FLNG - FLEX - RATENE STIGER

sheepman
FLNG 18.03.2020 kl 12:50 67025

Ser nå ut som om ratene er i ferd med å stige, etter at de har ligget flate en stund. Asia opp i dag! Snakket med en i lng-shipping i går. Det er større aktivitet i Asia nå og det meldes om høyere rater. Ratene opp 2 000 siden i går

-Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
sheepman
26.08.2020 kl 18:11 6031

Ratene opp fra forrige uke. East er på 45000 (+5000). West er på 49 000 (+1000). Som alltid må man plusse på timeprisen for MEGIbåtene til Flex
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 18:33 6021

Knall!
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 22:43 5978

Merkelig at ikke kursen svarer
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 11:14 5901

Hva er det som foregår her egentlig ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 11:10 5827

Skal vi ned til og under 40 kr. en tur til?
Jeg har bare en liten post for øyeblikket, men sitter med kjempe tap.
Når er det tid for å gå inn igjen, teknisk ser det vel ikke veldig bra ut nå tror jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
28.08.2020 kl 11:46 5819

Det tar litt tid før de gode ratene viser deg i kursen, 3Q vil vise seg å bli et godt Q for FLNG med rater på 47 000 pr dag, ref Tradewinds
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 12:19 5828

Dette har blitt sagt i 2 år nå
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
28.08.2020 kl 15:27 5794

47000 er IKKE godt - knapt break even..
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
SuperSeven
30.08.2020 kl 17:58 5667

Dagens rate er helt okay for Flex LNG. Det er månedene som nå kommer som bestemmer hvor høyt aksjekursen skal; for høyere skal den!

Får vi en normalt kald vinter i Japan, Korea og Kina vil vi se rater som er høyere enn vi har sett de siste 2 årene. Da dobler Flex LNG kursen seg. Det blir tøffere konkurranse fremover, men denne vinteren blir et flott halvår for Flex LNG eiere så fremt vinteren ikke blir uvanlig mild (slik det har vært de to siste årene).
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 18:26 5646

Om trenden med mildere vinter fortsetter kan det fort gå den andre veien også
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
31.08.2020 kl 18:28 5465

Ratene hopper videre opp nå, ser jeg... :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 18:44 5453

Link?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 21:51 5379

Nice! Rally i Flex og Høegh Lng i morgen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
01.09.2020 kl 16:27 5206

DNB höjer FLEX LNG till köp (behåll), riktkurs 88 norska kronor (50) - BN
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
01.09.2020 kl 16:53 5161

LNG ratene spot 51 000, FLNG fikk et greit resultat Q2 med rater på 28900. Vil Q3 gi rom for utbytte eller vil det borge for utbytte? Om det blir en kald vinter vil ratene stige ytterligere, et men er at 3Q snart er over.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
02.09.2020 kl 17:43 4974

Ratene fortsetter opp. Endringer fra forrige onsdag: east er på 50 000 (+3000) og west 54000(+5000)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 14:03 4650

Hvordan ser ratene ut nå?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
DrM
09.09.2020 kl 14:08 4667

Synes flex virket sterk på børsen over dammen i går. 50k+ aksjer i omsetning mellom 50-52. Før den falt på slutten til 49,xx et eller annet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
11.09.2020 kl 17:18 4517

Flex skal man ut av i Desember og inn i i August. Høstmarkedet i høst (Oktober/November) blir langt dårligere enn de 3 siste årene. Det blir akurat til litt salt i maten og kanskje ei flaske rødvin (billig) på Lørdagene et par måneder nå etter at drift og CAPEX er betalt. Flex er dessuten langt mindre eksponert mot spot i år enn tidligere. Jeg greier ikke å forstå dagens kraftige oppgang i Flex. Enlighten meg gjerne om det er andre som har avvikende synspunkt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
11.09.2020 kl 18:03 4522

54.20 opp 9.45%
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
DrM
12.09.2020 kl 08:57 4335

https://seekingalpha.com/article/4371748-flex-lng-next-generation-transport-120-upside
Litt lesestoff til kaffekoppen
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
14.09.2020 kl 11:54 4082

Leser at vi står foran værfenomenet "La Nina" (ikke forveksle med El Nino). 9 år siden sist. Blant annet kaldt nord i USA, vått i Sørøst Asia. Flere orkaner m.m. Finner ikke noe om hvordan det vil slå ut i Kina mhp. kulde. Noen som har betraktninger rundt dette, og om det vil påvirke ratene ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 12:04 4066

Det hjelper ikke at LNG er en high growth industri så lenge skipsvertene spyr ut nye LNG skip i et enda høyere tempo. Videre øker eksportkapasiteten enda raskere enn etterspørselen, som igjen vil gi vedvarende press i produktprisene. Mye av den nye eksporten skjer i områder som gir lav tonne/miles til importmarkedene. Straks er det 35 skip som kan pløye Northern Route fra Yamal til Asia. Alt i alt en trist fremtid for LNG shipping, enten man har nye eller gamle skip. Oil major executives på GasTech konferanser gjør det de kan for å fyre opp kontraheringskåte redere med trygg visshet om at det vil gi dem lave fraktrater i uoverskuelig fremtid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 12:37 4033

