Hva betyr det for Kursen i NAS ved de forskejllige scenarier?

rogneveien
NAS 17.03.2020 kl 13:04 758

Er det noen fornuftige hoder her som kan svare på hva det vil bety for kursen i NAS om ststen går inn som aksjonær? eller om de garanterer for likvide midler henetet inn til selskapet?
Ser ut for at markedet ikke tror kursen skal utvannes iallefall.

Ha en fin dag.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 13:15 729

Oppgang. Fallet representerer frykten for konkurs. Når konkurs er ute av bildet så innhenter den seg til 42.
vikingo
17.03.2020 kl 13:19 689

Jeg tror det er usannsynlig at staten blander seg inn med aksjekjøp ref andre lands tilnærming

-Hvis staten kjøper aksjer over børs vil aksjekursen gå opp mye. (usannsynlig at de gjør det)
-Hvis staten lar NAS konke og kjøper konkursbo vil aksjonærer tape alt, men det scenarioet er helt usannsynlig
-Hvis de garanterer for likvide midler (i en eller annen form) er konkursfaren over og aksjekursen vil gå mye opp (spesielt hvis unngår emisjon), NAS vil komme seg over kneika, få et par milliarder i kompensasjon fra Boeing og kan konsentrere seg om å synliggjøre verdier. Når folk begynner å fly igjen i april/mai har NAS utrolig konkuransefordeler ift konkurrentene pga mye lavere drivstoffutgifter (pga kun 25% hedge). Mest sannsynlig i mitt hode! Skjer det tipper jeg kursen flyr til 20-25 på et par dager
Redigert 17.03.2020 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
mofi1
17.03.2020 kl 13:59 620

Jeg må si jeg har vansker med å se at dagens aksjonærer ikke vil bli vesentlig utvannet eller tape alt om staten går inn. Hvis staten redder selskapet vil de jo ha noe igjen enten i form av en betydelig mengde aksjer, som de da vil få gjennom en gedigen emisjon og utvanning av dagens aksjonærer eller rett å slett en nulling alla det som skjedde når de reddet bankene.

Men alternativet er jo konkurs, som er ennå verre spesielt for samfunnet som helhet.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 14:17 585

Eller tilbakebetaling av lånet med renter på 2.5%. Trenger ikke være så veldig mye mer komplisert enn det.