-ser-tap-pa-30-mrd-spar-ny-bolge-restruktureringer

Er glad SDSD er gjeldfri og penger på bok