Photocure - Dette ble ille....

Medisinmannen
PHO 16.03.2020 kl 11:45 20683

Tok et tøft valg i forrige uke og solgte meg ut, Bakgrunnen for dette er at jeg tror Photocure også vil bli negativt påvirket av krisen. Helsevesenet er presset og snart vil USA også bli rammet. Investeringer innen NMIBC vil ikke bli prioritert så salget vil lide under den pågående katastrofen der rutinemessige kontroller ikkevil bli prioritert. Pasientgrunnlaget til Photocure er også i høyeste grad i risikogruppene og vil sannsynligvis kansellere alt de kan.

Ser at Skandiabanken har redusert belåningsgraden på Photocure og Alexander Hansson har begynt å selge ut. Jeg frykter rett og slett at han blir tvunget til dumping av aksjer og da kan det bli stygt. Skandiabanken sin innstruping er ikke akkurat medisin for et presset bøsmarked.

Håper dere som fortsatt velger å sitte ikke er belånt og blir utsatt for tvangssalg. Her gjelder det å sikre seg.

Jeg er overbevist om at Photocure skal opp igjen en dag, men når er jeg usikker på!

Ønkser alle det beste og vær forsiktig. Ikke ta noen sjanser!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
iggle
16.03.2020 kl 18:41 4823

Skjønner ikke hvorfor du kjører så breial tone og latterliggjør hvorfor aksjen faller på meningsløs frykt Computum. Det er jo dette flere her har advart mot på saklig måte i 3-4 uker nå, at det ville komme til å skje nettopp fordi det oppstår irrasjonalitet. Men hele veien ned har du latterliggjort dette konstant og kommet med meningsløse sammenligninger. Tenker du ikke på at det kanskje satt enkelte her inne for noen uker siden og var i tvil om de skulle selge, men så ser de flere profilerte her inne som bare avfeier og tuller bort at det var noen fare for stor nedgang, så de valgte å bli sittende og dermed tapte mye på det. Valget var selvfølgelig deres eget, men var ganske massiv latterliggjøring i starten av fallet her, så da går det an å gløtte litt bortom speilet også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:13 4660

MM, faktum er at cysview bestandig har vært langt nede på prioriteringslisten. Hele tiden, også fra lenge før det var noe som het korona, har cysview vært langt nede på listen. Strengt tatt, om man skal være helt presis, har cysview ennå tilgode å i det hele tatt dukke opp på noen liste. Med en markedsandel langt under 1%, er det nesten bare analytikere, gjerne oljeanalytikere, som evner å mene det finnes i noe sortiment. Det er realitetene. Det er også noen som forsøksvis har nevnt det her inne. Egentlig med begrenset suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.03.2020 kl 21:21 4621

iggle, dette var helt umulig å forutsi. Et totalt uforutsigbart virus fra flaggermus? Viruset har sine mekanismer og er "godt" designet for å være et suksessfylt virus. Lav dødelighet blant yngre og man merker lite/ingenting de første dagene etter man er smittet. I denne perioden kan man spre viruset. Dvs. en bortimot perfekt mekanisme for spredning. Det er mange gode selskap der kursen stuper og ingen kan forutse hva som skjer fremover.

Det virker som Kina klarte å komme ut av dette helskinnet, men jeg er ikke sikker på de har kontroll eller om de rapporterer noe annet for å berolige verden?

Det jeg vet er at land som var tidlig med smitte og som har lave smittetall sannsynligvis har mer smitte enn de oppgir. Jeg har forsøkt å sette meg inn i hvorfor dette landet stoppet på et lavt antall smittede? Grunnen til dette er at befolkningen må betale for å testes for koronaviruset selv og det koster en månedslønn for disse.

