NAS - for 8.65 får du 521 kroner i assets per aksje

EliotS
NAS 17.03.2020 kl 17:01 2879

Her er tallene fra siste Q4 repport

"Assets" udgør 70,734 mia + 14,609 = 85,343 mia NOK

Det vil sige 85,343 mia NOK/163.558.377 aktier = 521 NOK

Total non-current assets amount to NOK 70,734 million at the end of 2019, compared to NOK 44,209 million at the end of 2018. Transition effects following the adoption of IFRS 16 were NOK 32,797 million. The main investments during the year were deliveries of five new 787-9 Dreamliners, while twelve 737-800s were sold and five were classified as held-for-sale assets at the end of 2019.
Intangible assets amounted to NOK 2,871 million at the end of 2019, compared to NOK 2,886 million at the end of 2018, including deferred tax assets of NOK 2,672 million compared to NOK 2,674 million at the end of 2018. The company has NOK 750 million in unrecognized deferred tax assets at the end of 2019 related to carry-forward tax losses.

Total current assets amount to NOK 14,609 million at the end of 2019, compared to NOK 11,777 million at the end of 2018. Current assets include assets held for sale of NOK 1,205 million (851) related to five 737-800s that were immediately available for sale at the end of 2019.
Investments amount to zero at year end following the sale of the company's shares in Norwegian Finans Holding. The company entered into an agreement in August to sell its entire shareholding in NOFI, of which 18.6 million shares were transferred to new owners during the third quarter.
The remaining 14.0 million shares was sold in the fourth quarter in 2019. Receivables have increased by NOK 4,438 million during the year, driven by changed
capacity with acquirers and increase in prepaid expenses.
Cash and cash equivalents have increased by NOK 1,174 million during the year, ending at NOK 3,096 million.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
president84
17.03.2020 kl 22:03 2710

Fakta! Herlig!
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
FAR100
17.03.2020 kl 22:16 2616

¨Gammel data. våkn opp. 95% av inntekter er vekke. har du sett på gjelden???? SAS får lån fra svenske og danske med høy rente. skal dette skje med Norweigan. Norwegian slitter med cashbeholdning.

Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Talent
17.03.2020 kl 22:18 2583

Hvor høy rente da? Link?
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
17.03.2020 kl 22:20 2561

Norwegian har et ess i ermet som SAS ikke har, og det er Boeing kompensasjonen og kansellering av MAX-avtalen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
FAR100
17.03.2020 kl 22:27 2500

ja dead cat bounce. i morgen går den ned igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
bj111
17.03.2020 kl 22:33 2454

Esset NAS har er at den norske stat kan komme til å delta på en kjempeemisjon til 50 øre aksjen eller lavere når de er utenfor tingretten. Et bedre ess enn det får man ikke. Da blir staten største eier med minimum 50% eierandel og de kan jobbe mot lønnsom drift som trolig først vil inntre om et par år om en skal bære realist.
Pandemien vi har nå vil med all sannsynlighet gå i bølger til det finnes en vaksine.
Max kompensasjon kan desverre ikke redde NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
18.03.2020 kl 04:25 2273

"Eiendeler" udgør 70,734 milliarder + 14,609 = 85,343 milliarder kroner

Det er 85 343 milliarder kroner / 163 558 377 aksjer = 521 kroner

Sum anleggsmidler utgjør 70,734 millioner kroner ved utgangen av 2019, mot 44,209 millioner kroner ved utgangen av 2018. Overgangseffekter etter innføring av IFRS 16 var 32,797 millioner kroner. Hovedinvesteringene i løpet av året var leveranser av fem nye 787-9 Dreamliners, mens tolv 737-800 ble solgt og fem ble klassifisert som holdt for salg-eiendeler i slutten av 2019.
Immaterielle eiendeler utgjør 2.871 millioner kroner ved utgangen av 2019, mot 2.886 millioner kroner ved utgangen av 2018, inkludert utsatt skattefordel på 2.672 millioner kroner sammenlignet med 2.674 millioner kroner ved utgangen av 2018. Selskapet har 750 millioner kroner i ikke regnskapsførte utsatte skattefordeler ved utgangen av 2019 relatert til fremførbare underskudd.

Totale omløpsmidler utgjør 14 609 millioner kroner ved utgangen av 2019, mot 11 777 millioner kroner ved utgangen av 2018. Omløpsmidler inkluderer eiendeler holdt for salg på 1 205 millioner kroner (851) relatert til fem 737-800 som umiddelbart var tilgjengelig for salg i slutten av 2019.
Investeringene utgjør null ved årets slutt etter salg av selskapets aksjer i Norwegian Finans Holding. Selskapet inngikk en avtale i august om å selge hele aksjeposten i NOFI, hvorav 18,6 millioner aksjer ble overført til nye eiere i løpet av tredje kvartal.
De resterende 14,0 millioner aksjene ble solgt i fjerde kvartal i 2019. Fordringene har økt med 4.438 millioner kroner i løpet av året, drevet av endrede
kapasitet hos anskaffere og økning i forhåndsbetalte utgifter.
Kontanter og kontantekvivalenter har økt med 1.174 millioner kroner i løpet av året, og endte til 3.096 millioner kroner.
_______________________________________________________
Kan noen kort forklare hovedtallene ?
Hva består eiendelene i ? Hvilken flypark eies ?
Hvor høy er gjelden og hva refererer den seg til ?
Hva er ca rentenivå på denne ?

Og hvorledes betraktes verdien på eiendelene nå ?

Vi skjønner at omsetning og inntjening er lav akkurat i øyeblikket,
som det også er hos alle andre flyselskap.

Goodwill vil jeg sette et stykke opp her. Selskapet er innarbeidet
i markedet. Dette har en verdi. Og det har sin strategiske plass i
det norske og nordiske markedet. Dette har en verdi. Norwegian
er også utstyrt med goodwill fra det norske folk. Det har rollen
som norges hovedflyselskap. Landet som er det klart største
luftfartsmarkedet i Norden. Denne posisjonen er verd mye penger.
Norden er et attraktivt luftfartsmarked, med stor brukerfrekvens
og god kjøpekraft.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
18.03.2020 kl 04:42 2254

https://www.marketscreener.com/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/financials/
Jeg fant noe her.

Et tankekors rundt dette er at flyselskap får for liten del av omsetningen ved en reise. Dette
er feil etter min mening. Tilbringertranport til flyplass, bilparkering og hotel koster for mye i
forhold til flyreisen. Det er et misforhold her. Tilbringertransport, bilparkering og hotel, burde
bli billigere. Flybilletten koste noe mer enn nå. Og tilgangen til hotelrom på destinasjon burde
gjøres lettest og billigst mulig. Taxi er også for dyrt. Dette bør gjøres billigere.
Flyselskap burde ikke belemres med flyavgifter. Det retter seg feil sted. Og er i det hele tatt
veldig galt. Klima- og miljø løses ikke effektivt og rasjonelt på den måten. Tvert imot.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
18.03.2020 kl 04:52 2244

Det har vært en feil arbeidsdeling i luftfarten hvor flyselskap har måttet ta det mest av risikoen
i form av fare for verdifall på kapitalkrevende flypark. En flypark som kanskje har kostet i overkant
også pga. duopolet Boeing-Airbus på verdensmarkedet.
Flyselskap bør rammebetingelsesmessig få større anledning til å ta inn dette via billetten. Mens taxi,
parkering, tog, buss, hotel, flyplasser, har hatt for lett spillerom. De er parasitter på det flyselskapene
skaper. Taxipriser, togpriser, busspriser, parkeringspriser, flyplasspriser og hotellpriser må ned.
Dette må myndighetene jobbe med. Det sies nå at verdens flyselskaper trenger 2000 mrd. kr. i støtte.
Det sier sitt om dette bildet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
EliotS
18.03.2020 kl 08:04 2074

Her er svar på hvad er flyparken.

Ved udgangen av 2019 havde Norwegian en total flyflåde til rådighed på 156 fly. Det er exclusiv de fly som er på wet-lease kontrakter. Ut av de 156 fly er de 18 Boeing 737 MAX fly.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Strategi
18.03.2020 kl 08:06 2067

-sannheten-

Kunne ikke vart mer enig i dine betraktninger.
Når det gjelder tilbringer transport til norske flyplasser er dette alt for dyrt pr. i dag, spesiellt om man tar Taxi.
Hotell næringen rundt flyplassene tar også alt for mye, her er det stort sett enkel overnatting som gjelder og det burde vært billigere alternativer.
Kommer man inn på flyplassene og tar et mellommåltid koster en Baguett med ost & skinke samt litt drikke ofte 20 % av bilettprisen.
Heltnatta med andre ord.
Denne delen som du påpeker burde tas tak i.
Avinor og SSP burde reorganiseres, Taxi næringen burde ha faste regulerte sonepriser, her er det helt vill vest.

Nok om det, som den storeoptimist jeg er tror jeg det blir fin utvikling kursmessig både for Norwegian og SAS fremover.
Nå venter vi på tiltakene staten gir Norwegian, dette vil virke motiverende på de som sitter i aksjen etter tidenes nedtur og også for nye investorerer som ønsker inngang.
Over 20 kr innen mars er over er mitt tips, hold på aksjene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 11:25 1601

"Over 20 kr innen mars er over er mitt tips, hold på aksjene."

Litt av et tips.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
OleR77
09.04.2020 kl 13:35 1399

Assets henger IKKE sammen med verdi på aksjer. Herregud
I tillegg så har du akkumulert gjeld, som gir deg nesten ingenting igjen for assets/aksje.

Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
RoarAlb
09.04.2020 kl 13:41 1369

Mitt tips er 1 krone
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Satch
09.04.2020 kl 13:45 1342

fordel totale eiendeler minus gjeld på antall aksjer da, så blir det et mer vettug regnestykke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare