En amatør lurer på hvor man finner ferske nyheter...

harpix75
NEWS 17.03.2020 kl 10:06 644

Ny dag, nytt amatørspørsmål fra meg :)

Jeg har jo, som mange andre, litt tid disse dager til å "være på børs", og opplever bratt læringskurve :) Men jeg finner nyheter som påvirker markedet mange minutter etter at det er for seint til å reagere. Og ja, jeg vet at slikt ikke er for newbies, jeg bare prøver meg litt med småpenger nå som jeg sitter hjemme.

Jeg sitter gjerne med de tre største(?) finansavisene (e24, dn og fa) foran meg, men de kommenterer jo noe så essensielt som at indexen snur lenge etter jeg har sett det selv, og nyheter på selskapsnivå kan komme timesvis for seint.

Så, endelig et spørsmål: Hvor finner de andre i markedet nyhetene/infoen så snart som mange tydeligvis gjør?
Redigert 20.01.2021 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
17.03.2020 kl 10:13 620

https://newsweb.oslobors.no/

På Newsweb kommer pressemeldinger, notifikasjoner og "nyheter" om aksjer fra Norge først, det er der de blir offisielt publisert rett fra selskapene selv. Det skal dog nevnes at aksjer reagerer lynkjapt på meldinger selv om du leser de derfra, godt mulig pga roboter som tyder og reagerer på nyheter iløpet av mindre enn ett sekund.
Redigert 17.03.2020 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
harpix75
17.03.2020 kl 10:21 605

Takk for svar :) Har tenkt på robotene, men trodde faktisk ikke de var i stand til å tolke nyhetstekst i særlig grad - men at de tolker svingninger ved hjelp av algoritmer... War against the machines er jo i tilfelle dømt til å mislykkes, da roboter faktisk har en stor del av børshandelen, eller?