Spetalen brødrene er på vei inn igjenn i Photocure

Coiltubing
PHO 18.03.2020 kl 10:00 17239

Hørt rykkter om at Spetalen med brødrene er på vei inn igjenn i Photocure.
Hva synes dere?




Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
16.10.2020 kl 13:58 5312

Skall Spetalens ta en aktiv rolle, så blir det gjenom att kutte kostnader og effektivisere driften, att øke salget trur eg ikke ligger i deres kompetanse område. Men det finns jo ett håp att urologerne selv finner ut de enorme førdelerne med att behandle pasienter polikliniskt. eller att myndigheter i de ulike lenderne finner ut det. Og da selger det seg selv, og da må vi jo takke Hestdal som tog insiativ til att flytte fokus til Flexiscope gjenom ulike studier.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
16.10.2020 kl 14:14 5306

Førresten så leste eg en plats att Asieris forandre status omiddelbart på fase 3 studien fra planering til rekrutering, når de fikk godkjennelse før studien i Kina. Så de er nok i god gang, og har betalt milepæle til PHO, og de må jo ha noe positivt att raportere til Q3. Så de spar nok informasjonen til da. Og stemmer det så kan de vare klar med den kliniske delen tidigt neste år, men vi får vel besked til Q3..
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 09:07 5102

Up to his old tricks again. Criminal how this guy gets the media coverage to manipulate the market
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
22.10.2020 kl 09:13 5082

Ja det var vel ventet spettet ser ikke verkligheten, og det står i artikkeln att PHO hadde intekter på 53,7 mil i Q2. Men en del av de inntekterne var glemte royalty inntekter fra Ipsen i Q4 og Q1, Så det var egentligen sørgelige greier.
I andre kvartal hadde selskapet Hexvix/Cysview-inntekter på 53,7 millioner kroner, opp tre prosent sammenlignet med i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
SomSa
22.10.2020 kl 09:50 5030


Hva hadde dere forventet fra Spetalen og hans aksjekjøp, fort inn og fort ut. Finansavisen bør slutte å propagandere gratis for Spetalen og lure naive småaksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
22.10.2020 kl 11:08 4968

Ja den her gangen har han lurt seg selv to ganger, dels har han tapt på handelen. Og kommer tape enormt på att han ikke har kunnskaper om Cevira, men trur liksom ledelsen att pengerne kommer 2024.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
22.10.2020 kl 11:17 4951

Han kjøpte 250K da kursen var godt over 90 så det kan ikke være rare gevinsten han sitter igjen med denne gangen heller.
Synes ikke Spetalen har imponert i PHO. På begynnelsen av året fikk han vel heller ikke med seg så mye gevinst?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 11:27 4929

Dersom dette er reelt og det er det ifølge aksjonærlisten, tror jeg han må ha tapt på denne transaksjonen.
Nå er det ingen som kjenner hans agenda heller siden dette skjedde for 3 dager siden.
Handelen igår og forgårs var på 499,5k aksjer, han har derfor ikke overhodet tømt seg helt disse dagene. I tillegg får han idag en artikkel som pr nå hvertfall ikke gir pluss, kombinert med dårlige dager i farmasi sektoren i det siste kan det ikke utelukkes at ØSS har kjøpt tilbake igjen noe.
Lillebror var ute av topp50 listen på mandag, idag er han plutselig inne igjen med 134k, samme dag som broren skal ha redusert med 130k.
Ikke vet jeg hva dem holder på med, men er enig med peaf, dersom han selger seg ut vil han nok glippe mye, men han om det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
22.10.2020 kl 12:29 4889

Ja det er litt merkeligt att ingen oppfatter skillnaden på Asieris opptreden. De skaffa kontrakten før de var sikker på att Cevira skulle lykkes, men gardere seg før att tapet ikke skulle bli før stort, om Cevira ikke viser seg att hålle mål. Men nu er de Bombsikker og satser alt på ett kort, og har tatt alle grep og investeringer som er nødvendiga før att få Cevira på markedet omiddelbart. Det tar bare 3 mnd så har de resultatet på Cevira behandlingen, som viste i fase 2 att 95 % blev frisk av behandlingen. Men studien er over 6 mnd da de vil se hvor mange som blir frisk i placebo gruppen, som var 60 % i fase 2.

Og får de samme resultat nu i Fase 3 studien, og det bør de få. Så er det mer en godt nok resultat før att få selge Cevira i Kina. Tils de har gått igjenom all dokumentasjon før en total godkjennelse i verden. Men ingen ser det komma, men det betyr inget før det kommer når det kommer. Og det er ikke lenge til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 12:31 4885

Ja, jeg lever også helt greit med at de fleste ikke har oppdaget dette enda, det smeller når det smeller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2020 kl 08:41 4641

Lillebror øker de siste dagene med omtrent det samme som ØSS kvitter seg med.
Mye styr om hva disse to brødrene styrer med, kanskje ikke unaturlig. Ikke enkelt for oss utenforstående å helt skjønne hva som er greia. De justerer opp og ned nærmest på daglig basis nå. Eneste jeg tenker er at på nivåer 86-88 tviler jeg sterkt på at det er kjempehøy profitt å hente for noen av dem.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
31.10.2020 kl 04:29 4371

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/29/7582432/oystein-stray-spetalen-solgte-100.000-aksjer-i-photocure
Ja spett 1 og 2 virker ikke direkte geni forklare Schneider og hans disposisjoner. Det er jo snart Q3 og det er tydligen ikke de helt store førhoppninger til resultatet. Man kan ikke skyllde på corona i all evighet, de blir ikke frisk av bladder canser av seg selv. Det kan jo vare ett problem att selge nye scope med de restriksjoner som er. Men sånne bagateller henger ikke Schneider seg opp i, han går all inn når andre reduserer og permitterer. Det logiske er vel att vente med satsningen til det er fritt frem igjen, og bare ha den personell som er nødvendig før opprettholde driften.

Men ikke styret og Schneider, de hemter både penger og personell. Som i stort sett går hjemme og venter på bedre tider, og bruker opp de penger de hemtet. Men det gjeller att vekse, så han starter med personell og kostnader. Det er han ovanligt god på, og ikke att forglemme att bortforklaringer er han verdsledende på. Vi har jo inga investorer som er helt stabile og kontunuerligt øker beholdningen. Det går opp og ned hele tiden, utom radforsk da som mer eller mindre er ansvarlige før att vi har det styret og ledelsen vi har. Det virker som de fleste gjenomskuer ledelsen når de vart aksjonær ett tag. Og det får vi sikkert ett bevis på om 10 dager, men vi vet med erfarenhet att det kommer hagle med bortforklaringer.

Nu tror jo eg att det kommer både penger og gladmeldinger fra Cevira, som tar bort mye av fokuset på det som det oduglige styret og ledelsen har prestert hittils.
Og igjen eg må seie att eg er glad det er ett kinesiskt selskap som kjøpte rettigheterne til Cevira, da det gir oss en meget raskere tilgang til en kjempemarked. Og de er mer opptatt av att hålle prisen på en nivå som gjør att det kan bli brukt av alt og alle. Hadde det vart ett BP selskap, så hadde nok kursen vart det dobble i dag. Men de var jo ikke intressert. Og er prisnivån ikke før høy, så er det vanskeligt att lage en konkurrerende produkt som blir lønnsom.
Men det drøjer ikke lenge før resultaten taler før seg selv, og det blir mye bedre en når PHO skall stå før informasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
31.10.2020 kl 09:09 4281

Ved Q1 ble det innformert at Photocure skulle holde kostnadene nede gjennom perioden med Covid-19 pandemien, det har ikke skjedd, snarere tvert imot. Veldig uheldig med denne pandemien, det fører til at DS uforstyrret kan holde på med sin ulønnsomme satsning minst 1 år lengre enn han ellers ville fått anledning til, han og styret har den unnskyldningen de trenger.
Det er styret som skal ivareta aksjonærenes interesser i selskapet, men gjør de det? Styret består av totalt 5 personer, av dem er det bare Egberts som har aksjer, symbolske 14500. Radforsk har sin mann, Anders Tuv i styret. Han rapporterer direkte til emisjonskongen Einarsson i Radforsk (se bare på Pcib). Tror ikke dette styret er interresert i engang å tenke på aksjonærene og på aksjekursen, for dem er det knekkende likegyldig, de tenker først og fremst på seg selv og sine venner, slike som alltid har levet godt på emisjonskroner. Skjønner at HS valgte å trekke seg ut av Pho, de prøvde men greide ikke med sine egne problemer på den tiden å påvirke hvordan selskapet drives.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
31.10.2020 kl 11:04 4248

Du synser og synser og konstruerer den ene ellendighetsbeskrivelsen etter den andre. Hva er din interesse for dette selskapet? Er det ikke på tide å komme seg videre?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
31.10.2020 kl 12:41 4179

Nåvel det er nok ikke bare synsing. Det var både facts og alternative facts i mitt innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
31.10.2020 kl 13:29 4132

Er ikke dette synsing?

