Vows ordrebok er smekkfull.

bålfreak
VOW 17.03.2020 kl 08:55 3522

Det er viktig i disse tider å gjøre oppmerksom på at Vow har en ordrebok på nesten 1 milliard. Det betyr at selskapet har plenty med oppdrag og inntektsbringende arbeid foran seg.
De vil fortsette å levere positive resultater kvartal etter kvartal slik de alltid har gjort. Dette er et solid selskap som blir lite berørt av Coronaviruset .

Forøvrig er det sannsynlig at Vow vil få flere oppdrag innen cruiseindustrien nå som mange skip ligger til kai. Cruiserederiene vil benytte liggetiden til utbedringer og vedlikehold på skipene og dette vil gi flere oppdrag for Vow.
Redigert 20.01.2021 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Winter
17.03.2020 kl 13:09 3387

Du kan ha et poeng i og med at mange skip ligger til kai, men da du samtidig påpeker at ordreboken er full så betyr vel det at det også er plenty med arbeid.
Hvordan skal VOW kunne fristille mannskap til å ta ekstra arbeid på så kort varsel dersom ordreboken allerede er stappfull.

Slike avtaler planlegges vel litt fremover i tid og ikke på så kort varsel som ditt innlegg bærer preg av.

Har Badin kommet med noen uttalelser omkring Corona og VOW forresten, jeg ser de har folk i Norge-Polen-USA og Frankrike ettersom jeg forstår.
Hvordan påvirker reiseforbudene og stengte grenser arbeidet deres?
Hammers
17.03.2020 kl 13:46 3331

Jeg var i sin tid veldig positiv til selskapet, men har som kjent (?) solgt meg ut. Ref egen tråd.
Et par kommentarer til denne tråden:

- Hurtiginstallering av sorteringsanlegg (som en quick fix) er nok kun en våt drøm fra TS.
- Oppdrag til cruiseindustrien; Personlig tror jeg dette kan havne på et minimum slik situasjonen nå er.
- Med en uviss landligge (1/6/9 mnd) går industrien med kraftige tap. Trolig full stans i investeringene - for en periode!

- Spørsmålet er heller; Vil produksjonsstans i ulike industrier medføre stans i levering av underkomponenter til planlagte installasjoner (delemangel).
- Kan det komme kanselleringer av allerede planlagte nybygg?
- Fulle ordrebøker er/bør allerede være innbakt i kursene. Dette har vært kjent fra siste Q-rapport.

Hilsen Hammers........som inntil videre avventer hva skjer!
bålfreak
17.03.2020 kl 13:57 3301

Vel, det er klart at det krever arbeidsinnsats for å oppnå resultater og for å skaffe nye avtaler. Vow er så heldig at de har en velfylt ordrebok og kan tære eller flyte på den i lang tid fremover. Vow har aldri signalisert eller gitt utrykk for at de har hatt utfordringer med for lite arbeidskraft.

Planlegging er nok en viktig del av virksomheten, men det er klart at de vil prioritere å hjelpe cruiserederiene nå i denne vanskelige perioden dersom det skulle være nødvendig. Badin uttalte i den siste podkasten med DnB at selskapet ikke hadde merket noe som helst til coronaproblemet.
Myndighetene har uttalt at nødvendige jobbreiser vil bli akseptert. det vil jo bety at Badin og hans hjelpere vil kunne dra på jobboppdrag utenfor landets grenser.
Vow er i en ganske så unik situasjon og har økonomiske muskler til å greie seg fint gjennom denne krisen i motsetning til flere andre ESG selskaper som ikke går med overskudd og har mye gjeld.
bålfreak
17.03.2020 kl 14:05 3274

jeg tenkte ikke i hovedsak på hurtiginnstallering av sorteringsanlegg ved landligge av cruiseskipene, selv om det vel også kan forekomme. min tanke er at det kan være mer aktuelt med retrokontrakter, altså vedlikehold på allerede levert og innstallert utstyr.
I disse dager maler alle fanden på veggen og lukker øynene for alle mulighetene som ligger der ute.
Etter min oppfatning er det viktig å være opportunistisk nå.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 19:05 3178

Cruiseskip markedet er dødt for tiden. Meget få tar sjansen på å bli internert på en båt pga virus, samt at eventuelle passasjerer nå ikke får gå i land i havner.
Rederne må se fremover, men eventuelle kunder er blitt skeptiske etter skrekkhistoriene som har versert i pressen. En slik trend tar det lang tid å vende. Rederne bremser alle utgifter fremover, og Vow må nok finne seg i kansellering av mange kontrakter for skipsinstallasjoner som jo utgjør hoved delen av backloggen.
FunHouseComp
17.03.2020 kl 23:05 2994

Tja den gale kapteinen gikk på grunn og kantret sitt cruiseskip for rundt 10 år siden. Royal Caribien raste på børsen. Naturlig nok, men det tok ikke all verdens tid før de hentet seg inn igjen. Det er nå en gang slik at verden ikke går under med dette korona. Så får det være opp til hver enkelt å vurdere hvor bunnen er. Jeg tenker mitt.
bålfreak
18.03.2020 kl 19:53 2804

ha,ha FarFar har du solgt aksjene dine og ønsker deg billig inngang.Ingen cruiserederier vil avbestille miljøfremmende innstallasjoner. Uten disse vil de ikke få tillatelse til attraktive reisemål. Myndigheter i alle land er stiller strenge miljøkrav til cruiserederiene
Sann
19.03.2020 kl 12:13 2609

Du mener aksjene ikke er billige nok og skal ned skjønner jeg. Enig i det, skal vel godt under 10 når cruisetrafikken er parkert for et års tid minst.
kaliber
19.03.2020 kl 12:33 2580

Enig med farfar, kan ikke fornekte tilstanden som cruise markedet er i nå og på grunn av dette, er nok vow i dvale for en periode!
Slettet bruker
19.03.2020 kl 18:45 2471

Åkke som, det er et amatørmessig salg av aksjer vi ser om dagen.
Virker som en større aktør skal ut åkke som.
Kansje er det tvangsalg vi ser?
Slettet bruker
19.03.2020 kl 18:49 2463

Tja, cruise-industrien er kanskje ikke død i disse tider likevel. Nå tilbyr Carnival sine cruise-skip som sykehus. Det vil vel være behov for vow sine avfallssystemer på skipene i slike situasjoner også.

https://www.marketwatch.com/story/carnival-offers-use-of-its-cruise-ships-as-temporary-covid-19-care-hospitals-2020-03-19?mod=bnbh

Slettet bruker
19.03.2020 kl 19:03 2433

Glimrende info Homo!

Folk oppfører seg som om selskapet står med ett ben i skifteretten.


Nedsalget i det siste tror jeg er av en større aktør, som har havnet i en skvis
Met1976
20.03.2020 kl 06:04 2254

Er nok endel aktører både små og store i mange aksjer nå som må selge med tap enten de vil eller ikke-har man ikke belåning og tid til å vente (og det har vi vel i disse dager) er det bare å ha is i magen-kanskje til og med snitte litt ned om man har cash tilgjengelig. Jeg kjøpte en liten post igår og det hjalp godt på snittet mitt som er et stykke opp på 20-tallet :-)
Slettet bruker
20.03.2020 kl 09:13 2123

Updates fra i dag viser at Vow har stålkontroll.
Slettet bruker
20.03.2020 kl 10:01 2060

Det har de kanskje. Men ingen nye ordrer og noen problem med å gjennomføre det arbeidet de har? Ikke akkurat noen grunn til at aksjen skal stige
bålfreak
20.03.2020 kl 17:05 1909

Fikk du ikke med deg at de har fått 16 veflikeholdsordre såkalte retrofitordre. Det bekrefter det jeg har sagt tidligere . Cruiserederiene benytter landligge til vedlikehold og oppgradering av skipene.
Makan til mye tull som kommer opp om dagen. Frykten tar overhånd og folk mister fullstendig evnen til å tenke klart.
Hvis man ikke klarer å kontrollere frykten bør man absolutt ikke være i aksjemarkedet .
Redigert 20.03.2020 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Tradinator
20.03.2020 kl 17:16 1891

Nå er denne en gedigen mulighet. Solgte meg ut på 24 og traff dessverre ikke når den var på topp, men nå er det nok. Nå er det på’n igjen. Samme nivå som jeg kjøpte på forrige gang, så nå er det bare å trykke på repeat..