FLNG - FLEX - RATENE STIGER

sheepman
FLNG 18.03.2020 kl 12:50 70716

Ser nå ut som om ratene er i ferd med å stige, etter at de har ligget flate en stund. Asia opp i dag! Snakket med en i lng-shipping i går. Det er større aktivitet i Asia nå og det meldes om høyere rater. Ratene opp 2 000 siden i går

-Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
DrM
15.08.2020 kl 07:15 4479

Jp har dekket sin short fra 41,9, tapte 5,4m. I går satte de ny short på 51,05. Med dobbel bunn på NG og signaler om videre oppgang, så får man satse på at JP må dekke seg inn på 60.
Noen som vet hvordan Q2 resultatene kan bli? Får håpe på noe positivitet.
Slettet bruker
19.08.2020 kl 07:37 4231

Som forventet ?
https://newsweb.oslobors.no/message/511585
tapogvinn
19.08.2020 kl 07:59 4223

De oppnådde for kvartalet omtrent samme tce som Golar gjorde med sin eldre flåte.
Redigert 19.08.2020 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 08:09 4248

Her er det bare å sitte stille i båten og stålsette seg ? En dag vil de tjene penger for LNG vil ta mer og mer over?
Slettet bruker
19.08.2020 kl 15:06 4044

Det må være urolig surt å investere så inn i granskauen mye penger i mega dyre skip, og så tape penger,
Med rater ikke stort bedre en en rusten capezise, det er jo helt hinsides.

Hvor lenge holder egenkapitalen?
Rumleskaft
19.08.2020 kl 16:06 3990

De har fortsatt 115 mill i banken. Tapte 20 første halvår, men 2021/22 blir bedre. Dessuten blir det pluss for q420, og sakte men sikkert bedre utover i 21 og 22. Tror dette kan bli bra om man har is i magen. Og det er det flere enn meg som sier
Slettet bruker
19.08.2020 kl 16:09 4000

Godt mulig, avventer en stund, tror den blir billigere
sheepman
19.08.2020 kl 21:51 3907

Ratene opp 20 prosent denne uka! kommer nå ,skal dere se!
Slettet bruker
19.08.2020 kl 22:33 3901

Link?
Slettet bruker
20.08.2020 kl 09:04 3772

Ratene er ned- $94 to TCE $24,928/d
Sonatrach
20.08.2020 kl 11:01 3717

Ja, ratene stiger. Men toppen denne høsten blir langt lavere enn hva vi har sett de siste 3 årene!
sheepman
20.08.2020 kl 14:15 3694

East of Suez er på 40000: opp 5000 denne uka, West er på 48 000 som er opp 8000 denne uka. For MEGIskipene til Flex har man noe bedre rater. Dette er tallene som ble sluppet i går. Hvor toppen er, får vi nesten vente og se. I fjor fikk vi jo en varm vinter også, som førte til lavere rater på vinteren. Får vi en kald vinter i år + kontroll over corona, så bør vi forvente langt bedre rater. Prisene på lng har jo nå doblet seg fra bunnen og pilene peker fortsatt oppover
- Lykke til!
sheepman
25.08.2020 kl 19:50 3467

Ratene er fortsatt opp ser jeg. East var i alle fall på 45000 før helga..
Slettet bruker
25.08.2020 kl 20:44 3591

Meget bra! Noen her som handler i hlng?
pipelort
25.08.2020 kl 21:23 3554

Har handlet litt i HLNG, men den er så illikvid og så stor spread.. Kan slå galt ut hvis markedet går ned. Hva tenker du? Jeg synes den er undervurdert verdimessig.
Slettet bruker
25.08.2020 kl 21:32 3545

Helt enig med deg. Men det lave volumet kan slå begge veier. Jeg ser kortsiktig (1/2-1år) oppside i Flex på ca 100% og oppside i hlng på ca 300% for samme tidshorisont.
Hlng har en utfordring med fornyelser av noen FSRU kontrakter men selskapet har meldt at de er i rute og kontrakter er forventet. Dette i kombinasjon med kontroll på Conona tror jeg kan drive hlng tilbake til 30-tallet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
pipelort
25.08.2020 kl 21:44 3527

Ja, det er interessant.. Er ikke fare for noe emisjon i noen av selskapene, vel? De har grei balanse?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2020 kl 22:21 3503

Jeg klarer ikke å se noen umiddelbar fare for emi i høegh. Flex har jeg ikke så inngående kjennskap til.
Jeg eier obligasjonsgjeld i hlng for 2mill samt aksjer for 1,8mill så jeg følger selskapet tett. Prisingen av aksjen er helt absurd lav, jeg tror det har noe å gjøre med at den går «under radaren» for de store aktørene. Volumet over tid er for lavt. Mange småtasser får leke seg med den. Har bla sett at den flere ganger har blitt kjørt ned 2-4 prosent i slutthandelen med noen hundrelapper. Dirty men det foregår.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
26.08.2020 kl 11:32 3392

Jeg ville ikke holdt pusten i påvente av "fantastiske" LNG rater i år:


CHINA MAY SKIP WINTER LNG BUYING BINGE;
Don’t expect an LNG buying binge ahead of winter from the world’s fastest growing consumer of the fuel. China will likely pull back on spot purchases of liquefied natural gas before the peak demand season as a flurry of earlier bargain buying nearly maxed out storage space. Meanwhile, seaborne and pipeline deliveries deferred during the worst of the Covid-19 pandemic are expected to finally arrive, further weakening its appetite for supplies from the open market.

“There is a big question about whether demand will recover enough in September and October to digest the almost-full gas storage while pipeline imports resume,” said Miaoru Huang, a Beijing-based analyst with Wood Mackenzie Ltd. “There will be no room for more injections to underground storage by early September.” Some of China’s biggest buyers have lowered spot purchasing since July as they struggle with higher inventories, according to traders at the state companies and their counterparties, who asked not to be identified as the information isn’t public.

PetroChina Co., Sinopec and China National Offshore Oil Corp. have already largely finished buying for the winter, they said. The three companies didn’t respond to requests for comment. It’s been a roller-coaster year for natural gas into China, the world’s biggest buyer when measuring combined LNG and pipeline imports.

State firms declared force majeure on some purchases from February as coronavirus lockdowns smothered demand. Later, as China was among the first countries to emerge from the pandemic, its economic rebound coincided with a crash in LNG prices to record lows. It then feasted on the cheap fuel, boosting imports by 20% year-on-year in the second quarter, compared with just 2.9% in the first. That resulted in the nation filling storage tanks faster than usual.

China started gas injection into underground sites in March when demand was weak, one month earlier than normal, according to consultancy JLC Network Technology Co. Meanwhile, the jump in spot purchases earlier has left LNG tanks at coastal terminals at high levels. “Spot LNG prices were attractive to Chinese importers, which led to higher injections,” said Sun Xuelian, an analyst at JLC. “The additional amount went underground as consumption growth flattened amid the pandemic.” High inventories are already curbing China’s import growth.

The nation received a little over 5 million tons of the fuel in July, the lowest level since March when the economy was largely shut due to Covid-19, according to the Customs General Administration. Even as China’s storage capacity has risen in recent years, as a share of consumption it still trails more mature markets like the U.S. and Europe. Total capacity is about 6% of annual demand, according to Wood Mackenzie.

Germany and Italy, both also highly dependent on imports, have capacity amounting to 25% and 33% of demand, respectively, according to the International Energy Agency. Also limiting spot purchases is a slug of gas from long-term pipeline and LNG suppliers that was deferred during the peak of the pandemic. Those shipments will come due in the winter, further weakening China’s appetite for more spot cargoes, said Liu Yue, an analyst with SIA Energy.

That may add urgency to sell into the downstream market and undercut the typical winter price hike in China. “Chinese importers, which are usually under pressure to meet the surge of winter demand, now may face pressure to sell in order to ease stockpiles,” Liu said.
Source: Rigzone / Bloomberg 25/08/2020

And so, the LNG world waits with bated breath for China to hit the spot market at the first sign of cold weather! Uncertainty over demand and an abundance of LNG means that China could afford to play hard ball. Or their crystal ball is clearer than that of Platts!
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
26.08.2020 kl 18:11 6293

Ratene opp fra forrige uke. East er på 45000 (+5000). West er på 49 000 (+1000). Som alltid må man plusse på timeprisen for MEGIbåtene til Flex
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 18:33 6283

Knall!
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 22:43 6240

Merkelig at ikke kursen svarer
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 11:14 6163

Hva er det som foregår her egentlig ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 11:10 6089

Skal vi ned til og under 40 kr. en tur til?
Jeg har bare en liten post for øyeblikket, men sitter med kjempe tap.
Når er det tid for å gå inn igjen, teknisk ser det vel ikke veldig bra ut nå tror jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
28.08.2020 kl 11:46 6081

Det tar litt tid før de gode ratene viser deg i kursen, 3Q vil vise seg å bli et godt Q for FLNG med rater på 47 000 pr dag, ref Tradewinds
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 12:19 6090

Dette har blitt sagt i 2 år nå
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
28.08.2020 kl 15:27 6056

47000 er IKKE godt - knapt break even..
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
SuperSeven
30.08.2020 kl 17:58 5929

Dagens rate er helt okay for Flex LNG. Det er månedene som nå kommer som bestemmer hvor høyt aksjekursen skal; for høyere skal den!

Får vi en normalt kald vinter i Japan, Korea og Kina vil vi se rater som er høyere enn vi har sett de siste 2 årene. Da dobler Flex LNG kursen seg. Det blir tøffere konkurranse fremover, men denne vinteren blir et flott halvår for Flex LNG eiere så fremt vinteren ikke blir uvanlig mild (slik det har vært de to siste årene).
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 18:26 5908

Om trenden med mildere vinter fortsetter kan det fort gå den andre veien også
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
31.08.2020 kl 18:28 5727

Ratene hopper videre opp nå, ser jeg... :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 18:44 5715

Link?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 21:51 5641

Nice! Rally i Flex og Høegh Lng i morgen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
01.09.2020 kl 16:27 5468

DNB höjer FLEX LNG till köp (behåll), riktkurs 88 norska kronor (50) - BN
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
01.09.2020 kl 16:53 5423

LNG ratene spot 51 000, FLNG fikk et greit resultat Q2 med rater på 28900. Vil Q3 gi rom for utbytte eller vil det borge for utbytte? Om det blir en kald vinter vil ratene stige ytterligere, et men er at 3Q snart er over.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
02.09.2020 kl 17:43 5236

Ratene fortsetter opp. Endringer fra forrige onsdag: east er på 50 000 (+3000) og west 54000(+5000)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 14:03 4912

Hvordan ser ratene ut nå?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
DrM
09.09.2020 kl 14:08 4929

Synes flex virket sterk på børsen over dammen i går. 50k+ aksjer i omsetning mellom 50-52. Før den falt på slutten til 49,xx et eller annet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
11.09.2020 kl 17:18 4779

Flex skal man ut av i Desember og inn i i August. Høstmarkedet i høst (Oktober/November) blir langt dårligere enn de 3 siste årene. Det blir akurat til litt salt i maten og kanskje ei flaske rødvin (billig) på Lørdagene et par måneder nå etter at drift og CAPEX er betalt. Flex er dessuten langt mindre eksponert mot spot i år enn tidligere. Jeg greier ikke å forstå dagens kraftige oppgang i Flex. Enlighten meg gjerne om det er andre som har avvikende synspunkt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
11.09.2020 kl 18:03 4786

54.20 opp 9.45%
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
DrM
12.09.2020 kl 08:57 4599

https://seekingalpha.com/article/4371748-flex-lng-next-generation-transport-120-upside
Litt lesestoff til kaffekoppen
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
14.09.2020 kl 11:54 4346

Leser at vi står foran værfenomenet "La Nina" (ikke forveksle med El Nino). 9 år siden sist. Blant annet kaldt nord i USA, vått i Sørøst Asia. Flere orkaner m.m. Finner ikke noe om hvordan det vil slå ut i Kina mhp. kulde. Noen som har betraktninger rundt dette, og om det vil påvirke ratene ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 12:04 4330

Det hjelper ikke at LNG er en high growth industri så lenge skipsvertene spyr ut nye LNG skip i et enda høyere tempo. Videre øker eksportkapasiteten enda raskere enn etterspørselen, som igjen vil gi vedvarende press i produktprisene. Mye av den nye eksporten skjer i områder som gir lav tonne/miles til importmarkedene. Straks er det 35 skip som kan pløye Northern Route fra Yamal til Asia. Alt i alt en trist fremtid for LNG shipping, enten man har nye eller gamle skip. Oil major executives på GasTech konferanser gjør det de kan for å fyre opp kontraheringskåte redere med trygg visshet om at det vil gi dem lave fraktrater i uoverskuelig fremtid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 12:37 4297

Det var da voldsomt til dystert bilde du tegnet der
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 12:49 4274

Jeg vet, men jeg prøver å bidra med en viss edruelighet i debatten. Høstmarkedet er snart en given. FFA indikerer ikke en vesentlig oppgang fra dagens spot rater. Spotlaster bookes nå for Oktober, og det er ingen spenning som tilsier noen ville rater. Da har vi kun November igjen. I januar Februar er det tilbake til striskjorte og havrelefse. Rater på bunn-nivåer og LNG aksjerkurser likedan. Kineserne som har blitt smarterer når de importerer, samt plentyfull tilgang på produkt (og shipping) gjør at vi ikke vil få se den villskapen vi har hatt de siste 3 høstene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 13:54 4221

Jeg glemte å ta med at det har blitt levert 20 nybygg så langt i år, og det forventes levering av ytterligere 20 skip resten av året. Det tar tid å absobere den tonnasjetilgangen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
14.09.2020 kl 14:53 4162

Hvor mange steambåter skal ut? Hele steamflåten skal jo nå ut, og det skal til massevis av nye båter for å absorbere dette...Er vel få som inngår nye langvarige kontrakter med steam nå for tiden..
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.09.2020 kl 12:10 4057

Steamskip vil ligge rundt å plage ratebildet i mange år fremover. Redere med nedbetalte skip kan konkurrere med de mest moderne på lavere pris og likevel tjene penger på dem. Med de lave LNG prisene vi har nå og som vil vedvare de neste 5-10 årene er ikke fuel besparelsen mot moderne tri-fuels så interessant som den var tidligere. Konkurransen foregår på unit freight cost basis. Billigst unit freight cost vinner lasta.

LNG FFA - Softening!

CONTRACT BLNG1 CHG BLNG2 CHG BLNG3 CHG
Sep-20 53,500 (1,000) 49,750 (750) 55,250 (1,000)
Oct-20 61,875 (250) 62,375 (250) 63,625 -
Nov-20 69,375 (500) 68,375 - 71,000 (250)
Dec-20 68,125 (375) 68,000 - 69,750 (250)
Jan-21 59,875 (250) 59,875 (250) 60,375 (500)
Feb-21 51,125 (1,000) 52,000 (1,000) 52,500 (750)
Q420 66,458 (375) 66,250 (83) 68,125 (167)
Q121 48,292 - 48,375 - 49,000 (625)
Q221 34,625 (250) 34,250 (500) 35,750 (500)
Q321 37,750 (250) 36,750 (250) 37,125 (250)
Q421 66,250 250 66,625 250 63,875 -
Cal21 46,729 (63) 46,500 (125) 46,438 (343)
Cal22 52,500 - 52,750 - 53,375 -

Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare