NAS: TEKNISK KLAR FOR 20 KR! 70 % OPPGANG I VENTE! LITE MOTSTAND

president84
NAS 18.03.2020 kl 11:24 14290

Krisepakke på 3 milliarder kroner + Boeing erstatning 4 milliarder da flyr vi!

Dagens børsverdi litt over 1 milliard.

Fly verdt 127 milliarder.

https://e24.no/boers-og-finans/i/rAJaGe/norwegian-er-innkalt-til-et-hastemoete-paa-statsministerens-kontor

Slutter dagens kurs over 11,25 kr så er det som du sier ekstremt lite motstand til 20,07 kr.
Her snakker vi muligheter for å nesten 2x pengene sine på kort sikt!

Chartet viser nå 20,07 som motstand ukentlig.
Blir ikke overrasket om vi tester det nivået i løpet av mars.
11,25 kr er brutt med god margin i dag på høyt volum!

Som jeg sa når hammers skriver negativt så er det KJØPSSIGNAL! :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
exuptro
18.03.2020 kl 12:19 3299

Eneste som er sikkert er at alle med short er livredd hva som kommer. Vi ser en ganskeheftig shortsqueeze nå. Deilig å se.
Record
18.03.2020 kl 12:20 3284

NAS vil nok bli reddet , vi som nasjon trenger dem !
Så får vi bare håpe at stigningen ikke skyldes inndekning av short alene , de taper vel alt de og om NAS blir overtatt av staten ?
SjonkelRolf
18.03.2020 kl 12:23 3247

Tør du å anslå hvor mye det vil koste staten å nulle ut dagens aksjonærer? Bare i tapte skatteinntekter i første omgang?
KalleAnka123
18.03.2020 kl 12:26 3201

Hvorfor skal man nulle ut dagens aksjonærer? Er jo Norges største folkeaksje, man burde støtte det norske folket gjennom sånne tider.
Obxserver
18.03.2020 kl 12:26 3098

Krisepakke på 3 milliarder + 4-5 Boeing + 5-7 (potensiell innsparing på kostnadsiden - hedge olje 2020-2021) + JV --> kursmål 50 innen 3 mnd.
tradingstock
18.03.2020 kl 12:29 3054

Tipper vi ser 25 kroner innen mars er over!
fattigstakkar
18.03.2020 kl 12:34 2996

De som sitter med aksjer bør tenke godt gjennom om de tåler kurser under 5 kr. Hvis man ikke gjør det, har man nå fått en gylden anledning til å selge seg ut. Jeg aner ikke hva slags evt lekkasjer det kan være snakk om, men selv klarer jeg ikke å se hvilke nyheter som kan komme som kan forsvare en kurs over 12 med den verden vi ser rundt oss nå. For to uker siden ville jeg sagt at 12 kr var en kjøpsanledning, men verden er ikke som den var for to uker siden, og blir det heller ikke på mange måneder. Det spekuleres også i hvilke varige effekter dette får for verdensøkonomien når det gjelder blant annet reising. Jeg synes dette lukter lang vei av pump and dump og at noen kjører opp kursen for å sette store shorter. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men frykter at det er mange spåsparer som lures i fella her.
president84
18.03.2020 kl 12:34 2997

Tipper faktisk vi stopper på 58 % oppgang i dag!

Kjipt å selge på bunn. Mange som ble lempet ut mellom 7 kr - 10 kr som må løpe etter i dag og resten av uka. Noen kommer seg aldri inn å tapet må tas.
Redigert 18.03.2020 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
unikum
18.03.2020 kl 12:36 2945

Pass på penga for dere som trader her. Hvem skal gi de penger, cash er det de trenger uten noen form for garantier ?? 38 % opp den vil være ned i 6 kroner i løpet av dagen tror jeg. Jeg sitter kke short men sund fornuft bare..
president84
18.03.2020 kl 12:38 2925

Du hadde jo muligheten å kjøpe på 6 kr her om dagen!
Det er jo bare å shorte da hvis du tror det!
Easy money!
SjonkelRolf
18.03.2020 kl 12:39 2903

Det er vel mest et argument som brukes for å få folk til å selge vil jeg tro. Er overbevist om at vi ikke får et fungerende Nas på mange år om så skjer
Habub
18.03.2020 kl 12:41 2876

Hvorfor bliver du ved med at advare fattigstakkar?