USA styres av en impulsiv klovn som bagatelliserte risikoen ved koronaviruset og først nå ser det ut som han begynner å forstå alvoret. Alle oppegående mennesker vet at USA er ledet av en idiot og det hjelper ikke på situasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:25 4613

Da har Monaco-kvapsen (ikke min betegnelse) solgt 1mill aksjer i løpet av siste timen torsdag, fredag og i dag. Kun 1mill igjen. Han også borte i løpet av uka. Som nesten alle andre toppaksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
focuss
16.03.2020 kl 21:28 4596

NAT ned 21,4 %. Hvis AH slet i dag så sliter han neppe mindre i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:41 4524

Brutal is not the word for tomorrow, neither is bloodbath. The most appropriate words are utter and massacre

Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
iggle
16.03.2020 kl 21:55 4512

Du prater forbi meg her nå Medisinmannen. Jeg snakker om tida etter at viruset var et faktum og ting begynte å falle, med et ganske klart scenario om hva som var i vente. Men nok om det, luftet bare irritasjonen om at advarslene ble avfeid som hysteri, men har ikke tenkt å gnage noe mer på det nå det er mer interessante ting å ha fokus på.

Stygg dag i US ikveld, så det trengs litt roligere futures i natt om det ikke skal bli trasig åpning når man vet det mest sannsynlig kommer 1 mill fra Hanssons i løpet av en dag eller 2.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Merlin
16.03.2020 kl 22:08 4481

Leit for Hanssons. Som de fleste andre har de vært for sent ute med å selge seg ned. NAT er halvert på kort tid, og Hermitage er på 1/3 av kursen før jul. De er kommet i egenkapitalskvis (antatt) og likviditetsskvis (temmelig sikkert) ser det ut for.

Viktig å ha cash til å kjøpe i disse dagene. Om to år vil vi synes kursene pr. nå er latterlig lave. Kjøpte faktisk Photocure i dag på 46 nivå.Men vi får nok noen utsettelser, så det kanskje for tidlig å starte å kjøpe. Pho på 50 nivå bør på lang sikt være svært billig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.03.2020 kl 22:26 4421

iggle, jeg gjorde nok det. Alltid lett å se ting i ettertid og det virker som de aller fleste har bommet mtp hvor alvorlig dette er. Wall Street kollapset totalt med en nedgang på 13%. Nå er det frykten som rår, men hva skjer fremover? Hva skjer hvis/når vi får de første konkursene blant flyselskaper, hotellkjeder, restauranet etc.? Dette er serviceselskaper som sysselsetter millioner av mennesker. Så er det leverandørene til disse igjen...... Når vil bankene begynne å slite?

Trist for Hansson at han måtte selge, han har i realiteten vært en god eier som har fått på plass et oppegående styre som igjen har fått på plass en god ledelse. Akkurat nå spiller ikke dette noen rolle.

Håper du treffer med inngangen din Merlin, men etter at Wall Street falt med 13% så er jeg redd du ikke gjorde det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
16.03.2020 kl 22:51 4344

Det er riktig at jeg har forsøkt å sette dette virusangrepet i perspektiv og sammenlignet dødstall med vanlige epidemier. I fjor døde 61.000 av influensa. Hittil er 6.700 døde av Corona. Men jeg innrømmer gjerne at jeg har undervurdert frykten for dette viruset. Noe som har kostet meg et stort "papirtap". Men jeg råder aldri noen til hverken å selge eller kjøpe. Jeg mener fremdeles at det er viktig å beholde roen. Dersom flertallet hadde gjort det ville vi ikke hatt panikktilstander på børsen.
Nå er vi kommet i en situasjon der kynismen arbeider paralellt med frykten. Mange har solgt enten tidlig eller sent i gjennom fallet. De som sitter med kontanter har større interesse av at fallet fortsetter enn at det snur. Derfor bærer de gjerne ved til bålet av egoistiske grunner.
Du insinuerer at jeg kan ha forledet noen til ikke å selge. Jeg tar ikke ansvar for hva folk velger å gjøre. Men personlig er jeg trygg på at Photocure vil komme sterkt tilbake når dette er over. Man har ikke tapt før man har solgt. Og du er vel enig i at ALLE ikke kan selge selvom flere ser det lønnsomt på kort sikt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Karybdis
16.03.2020 kl 23:06 4303

Dette har jo vært en flott aksje å sitte i.
Denne er jo lavere nå jeg forutså, men så
et det jo dette med Corona shut down og
«blue chips» som etterhvert blir interessante;
nei det blir vel å vente til iallefall q1 (eller q2)
før man bør vurdere en ny inngang her; q1/2 vil
gjerne også svare litt på spørsmål som stilles her
angående DS og blærescreening i tider som dette;
interessant selskap selv om diagnostikk aldri helt
er det samme som et definert produkt/medisin og så liker jeg ikke denne avhengigheten av en scoop-produsent; positivt med utvidet patent; kommer til å holde et øye på aksjen, men p.t. for
mye annet mer interessant.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
iggle
16.03.2020 kl 23:12 4293

Joda, om mennesker var rasjonelle så ville du tenkt helt riktig Computum. Mine (og flere andres) advarsler om Pho-fall de siste ukene har tatt utgangspunkt i at det ikke er slik det fungerer. For de av oss som husker finanskrisen litt for godt (og itillegg var jeg som Dr Stockman med på en meget lite hyggelig ferd i Crew Gold) så er det nettopp det at aksjer faller så hinsides langt forbi det man i fornuftighetens navn tror kan være worst case og hvordan selskapene drifter ikke spiller noen rolle når børsene faller heftig. Hadde jeg ikke sett det før så ville jeg nok ikke trodd Pho kunne falle slik om børsene falt og sikkert sittet hele veien ned og sett på med vantro, så følte det var verdt å advare mot det.

Vi er nok enige om at dette er galskap og lite rasjonelt, men realitetene er som de er. Men ønsker ikke å gjøre dette til noen "krangel" da det vel egentlig bare forskjellig premiss vi har lagt til grunn i utgangspunktet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 01:11 4194

Det hele kommer an på hvordan Covid 19 oppfører seg framover, hvor lenge det varer, og hvor mange døde det etterlater seg.
Men det viktigste blir hvor lenge alle tiltakene og lockdowns fortsetter.
Vi kan få lavere bunnpunkt enn i 2008 før børsene er klar for varig oppgang igjen.
UK og USA har strammet inn først de aller siste dagen(e), så i disse landene kan man forvente en stor bølge av smittede og døde i flere måneder framover.
Flere analytikere `over there` mener at de får en lignende dag på NYSE i morgen som vi så i dag, og det stopper høyst sannsylig ikke der.
Jeg tror indeksene vil mer enn halveres fra dagens nivåer, kanskje mye mer.
Vi kan få en bunn i DOW så lavt som 6000 poeng, og OSEBX på 200 pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Merlin
17.03.2020 kl 02:29 4154

Kursen endte som kjent på 52, så det var bare å cashe inn en tradinggevinst på 6 kr. pr. aksje på kort tid.

Vi ser at det for tiden er ekstrem volatilitet i aksjer. Ren trading kan dermed bli svært lønnsomt i den nærmeste periode, helt likt med det som skjedde i 2008. Jeg kjøper selvfølgelig mer Pho tilbake i min tradingandel, om kursen faller tilbake igjen.

Antagelig blir Photocures omsetning lite direkte påvirket av det som skjer med Koronaviruset. Selskapet har ikke gått ut med noen PW eller endret guiding, selv om det vel er vel tidlig å forvente. Får Photocure nå salget på plass fremover, vil vi se at Hanssons tvangssalg var gjort i nød, ikke ut fra forventninger om kursutviklingen i Photocure de neste årene.Alexander Hansson skal uansett ha stor takk for sin innsats for å få inn ny styreformann og ny leder i Photocure, uten at jeg kjenner detaljene. Den turn-around som har funnet sted i selskapet vil belønne aksjonærene! Fortsatt sitter vel Hanssons igjen med halve aksjeposten, som de nok nødig vil kvitte seg med. Jeg har ikke planer om å selge min hovedstol av aksjer i selskapet, men er naturligvis med på trading på kursvariasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.03.2020 kl 02:46 4150