"Tror ikke dette styret er interresert i engang å tenke på aksjonærene og på aksjekursen, for dem er det knekkende likegyldig, de tenker først og fremst på seg selv og sine venner, slike som alltid har levet godt på emisjonskroner."

Dette er slikt man bare kan vrenge ut av seg på et annonymt forum, men som man selvfølgelig ikke ville si under fullt navn, f.eks. under en kvartalspresentasjon.
Jeg har forresten flere ganger foreslått for deg, som har så sterke meninger om hvordan selskapet burde drives, å møte opp på generalforsamling og presentasjoner der du kan "lese dem teksten".
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
31.10.2020 kl 13:49 4109

Viktigste grunnen til at HO har et anonymt aksjeforum er nettopp at folk skal kunne få skrive det de mener enten det er positivt eller negativt. Dvs. at folk kan skrive det de synes til enhver tid uten å måtte forklare og redegjøre til kreti og pleti. Den viktigste arbeidsoppgaven for styret er å holde fokus på aksjekursen og å ta beslutninger deretter, det mener jeg dagens styre i Pho kunne gjort bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
31.10.2020 kl 16:46 4028

"Den viktigste arbeidsoppgaven for styret er å holde fokus på aksjekursen og å ta beslutninger deretter"

Hvor har du det fra?

Her er styrets viktigste oppgaver:

"Styrets oppgaver og ansvar
Det er styret som setter mål for virksomheten, organiserer arbeidet og utøver kontroll. Styret skal:

Føre tilsyn med virksomhetens aktivitet og den daglige ledelsen. Dette betyr at styret skal sørge for at virksomheten er forsvarlig organisert, har klare ansvarslinjer og kvalifisert personell.
Holde seg orientert om virksomhetens økonomiske stilling.
Påse at selskapet har en forsvarlig egenkapital og likviditet i forhold til risiko og omfang av virksomhetens aktivitet. Hvis styret finner at egenkapitalen ikke er forsvarlig, plikter styret straks å foreslå tiltak og innkalle til generalforsamling.
Påse at virksomheten har tilstrekkelige planer, budsjetter, økonomiske rapporter, forsikringer, retningslinjer og eventuell revisjon.
Ansette/avsette daglig leder.
Kontrollere at daglig leder følger planer og rapporteringsrutiner. Styret kan fastsette instruks for daglig leder. Har ikke selskapet daglig leder skal det øvrige styret føre tilsyn med styreleder som i slike tilfeller utøver funksjonen som daglig leder.

https://www.altinn.no/starte-og-drive/drive-bedrift/praktisk-styrearbeid/
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
31.10.2020 kl 17:34 3998

Ser hva du skriver om styrets oppgaver, de oppgavene greier dagens styre i Photocure sikkert å utføre helt utmerket. Da gjentår det bare hvem som skal ivareta aksjonærenes interesser. Hvem mener du skal gjøre det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
31.10.2020 kl 17:45 4010

Vi. Husk at vi er eierne. Vi skal gå til styret hvis vi ønsker forandring. I såfall skal det innkalles til ekstraordinær generalforsamling og forslaget skal stemmes over.
Hvis du mener du har en god sak å ta opp kan du få med deg noen fler for å be om at det taes opp til avstemming. Ved flertall plikter styret å forholde seg til det aksjonærene har bestemt. Evt. sparke CEO.
Ved å være gode ambassadører for selskapet kan vi også til en viss grad påvirke aksjekursen. Motsatt kan vi snakke ned vårt selskap dag ut og dag inn, men det vil neppe hjelpe på kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
31.10.2020 kl 20:59 3990

Du skriver at man ikke skal ha andre forventninger til styret enn at det oppfyller myndighetenes minimumskrav for selskapsdrift og ingenting utover det. Å ta opp saker på Egf eller Gf krever mye og er bortkastet energi inntil videre. HS gjorde det og fikk inn sin mann i styret, etter at HS solgte seg ut ga han seg, måtte gi seg for overmakten. Dette viser at her vil det ikke skje noe før det blir åpenbart for de aller fleste eller at Pho får en stor aksjonær at Schneider ikke får til å tjene kr på Cysview med sin nåværende strategi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
01.11.2020 kl 12:28 3839

