FLNG - FLEX - RATENE STIGER


Ser nå ut som om ratene er i ferd med å stige, etter at de har ligget flate en stund. Asia opp i dag! Snakket med en i lng-shipping i går. Det er større aktivitet i Asia nå og det meldes om høyere rater. Ratene opp 2 000 siden i går

-Lykke til
Fru-Blom
18.03.2020 kl 13:24 5108

Link?

sus
Fru Blom
Triton
18.03.2020 kl 18:27 4987

East of Suez 155-165k CB

$39,000
$4,000
West of Suez 155-165k cbm

$47,000
$10,000
sheepman
18.03.2020 kl 18:31 4973

Veldig stor og god oppgang i flg Fearnleys på 4000 og 10000 dollars
sheepman
18.03.2020 kl 18:33 4971

Tjener jo bra med penger på disse ratene!
Fru-Blom
18.03.2020 kl 19:20 4918

Hjelper ikke å skrive tall her. Du må legge en link.

sus
fru blom
Triton
19.03.2020 kl 11:00 4706

Følg med på short registeret så ser dere en av grunnene til at denne blir kjørt ned, ratene stiger og kursen er gruset og selskapet tener penger. Men det er vel bare å vente til verden kommer tilbake til normalen igjen.

Nissemor.. hvorfor skriver du "link" til alt mellom himmel og jord når du vet utmerket hvor du skal finne dette selv? Det finnes et utall søkemotorer du kan bruke.
sheepman
20.03.2020 kl 20:07 4475

ratene videre opp i dag...
Triton
20.03.2020 kl 23:25 4340

Asian LNG prices rise for third week in a row
Save to read list Published by Will Owen, Assistant Editor
LNG Industry, Friday, 20 March 2020 15:30

Reuters is reporting that Asian spot LNG cargo prices have risen for a third straight week, as Chinese demand continues to recover, in light of waning numbers of new cases of coronavirus being recorded in the country.

Rising prices are certainly a positive sign for the market, however Reuters trading sources have reported that an influx of cargoes from the west, in response to China’s rejuvenated demand, has the potential to reverse these gains. Indeed, Rystad Energy is forecasting that, due to depressed commercial and industrial activity as a result of the coronavirus COVID-19, European gas demand could decline by more than 4% over the next two months. This could easily trigger a redirection of LNG supply flows from Europe to Asia.

The latest Asian LNG average spot prices for May deliveries have been estimated at approximately US$3.50 per million Btu (an increase of 20 cents on the previous week’s estimate). April spot prices have reportedly also risen by 30 cents to US$3.70 million Btu.
Triton
22.03.2020 kl 16:50 4084

Flex LNG eyeing up buying opportunites for modern tonnage.

John Fredriksen-controlled Flex LNG would look at acquiring modern LNG tonnage in the current coronavirus-hit, low demand shipping market.
Nataz
23.03.2020 kl 13:12 3880

Da er det tid for å bruke litt tid på aksjemarkedet igjen og FLNG sin cashposisjon smeltet mitt hjerte og har lastet opp :-)
Triton
23.03.2020 kl 17:47 3751

Nytt insidekjøp.
Hamilton, Bermuda. March 23, 2020.

Flex LNG Ltd ("Flex LNG" or the "Company") hereby announces that Nikolai
Grigoriev, a board member of Flex LNG Ltd, has today acquired 16,400 shares at a
price of USD 3.77. Following the transaction, Mr. Grigoriev holds 24,421 shares
in Flex LNG.

For more info please contact: Harald Gurvin, Chief Financial Officer of Flex LNG
Management AS. Telephone +47 23 11 40 00

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act or the continuing obligations of
Oslo Børs
sheepman
23.03.2020 kl 21:03 3638

Ratene opp 5000 dollars i dag i Atlanteren. i Asia er ratene uendret
sheepman
23.03.2020 kl 21:20 3598

ser et annet sted at ratene i Asia er opp 2000. Da er ratene 50 000 og 42 000. + 15-20000 for MEGI-båtene til Flex. Bra dette til å være mars får en si... Trenden er "økende", så da får vi se hvor langt opp vi skal..
sheepman
24.03.2020 kl 22:41 3337

bra artikkel om flex i finansavisen i dag. Ratene sikret på bra nivåer i 1 kvartal i flg kallekleiv.... (så helt poengløst å trade denne ned på fallende rater i 1 kvartal, da,,). Sier at det vil bli mye lagring på grunn av økte fremtidspriser på gass i flg Kallekleiv.... bør vel bety økte rater da...
citius
25.03.2020 kl 06:21 3199


Dette vil trekke aksjen langt over 50 kroner på kort sikt
65% av selskapets verdi er Cash !!

I GÅR STOD DETTE I AVISEN:

– Mr. Market har fullstendig panikk
LNG-markedet har strammet seg kraftig til de seneste ukene, men på børsen fortsetter LNG-aksjene å stupe. - Mr. Market har nå fullstendig panikk, sier Flex LNG-sjef Øystein Kalleklev.

LNG-prisen i Asia er opp 30 prosent den seneste måneden og i løpet av de seneste to ukene har fraktratene for moderne LNG-tonnasje steget fra i underkant at 40.000 til over 50.000 dollar dagen. På Oslo Børs har LNG-aksjene vært i fritt fall siden årsskiftet og og i løpet av den seneste måneden har aksjer som Höegh LNG, Flex LNG og Awilco LNG falt med ytterligere 58, 43 og 32 prosent.

– Mr. Market har nå fullstendig panikk og folk som har panikk gjør nødvendigvis ikke alltid gode vurderinger, sier Kalleklev.

– Vi har bunnsolid kassabeholdning med over 65 prosent av markedsverdien i cash, ikke et eneste lån som forfaller før andre halvår 2024 og vi fikk nylig på plass 629 millioner dollar i langsiktig finansiering for våre fem 2020 nybyggene. Første kvartal er sikret på rater langt over cash-break-even og de seneste ukene har slutningene tatt seg ytterligere opp.
Volumoppgang

Da coronakrisen traff Kina gikk importvolumene av LNG ned fra 1,5 til 0,5 millioner tonn på ukesbasis primært på grunn av redusert kapasitet på importterminalene. Dette førte til tidenes laveste spotpriser på LNG på 2,7 dollar i midten av april.

– Siden den gang har importvolumene til Kina kommet opp på normaliserte nivåer igjen. De lave spotprisene har også ført til at land som India og Bangladesh har økt importvolumene med opp mot 50 prosent. Nå er prisen i Asia, som er cirka 70 prosent av markedet, over 3,5 dollar igjen igjen, mens den amerikanske gassprisen på 1,6 dollar er på det laveste nivå på 25 år noe som medfører at lastene går østover og seilingsdistansene øker.

Kalleklev forventer at det vil bli økt lagring av LNG.

– 100 prosent av LNG-markedet vil nå gå i contango, det vil vil si at fremtidsprisen er høyere enn dagens pris, mens det tidligere kun var spotmarkedet på 30 prosent som var i contango. Det vil utvilsomt føre til økt lagring, sier han
citius
25.03.2020 kl 09:25 3065


All tanktonnasje blir nå støvsugd på jordkloden, for transport og lagring
Det blir "hyggelig" for de som er i markedet nå

Regner med at FLEX tjener meget godt på dette i månedene som kommer :-)

Nok en gang viser det seg at Flex er totalt feil bet! Ned nesten 4% og det på en meget grønn børs
Bertelli
25.03.2020 kl 10:34 2982

For meg ser det ut som ett shorterangrep.

Det har vært forklaringen i 2 år, hver dag
citius
25.03.2020 kl 10:56 2926


Pris/Bok på 0,2 = Ultrabillig

At børsen/markedet kjører med alternativ agenda er en annen sak

De driver godt, solid overskudd og leverte nettopp et utbytte
citius
25.03.2020 kl 11:28 2862


7% ned på denne er jo tilbud om "gratis penger" på gata
Enten det er tvangssalg eller short, eller andre poeng er uvisst

Ellers er det jo mye billig på børsen nå, løfter man blikket så vil dette bli megabra for FLEX
unicus
25.03.2020 kl 11:41 2826

Enig på alle punkter. Dette blir gull! 50 tallet kommer.
Lind2
25.03.2020 kl 11:53 2800

FLEX LNG Ltd's forecast earnings moved 264.5% over the last month, but the price is -42.0%. It's PE ratio is now 2x earnings.


Wall Street Target - Upside - Target Price 143 kr


https://stockflare.com/stock/flng.ol
citius
25.03.2020 kl 13:12 2693

Beskrevet i siste rapport:
Knallsterke rater pr februar
Based on fixtures to date, we anticipate the TCE for the first quarter 2020 to be close to $70,000 per day, despite the demand slump in the first quarter due to a record warm winter and the recent coronavirus outbreak.

og knallsterk kontantbeholding!! Nær 1,5 MRD i cash

...and for the time being rather preserve liquidity, which stood at close to $130 million at year-end.


Redigert 25.03.2020 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
citius
25.03.2020 kl 15:09 2594


Shorterne trykker på...

Forøvrig er en annen tankaktør Frontline opp 6-7%
joda, en annen del av tankmarkedet, men samme situasjon, sterke rater, høy etterspørsel WW
citius
25.03.2020 kl 15:53 2554


Short i aksjen denne uken:
FLEX LNG
1 688 199 aksjer
Aramis
25.03.2020 kl 16:09 2516

På tide å gå inn i ALNG (Awilco LNG)? Aksjen er mildelst talt utbombet og gruset og oversolgt.
Triton
25.03.2020 kl 17:34 2422

Fra Fearnleys:
LNG Rates
Spot Market

(USD/Month)


Click rate to view graph

East of Suez 155-165k CBM
$45,000
$5,000

West of Suez 155-165k cbm
$53,000
$6,000

1 Year T/C 155-165k TFDE
$51,000
$0
citius
25.03.2020 kl 17:57 2378


Stigende rater !
Bra :-)
citius
26.03.2020 kl 08:51 2114


Det største problemet nå innen bransjen, er å skaffe nok tonnasje
Både for frakt og lagring
Man såg det i går på Frontline som steg ca 12%
Det samme er gjeldende innen gassfrakt
citius
26.03.2020 kl 10:14 2034


Vet ikke dine referanser men de kan umulig være fra virkeligheten :-)

For en aksje som de siste 5 årene har beveget seg hovedsakelig mellom 100 og 150 kroner
da er like over 40 kroner et tilbud som ikke man bør si nei til
Transport og lagring går "som hakka møkk"
Fru-Blom
26.03.2020 kl 11:36 1965

Denne aksjen er ikke bunnen satt. Fallende rater, i tilleg er det bestilt for mange ship.


East of Suez 155-165k CBM
$ 39000
West
47000

Spot rates from 25. Mars 2020.

Sus
Fru blom
Redigert 26.03.2020 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 11:56 1933


Det er min vurdering at all tonnasje nå blir tatt i bruk for transport og lager i ukene og månedene som kommer
Det sikrer full drift til meget greie rater som = at dette går helt greit

En del aksjer på børsen har fått sine "rednigsmenn" som har løftet de 20-25% opp fra bunnen
Hvem ta FLNG og stabiliserer de på 50-tallet.......................
Fru-Blom
26.03.2020 kl 12:06 1905

Jeg tror heller at den vil falle godt ned til 30 tallet, om ikke under.

Sus
Fru Blom
Redigert 26.03.2020 kl 12:07 Du må logge inn for å svare

Du skriver at det største problemet i dag er å få ta i tonnasje. Dagens rater tyder på at det ikke er stor mangel på skip.

Har du en link til at dette - eller er det kun basert på din vurdering?

Trolig er det et vel så stort problem at etterspørselen kommer til å falle etterhvert som havner og land stenger. India ønsker i dag å stoppe mottak av avtalte laster.