FLNG - FLEX - RATENE STIGER

sheepman
FLNG 18.03.2020 kl 12:50 67268

Ser nå ut som om ratene er i ferd med å stige, etter at de har ligget flate en stund. Asia opp i dag! Snakket med en i lng-shipping i går. Det er større aktivitet i Asia nå og det meldes om høyere rater. Ratene opp 2 000 siden i går

-Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
20.04.2020 kl 22:14 4845

Ja, hva skjedde egentlig med gassfraktselskapene i USA i dag? GasLog opp 29%, Golar opp 12%, Golar Partners opp 32%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 20:49 4877

Over 13 %
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 19:46 4919

FLNG opp 10 % i USA, hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 12:15 5208

All grunn til å være skeptisk til oljeprisen.
Ikke engang de som frakter oljen vil bruke olje til fremdrift :-) he he
https://www.lngindustry.com/liquid-natural-gas/08042020/total-charters-its-first-lng-powered-vlccs/
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
10.04.2020 kl 23:00 5297

Det er riktig. Men antall utsettelser har steget kraftig i det siste, og det har selvsagt å gjøre med at gassetterspørselen er lavere enn forventet på grunn av Corona-effekten.

https://www.pipelineoilandgasnews.com/interviewsfeatures/features/2020/april/us-210-bln-of-new-spend-in-firing-line-says-wood-mackenzie/

https://www.gasworld.com/coronavirus-to-hit-lng-demand-/2018816.article
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
really
10.04.2020 kl 20:39 5360

Årsaken til at produksjonsanlegg utsettes er at etterspørselen ikke vokser raskt nok. Dette har vært synlig lenge, men alt for mange produksjonsanlegg ble prosjektert samtidig. Utsettelsene begynte en god stund før corona fikk noen betydning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 14:52 5433

Det at utbygging av anlegg utsettes har med Corona å gjøre har jeg ingen tro på, i hvert fall ikke det alene. Dessuten så er det ikke ett nytt anlegg noe du kaster i hop i løpet av noen måneder.
Det er mye kontrahering, det stemmer, men det er også mange skip som fra 1970 og 1980 tallet som har gjort sitt innen LNG transport. Jeg har selv jobbet på noen av disse gamle flotte skipene, og selv om også de kan gå på "gas only" blir det ikke tilstrekkelig kostnadseffektivt. Dessuten slipper de jo ut ren metangass i skorsteinen.
Vi prater om skip fra 1970 tallet, og mere enn 40 år gamle.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
10.04.2020 kl 14:42 5442

Ja, det var forsåvidt du som lurte på hvor stor betydning Corona har for transport av gass :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:28 5422

Det er vel egentlig ikke svaret på hvorfor USA anser aksjen å være verd kr. 60,00 men i Oslo kun kr. 50,00.
Det var det Pølsebua lurte på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
10.04.2020 kl 11:02 5452

Det tar deg nepp mer enn ett minutt ved hjelp av Google å finne ut at en rekke LNG-produksjonsanlegg er besluttet utsatt. Så får man selv reflektere over hva som vil skje når mengde gass som skal fraktes ikke vil øke som planlagt samtidig som ordreboken av LNG-fartøy er historisk høy.

https://www.offshore-technology.com/comment/oil-gas-prices-projects/

Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 10:44 5473

Enig Pølsebua, og som jeg skriver så er det ett mysterium, men kan naturligvis være shortere som presset den ned.
Hvor stor betydning har egentlig Corona for Gasstransport?
Den delen av forbruket som går til oppvarming i hjemmet bør jo til og med øke, folk spiser ikke mindre så det som går til matlaging bør være nesten upåvirket.
Spørsmålet er hvor stor nedgangen i forbruk av gass det er i industrien??

Nå er det ikke mange månedene før Flex Aurora og Flex Amber også er i fart. Må si det har gjort seg med noen kontrakter nå.
Det kan jo være at det blir forsinkelser med levering av skipene også pga. Corona. Det kan jo være en fordel ettersom de kommer i fart nærmere når ratene har sin sesongmessige oppgang igjen. Enn så lenge er det bygger som har kostnadene.
For Aurora sin del skal den straks være ferdig.

Har vært dørgende stille fra rederiet i det siste, men deter jo ikke lenge til "Annual Report for 2019"
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
10.04.2020 kl 10:15 5492

Flex sluttet på ca 60,5 kr i USA i går. Det er 20% over Oslo. Og det etter at Oslo ikke tok inn gapet på 10% fra dagen før. Så her spriker vurderingene voldsomt i samme aksje. Usa skal holde åpent på mandag, så de har en dag til å handle på før vi åpner her. Blir spennende å se hva retningen blir da. Jeg har aldri sett så stort sprik i en aksje som handles på begge børsene før, og har ingen fornuftig forklaring på det. Annet enn usikkerheten korona skaper. Men hvorfor skal de usikkerheten være så forskjellig?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2020 kl 21:13 5718

så mye som 12 % er ett mysterium
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
07.04.2020 kl 16:33 5879

FLEX ned 12% idag.
Regner med at dette skyldes at ratene går i dass.
Noen som har oppdaterte rater?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
citius
01.04.2020 kl 08:20 6365


Hyggelig kursutvikling ! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
sheepman
30.03.2020 kl 20:20 6585

Ratene fortsetter opp. 56000 og 49000 for tri-fuel nå og sentimentet er "increasing" står det. Må vel plusse på 15-20 000 om dagen for skipene til Flex. Da er vi faktisk godt over 70 000 om dagen. Blir spennende og se hvor asia-ratene ender
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
citius
30.03.2020 kl 10:48 6718


FLEX sluttet på 47 på fredag

Tror 50-lappen er veldig nær :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Volf
28.03.2020 kl 11:16 6928

GASLOG Project Alex proceeds Gastrade yesterday announced a satisfactory outcome to its binding market test for the Alexandroupolis LNG import terminal. We read this as positive news for GasLog, as in our view it will likely be well-positioned to supply an FSRU for the project, by converting one of its spot-employed LNGCs.
Satisfactory response to binding market test. Gastrade announced yesterday that the “binding phase of the market test for reservation of capacity at the floating LNG terminal in Alexandroupolis was completed with great success on 24th”. The company received binding offers for 2.6bn cbm of gas for up to 15 years, from Greek and international gas consumers as well as end-customers. The company stated that the “response was very satisfactory and far surpassed the one experienced in similar cases of new gas projects recently”.
FSRU opportunity for GasLog’s spot-oriented fleet… GasLog has a 20% ownership share in Gastrade, which is developing the LNG terminal in Alexandroupolis. While the FSRU tender will be on arm’s length conditions, we find it likely that GasLog will be well-positioned to supply one of its open LNGCs for a conversion job. The unit will be sold to the project developers, which is the rule when receiving EU funding. In our view, based on previous tenders, the sales price tends to correlate well with book values. We expect the tender to be concluded later this year.
…resulting in reduced exposure to the spot market. In our 5 March 2020 sector report, we introduced our spot rate forecast of USD45k/day for 2020e, USD41k/day for 2021e and USD35k/day for 2022e. At these levels, the fair value of a TFDE would be close to USD120m, far below what we deem to be a likely sales price if converting a TFDE for the project. Hence we consider it positive the project is moving along.
Combined 11 units open by end-2020. GasLog currently has – out of a fleet of 20 vessels – four TFDE vessels uncommitted to long-term charters, with one steam vessel to come off charter towards the end of 2020 and one TFDE vessel coming off contract in early-2021. GasLog Partners has – out of a fleet of 15 vessels – one steam vessel open in the market and another five (one TFDE and four steam) coming off contract by the end of 2020.
HOLD TP: USD7.00
GLOG versus S&P 500 TR (12m)

Source: Factset

Note: Unless otherwise stated, the share prices in this note are the last closing price.


EQUITY RESEARCH 27 March 2020 Research report prepared by DNB Markets, a division of DNB Bank ASA Industrials Bulletin This report was completed and disseminated at 11:55 CET on 27 March 2020







2 6 10 14 18 22
mar mai jul sep nov jan mar GasLog S&P 500 TR (Rebased)
SUMMARY Recommendation (prev.) HOLD (BUY) Share price (USD) 3.32 Target price (previous) (USD) 7.00 (7.00) Upside/downside potential (%) 111 Tickers GLOG US, GLOG.US CAPITAL STRUCTURE No. of shares (m) 80.9 No. of shares fully dil. (m) 80.9 Market cap. (USDm) 268 NIBD adj end-2020e (USDm) 3,770 Enterprise value adj (USDm) 4,039 Net debt/EBITDA adj (x) 8.30 NAV per share (USD) 9.00 Source: Company, DNB Markets (estimates)
NEXT EVENT Investor Day 07/05/2020
Year-end Dec 2016 2017 2018 2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
27.03.2020 kl 22:47 7057

Det er utvilsomt spennende tider og stor usikkerhet rundt hva som kommer til å skje videre. Akkurat nå virker LNG-markedet å være på randen av kollaps.

https://www.naturalgasintel.com/articles/121470-coronavirus-thrusts-lng-market-further-into-turmoil-as-more-cargoes-float-with-nowhere-to-go

Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
sheepman
27.03.2020 kl 20:44 7117

nå er ratene for west ytterligere opp. 55000 nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tuja
26.03.2020 kl 22:10 7324

Med dagens dollarkurs tilsvarer det den nette sum av (5,12 usd x 10,40kr = 53,25kr). nærmere 10kr over sluttkurs OSE, som var 44kr.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 21:42 7352


Tenker vi sier 54 kroner før helja :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.03.2020 kl 21:33 7321

Pessimismen kan alltids bli verre...

Det er det som gjør at jeg er investor og ikke trader. Jeg er håpløs på å finne pessimistenes "topp".

Så et godt kjøp basert på målbare verdier, ja. Men kan det være bedre å kjøpe i andre selskaper med hinsides utbytteprosenter og heller vente med å kjøpe Flex?

(Og ja, jeg har Flex-aksjer, så jeg baisser ikke)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Else
26.03.2020 kl 21:15 7353

Takk for et solid utbytte jeg mottok i dag. Slikt hjelper på humøret i disse corona-tider.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Kumbel
26.03.2020 kl 20:50 7381

https://finance.yahoo.com/quote/FLNG?p=FLNG

Voldsom stigning i New York i kveld.

+27% ved stengning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 17:22 7498

Det har ALLTID vært en god ide å kjøpe når pessimismem er på topp. Det er den nå

Fair value er ca 80 kroner, da ser jeg denne aksjen som et meget godt kjøp
Pris/Bok 0,2
P/E under 5

Altså vi snakker kjemperabatt på denne nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Else
26.03.2020 kl 17:04 7474

Jeg leter etter en mulig bunnkurs nå på våren. Men er rateøkning pt så sterk at bunnen ligger på 40-tallet nær 50,-?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
26.03.2020 kl 13:59 25270

Du skriver at det største problemet i dag er å få ta i tonnasje. Dagens rater tyder på at det ikke er stor mangel på skip.

Har du en link til at dette - eller er det kun basert på din vurdering?

Trolig er det et vel så stort problem at etterspørselen kommer til å falle etterhvert som havner og land stenger. India ønsker i dag å stoppe mottak av avtalte laster.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Fru-Blom
26.03.2020 kl 12:06 25406

Jeg tror heller at den vil falle godt ned til 30 tallet, om ikke under.

Sus
Fru Blom
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 11:56 25437


Det er min vurdering at all tonnasje nå blir tatt i bruk for transport og lager i ukene og månedene som kommer
Det sikrer full drift til meget greie rater som = at dette går helt greit

En del aksjer på børsen har fått sine "rednigsmenn" som har løftet de 20-25% opp fra bunnen
Hvem ta FLNG og stabiliserer de på 50-tallet.......................
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Fru-Blom
26.03.2020 kl 11:36 25463

Denne aksjen er ikke bunnen satt. Fallende rater, i tilleg er det bestilt for mange ship.


East of Suez 155-165k CBM
$ 39000
West
47000

Spot rates from 25. Mars 2020.

Sus
Fru blom
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 10:14 25530

tapogvinn skrev Neppe.

Vet ikke dine referanser men de kan umulig være fra virkeligheten :-)

For en aksje som de siste 5 årene har beveget seg hovedsakelig mellom 100 og 150 kroner
da er like over 40 kroner et tilbud som ikke man bør si nei til
Transport og lagring går "som hakka møkk"
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
citius
26.03.2020 kl 08:51 25611


Det største problemet nå innen bransjen, er å skaffe nok tonnasje
Både for frakt og lagring
Man såg det i går på Frontline som steg ca 12%
Det samme er gjeldende innen gassfrakt
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Triton
25.03.2020 kl 17:34 25913

Fra Fearnleys:
LNG Rates
Spot Market

(USD/Month)


Click rate to view graph

East of Suez 155-165k CBM
$45,000
$5,000

West of Suez 155-165k cbm
$53,000
$6,000

1 Year T/C 155-165k TFDE
$51,000
$0
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare