INGEN TØR STÅ UTENFOR LENGRE NÅ.

Slettet bruker
AXA 17.03.2020 kl 08:56 6925

Selv "tenketanken" vil gå inn for fullt.

JF ønsker ikke å ha kontroll på AXA enda.
Han ønsker ganske enkelt og uvikle det til et utbytteselskap.
Det trenger han hjelp til enda.
Følg med.

Huff, huff.
Redigert 20.01.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:02 4541

Jau jau, eg våger - alle vet jo at 3 tallet er foreløpige bunnestimater.

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:09 4486

Tror flesteparten med litt innsikt, vet at toppestimatene er mangedoblet av dagens kurs.

Huff, huff.
Takwe
17.03.2020 kl 10:12 4457

Huff
Innsikt har vel du visst over lang tid? I dagens situasjon er det ikke noe vits å diskutere toppestimat.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:13 4446

Helt enig Takwe.

Det er jo rent tøv som kommer hele tiden. Dette er en av de merkeligste axa trådene jeg har sett på lenge.

Har Tenketanken klarert dette?

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:16 4421

Markedet er ikke drevet av noe annet en frykt. Jeg kjøper i små volum hver dag nå. Hadde det ikke vært for at jeg er på kjøpern, så hadde jeg ikke giddet å sett på kursen om dagen
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:29 4377

Dere tror ikke at cash flow er forandret i AXA nå ?


SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:37 4323

Tror dere ikke at cash flowen kommer tilbake i 2021? Det vil si at du kan kjøpe AXA en til en kanskje enda rimeligere akkurat nå gitt nye porteføljekjøp i året vi er inne i. 1 milliard for mer enn en milliard i 2021. Når bør det begynne å prises inn?
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:43 4288

Du må avklare med Tenketanken om det er avklart - du kjenner henne best.

"TT: Jeg liker deg, og innlegget og spørsmålet var positivt ment" (sakset fra ditt innlegg i går)

Når SS begynner å like andre enn seg selv, blir jeg mistenkelig. Har aldri hørt at du liker de andre "vennene" dine.

Huff, huff.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:46 4276

AXA omsettes så og si ikke i dag. Null volum så langt. Har skrevet litt om mulige triggere for markedet på andre tråder i dag. Alt er ikke svart, men nyhetsstrømmen kan snu. Markedet tror ikke på det. Enda.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:51 4259

Så alle som skriver i AXA, utenom HUFFA, er mine nick ?

Er det en riktig observasjon Huffa?

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:51 4241

Jeg kan meddele at jeg foreløpig på 5 ordrer i EQNR har inn 50k så langt, under 2 timer.

Kjøper 10k aksjer, selge de 1 kr over.

Repeat.

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:54 4217

AXA har vokst i 4-5 år uten å få betalt for det i markedet. Nå er de priset som et oppstartselskap ano 2015. I mellomtiden har de klatret til å bli blant de 10 største i denne bransjen. Også har vi jo det faktum at det er en stor andel kjente milliardærer for under en måned siden fylte selskapet med cash! for prisen 17,25 kr aksjen. Hvorfor gjorde de det- om fremtidsutsiktene var så dårlige?
Redigert 17.03.2020 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:59 4205

Hva er det som får deg til og tro at HUFFA ikke har flere nick ?
Stakkars mann - du sliter fælt nå.

Huff, huff.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:04 4190

Det tviler jeg ikke på, og har mistenkt det lenge.

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:10 4144

Huff, huff.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:16 4122

På verdensbasis ser det ut til at inkasso er en sterkt voksende næring.
Etter virusblodbadet dukker det vel opp nye selskap som paddehatter.
Følg med.

Huff, huff.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:17 4113

Totalt er nå 182.605 personer registrert smittet, 7.171 døde og 79.881 blitt friske av viruset, ifølge worldometers.

Dette er ingenting, en liten fjert. I tillegg jobbes det på spreng med behandling og vaksine. Dette snur raskt opp
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:19 4104

Dere misforstår om det er Corona19 isolert sett som senker børsene.

Det er de inngripende tiltakene som gjør det. Lei voksenopplæring.