Det var da voldsomt til dystert bilde du tegnet der
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 12:49 4010

Jeg vet, men jeg prøver å bidra med en viss edruelighet i debatten. Høstmarkedet er snart en given. FFA indikerer ikke en vesentlig oppgang fra dagens spot rater. Spotlaster bookes nå for Oktober, og det er ingen spenning som tilsier noen ville rater. Da har vi kun November igjen. I januar Februar er det tilbake til striskjorte og havrelefse. Rater på bunn-nivåer og LNG aksjerkurser likedan. Kineserne som har blitt smarterer når de importerer, samt plentyfull tilgang på produkt (og shipping) gjør at vi ikke vil få se den villskapen vi har hatt de siste 3 høstene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 13:54 3957

Jeg glemte å ta med at det har blitt levert 20 nybygg så langt i år, og det forventes levering av ytterligere 20 skip resten av året. Det tar tid å absobere den tonnasjetilgangen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
14.09.2020 kl 14:53 3898

Hvor mange steambåter skal ut? Hele steamflåten skal jo nå ut, og det skal til massevis av nye båter for å absorbere dette...Er vel få som inngår nye langvarige kontrakter med steam nå for tiden..
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.09.2020 kl 12:10 3793

Steamskip vil ligge rundt å plage ratebildet i mange år fremover. Redere med nedbetalte skip kan konkurrere med de mest moderne på lavere pris og likevel tjene penger på dem. Med de lave LNG prisene vi har nå og som vil vedvare de neste 5-10 årene er ikke fuel besparelsen mot moderne tri-fuels så interessant som den var tidligere. Konkurransen foregår på unit freight cost basis. Billigst unit freight cost vinner lasta.

LNG FFA - Softening!

CONTRACT BLNG1 CHG BLNG2 CHG BLNG3 CHG
Sep-20 53,500 (1,000) 49,750 (750) 55,250 (1,000)
Oct-20 61,875 (250) 62,375 (250) 63,625 -
Nov-20 69,375 (500) 68,375 - 71,000 (250)
Dec-20 68,125 (375) 68,000 - 69,750 (250)
Jan-21 59,875 (250) 59,875 (250) 60,375 (500)
Feb-21 51,125 (1,000) 52,000 (1,000) 52,500 (750)
Q420 66,458 (375) 66,250 (83) 68,125 (167)
Q121 48,292 - 48,375 - 49,000 (625)
Q221 34,625 (250) 34,250 (500) 35,750 (500)
Q321 37,750 (250) 36,750 (250) 37,125 (250)
Q421 66,250 250 66,625 250 63,875 -
Cal21 46,729 (63) 46,500 (125) 46,438 (343)
Cal22 52,500 - 52,750 - 53,375 -

Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
15.09.2020 kl 13:12 3805

Skal si Sona er livredd for shorten sin. Han har bomma på blinken før - ref lpg. Er det noe som kan snu nesten over natta så er det nettopp shipping. FLEX er godt posisjonert.

Og han kan se 10 år(!) frem i tid - wow. Helt utrolig
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
MickelMountain
18.09.2020 kl 12:01 3648

Ratene utvikler seg greit om dagene og siste oversikt fra Fernley viser nå: East er på 50000 og west er på 52500
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
18.09.2020 kl 13:07 3641

Baltic FFA viser nedgang over hele linjen. $50'ish K/day dekker så vidt CAPEX+OPEX. Med tanke på hvilken sesong vi er inne i er dette pinlig lavt. Shell fixet nettopp ut et skip med kraftig tap. Det betyr at portfolio players (super majors) er long shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
sheepman
23.09.2020 kl 20:10 3292

KRAFTIG BYKS I RATENE NÅ!!

East of Suez: 57500 (+ 7500)
West: of Suez: 60000 (+7500)

MEGI-skipene til flex får som kjent mye mer....... Tør jeg minne om break even på 45000 for MEGI
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 20:37 3298

10-15% hopp i ratene...
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 20:59 3302

I den samme rapporten du har saxet fra er ME-GI/XDF rateberegnet til: $68,000/$65,000 West/East respectively. +$7,000/+$7,000

Et annet stort meglerhus sier derimot $50,000 / $45,000 West/East for 160 TFDE og $62,500 / $58,000 West/East for ME-GI/XDF...........
Redigert 24.09.2020 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
sheepman
23.09.2020 kl 21:17 3290

Det spørs vel hvilken dato det beregnes utifra..
Slettet bruker
24.09.2020 kl 09:08 3185

Det er uansett ikke tvil om at ratene stiger... Blir spennende å se hvor høyt de går...
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.09.2020 kl 15:15 3134

Det er ekstremt få slutninger, og hver slutning er veldig ulik med tanke på posisjonering av skipene samt om lastetankene er varme eller kalde. Alt dette har stor impakt på ratene, og det er derfor veldig vanskelig å komme opp med en nøyaktig assessment fra uke til uke. Noen meglerhus melder notorisk høyere rate enn andre i håp om at det vil gi dem lettere innpass hos rederne.... Jeg tror mest på de som har et realistisk syn på markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare