Hafnia Tankers utsikter
Tenkte å dele mine tanker rundt Hafnia Tankers aksjen. Årets uroligheter har åpnet opp mange gode muligheter i aksjemarkedet, jeg vurderer Hafnia som en av de mest spennende. Kan gå veldig mye på kort sikt, men samtidig ha en lengre horisont er min plan (1-2 år) dersom aksjemarkedet ikke normaliserer seg de neste månedene.
Mine grunner for å se på Hafnia er som følger:
- selskapets underliggende verdier ligger på omtrent 30 kr per aksje. Derfor begrenset nedside
- aksjen faller på generell markedsuro samtidig som inntjeningen går til himmels. Med andre ord, underliggende verdier stiger høyere enn 30 kr per aksje
- MR ratene ligger på i overkant av 30,000 dollar per dag og LR2 ratene på rundt 50,000 dollar per dag
- selskapene har kun tre scrubbere som allerede er installert. De har derfor alle skipene på vannet og har ikke investert tungt i noe som i dag har vært penger rettt i dass for deres konkurrenter
- lav oljepris og contango gjør at raffineriene kjører på for full guffe og tradere leier inn mange skip for å trade produktene rundt med regionale arbitrasjer i dagens volatile verden
- de større skipene swinger inn i råoljemarkedet, som gjør at markedet er nesten støvsugd for skip. Vil ta tid før disse skipene kan swinge tilbake ved ett eventuelt fall i råoljeratene. Høye rater bør derfor vare en god stund
- sterk balanse, så ingen risiko for emisjon dersom markedet skulle snu
- 50% av bunnlinjen betales i utbytte per kvartal. Så 15-20 prosent dividende Yield selv med fall i ratene fra dagens nivå
- kjøper tilbake aksjer i tillegg, så støtter aksjekursen og innvannende for dagens aksjonærer
- nesten ingen skip i ordrebøkene og ingen bestiller skip i dette segmentet
- Synes det er ett sikrere alternativ enn Frontline med høyere oppside, hvor Frontline aksjen allerede har gått mye og denne blir garantert solgt ned dersom stortank ratene faller fra dagens nivåer
Enig eller uenig?
Mine grunner for å se på Hafnia er som følger:
- selskapets underliggende verdier ligger på omtrent 30 kr per aksje. Derfor begrenset nedside
- aksjen faller på generell markedsuro samtidig som inntjeningen går til himmels. Med andre ord, underliggende verdier stiger høyere enn 30 kr per aksje
- MR ratene ligger på i overkant av 30,000 dollar per dag og LR2 ratene på rundt 50,000 dollar per dag
- selskapene har kun tre scrubbere som allerede er installert. De har derfor alle skipene på vannet og har ikke investert tungt i noe som i dag har vært penger rettt i dass for deres konkurrenter
- lav oljepris og contango gjør at raffineriene kjører på for full guffe og tradere leier inn mange skip for å trade produktene rundt med regionale arbitrasjer i dagens volatile verden
- de større skipene swinger inn i råoljemarkedet, som gjør at markedet er nesten støvsugd for skip. Vil ta tid før disse skipene kan swinge tilbake ved ett eventuelt fall i råoljeratene. Høye rater bør derfor vare en god stund
- sterk balanse, så ingen risiko for emisjon dersom markedet skulle snu
- 50% av bunnlinjen betales i utbytte per kvartal. Så 15-20 prosent dividende Yield selv med fall i ratene fra dagens nivå
- kjøper tilbake aksjer i tillegg, så støtter aksjekursen og innvannende for dagens aksjonærer
- nesten ingen skip i ordrebøkene og ingen bestiller skip i dette segmentet
- Synes det er ett sikrere alternativ enn Frontline med høyere oppside, hvor Frontline aksjen allerede har gått mye og denne blir garantert solgt ned dersom stortank ratene faller fra dagens nivåer
Enig eller uenig?
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.05.2020 kl 09:50
5880
Kikket litt grundigere på denne i går, og ble overbevist på at denne er et godt kjøp, så benyttet duppen på morgenen til å ta en liten post. Hadde ikke fått med meg at Cleaves økte target price på denne ganske betydelig samtidig som de nedgraderte råoljetankere. De har kursmål 34 nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.05.2020 kl 14:57
5773
God kjøpsmulighet på åpning i dag. Skulle ønske jeg kjøpte mer. STNG opp 4% i pretrade
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.05.2020 kl 15:54
5756
STNG opp 10%
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
05.05.2020 kl 10:45
5644
Knallrater for Hafnia, Dato 4 mai:
MR, 37 UKC-USAC 32,700 26,900 MR, 38 USG-UKC 39,400 18,000 LR1, 55 AG-FE 113,000 32,100 LR2, 75 AG-FE 155,700 47,400
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 10:59
5649
Veldig bra. STNG opp nye 2% i premarket
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 20:30
5105
Da kjøpte du kanskje mine :) Hadde god gevinst på to dager, så da Scorpio åpnet kraftig ned valgte jeg å ta gevinst. Kan for lite om produkttankere så er litt mer usikker på prisingen. Er det noen som har link til hvor man finner oppdaterte rater for produkttankere?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
t553136
05.05.2020 kl 20:53
5075
Gode ting for Hafnia dette
Ocean Yield styrket driften særlig i tank-sektoren, hvor EBITDA-en gikk opp fra 14,5 millioner dollar i fjor til 19,3 millioner dollar i år i Q1
Ocean Yield styrket driften særlig i tank-sektoren, hvor EBITDA-en gikk opp fra 14,5 millioner dollar i fjor til 19,3 millioner dollar i år i Q1
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
06.05.2020 kl 08:30
4992
...…og ratene er fremdeles meget sterke:dato 5 mai
MR, 37 UKC-USAC 30,600 26,900 MR, 38 USG-UKC 34,800 18,100 LR1, 55 AG-FE 112,400 33,000 LR2, 75 AG-FE 155,000 48,600
MR, 37 UKC-USAC 30,600 26,900 MR, 38 USG-UKC 34,800 18,100 LR1, 55 AG-FE 112,400 33,000 LR2, 75 AG-FE 155,000 48,600
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.05.2020 kl 13:07
4914
Måtte inn igjen da jeg så dette: SCORPIO TANKERS: JUSTERT EPS USD 0,82 I 1.KV (VENTET 0,51), UTBYTTE USD 0,10
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
08.05.2020 kl 11:04
4775
Det er vel her man bør være akkurat nå
Ratene på LR1 er kr. 104.300 dollar, LR2 kr. 160.400 dollar. Ny pris på båten er under 1/2 parten av en ny VLCC.
Ratene på LR1 er kr. 104.300 dollar, LR2 kr. 160.400 dollar. Ny pris på båten er under 1/2 parten av en ny VLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Hva skjer med Hafnia i dag, eller rettere sagt hvorfor synker den såpass kraftig? Er skuffelsen så stor over at raten på LR2 har falt til "usle" 110k og LR1 til 80k. Er jo ikke akkurat skifteretten neste med de ratene heller...
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2020 kl 14:50
4577
Det lurer jeg også på. Hadde bare en liten post her, så kanskje tiden for å kjøpe litt mer. Det er kanskje massakren av Scorpio-kursen som smitter over?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
13.05.2020 kl 15:08
4552
Ikke alltid lett å forstå dette markedet. I utgangspunktet er børsen giga nervøst. Hannisdal har kursmål 34. Hafnia tjener nå penger som aldri før.
Kanskje Scorpio tryner fordi de har noen bulk skip?
Kanskje Scorpio tryner fordi de har noen bulk skip?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Ja, det kan være at Hafnia følger etter Scorpio, og at sistnevnte faller pga bulkandel i flåten. Bulk faller jo helt sammen i dag, 2k i rate på Cape...
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
alan
13.05.2020 kl 17:48
4447
Det var tydeligvis andre grunner.... Noen vet antagelig mere enn andre?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2020 kl 18:02
4424
hvilke grunner skulle det være?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Aiolos
13.05.2020 kl 18:12
4392
Hafnia Limited: Potential block sale of existing shares
Oslo, Norway - 13 May 2020. A group of financial investors (the “Sellers”) have retained Pareto Securities AS and Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch (collectively the "Managers") to explore a potential block sale of existing shares in Hafnia Limited (the "Company"). The Sellers are contemplating selling their entire shareholding of 11,345,382 shares in the Company, representing approximately 3.1% of the Company’s outstanding shares, through an overnight accelerated bookbuilding process (the "Offering"). The Offering will commence immediately following the publication of this announcement and may be closed at short notice at the full discretion of the Sellers and/or the Managers. A further announcement will be made following pricing of the shares in the Offering. The Sellers reserve the right, at their own discretion, to sell fewer shares or no shares at all. If the Sellers decide to sell fewer shares in the Offering than their entire shareholding in the Company the Sellers will enter into a customary lock up with the Managers of 30 days following the completion of the Offering. For further information please contact the Managers: Pareto Securities AS / +47 22 87 87 50 Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch / +47 22 82 72 69
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=505429
Oslo, Norway - 13 May 2020. A group of financial investors (the “Sellers”) have retained Pareto Securities AS and Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch (collectively the "Managers") to explore a potential block sale of existing shares in Hafnia Limited (the "Company"). The Sellers are contemplating selling their entire shareholding of 11,345,382 shares in the Company, representing approximately 3.1% of the Company’s outstanding shares, through an overnight accelerated bookbuilding process (the "Offering"). The Offering will commence immediately following the publication of this announcement and may be closed at short notice at the full discretion of the Sellers and/or the Managers. A further announcement will be made following pricing of the shares in the Offering. The Sellers reserve the right, at their own discretion, to sell fewer shares or no shares at all. If the Sellers decide to sell fewer shares in the Offering than their entire shareholding in the Company the Sellers will enter into a customary lock up with the Managers of 30 days following the completion of the Offering. For further information please contact the Managers: Pareto Securities AS / +47 22 87 87 50 Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch / +47 22 82 72 69
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=505429
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
13.05.2020 kl 18:13
4390
fattigstakkar skrev hvilke grunner skulle det være?
Her er grunnen:
A group of financial investors (the “Sellers”) have retained Pareto Securities AS and Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch (collectively the "Managers") to explore a potential block sale of existing shares in Hafnia Limited (the "Company").
The Sellers are contemplating selling their entire shareholding of 11,345,382 shares in the Company, representing approximately 3.1% of the Company’s outstanding shares, through an overnight accelerated bookbuilding process (the "Offering").
The Offering will commence immediately following the publication of this announcement and may be closed at short notice at the full discretion of the Sellers and/or the Managers. A further announcement will be made following pricing of the shares in the Offering.
The Sellers reserve the right, at their own discretion, to sell fewer shares or no shares at all. If the Sellers decide to sell fewer shares in the Offering than their entire shareholding in the Company the Sellers will enter into a customary lock up with the Managers of 30 days following the completion of the Offering.
For further information please contact the Managers:
Pareto Securities AS / +47 22 87 87 50
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch / +47 22 82 72 69
A group of financial investors (the “Sellers”) have retained Pareto Securities AS and Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch (collectively the "Managers") to explore a potential block sale of existing shares in Hafnia Limited (the "Company").
The Sellers are contemplating selling their entire shareholding of 11,345,382 shares in the Company, representing approximately 3.1% of the Company’s outstanding shares, through an overnight accelerated bookbuilding process (the "Offering").
The Offering will commence immediately following the publication of this announcement and may be closed at short notice at the full discretion of the Sellers and/or the Managers. A further announcement will be made following pricing of the shares in the Offering.
The Sellers reserve the right, at their own discretion, to sell fewer shares or no shares at all. If the Sellers decide to sell fewer shares in the Offering than their entire shareholding in the Company the Sellers will enter into a customary lock up with the Managers of 30 days following the completion of the Offering.
For further information please contact the Managers:
Pareto Securities AS / +47 22 87 87 50
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Oslo Branch / +47 22 82 72 69
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Bullen
13.05.2020 kl 18:17
4379
Hei Aiolos akkurat samtidig.
Kursen presses ned for billige aksjer i bookbildingen………...…. Profesjonelle investorer gjennomskuer det
Kursen presses ned for billige aksjer i bookbildingen………...…. Profesjonelle investorer gjennomskuer det
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2020 kl 18:35
4338
Det er bedre at de selger på denne måten enn at de presser kursen over børs over lengre tid, som vi opplevde i OET. Tror ikke dette kommer til å skade kursen noe særlig på lengre sikt, men blir spennende å se hvilken kurs de får.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2020 kl 20:51
4239
Scorpio-rally i USA i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Ikke noe rally der?? ned 7-8 % så vidt jeg ser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Grylls
13.05.2020 kl 22:54
4156
Scorpio Tankers Inc.
NYSE: STNG
18,69 USD +1,51 (8,79 %)
NYSE: STNG
18,69 USD +1,51 (8,79 %)
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2020 kl 23:01
4138
Slettet brukerskrev Ikke noe rally der?? ned 7-8 % så vidt jeg ser.
Da så du nok på Scorpio bulkers
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Nugatti
14.05.2020 kl 09:09
4010
På billigsalg nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Har Hafnia selv kjøpt noe av blokken? event noen innsidere?
Så forøvrig Scorpio tankers innsidere fortsetter med store innsidekjøp i eget selskap i går.
Så forøvrig Scorpio tankers innsidere fortsetter med store innsidekjøp i eget selskap i går.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
TORMS TOPCHEF FORUDSER ET ENDNU BEDRE RESULTAT I ANDET KVARTAL
10:03
(opdateres)
Coronarestriktioner verden over har været med til at løfte indtjeningen hos tankrederiet Torm, der har oplevet en markant øget interesse for at bruge selskabets produkttankskibe som flydende lagre.
På trods af et faldende forbrug af olieprodukter har Torm derfor oplevet den stærkeste start på året i mere end 10 år, fortæller selskabets administrerende direktør, Jacob Meldgaard.
Og andet kvartal står også til at blive et godt et af slagsen for det danske tankrederi.
- Vi havde et rigtigt stærkt resultat, som vi er meget stolte af, i første kvartal, og jeg forventer, at vi laver et endnu bedre resultat i andet kvartal, siger han efter offentliggørelsen af regnskabet for første kvartal.
Ifølge topchefen bliver omkring 14 pct. af den samlede produkttankflåde på verdensplan brugt som lagerhoteller.
Hos Torm drejer det sig om cirka 20 pct. af flåden, der er parkeret og anvendes som flydende lagre af kunderne.
Den øgede efterspørgsel efter lageropbevaring af olieprodukter hos tankrederiet er især opstået, i takt med at nedlukningen økonomierne for at begrænse coronasmittet har rullet fra Asien, hen over Europa og til USA.
- Der er opstået nogle ineffektiviteter i logistikkæden på produkttankmarkedet fra raffinaderierne og ud til forbrugerne. På raffinaderisiden har man ikke rigtigt kunnet tilpasse sig til den hammer, som kom fra regeringerne.
- Det har betydet, at vores skibe i højere grad bliver brugt som flydende lagerskibe, da man simpelthen ikke har kapacitet på land til at tage imod de produkter, som man har produceret, siger Jacob Meldgaard.
Overskuddet før skat blev mere end fordoblet til 56,8 mio. dollar i januar, februar og marts i år mod 23,5 mio. dollar i samme periode sidste år.
Den ændrede efterspørgsel - som altså har fjernet en del af den aktive skibskapacitet i markedet - sikrede nemlig rederiet markant højere TCE-rater, som fortæller om indtjeningen per dag per skib.
I perioden voksede raterne til 23.643 dollar mod 17.949 dollar i samme periode året før, og raten er steget yderligere i løbet af april og maj.
Torm har allerede nu afdækket 69 pct. af indtjeningsdagene i årets andet kvartal, og det er sket til en rate på 29.188 dollar per dag i gennemsnit.
- Så vi har faktisk haft en markant øget indtjening på en relativt stor del allerede i andet kvartal, siger topchefen.
/ritzau/FINANS
10:03
(opdateres)
Coronarestriktioner verden over har været med til at løfte indtjeningen hos tankrederiet Torm, der har oplevet en markant øget interesse for at bruge selskabets produkttankskibe som flydende lagre.
På trods af et faldende forbrug af olieprodukter har Torm derfor oplevet den stærkeste start på året i mere end 10 år, fortæller selskabets administrerende direktør, Jacob Meldgaard.
Og andet kvartal står også til at blive et godt et af slagsen for det danske tankrederi.
- Vi havde et rigtigt stærkt resultat, som vi er meget stolte af, i første kvartal, og jeg forventer, at vi laver et endnu bedre resultat i andet kvartal, siger han efter offentliggørelsen af regnskabet for første kvartal.
Ifølge topchefen bliver omkring 14 pct. af den samlede produkttankflåde på verdensplan brugt som lagerhoteller.
Hos Torm drejer det sig om cirka 20 pct. af flåden, der er parkeret og anvendes som flydende lagre af kunderne.
Den øgede efterspørgsel efter lageropbevaring af olieprodukter hos tankrederiet er især opstået, i takt med at nedlukningen økonomierne for at begrænse coronasmittet har rullet fra Asien, hen over Europa og til USA.
