UMULIG Å FINNE BUNN. ANSLÅ. MED PANDEMI, 

Slettet bruker
17.03.2020 kl 14:03 418

Nå vil få med stor sikkerhet oppleve mye opp og ned neste dager. USA børsene vil bestemme mest. Corona smitta. Døde. Vil for hver dag styre markedet og uttalsene fra statsledere og WHO mye.

Nå kan sterke tiltak i de fleste land, gjøre at vi har , eller snart har sett en topp i smitta. Døde. Pr.dag økning.

Uansett om Corona viruset, og pandemien varer til høsten og verste fall til neste år, så vil verden bestå. Worst Case er Oslo Børs ned mot 400 nivå.

Om 200 nivå, så må vi virkelig oppleve portforbud. Krigserklæring. Som Frankrike har innført. Over hele Europa.USA. Og igjen en spredning i Asia. Kina. I Norge snakker vi da sikkert om 50-100 " smitta. Flere tusen døde.

400-nivå er mere realistisk. Dagens nivå kan for enkelte eksperter være rette tid til å kjøpe. Ikke for amatører.

Men kjøper man seg inn i firmaer med god likvidet, så er det vel ikke stor feil man gjør nå. Med horisont 1-3år.

Men forvent ikke rask avkastning (tåle nerver), en del måneder fremover.

At vi har sett en bunn nå.Over 600 nivå.

Er urimelig. Det forstår alle som har vært i "gamet" en stund. Dagens frykt er ikke over på en dag. Noen dager.

DA TROR MAN PÅ NISSEN. MER URO FØR OPPGANG. EN DEFINITIV BUNN.

MEN DET FINNES MANGE GODE KJØP. (for de som er likvide. som tåler uro."nerver".Noen måneder. Hae råd til å tape litt.)

NÅ VISER TILTAK DRA STATEN. FLERE FREMOVER. AT SELSKAP SOM ER VIKTIGE FOR NORGE FÅR HJELP. 
BLIR GODE KJØP ETTER STOR TAP OG NEDGANG.STORE PERMITTERINGER. 

BRA VI BOR I NORGE. HELSEVESEN. DEMOKRATI. IKKE MINST OLJEFOND. VI ER LIKVIDE. HAR SPILLEROM FOR Å REDDE FIRMAER. ANSETTE MENNESKER. STIMULERE MARKEDET. 



BANKENE KLARER IKKE Å SNU DETTE ALENE. 
Slettet bruker
17.03.2020 kl 15:03 380

DESSVERRE NEGATIVT:  Til tross for enorme fall igår. Alle økonomiske tiltak.

Oslo Børs og spesiel USA burde vært opp minst 2%.

USA sliter fra start.

Dessverre mere ner. MEN DET VIL SNU. 

JEG TROR FORELØPIG PÅ EN KORT RESESJON.

Jeg er på HOLD. Vil ikke investere mye mer enn 5-10% av beholning for aksjer og fond. Hver dag. Bare på likvide firmaer. Unngår oljesektor. Offshore.

At oljepris faller mot 25-27 nivå. Er ikke overraskende. Forventet. Ikke lurt mener jeg å investere i denne sektoren foreløpig. HOLD.

Vær tålmodige