SS
Funderer
17.03.2020 kl 11:23 4077

Sporer av litt nå . Disse forumbrukerne er vel ikke smittet , når man ser tid brukt på forumet så ser det jo ut som mange lever i en slags karantene . Hmm mange har faktisk vært i karantene flere år .
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:24 4065

Hvor godt må det ikke være å ha alle svarene, og ingen av spørsmålene SS?
Spørsmål: hva skjer når Kina friskmeldes?
Redigert 17.03.2020 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Record
17.03.2020 kl 11:40 4019

Markedene har vel neglisjert intensjonen til børsene over tid nå ,
Selskapene har blitt vurdert på dagsbasis ja sågar timebasis i stedet for ett stykke frem i tid , gjerne 6mnd under normale omstendigheter .
Det går vel ikke an å sette en verdi på nesten noe som helst med slike korte horisonter ,det ville da ikke være mulig å finansiere noe over børs ?
Børsene rundt om har utviklet instrumenter til ett nivå der børsens aktører har blitt foretningen , ikke selskapene de skal "prissette"
Analytikerene har liten eller ingen innsikt i selskapene de analyserer men er fryktelig gode på trender å TA . Denne utviklingen som har kommet over mange år , har vel fjernet mye av sikkerhetsnettet rundt finansieringen av selskapene med tanke på linken mellom aksjekurs/belåning. Slik det nå fungerer hedges de fleste posisjoner , de har da oppmerksomheten å ikke underliggende selskapsverdier . Kanskje vi burde se etter andre former for finansiering av selskap ,så kan jo børsene bytte papirer i egen instrumenter .
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:40 4020

Her trengs det virkelig voksenopplæring.

Huff, huff.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:41 4008

HVJ:

Du har gneget om Kina og friskmelding i 2 uker nå.

Ja hva har skjedd?

Hjelper IKKE at Kina friskmeldes, når resten av verden rakner. Hvem skal kjøpe Kinamann sine varer da?
Dessuten har ikke resten av verden tatt grepene Kina gjør, utenom dels Italia, men alt for sent.

Tror du skal finne deg en e-bok om Macro og lese deg opp. Alt henger i sammen. Se litt youtube videoer om domino brikker som faller, det er en god illustrasjon på hva som er i ferd med å skje nu.

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:54 3950

Interessante tanker du er inne på nå. Jeg deler det synet. Å prissette selskaper nå klarer ikke markedet korrekt. Men det er vel kanskje den jobben vi må gjøre?, Det kan tenkes at urolige tider er bra for AXA, med tanke på porteføljekjøp, bankene gir lånene ifra seg med stor iver for å styrke balansen. Dette er ikke noe jeg finner på, AXA selv skrev det i årsrapporten- I det korte bilde vil denne nedturen være positivt for AXA- i det lange bilde negativt. Men en langvarig nedtur vil være ille for stort sett alle! Så det burde jo ikke være noe mann blir sjokkskadet av
Redigert 17.03.2020 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 11:57 3937

Inkasso aksjer er USEXY.

Det er en grunn for at markedet ikke ønsker å eie inkasso aksjer, ref bullmarked i mange år, axa synkende trend.
Ufattelig at dere kan vinkle axa positiv i det korte, og lange bildet.

Får vi en stor krise nå, så faller brikkene, og Endre kan GLEMME inkasso innbetalinger.
Det blir vanskeligere å finansiere ytterligere oppkjøp, selv om billige kjøp gjøres. Freddy har sikkert lån, til 7-10% rente, selv om pengemarkedsrenten stort sett da er 0 og minus.


SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 12:00 3922

Bare minner om:

- Trolig sterkt fallende cash flow, man vil merke at innbetalinger stopper delvis og helt opp.

- Kostnadene ruller til alle tusen ansatte.
- Renter skal betales på milliardlånene
- Renter skal betales på obl.lånene
- Obl lån skal betales
- Fredriksen skal ha sitt på sine dyre lån
- REO i Spania vil vel stupe nå som det ikke selges boliger der, må man anta.
- REO vil falle i verdi, pga boligprisene i Spania har stupt i høst og vinter. Vil falle enda mer.

Jeg håper dere solgte i dag, 3 og 4 kr er neste stopp.


SS
Ira2008
17.03.2020 kl 12:15 3869

Axa er trolig et av de selskapene som får lån fra staten om de trenger det, og alt annet som nå blir tilgjengelig. Selskapet betaler ikke utbytte. Og er da kvalifisert til å få god hjelp i tiden som kommer. Med friske penger på bok og gunstige muligheter fra staten. Lett for axa og drive hjemmekontor.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 12:19 3844

Hehe SS. Kina er bare første ut. Deretter kommer Taiwan. Har du sjekket hvor mange smittede de har?.. Deretter Hongkong. Så kommer Japan. Så Syd-Korea. Og du mener at det ikke påvirker markedet?
Slettet bruker
17.03.2020 kl 12:21 3830

Man kan pusse opp en hex til og bli sexy.

"GLEMME" innkasso ?
Innkassotiden forlenges etter kundens betalingsevne - værre er det ikke.

Penger til oppkjøp blir neppe mangelvare - se siste emi. + mye ubrukt lånefasiliteter.
Finnanseliten stupte inn i siste emi. og vil gjøre det flere ganger om nødvendig, og blir belønnet med skyhøye utbytter
etter hvert.

Huff, huff.
china
17.03.2020 kl 12:26 3805

Ingen tør stå utenfor??? Alle tør å stå utenfor tydeligvis hehe LOL
tenketanken
17.03.2020 kl 12:29 3999

Totale antall smitta i Kina er 80881 der av 68.679 er friske og 3226 døde .Det forteller mye
om hvordan dette utvikle seg. Vi får en karantenetopp over tid som reduserer
smitteoverføringer, gradvis reduseres de ned % antall døde av stadig redusert
antall nye smittede personer. Slik vi krisen ebbe ut av seg selv.
Hele suksessfaktoren er effektiv tiltak i smitteoverføring !

Slettet bruker
17.03.2020 kl 18:15 3820

Merker at de som er i forbrukslån-banker mener at inkassoselskapene er de som går over ende på andre forum. Detter er feil. Innkasso skor seg på dårlige tider hos forbruksbankene.

Sakset fra e24 litt før elendigheten inntraff :

La oss si at en bank gir et forbrukslån til sin kunde på 100.000 kroner. Kunden får problemer med å håndtere lånet sitt, og betaler ikke det han skylder. Etter at betalingen har forfalt med over 90 dager selger forbrukslånsbanken lånet videre til et inkassoselskap, som Lindorff eller Axactor. Disse selskapene driver inn kravene, og siden kreditor har en veldig sterk posisjon i Norge, kan de forvente å få inn pengene før eller siden. Derfor kjøper de ofte lånene til en god pris også.

Hva vil skje med prisene når bankene blir presset på likviditet ??? Det blir kjøpers market for inkasso framover.... Garantert

– Alt kan komme for en dag når veksten stopper og forbrukslånsbankene ikke lenger kan skjule hva de har holdt på med med friske lån. Og når inkassoselskapene kjøper de dårlige lånene fra dem for 50 prosent av saldoen istedenfor 90 prosent.

https://e24.no/boers-og-finans/i/Qo8M8q/dette-skal-til-for-at-en-forbrukslaansbank-kollapser
Redigert 17.03.2020 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 18:36 3766

Der intet er å hente kan selv ikke fanden kreve inn.
Sannsynlig at det blir mange forfalte krav fra banker å kjøpe fremover, men de kan kjøpes for dyrt om skyldnere ikke har mulighet til å betale.
Eiendomspriser i Spania, og andre steder typiske ferie-destinasjoner vil kunne falle drastisk. Tviler på at det er eneste kjøper av fritidsboliger hos eiendomsmeglerne for tiden. Og en slik negativ trend vil holde seg i lange tider fremover.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 18:45 3746

Disse naive AXA investorene, mange av dem med ned fra 28 - 20 -16- 12 - 10 -8 -7 til dagens kurs, har fornektet alt som er fremført til nå.

De skal få merke ting etterhvert.

OSE i pluss, AXA i minus, som så ofte før.


Omsetningen fortsatt formidabel, på børs vel og merke. Vil tru omsetningen i AXA er svært dårlig om dagen.

SS
Slettet bruker
17.03.2020 kl 19:20 3678

Mindre inntjening pga Corona ligger latent i alle bransjer. Men inkassoen blir ikke borte!
Slettet bruker
17.03.2020 kl 19:35 3632

Og hvorfor skal folk ha mindre å rutte med mener du?
Har du fått med deg at samtlige permiterte arb takere fortsetter å ha samme inntekt?
Har du fått med deg redningspakkene som spys ut verden over for at du og jeg skal opprettholde forbruket?
Tror du dette karantene kjøret varer livet ut? Eller året ut først og fremst? Nei... dette kan snu hver uke.
Skremmende hvor lite folk vet. Innen sommer er verden på samme spor igjen.

Nei men har du sett?? Vi bruker over evne igjen..


https://www.dn.no/handel/amazon/amazon-ansetter-100000-flere-opplever-kraftig-pagang-etter-koronautbruddet/2-1-775090
Redigert 17.03.2020 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 19:55 3590

I 20 dager, men etter det?

Mange går konk = arbeidsledig

De fleste land i Europa har ikke i nærheten av slike ordninger som norge. For svært mange blir det uker uten lønn.

Ufattelig lavt nivå her inne.

Om dere ikke tror dette går utover axa en periode er jeg rystet og sjokka.
tenketanken
17.03.2020 kl 20:48 3493

Det er ikke alle som når opp når en skal forklare det en ikke forstå, eller
kanskje av held andre årsaker egentlig ikke vil forstå det en skal forklare.
Jada, vi har produsert mye mye gjeld i samfunnet frem til i dag, den har for det
meste vert godt gjemt på balansen hos bankene. Når når aktiva nå blir utsatt for
pris fall, så vil all tilhørende gjeld bli presset over til balansen i bankene.
(Derfor har nedturene for alle banker på børsen startet, som nå skal melkes for tap)

Dette blir som å fylle en ballong med vann den blir så stor, at alle ser når den sprekker
Og mange mange blir kliss blaut. Da vi gjelda flomme i gatene på leiting etter et inkassoselskap, som kan tørke den opp. Men hvor finnes de ??
Selv i dag sier inkassoselskapa at porteføljene prises stadig laver, på stadig bedre internerende.
Samtidig presses likviditeten for inkassoselskapa på kjøp av portefølje,
til et maksimum av hva bankene setter som kapitalkrav på sitt låne engasjement. Overskuddet pløyes derfor 100% tilbake til kjøp av nye portefølje.
Med andre ord kapasiteten er totalt sprengt som den er i dag, som i det korte bilde
setter ytterlig prispress på porteføljene og skaper klondyke stemning i markedet

Vi kommer i den fasen til å se oppkjøp sammenslåinger og helt andre relasjoner,
til banken der inkasso over tid allerede på lånedagen blir implementerte som oppdragsgiver.
Økning av 3PC er et bevis på dette og vil både for bank og inkasso og ikke minst
for kontroll av gjeldsoppbygging, bli en helt naturlig og effektiv utvikling fremover.
Det kan virke som det er noen som ikke forstår, at gjeld som må avskrives alltid
ender som tap for andre. Dette tapet må uansett dekkes ,og ender derfor altfor ofte
som en kjempestor samfunnskostnad. I denne krisen blir disse utfordringene
så store at fremover ,at nye strukturer vil bli etablert som også er en villet utvikling av
myndigheten, initiert av Finanstilsynet gjennom gjeldsregister og inkassolova.

PS ! Lykke til for dere som enfoldig tror at gjeld ikke må betales ,og at inkassoselskapa
Ikke får kjempe mye å gjøre fremover.!
Slettet bruker
17.03.2020 kl 20:56 3455

Et kort utdrag fra fra sharevill, han som la det ut der har jeg ikke muligheten til å se hva skriver lengre. Men han var bull på den tiden og fikk svar på mail fra Axactor

Axactor fylte opp krigskassen noe dager før markedet knakk sammen, savner noen fine ord om dette? på grunn av at de gjorde det har de nå mulighet til å investere sin egen markedsverdi 3 ganger over de to neste årene. (dette var på kurs 13-14 mener jeg?) Med at de gjorde emisjonen så har de en sterk balanse som kan motstå uro over lang tid.

Mvh,
Johnny
Redigert 17.03.2020 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
go frankie
17.03.2020 kl 21:08 3422

God kveld!

Sitter utenfor AXA om dagen, det var i etterpåklokskapen et godt valg.

Det forundrer meg meget at de fleste bare venter på at det snur ganske snart, her har SS har et bredt og godt syn på omstendighetene i verden. Hvordan kan dere seriøst og oppriktig tro at vi er på bunn, åpne øynene og se hvordan Europa ser ut i dag. For ikke å se over dammen og utfordringene som kommer til å dukke opp der i nær fremtid... Jo markedet skal opp igjen, det kommer til å snu men vi er nok dessverre fortsatt noen måneder fra bunnen. Når vi kommer dit skal det snu opp og ting skal falle på plass, så vil tiden vise hvor lang tid det tar og få opp produksjonen og inntektene. For ikke å tenke på økonomien til de som skal betale kravene inkassoselskapene skal jobbe inn. Ikke for å være pessimistisk men vi må faktisk se skadene i samfunnet dette viruset skaper. Er dere ansatte eller eiere av bedrifter hadde dere hatt anledning til å føle på dette, men om dere bare sitter foran skjermen og skriver på FA forum og lever i deres egen boble er det vel ikke mer en forventet.

Verden kommer ikke til å gå under, den vil bestå :) Er overbevist om at det meste fortsatt skal et stykke lenger ned, det vil fortsette over flere uker.
Vi kommer til å ha noen tøffe uker eller måneder foren oss, dere skal gjerne få arrestere meg på dette om jeg tar feil!

GF