Tror neppe sykehusene vil bruke tid og ressurser på noen med scope hengende rundt halsen i disse corona tider ... Om de mot formodning skulle dukke opp så slipper de nok ikke inn pga smittefaren så det kan nok tenkes at salgsstaben pr nå er permitert - noe som i så fall vil kunne leses ut av Q1-20 talla ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
SomSa
17.03.2020 kl 09:05 3929


Snitt alderen for Corona døde er over 80 i Italia . Snitt alderen for blærekreftpasienter er langt lavere. Noen selger sine aksjer på bunnen og fantaserer at dødende kreftpasienter skal holde seg hjemmet og nekte behandling. Hvorfor stenges hele Norge og mange europeiske land? Fordi man vil ta vare på eldre og syke.

Jeg tror heller ikke har Medisinmannen solgte forrige uke, solgte i går på bunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
17.03.2020 kl 09:24 3880

Systoskop går man neppe med rundt halsen. Du tenker nok på din fastleges stetoskop? God bedring.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Predator
17.03.2020 kl 10:42 3791

Frekkhetens nådegave!
Noe for Pho? {helt useriøst}

Aker-sjefen ber om statlig krisehjelp – deler samtidig ut 1,7 milliarder kroner i utbytte
Aker-sjefen skal i nær fremtid dele ut nesten halve kontantbeholdningen i utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
SomSa
17.03.2020 kl 11:08 3749


Jeg venter kun på en idiotisk twitter fra Trupm når mange eldre og svake dør i USA. Han sier det han tenker uten filter. "Less Paycheck, It is good for the economy, the government and insurance companies save billions of dollars in pension payments, healthcare ........

Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
kjello4
17.03.2020 kl 11:34 3687

Kikket litt på denne i går. Men den løp dessverre fra meg....

Da jeg så at det lå en skult kjøper på 54 i dag morges, var jeg ikke lenger i tvil om at det kan være noen kortsiktige muligheter oppover. Denne er garantert villig til å strekke seg høyere.

Synes selv jeg var heldig/gjerrig og fikk et snitt på ca 52
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
riskypick
17.03.2020 kl 11:52 3646

Har en liten følelse av at kjøpene igår blir de beste i dette bear markedet. Tiden vil vise. Kan ikke skjønne annet enn at pho på disse nivå er for billig. Hansson virker til å selge seg helt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
17.03.2020 kl 11:58 3615

Tror neppe Hansson ønsker å selge seg helt ut. Han har sikkert solgt nok til å tilfredstille kreditorer, og ønsker nok å få bedre betalt for de gjenstående aksjene enn han fikk igår.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
kjello4
17.03.2020 kl 13:16 3471

Det er ikke de som gjør det riktig som driver aksjemarkedet på kort sikt. Det er de som feiler som gjør det!

Og til dere som evt vurderer å selge under 70: Husk at de andre som har gjort det, ikke egentlig vil. De MÅ.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 13:32 3428

Tror man i disse tider skal ha full respekt for at investorer selger og også for de som selger Pho under både 70 og 60.
Ingen har den fjerneste ide om hvor bunnen er for noen selskaper i dette klimaet.
Eneste de fleste kan være enige om er at det en dag snur oppover igjen og da blir det selvsagt trangt i dørene igjen kan man anta.
Idag flyr indeksene som jojo og det viser med all tydelighet hvor nervøst det er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
17.03.2020 kl 13:37 3415

De med lånebaserte porteføljer har nok lært en lekse de siste uker. Jeg var i samme situasjon da finanskrisen startet, og følelsen av å se lånte penger tørke bort som dugg for solen var fryktelig. Jeg har aldri lånefinansiert siden. Jeg ser ofte folk snakke om belåningsgrad på aksjer her på forumet, så det er nok flere som som har benyttet seg av gearing.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 13:43 3399