Men hvis du allerede har klart for deg at det er bortkastet tid, og du innser at du ikke får noen med deg, så er det bare en logisk ting du kan gjøre: ****
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
01.11.2020 kl 12:56 3811

Ja liker man produkterne men ikke de som forvalter dem og leder selskapet,så er det bare en logisk ting du kan gjøre. Prøv att få dem utbytt, det har reden blitt prøvt en gang med bevisligt dårligt resultat. Noen ser det ganske snart, mens andre behøver noen år ekstra. Men må bøye seg før fakta når resultaten uteblir.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
01.11.2020 kl 13:50 3780

Dette caset har mange likhetstrekk med Biotec Ph. for bare noen år siden. De svidde av masse kr på hovedproduktet sitt Woulgan (Cysview) men klarte aldri å få fortjeneste ut av det. Heldigvis så hadde de Az (Cevira) som forøvrig ble nedsnakket av Ceo, det var bare noe småtterier. Etter at de skiftet ut Ceo 2 ganger og styreleder snudde det, kursen opp 18 ganger på ett år. Også i Biotec Ph. var det forsøk underveis på å bytte ut styreformann på Gf, det gikk ikke, det var for mange aksjonærer av typen Computum. Det ble ikke tatt noen grep før senere når de fleste så at det ikke lenger var forsvarlig å bruke alle inntektene fra Az for å støtte Woulgan.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2020 kl 14:42 3728

Man kan ikke sammenligne produktene Woulgan og Hexvix/Cysview bravi.
Det du egentlig sier er at man kutter ut Hexvix/Cysview og satser alt på at Asieris lykkes med Cevira.
I Europa alene vet vi at under normale omstendigheter(uten Covid19) vil Hexvix bidra med 200+ millioner neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
01.11.2020 kl 15:09 3701

Ja vad forventer du er de 200 mil+ nok att betale ned på investeringen som er gjord, eller er det enda ett tapsprosjekt. Som må finansierers med emisjonspenger........
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
01.11.2020 kl 15:50 3653

"for mange aksjonærer av typen Computum"

Du satt og klaget i Biotec også, bravi. Jeg var heller ikke fornøyd med det som skjedde, men jeg hadde liten tro på at en professor emeritus ville gjøre noen positiv forskjell. Jeg tok etter hvert konsekvensen av at jeg ikke så noen snarlig bedring, og solgte meg ut. Kjøpte meg inn igjen da Holter holdt en glitrende presentasjon, og fikk med meg en dobbling i kurs før jeg dessverre valgte å ta gevinst. Jeg var en av flere som ikke tidlig nok så hvordan Covid ville påvirke Biotec/AZT positivt.
Men i Photocure er situasjonen en annen. Jeg er svært fornøyd med det som har skjedd etter at Schneider tok over. At Covid ikke er positivt for Photocure er lite vi kan gjøre med. De meglerhusene som følger PHO er også fornøyde og ABG Sunndal Collier har nå øket sitt kursmål til 130 i tro på at PHO i USA snart vil bli mindre hemmet av Covid, Der er mange spennende selskaper på børsen, bravi. Hvorfor PHO når du er så kritisk til ledelsen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.11.2020 kl 15:55 3649


Naivt feil framstilling. Siden jeg har fulgt disse tett over ti år må jeg bare riste på hodet og lure på hvorfor jeg bruker tid på dette.

Cevira er ikke et produkt, det er en produktkandidat. Og det har ikke manglet framsnakking av den. Hestdal hadde panegyriske omtaler som blockbuster, gamechanger, osv.

Det går rett og slett ikke an å sammenligne Pho med Biotec/ArcticZymes. Pho har kun ett produkt mens sistnevnte har mange. Og ikke bare det, de er delt i to divisjoner. Begge tjener forresten penger for tiden.

Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
01.11.2020 kl 16:08 3634

Vet at produktene ikke kan sammenlignes bortsett fra at salgskost er større enn inntektene også for Cysview slik som det var med Woulgan. Når det gjelder Cysview så er det et betydelig salg både i US, Eu og Norden, det har det vært i mange år allerede. Når Photocure med DS ikke greier å gå break-even med Hexvix/ Cysview skyldes det at utgiftene er for store. Satsningen gir ikke resultater i Us, i Eu får vi se når Pho skal gjøre det selv, i norden går det helt OK. Med et positivt bidrag fra Hexvix/ Cysview sammens med oppløftende nyheter fra Cevira ville vi sett en høyere aksjekurs, fallene ved vanlige børsfall ville også vært mindre enn index, nå er det motsatt, Pho faller nesten alltid mere enn index.

Merk at vi ved anledninger senere år har blitt forespeilet (Cevira holdt utenom) å gå break-even eller mye bedre på føgende tidspunkter: 2019, 2020, 2021 og nå sist 2023.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
01.11.2020 kl 16:40 3599

Ja når det gjeller Cevira så finns det vel inget bevisligt negativt, foruten att de før trodde att HPV vaksinen skulle utrote HPV viruset. Som viste seg helt grunnløst av flere orsaker som eg ikke skall gå inn på nu. Det er betydligt bedre att bekjempe og effektivare mot viruset att bruke Cevira om det håller mål. Og fremfør alt vesentligt billigare. Og når noen utestående velger att bruke mye penger på Cevira, så er sannsynligheten meget stor att det fungerer som utlovt. Og Hestdal kommer nok att stå igjen som den som visste vad han snakke om. Vilket er mer en man kan påstå om mange andre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2020 kl 17:01 3577

Man kan sikkert med god grunn klage sin nød over aksjekursen, det hadde man sikkert også gjort om kursen stod i 137 nå, for fire dager siden var dette utviklingen siste 3mnd for flere av farma selskapene notert på OSE.

Tok derfor en 3 mnd sjekk på diverse utvalgte aksjer idag, tallene hentet fra DNB sin plattform.

AZT + 23%
PHO + 17%
LIFE + 8%
TRVX - 1%
COV - 26%
BB - 30%
NANO - 34%
PCIB - 54%
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
01.11.2020 kl 22:15 3466

Det var et lite interessant tidsrom å sammenligne når AZT er opp 1158% i år mot PHO som er ned -12%.
Det gjør sjansen for at PHO skal dobble seg det kommende året adskillig større enn at AZT skal gjøre det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
02.11.2020 kl 12:41 3292

Ja PHO steg jo pent efter Q2 fremleggelsen, ca 25 % da alle trudde de tjente betydligt mer da i Europa. Meg innklusive, men det viste seg jo att det ikke var sanning. Det var efterbetald royalty fra Q4 og Q1, ikke noen reell resultatforbedring som de gav inntrykk av. Så det blir vel vanskelig att matche det resultatet i steden denne gang og får da en negativ innverknad. Men vi er jo van vid att det presteres ikke.
Ennu en gang det er bare att håpe på att Cevira bidrar, og det trur eg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
bravi
02.11.2020 kl 14:11 3224

Nå får vi se på Q3 hva de har fått til i dette kvartalet. Utplassering av skop er vanskelig midt oppi denne virus krisen, det blir neppe mange utplassert. Noen som vet hvor mange som har blitt oppført på Cysview.com i Q3? Tror bruksfrekvens i Us blir viktigste måleparameter på DS sin satsning dette kvartalet (antall solgte Cysview kit/ antall skop). Uavhengig av Covid-19 vil folk få blærekreft, den kreften venter ikke, og da må pasientene behandles fortløpende. Nå er det gått nøyaktig 2 år siden DS startet, hvis han ikke har greid å øke bruksfrekvensen på 2 år (bruken av skop hos de som allerede har skop) er det lite trolig at den satsningen vil komme til å betale seg. Egentlig bør bruksgrekvensen øke helt uavhengig av salgskorpset etterhvert som urologene finner ut at BLC behandlingen er det beste alternativet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Ebit
02.11.2020 kl 22:55 3068

Da er investorlisten oppdatert.
Tycoon er ute av listen over de 20 største aksjonærene
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
03.11.2020 kl 00:52 2999

Tycoon er på 27. plass med 233.849 aksjer (-100.000). "Spetalen vart skrømt", og tapte nok noen kroner her.
Lillebror forholder seg rolig på siste oppdatering med sine 185.429 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
peaf
03.11.2020 kl 12:32 2813

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/11/03/7583777/gruender-og-styreleder-i-full-krig-om-aega
Det er vel noe liknande som burde vart gjort i PHO. Når styret er flinkare att lage opsjonsprogrammer, en att skape aksjonærverdier.????
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Computum
04.11.2020 kl 16:29 2544

Hu hei, hvor det går. Opp 6 kroner på EN dag skjer ikke ofte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare