Kjøpesentre

Slettet bruker
CORONA 16.03.2020 kl 17:23 553

Tok meg en tur til byen idag for første gang på en uke og det var den merkeligste byturen jeg noen gang har vært på.
Har ALDRI sett at det har vært så stille på kjøpesentrene. Bortsett fra noen kunder på Meny, Coop og apoteket så var det ikke en eneste kunde inni noen av de andre butikkene.
De eneste jeg kunne se var ansatte og de hadde det ikke mye travelt. Elkjøp, Power, Cubus, Dressmann, Eurosko, Trend Sko, Din Sko, Narvesen, Kid, Princess, TGR, Match, H&M, Normal, Intersport, Jernia, Nille og jeg vet ikke hvor mange kafeer og spisesteder. Der var ikke en eneste kunde og dette var ca klokken to.
Alle frisører og optikere er som kjent stengt.

Vi har lenge hørt at kjøpesentre sliter tungt pga netthandel og andre ting, men hvordan i all verden skal dette gå nå?
Noen sier at corona pandamien skal nå toppen i sommer (håper virkelig den er helt over til da) så hvordan i alle dager skal alle disse butikkene overleve?
Eller hvor kort tid har de igjen?

Redigert 19.01.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Tool
16.03.2020 kl 17:31 519

Dette er nok bare starten. Allerede før Corona slet kjøpesentrene veldig. Ikke så rart når alle vil ha billigst mulig og kjøpe alt på nett, men alt henger sammen. Baksiden kommer.
Slettet bruker
16.03.2020 kl 17:29 527

Ja dette kan bli en ganske stor krise. Tror Hovedindeksen faller ned til 500-tallet på tirsdag/onsdag.