- Der er opstået nogle ineffektiviteter i logistikkæden på produkttankmarkedet fra raffinaderierne og ud til forbrugerne. På raffinaderisiden har man ikke rigtigt kunnet tilpasse sig til den hammer, som kom fra regeringerne.
- Det har betydet, at vores skibe i højere grad bliver brugt som flydende lagerskibe, da man simpelthen ikke har kapacitet på land til at tage imod de produkter, som man har produceret, siger Jacob Meldgaard.
Overskuddet før skat blev mere end fordoblet til 56,8 mio. dollar i januar, februar og marts i år mod 23,5 mio. dollar i samme periode sidste år.
Den ændrede efterspørgsel - som altså har fjernet en del af den aktive skibskapacitet i markedet - sikrede nemlig rederiet markant højere TCE-rater, som fortæller om indtjeningen per dag per skib.
I perioden voksede raterne til 23.643 dollar mod 17.949 dollar i samme periode året før, og raten er steget yderligere i løbet af april og maj.
Torm har allerede nu afdækket 69 pct. af indtjeningsdagene i årets andet kvartal, og det er sket til en rate på 29.188 dollar per dag i gennemsnit.
- Så vi har faktisk haft en markant øget indtjening på en relativt stor del allerede i andet kvartal, siger topchefen.
/ritzau/FINANS
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Tysla
14.05.2020 kl 12:00
3799
Må være noen enkle presenter her nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Er det SL som slår inn her?? Det virker i alle fall litt merkelig med droppen til 18,40. LR2 rater har ligget over 50 k i 2 mnd og over 150k i 3 uker. Riktignok eier ikke Hafnia så mange av disse, men noe penger må det ha blitt... LR1, som de har langt flere av, har ligger over 40K i 1,5 mnd og over 100k i minst ett par uker. Sier selvsagt ikke noe om ratene Hafnia har sikret, men de må ha tjent mye penger iQ1 og med mindre det nå tryner helt blir det ett bedre enda bedre Q2. Dessuten har de en pool på 90 båter, hvor de også i disse gode tider tjener ekstra penger, med 2,25% av netto TCE. Kan ikke skjønne annet enn at kursen har funnet veien til godt over 20 tallet igjen før 24.mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
14.05.2020 kl 14:30
3664
Dette er vel ikke ukjent verken for dem som selger eller kjøper aksjen?
Forøvrig er det litt interessant å se hvor store eierandeler BW Group har i de ulike børsnoterte selskapene.
https://www.marketscreener.com/business-leaders/Sohmen-Pao-Family-068XPQ-E/biography/
Forøvrig er det litt interessant å se hvor store eierandeler BW Group har i de ulike børsnoterte selskapene.
https://www.marketscreener.com/business-leaders/Sohmen-Pao-Family-068XPQ-E/biography/
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Snakk om kinderegg fra helvete... Melding om stort salg av aksjer til 19 kr, kombinert med ræva børsdag og melding om kraftig fall i produktrater fører til formidable minus 10% i kursen...
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Den listen er vel ikke inntakt Tapogvinn
Mener å ha lest at gruppen nylig solgte seg ut av stortank/Dht
Dorian gik vel på dør for 1 år tilbake?
Mener å ha lest at gruppen nylig solgte seg ut av stortank/Dht
Dorian gik vel på dør for 1 år tilbake?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
t553136
14.05.2020 kl 16:55
3540
Blir nok dette vi får en kopi av 25 mai
https://investors.torm.com/static-files/e0aa2d88-b236-48c5-a6b9-d564b3057085
https://investors.torm.com/static-files/e0aa2d88-b236-48c5-a6b9-d564b3057085
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Luppen
14.05.2020 kl 19:39
3446
da tror den blir bra
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
14.05.2020 kl 22:48
3324
Du har rett i at oversikten tydeligvis ikke har fått med seg salgende i Dorian og Dht, mens den inneholder kjøpet av Golar som ble foretatt i første kvartal i år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Ja og så har de jo eksponering i Flex- hvem solgte i natt?
Sohmen er gode i shipping, har mye i Hafnia men tror de ikke ønsker denne store eierdelen, neppe uten grunn de områkerte noteringssted på topp.
Sohmen er gode i shipping, har mye i Hafnia men tror de ikke ønsker denne store eierdelen, neppe uten grunn de områkerte noteringssted på topp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare