Viktig info: sykepleier fortalte meg om Corona smittede.

Sydney
BøRSEN 17.03.2020 kl 12:00 2736

Snakker med en sykepleier i Australia.

Hun forteller:

1:det er veldig smittsomt.
2:media har skapt en unødvendig krise
3:de aller fleste merker ikke noe eller får en mild forkjølelse.
3: debeha deler med C-vitamin.
4:som svine influensa sars vil det gå over ganske kjappt.


Klarer ikke se annet enn at det er en kjøpsmulighet..

Kjøp når blodet renner i gatene
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 12:43 2612

Så kan du snakke med en sykepleier et annet sted som sier noe annet... og en tredje som igjen sier noe annet...

Og sånn går no dagan.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 12:48 2588

Dette kjenner de fleste av oss til.
Ta en prat med sykepleiere i Italia så tippe jeg man får et noe mer nyansert bilde.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Haltopen
17.03.2020 kl 12:54 2520

Ja, det er nå man skal kjøpe! Og med "nå" mener jeg når en anonym person på et aksjeforum bagatelliserer en pandemi ved å spre rykter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
jaroth
17.03.2020 kl 13:37 2424

Artig innlegg - litt usikker på om jeg skal baserer mine cash som jeg sitter klar med på en sykepleier i Australia ei heller i Italia - eller om jeg skal lytte til f.eks. WHO ?
Ellers så ser jeg at Boris og Donald kjører andre varianter... dvs Donald gjorde - nå stenges det ned for fote der borte også... Nei - jeg velger å sitte stille i båten en stund til.. mine Xact OBX Bear får lov til å stå på kontoen en stund til....
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Investor 33
17.03.2020 kl 13:53 2335

Følger myndighetenes råd selvsagt for å ha sagt det en gang for alle. Men allikevel stiller jeg meg undrende på om dette er de rette tiltakene som nå gjøres? Coronaviruset er for de aller fleste ikke dødelig.
Nå virker det som at våre myndigheter har mistet kontrollen, og ser viruset som "svartedauen" som vi alle kan dø av. Dette er noe jeg opplever og får inntrykk av. Hva når vi en gang får et dødelig virus som vi alle kan dø av?
Om myndighetene hadde latt viruset gå sin gange, isolert de sårbare gruppene vi har i samfunnet, og latt resten av befolkningen jobbe samt tatt det ubehaget med å bli syk for en periode, hadde det muligens gått mer smertefritt men noe mer intens for en periode.
Nå opplever jeg at man drar dette ut i tid uten mål og mening. Slike synspunkter jeg nå kommer med, er selvsagt ikke noe populært å ha. Men som jeg nevnte innledningsvis, følger jeg selvsagt det som har blitt bestemt av våre myndigheter. Allikevel har jeg synspunkter på dette som nå skjer ute i vårt samfunn.
Selvsagt ser jeg de sårbare i samfunnet vårt, og har både sympati og empati for dem alle. Men får inntrykk av at vi nå har hauset viruset noe vell mye, som muligens kommer til å koste samfunnet mer enn bare økonomisk. Dårligere psykisk helse i form av isolasjon, sosial forhold i hjemmet og helse forøvrig som en medvirkende årsak på det som nå gjøres. Selv tenker jeg dette kommer til å bli en stor debatt på senere, og bøker som skrives om de tiltakene som nå gjøres muligens var feilslåtte og noe drastiske som har koster mer enn det vi i dag ser fremfor oss.
Dersom man ikke endrer på tiltakene snart, tenker jeg vi muligens kommer til å bli dratt ned økonomisk i dragsuget alle og en vær, for en virus som i utgangspunktet de aller fleste av oss vil kunne overleve. De av dem andre sårbare i samfunnet må vi selvsagt beskytte og iverksette nødvendige tiltak, men ikke som det vi muligens nå gjør. Så får tiden vise om det var de rette avgjørelsene som ble iverksatt eller ikke av våre myndigheter. Imens får vi alle følge de råd som blir fortalt oss, men både undrende og skeptisk kan jeg jo være i mitt sinn.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Sydney
17.03.2020 kl 13:56 2297

91% har ingen eller små symptomer.. sjekk fotball laget der 35% i klubben var smittet. De fortsatte trene på egen hånd..

Det som er med Italia er at det ikke er 27000 smitta med sikkert 300000 smitta. Så at 5% havner på sykehus stemmer nok ikke...
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 14:01 2268

Er hele greia en stor iscenesatt bløff ?
I Italia hadde liksom antall nekrologer i avisene økt med 1000 %.
Det henger jo ikke på greip.
Er "utbruddsprodusentenes" hensikt å teste klimaendringer med nedstengningen ?
Å se om klimaet endrer seg ?
Samt selvfølgelig å tjene masse penger på ulike økonomiske grep.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Sydney
17.03.2020 kl 14:01 2265

Finally, the country may not be catching many of the mild cases of COVID-19. Often, as testing expands within a community, more mild cases are found, which lowers the overall death rate, Gordon said. This was the case in South Korea, which conducted more than 140,000 tests and found a fatality rate of 0.6%, according to Business Insider.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
nicowiz
17.03.2020 kl 14:02 2248

Skulle nesten tro dette er konstruert for å lage en krise.
Totalt omkommet av verdens befolkning av viruset er: 0,00009%
Der dør igjennomsnitt 150 000 personer per dag i verden - 7 300 er bekreftet omkommet av Corona.

Det kommer trolig til å dø flere av tiltakene enn selve viruset.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Sydney
17.03.2020 kl 14:03 2241

Sør Korea er en mer logisk måling. Hvor mange tester har deltatt i Italia? Hadde de tatt 1 mill tester i nord Italia hvor mange hadde vært positive?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Haltopen
17.03.2020 kl 14:30 2152

Du har nok fått et feil inntrykk av situasjonen. For de aller fleste vil dette viruset oppleves som en mild virussykdom. Problemene er:

- Viruses spres utrolig kjapt og lett
- 10-12% av smittede vil kreve sykehusinnleggelse
- Flere av de som krever sykehusinnleggelse vil legge beslag på kritisk utstyr som respiratorer, etc.
- ~1% dødelighet (i utviklede land)
- Sykehus opererer allerede i dag på nær full kapasitet

Tiltakene vi ser i dag er for å unngå at for mange blir smitted samtidig slik at kapasiteten på sykehus og helsepersonell ikke blir sprengt.

Om myndighetene bare hadde latt viruset gå sin gange, som du skriver, hva tror du hadde skjedd da?

- Sykehuskapasiteten hadde blitt sprengt og vel så det
- Ikke nok leger eller sykepleiere til å ta hånd om pasienter
- Ikke nok kritisk utstyr på sykehus til å hånd om pasienter
- Ikke nok ambulanser til å ta hånd om pasienter
- Ikke kapasitet på legevakten til pasienter
- Samtlige av befolkningen hadde blitt smittet da det ikke fantes smittereduserende tiltak (ei heller flokk-immunitet)
- Langt større dødelighet av viruset da kritisk syke ikke hadde fått den hjelpen de trenger
- Langt større dødelighet generelt da det ikke er kapasitet til å ta hånd om pasienter
- Langt større grad av traumer blant både helsepersonell som må velge hvem som skal få hjelp, og hvem som ikke får det (og dør), og blant befolkningen generelt.

Med pasienter menes ikke bare personer som er smittet av coronaviruset, men alle som til enhver tid har behov for hjelp av helsevesenet.

Så kan en heller kritisere myndighetene om de tok store nok grep tidsnok! Hadde en gjort det kunne trolig mye av det vi nå opplever i større grad vært midlertidig. Men det hadde også hatt sin pris blant befolkningen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
saftkongen
17.03.2020 kl 14:53 2071

Røykernes undergang dette her
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Sydney
17.03.2020 kl 18:41 1869

10-12% av smittede vil kreve sykehusinnleggelse

Jeg tror rett og slett ikke dette stemmer..

Jeg tror at antallet offisielt smittet er mye lavere enn det som er realiteten. Derfor ødelegges statistikken..la oss si det faktisk er 10x så mange som er smitta i Norge. Da er det 14000 smittede og 70 innlagte.

Tror du covid blir Børre ift sykehusinnleggelser av vanlig influensa?

Det tror ikke jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare