Black Week

fastinvest
BøRSEN 16.03.2020 kl 21:44 854

Vil denne uken bli den dårligste uken i moderne tid?
Jeg føler ikke fallet til nå har vært drevet av frykt. Det er trading og tvangssalg som får ta den største skylda.
Men nå har frykten kommet til USA og UK. Corona tallene vil stige kraftig denne uken noe som kan føre til store fall på børsene.
Uansett hvilke megapakker de kommer med så løser du ikke hovedproblemet. Du kan ikke kjøpe ett virus eller bestemme over det.
Når butikker "stenger ned" (det store bildet) og selskaper tar opp lån for å holde seg i livet ja da vet vi at to ting vil skje.
1. Butikkene vil fremdeles holde stengt og tape penger
2. Når de åpner har de tjent 0 og fått enda større lån/ gjeld.
Hva skjer når vi er tilbake til normalen? Vil aksjene komme tilbake til januar nivå eller vil de straffes hardt ettersom inntjening har stupt.
Hva skjer når selskaper begynner å gå konkurs? Hva skjer når tusenvis av mennesker dør i USA og UK?
Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er:

Welcome to Black Week
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:55 807

Kan vi ikke bare holde oss til Black Friday? Må vi ha Black Friday ut uka?
Her i Norge har vi jo bare 20-30% reduserte priser.... Tullete at børsen skal så mye mer ned.

😏😏
bj111
16.03.2020 kl 22:12 732

Børsen skal opp på nivå over januar nivå men det tar tid.
Trolig skal den først ned så fallet fra ath er på 50% eller kanskje noe mer om man ser på historiske kriser dvs til ca 460.
Tipper bunnen ligger på 400 tallet et sted. Betyr at det er et stykke igjen før vi ser bunnen.