Den stiger udelukket på det faktum at konkurs-risikoen er på tilbagetog, får de en eller anden form for aftale hvilket markedet mener de gør så stiger den yderligere 100% får de ikke en aftale så falder den omvendt sikkert 90%

Det må gøre vont på alle shorterne som har spammet ned forum med konkurs melding etter konkurs melding HVIS Nas får en tålelig af tale, vi vet sikkert veldig mye mer nå børsen har lukket, så imorgen er det enten 20 kroner eller noe helt andet.

Spørgsmålet man skal stille sig-selv er: Bliver Nas reddet, ja eller nei?
pedro1
18.03.2020 kl 12:43 2867

Gjennom 10 år har aksjonærene blødd i Norwegian. Emisjon på emisjon for at nordmenn skulle få noe å være stolt av, sammen med et supert tilbud av billige reiser. At noen her inne hater norsk eierskap i aksjer og ønsker at alt norsk går til helvete forundrer meg. Er det ingen av haterne som ser nytten av norsk eierskap og litt stolthet. Er selv meget stolt av våre laksefirmaer, oljefirmaer og også Norwegian. Janteloven lenge leve !!
president84
18.03.2020 kl 12:47 2822

NAS blir reddet i morgen. Da er 20 kr er faktum fort. Dem som tørr kan jo shorte på dagens kurs. Er en grunn til at de proffe dekker å sikrer gevinst i disse dager.
president84
18.03.2020 kl 12:48 2809

Krisepakken kan bli meldt allerede før børsslutt i dag. Da er det 15-17 kr aksjen bare i dag. Møte om 10 minutter.
100x
18.03.2020 kl 12:50 2787

Veldig morsom sak,
i 2008 ledet NAS veien,
i 2020 leder NAS veien.

Ser man på volumet på månedlig, ser vi fort at det er det største volumet noen sinne i NAS.
Dette indikerer bunn,

SER VI EN SVÆR GRØNN CANDLE PÅ MÅNEDLIG?

Lykke til, spesielt til shortere! ;)
Hammers
18.03.2020 kl 12:56 2740

NAS kan bli slått konkurs hvilken dag som helst! Da er aksjene med et blunk NULL verdt!
Etter nullstilling kan Staten komme inn med nye midler - og trolig kommer en tegning av nye aksjer for private aktører.

En konkurs har absolutt minst skadevirkning nå i disse Koronatider - nå når nesten alle fly likevel står på bakken!
På bar bakke står de - og på bar bakke er det også mange håpefulle aksjonærer som kommer til å stå.

Hilsen Hammers.........som synes dette begynner å ligne på det hysteriet som rådet da kursen sto i 305 - og "NAS skulle bli kjøpt opp"!
En rørende naivitet - også DEN gang - men heldigvis EN her inne som kunne fortelle at det hele var en gedigen BLØFF!
president84
18.03.2020 kl 12:58 2738

Hammers du rista ut folk på 6-7 kr med kommetarene dine. Håper du kan leve med samvittigheten din, hvis du har da :)
fattigstakkar
18.03.2020 kl 12:58 2760

NAS blir reddet, men det fører ikke automatisk til kursoppgang. Det er inntektene i selskapet som vil styre framtidig prising. Når tror du Norwegian går med overskudd igjen? Hvis staten går inn som aksjonær blir det gjennom en enorm og utvannende emisjon. Skjønner ikke hvordan det heller kan forsvare høyere kurser. Det kommer helt sikkert til å få billige lån, men de skal tilbakebetales, og hvis ikke staten går inn som eier må aksjonærene selv stille opp med en enorm emisjon når corona-krisen har lagt. Uansett hvordan man vrir og vender på det klarer jeg ikke å se hvordan 12 kroner er billig. Og HVIS det er billig, var Norwegian tidenes mest underprisede aksje på 30 kroner i fjor sommer. Selv med tidenes redningspakke var oppsiden på 30 kr da himmelhøyt mye større enn på 12 kr i dag.
fattigstakkar
18.03.2020 kl 13:00 2754

Men på dagens børser skjer det mye irrasjonelt, og jeg blir ikke veldig overrasket om kursen får et veldig kortvarig byks opp på en melding om redningspakke. Den som er så dum at han ikke selger da fortjener nesten ikke bedre. Jeg har forøvrig kjøpt noen dupper her den siste uka, men sov ikke godt da. Nå tør jeg rett og slett ikke, selv om jeg hadde trodd den skulle opp. Men siden jeg føler meg 99% sikker på at den er langt under dette om en uke er det forsåvidt ingen stor fristelse lenger.
Redigert 18.03.2020 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
100x
18.03.2020 kl 13:02 2730

Hei Hammers, du har gjort en bra anslag med H&S og hadde forsåvidt rett. Jeg var arrogant nok til å overse continuation pattern ved 30-50kr konsolideringen.

Men, siden vi er i ferd med å sette ut alt av drift ut i private for å skape konkurranse hvorfor skal staten overta NAS ?

Når det er sagt, du som driver med teknisk analyse,
har du sett RSI på månedlig? Den er i oversolgt som den aldri har vært før.

Mulig vi får en dipp til etter håpet her nå som RSI på daglig er over 30 og skal ha en retest, men alt viser oppover ;)
Habub
18.03.2020 kl 13:05 2721

Hvis du har fulgt lidt med så har regeringen udtalt at man IKKE vil gå ind i en emission for i det tilfælde bliver staten hoved-aktionær. Et lån er nok mere realistisk og det vil medføre en højere aktiekurs som ikke bare giver en mere korrekte pris-sætning af Nas men også åbner op for en emission på et langt højere niveau om måske 6 til 12 måneder.

Pengene som NAS får tilbage fra Boeing / MAX ordre osv dækker sikkert fint de udgifter man har haft til Covid-19 krisen, så om 3 måneder ser verdenen fuldstændig anderledes ud igen. Hele faldet fra 25 og ned har været stærkt spekulativt.

Hvis man burde være sure på nogen (og det er jeg) så er det Kjos som låner aktier ud til short og Sissner den KÆMPE tulling som giver lån til urimelige vilkår og bagefter shorter firmaet sønder og sammen! Det er en fuldstændig uacceptabel grådig ageren...!
Redigert 18.03.2020 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
18.03.2020 kl 13:05 2714

For de reisende og aksjonærer har ditt syn størst skadevirkning.
Det vet du selvfølgelig godt. Vet ikke hvor mange passasjerer Norwegian frakter i året, men er jo tross alt noen. Du har rett i at mesteparten av fly står på bakken nå.
UD bruker vel noen til å hente hjem strandede nordmenn rundt om i verden.
Stakkarslig å bruke krisen til å innkassere seier.
Du vinner om Nas går konk?
Du sverger til billige varer i Sverige, men ser helst Norwegian konkurs?
Hvor vil du si logikken har tatt veien?
fattigstakkar
18.03.2020 kl 13:21 2588

Og hvordan mener du at et lån, uansett hvor stor og billig det er, vil gjøre at Norwegian vil kunne forsvare en prising over 12 kr?
Slettet bruker
18.03.2020 kl 13:26 2513

Når kommer staten inn å på hvilken kurs
Hammers
18.03.2020 kl 13:26 2513

President:
Ristet ut på 6-7? Hvor i alle dager her du DET fantasitallet fra?
Jeg ristet ut på 305 (gml aksje) - og jeg ristet ut HVIS 30 ble brutt! At jeg skriver oppfølging på andre kurser er ikke å riste ut!
Hvilken samvittighet har DU - som nærmest lover 20?

100x:
Det er helt ekstraordinære tider. Da får man trolig også se ekstraordinære utslag på diverse indikatorer.
RSI i NAS er nå like over 30. Altså ikke oversolgt.

Sjonkle Rolf;
Som vanlig snakker du bare tull om din "syke mor"! Fatter ikke hvor du har alt dette urelevante våset fra!
_________________________
Ellers;
- Skal jeg TIPPE, så tror jeg KONK kan komme i fbm en helg.
- Hvorfor i alle dager skal private NAS få spesialbehandling ved hjelp av MINE innbetalte skattepenger?
- Hvorfor skal DEN aktøren stå foran Petter Stordalens hoteller eller andre private i en vanskelig situasjon.
- Hvorfor skal Staten gi lån til NAS - som ikke klarer å betjene de låneforpliktelsene man ALLEREDE har! Bortkastede midler - vil det være.
- Bare rørende vås - fra håpefulle spekulanter. SLIKE som ikke skal få EN ENESTE gratiskrone fra fellesskapet for å berike seg selv!

Hilsen Hammers
tradingstock
18.03.2020 kl 13:28 2495

Hvorfor dekker shorterne nå da! De tror heller ikke på konkurs! Du hadde bare flaks i din spådom. Brudd på 30 kr hadde aldri kommet hvis ikke børsene hadde falt på denne måten på grunn av virus. REN FLAKS!

Du bomma jo like mye ved å si selg på 6 kr! Du sa også selg på 170 kr når kursen var 330 kr en uke etterpå,
Du treffer LIKE MYE som du bommer!
Redigert 18.03.2020 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2020 kl 13:30 2476

4-5 kroner?
SjonkelRolf
18.03.2020 kl 13:32 2476

Har du fått bunkret opp i Sverige nå i disse krisetider?
Du har jo tross alt et rørende engasjement for fellesskapet
Hammers
18.03.2020 kl 13:35 2470

Hva som skjer med shortandelen ved konkurs kjenner ikke jeg til. Spør en økonom!
Ellers prater du bare tull. Se heller på mine hovedinnlegg - så ser du NÅR ting blir sagt - og hvor mye BOM det er.
https://finansavisen.no/forum/ticker/HAMMER

Hilsen Hammers.......som legger til at du IKKE trenger kuleramme for å finne DET tallet (ant bom).
Habub
18.03.2020 kl 13:35 2463

JA...

Er der INGEN som kan se at dette er en midlertidig likviditets krise, NAS får vel for snart 10 gang 4 til 6 milliarder fra forskellige kanaler hvilket er RIGELIGT til at få dem gennem denne krise. Et Nas på den anden side af krisen er værd langt over 30 kroner hvilket er næste 300% over dine 12 kroner!

Hvorfor tror dere da kursen stiger på veldig stort volume, hvis shorterne var sikre på yderligere nedgang så ville de nok ikke købe aktier? Så er der alle andre som tror på projektet det er alligevel en del når aktien stier 50% på 2 dage, det betyder allerede nå at en emission på alt under 10 kroner er en saga blot (hvis man får tilbud fra staten) det er allerede 1000% højere end alle de som igen og igen har spået emission på 1 krone!

Kantarell
18.03.2020 kl 13:36 2460

Nettoll og nettroll er ganske like ;)
Den ene sprer falske rykter mens den andre lever på skattepenger..
Obxserver
18.03.2020 kl 13:41 2408

Hammertime!!!
fattigstakkar
18.03.2020 kl 13:41 2410

Vi får snakkes om en uke. Jeg har ingen interesse av at kursen skal falle, og håper NAS overlever. Men ingen er tjent på å lures til å kjøpe rett før et kurskrakk. Du får gjøre akkurat som du vil, men jeg må få lov til å advare andre som kan la seg fristes til å satse penger de ikke har råd til å tape. For mange aksjonærer er det første gang man opplever et skikkelig krakk, og da er det vanskelig å skjønne at man ikke kan bruke erfaringen man har fra børsen de siste ti årene som grunnlag for å ta beslutninger.

Hvis du virkelig ikke ser noen andre grunner enn dette til at kursen stiger på stort volum i dag, tyder det på at du er en av dem jeg snakker om.
"Hvorfor tror dere da kursen stiger på veldig stort volume, hvis shorterne var sikre på yderligere nedgang så ville de nok ikke købe aktier?"

Når du ser hvor mye hele USA-børsen herjes med om dagen, med oppgager på 10% som selges ned gjennom futures så fort børsen stenger, kan du tenke deg hvor lett det er å herje med Norwegian-kursen hvor det stort sett er naive småaksjonærer som har kjøpt de siste dagene. Dere spises av ulvene.
Redigert 18.03.2020 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
18.03.2020 kl 13:48 2329

Jeg har fulgt CNBC nesten døgnet rundt de siste ukene, og det alle eksperter sier er at uansett om du tar sjanse på å kjøpe i dagens krakk, ikke kjøp flyselskap og cruise. Uansett hvor mye de har falt. Og Norwegian trekkes fram som den som har aller minst mulighet til å overleve.
Habub
18.03.2020 kl 13:55 2260

De som købte på 6 kroner ler sikkert hele vejen til banken og de som køber på 10 kroner ler hele næste uke..;)