Ja, tør ikke tenke på å være i en slik situasjon engang.
Nei, takke seg til et mindre antall aksjer og hvertfall vite at man eier det man sitter med.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
17.03.2020 kl 14:12 3360

50% ned siste måned. Da blir det 100% opp for å være tilbake til utgangspunktet igjen. Så de som solgte tidlig har mye å glede seg til dersom de våger seg inn i markedet igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
mofi1
17.03.2020 kl 14:37 3316

Ja, men spørsmålet er når? Vi er bare i starten av krisa i USA, om salget stopper opp eller ikke, vet vi ikke. Vi har vært nede på 42kr, er det bunnen eller skal vi se 30-tallet først, hvem vet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Springer
17.03.2020 kl 14:40 3308

Salg og undersøkelser vil utsettes, de skyves altså bare frem i tid. De kanselleres ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
mofi1
17.03.2020 kl 14:44 3293

Det kan jeg være enig i, men utsettelser booster ikke kursen, akkurat!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Computum
17.03.2020 kl 14:44 3298

Ingen kan svare deg på det. Aksjemarkedet er framoverskuende og stiger lenge før Corona er nedkjempet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
riskypick
17.03.2020 kl 14:46 3292

Har fulgt med handelen idag. Likner på Hansson salg. Vi får se,betyr forsåvidt ikke noe. Uansett er det ikke mange aksjene igjen der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
mofi1
17.03.2020 kl 14:49 3275

Hvor mange aksjer eller prosent hadde han igjen i går?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
riskypick
17.03.2020 kl 15:18 3219

Han hadde 1mill igjen før dagen idag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 15:39 3164

Det er ett morsamt gjeng her som syns att det ok om Hansson er tvungen att selge, men det faller de ikke inn att det er pga.
PHO går så dårlig att noen er tvungen att selge. Men att finne forklaringer er mange gode på, men att finne årsaker er det vel
ikke like mange som peker på. Men man bygger ikke selskap på luftløften i all evighet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
mofi1
17.03.2020 kl 15:45 3148

Jeg, og sikkert mange andre, har selvfølgelig tenkt at Hansson tvangssalg ikke er positivt for kursen, noe vi alle ser hver dag som går! Det er jo også et spørsmål hvordan dette vil slå inn på litt lengre sikt, kan det være positivt å få inn andre eller er dette et signal om at selskapet vil slite i lang tid med videre vekst?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
chico
17.03.2020 kl 15:47 3142

Ser ut som Sverige og UK har valgt den rette strategien !

Emne: Fakta om Diamond Princess sin lukkede Koronaepidemi

Ca 83 % ble ikke smittet til tross for ideelle smitteforhold !
Ca halvparten av de smittede hadde ingen symptomer !
Ingen stor forskell i antall smittede relatert til alder !
De 7 døde var alle over 70 år som ga en dødsrisiko på ca 1,2 % (0,38%-2,7%)

Diamond Princess Mysteries
Willis Eschenbach / 10 hours ago March 16, 2020
https://wattsupwiththat.com/2020/03/16/diamond-princess-mysteries/


Guest Post by Willis Eschenbach
OK, here are my questions. We had a perfect petri-dish coronavirus disease (COVID-19) experiment with the cruise ship “Diamond Princess”. That’s the cruise ship that ended up in quarantine for a number of weeks after a number of people tested positive for the coronavirus. I got to wondering what the outcome of the experiment was.
So I dug around and found an analysis of the situation, with the catchy title of Estimating the infection and case fatality ratio for COVID-19 using age-adjusted data from the outbreak on the Diamond Princess cruise ship (PDF), so I could see what the outcomes were.
As you might imagine, before they knew it was a problem, the epidemic raged on the ship, with infected crew members cooking and cleaning for the guests, people all eating together, close living quarters, lots of social interaction, and a generally older population. Seems like a perfect situation for an overwhelming majority of the passengers to become infected.
And despite that, some 83% (82.7% – 83.9%) of the passengers never got the disease at all … why?
There’s not a whole lot of difference between young and old passengers in terms of how many didn’t get coronavirus. For example, sixty to sixty-nine-year-old passengers stayed healthier than teenagers. And three-quarters of the oldest group, those over eighty, didn’t get the virus. …
Next, slightly less than half the passengers (48.6% ± 2.0%) who got the disease showed NO symptoms. If this disease is so dangerous, how come half the people who got it showed no symptoms at all?
Again, a curious distribution. Young and old were more likely to be symptom-free, while people in their 20s, 30s, and 40s were more likely to show symptoms. Who knew?
There were a total of 7 deaths among those on board. All of them were in people over seventy. So even though the generally young were more likely to show symptoms if they had it, it hits old people the hardest.
Finally, according to the study, the age-adjusted infection fatality rate was 1.2% (0.38%–2.7%). Note the wide uncertainty range, due to the small number of deaths.
For me, this is all good news. 83% of the people on the ship didn’t get it, despite perfect conditions for transmission. If you get it, you have about a 50/50 chance of showing no symptoms at all. And the fatality rate is lower than the earlier estimates of 2% or above.
It is particularly valuable to know that about half the cases are asymptomatic. It lets us adjust a mortality rate calculated from observations, since half of the cases are symptom-free and likely unobserved. It also gives a better idea of how many cases there are in a given population.
To close out, I took a look at the current state of play of total coronavirus deaths in a few selected countries. Figure 4 shows that result


Figure 4. Deaths from coronavirus in four countries. Note that the scale is logarithmic, so an exponential growth rate plots as a straight line. Blue scale on right shows the deaths as a percentage of the total population.
At this point at least, it doesn’t appear that we are following the Italian trajectory. However … it’s still early days.
Finally, a plea for proportion. US coronavirus deaths are currently at 67, we’ll likely see ten times that number, 670 or so, might be a thousand or three … meanwhile, 3,100 people die in US traffic accidents … and that’s not 3,100 once in a decade, or 3,100 per year.
That’s 3,100 dead from auto accidents EACH AND EVERY MONTH … proportion …
My best to all on a day with both sun and rain here, what’s not to like?
As Always: When you comment please quote the exact words you are referring to, so we can all understand who and what you are discussing.
Terminology: Yes, I know that the virus is now called 2019-nCoV, that it stands for 2019 novel CoronaVirus, and that the disease is called Covid-19, and that it stands for COronaVIrus Disease 2019 … so sue me. I write to be understood.
Data: For those interested in getting the data off the web using the computer language R, see the method I used here.
Other Data: A big hat tip to Stephen Mosher for alerting me to this site, where you can model epidemics to your heart’s content … Mosh splits his working time between Seoul and Beijing, he’s in the heart of the epidemic seeing it up close and personal, and he knows more about it than most.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
kjello4
17.03.2020 kl 17:21 3041

Psykologien lurer oss alle! Vi vil ha det som er dyrt, og er redd for det som er billig.

Spetalen gjorde det som var rett; han kjøpte på rykter og solgte på fakta. Lærdommen til mange bør være nettopp det.

Så er det dessverre slik at folk som oss aldri vil få tilgang til rykter som betyr noe. Men vi vil alltid se fakta når det presenteres.

Jeg tenker ellers at papirer som dette ikke er det første som vi stige. Det er mye som er billig der ute nå. Men drømmene vil før eller siden blusse opp igjen i selskaper som dette :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
17.03.2020 kl 18:02 2973

Med dagens elleville rater i tankmarkedet, så ser jeg det som sannsynlig at HS har omdidponert grunnet det.
Gjorde det samme selv og flyttet mye over i Frontline i forrige uke. I dag er jeg tilbake i PHO med det meste av tilgjengelig kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare