FLNG - FLEX - RATENE STIGER

sheepman
FLNG 18.03.2020 kl 12:50 67137

Ser nå ut som om ratene er i ferd med å stige, etter at de har ligget flate en stund. Asia opp i dag! Snakket med en i lng-shipping i går. Det er større aktivitet i Asia nå og det meldes om høyere rater. Ratene opp 2 000 siden i går

-Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
10.11.2020 kl 16:09 7523

GasLog gikk på en smell i 3Q. Ned over 10% ift i fjor. Jeg lurer på om det vil reflekteres i andre LNG selskaper også. Så langt i år synes LNG ratene for Oktober/November å ligge ca 30% lavere enn i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Triton
11.11.2020 kl 16:36 7421

East of Suez 155-165k CBM

$112,000
$15,000
West of Suez 155-165k cbm West of Suez 155-165k cbm

$112,000
$9,500

Fin utvikling denne uka
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
17.11.2020 kl 07:36 7197

Utbytte på 10 cent for Q0320.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
17.11.2020 kl 09:04 7117

Hvordan vet du det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
17.11.2020 kl 09:12 7131

Stod det i kvartalsrapporten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
17.11.2020 kl 09:20 7120

Ja, ser det nå. Ser bra ut. Ser ut til at eksporten fra USA skal øke bra neste år og at bare det krever over 30 nye skip...
Q1 er nesten fullt ut booket for Flex
Overskudd nå, mot underskudd i fjor
Finansiering sikret
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Triton
19.11.2020 kl 23:14 6909

Hamilton, November 19, 2020

The Board of Directors of Flex LNG Ltd. (the "Company") has on November 19, 2020
authorized a share buy-back program to purchase up to an aggregate of 4,110,584
of the Company's common shares for the purpose of increasing shareholder value.
The maximum amount to be paid per share is USD 10.00 or equivalent in NOK if
bought at Oslo Stock Exchange. The timing and amount of any repurchases will
depend on legal requirements, market conditions, stock price, alternative uses
of capital and other factors.

The Company is not obligated under the terms of the program to repurchase any of
its common shares. The buy-back program will be initiated today and end on
November 19, 2021.

Øystein Kalleklev, CEO of Flex LNG Management AS comments:
«We find it in the interest of our shareholders that the Company has the
authorization to repurchase our common stock as part of it's capital allocation
strategy. The stock is trading at approx. 45% of book value while our book
consists of 10 modern MEGI/XDF LNG carriers on the water with average age of
only ~1 year as well as three newbuildings with scheduled delivery in 2021.
Given the fact that all our ships are fully financed with no maturities prior to
H2-2024 and our current cash position the Board has decided to allocate part of
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
14.12.2020 kl 21:45 6606

16.12: Bra kursdag. Fortsetter oppturen i morgen? Både ASC og Pareto oppgraderer FLNG i dag til hhv 91 og 95 kr..
Lucky me lucky US.
17.12: Det var igår. Kursen fortsetter opp, Kapitalen øker og utbytte kommer.
Kan det bli bedre i slike pandemi- og nullrentetider.
22.12: kursen tok seg en nedtur igår men endte litt opp igjen til 75kr i dag.
23.12: Lille julaften endte kursen opp på 76,60 kr.
Spørsmålet er nå hva kursen starter på i romjulen og hvordan nyttårsfesten fortoner seg? Personlig satser jeg på at FLNG blir en av nyttårsrakettene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
29.12.2020 kl 18:07 6352

Pussig at FLNG ikke stiger i dag? Er det for mange som gjør opp tapskontiene sine før børsåret er over?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
hank2
02.01.2021 kl 16:57 6131

I flng (og gaslog) er det store short pos som beskyttes daglig. Caset har vært relativt svak US eksport vekst og høy tilbudsside. Tilbudssiden/nybygg for 2021 er høy, men US eksport til Asia (tonnmil) kommer til å overraske på oppsiden. Når estimatene generelt for 2021 (herunder utbytte forventinger) kommer opp ifm previews for q4, så kommet flng til å hoppe 20-30 kr raskt. Kanskje allerede første halvdel av januar. Betydelig fokus (Bloomberg, Reuters etc) siste par dagene på lng priser i Asia som går bananas pga høy etterspørsel og nesten ingen import muligheter tilgjengelig. Siste er rundt 17-18 USD mmbt spot levering Japan. Arbitrasjen er rekord høy, over 500k USD dagen for shipping fra US kan regnes hjem, men ingen tilgjengelige skip før siste del av februar og inn i mars.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
02.01.2021 kl 19:37 6024

Ratene går BANANAS og vinterværet bare fortsetter. Flex har nå også fått enda en båt ut i markedet! "Meglerhuset DNB Markets venter ifølge en analyse fra midten av desember – før den siste oppgangen i gassprisene – en «dividend yield »på 17 og 28 prosent fra Flex LNG henholdsvis i 2021 og 2022." DNB mener altså at vi skal ha utbetalt utbytte på ca 13 kroner i 2021 og 21 kroner i 2022......

-Her er bare og sitte og slappe av og ta imot utbytte. Ikke f om denne står under 200 på ett år!

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/01/01/7602089/kjolig-vinter-i-asia-gir-lng-ratefest?fbclid=IwAR0_J9KaC4mMI0viquHE9dL9VGEtdkEmeeTRcnm5r8Btf2WT6Vxd-Vif_5g
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
04.01.2021 kl 00:37 5689

Kurs 200? Vi får håpe du får rett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
04.01.2021 kl 22:51 5387

Ratene fortsetter oppover, folkens. TFDE er nå på 165 000 og 155 000 dollars. Må vel plusse på ca 15 000 for båtene til Flex... -Fortsatt stigende trend!

-Prisene på lng fortsetter også oppover i Asia, nå og importen fra USA øker. Temperaturene fortsetter og synke i Asia.

- Panamakanalen har fortsatt lange ventetider

- Dette ser ut til å bli en hyggelig vinter
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
omans
05.01.2021 kl 08:07 5248

Etter en stund konsolidering rundt tidligere kurstarget 76, virker kurs klar for test av ny motstand og mulig brudd opp av 77,5.

Et brudd opp av 77,5 vil være svært Bull for neste bevegelse. Kan signalisere 3-sifret kurs in horizon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
05.01.2021 kl 18:43 4944

Veldig grei artikkel... Spotratene er nå på mellom 200 000 usd om dagen til 228 000 om dagen! WOW! og det er for tfde, så da må vi plusse på 10-15 000 for megi-båtene til Flex..... Videre ryktes det at Flex har chartrert bort to av båtene sine på lengre kontrakter for veldig bra rater. De har også nå bedt om å få overta sin nest siste båt allerede i januar grunnet gode rater (skulle egentlig leveres i slutten av februar. Flex har bare tre båter som ikke er eksponert mot spot = kanonbra cashflow nå!!!

En annen ting: poten mener at ratene skal videre opp.

En annen ting: Hørte i dag at Gunnvor nå betaler 160 000 usd / dagen for 2 mnd. Antar dette er for februar/mars, men fikk ikke vite nøyaktig periode, annet at dette var frem i tid , og at dette var tfde-båt.

Kan vel ikke gå mange dagene nå før meglerhusene kommer snublende etter med laaaangt høyere kursmål, for nå er det veldig mye bull som skjer her!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Triton
05.01.2021 kl 18:54 4937



– Det er helt bonanza i både produkt- og fraktmarkedet på starten av året, sier John Fredriksens topp i Flex LNG, Øystein Kalleklev, til E24.

Den positive utviklingen skjer i lys av en LNG-pris i Asia som fortsetter å stige markant.

Tirsdag kjøpte også råvarekjempen Trafigura last med levering tidlig i februar til skyhøye 20,8 dollar per million british thermal unit (BTU), ifølge Bloomberg.

LNG-prisen i Asia ligger til sammenligning på rundt 16 dollar, ifølge tall fra S&P Global Platts tirsdag. Det er opp fra to dollar i sommer og 11 dollar i midten av desember.

– Selv det er ekstremt høyt og man må tilbake til 2014 for å finne de nivåene, sier Kalleklev.

En fersk rapport viser til tomme LNG-lagre i Asia, fallende lagre i Europa, samt svært høy elpris i Japan, som er verdens største LNG-importør, ettersom det kalde været har økt etterspørselen etter oppvarming
– Det er også kaldeste desember i Kina siden 2013. Så alle forsøker å få tak i så mye LNG som mulig, påpeker Kalleklev.

Shippingtoppen forteller at LNG-fraktmarkedet nå er «fullstendig utsolgt for skip» selv om befraktere tilbyr rater på hele 200.000 dollar dagen.

Den høye gassprisen støttes også av eksportforstyrrelser og forsinkelser i transitt. I tillegg er etterspørselen stor.

Differansen i LNG-prisen mellom Asia og USA, gjerne omtalt som arbitrasjemarginen på fagspråket, er fortsatt svær. Det betyr at det er ekstremt profitabelt å transportere gass fra USA til Asia for øyeblikket.

– Så det er en vanvittig betalingsvilje for frakt nå, sier Kalleklev.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
05.01.2021 kl 20:31 4838

Kursen økte sterkt i dag også, ov vi ser kanskje 80-tallet allerede i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 23:07 4691

Hannisdahl på Twitter for fem min siden:

"Baltic LNG 2 January future contract +19% to TCE $205k/d on today's close. Feb future +21% to $105k/d & March fut +21% to $56k/d"

Vi ser nok 80 i morgen, ja, det er garantert. Spørsmålet er vel heller om vi ser 85?

Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 23:10 4493

Stakkars figur, tar ikke annet en feil den karen, må da snart bli nedgradert som sistemann med peil på shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
06.01.2021 kl 11:19 4286

Akkurat nå nådde kursen 80kr på vill ferd mot 100kr ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 10:08 4109

Når kommer de siste skipene til Flex? Har de klart å fikse noen skip nær 200 K ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 15:59 3980

Gaslog opp 9% Flex 1%
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
07.01.2021 kl 22:20 3840

Gaslog opp nesten 17 prosent i kveld. Golar opp nesten 14 prosent. Høyt volum på begge... Skal vi åpne på 90 kroner når Oslo Børs åpner opp?

Fraktratene fortsetter opp!
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
07.01.2021 kl 23:12 3792


Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
28m
Baltic LNG 2 active future contract +3% to TCE $215k/d
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 07:53 3685

Lng er på ATH nivåer, noe å tenke på når en selger Flex på 80 kr.
Kapitalfrarøvelse kalles det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
08.01.2021 kl 10:03 3617

Resultatet for q4 blir ca 50 cent, og for q1 kanskje 1 dollar. Blir fete utbytter av dette. Ja.. mange skip som blir levert ila 2021, men naturgass blir en vinner de neste årene. Kurser skal jeg ikke spå, men de som ikke kjøper nå kan fort tenke "hvorfor kjøpte jeg ikke denne for 80 kr i 2021 - eller 40 kr i 2020?!" Jeg tipper vi har fått over 100 kr i utbytter innen utgangen av 2025.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
08.01.2021 kl 11:52 3560

Når raten er på topp og resultatene strutter blir det fete utbytter utover i året. Kursen stiger i dag også med nesten 5% og kursen er nå ca 85kr god vei mot 90,- og kanskje vi ser 100kr til påske evt før?
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Shagwong
08.01.2021 kl 13:33 3426

TradeWinds skriver om rekord slutning på $ 350 K / døgn for LNG frakt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.01.2021 kl 14:39 3365

I følge Kalleklev er ratene for tfde-båter av medium størrelse nå på mellom 220 000 og 320 000 dollars om dagen- og dette er for levering i februar.... Så rater på 350 000 om dagen stemmer nok veldig bra! Bør komme noen kraftige rykk på kursen her nå. Tipper det kommer oppdaterte kursmål på mandagen :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.01.2021 kl 14:40 3368

I følge Kalleklev er ratene for tfde-båter av medium størrelse nå på mellom 220 000 og 320 000 dollars om dagen- og dette er for levering i februar.... Så rater på 350 000 om dagen stemmer nok veldig bra! Bør komme noen kraftige rykk på kursen her nå. Tipper det kommer oppdaterte kursmål på mandagen :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.01.2021 kl 14:42 3360

spark 30 max spot ligger nå på 475 750/day....
-dette tar jo helt av...
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Triton
08.01.2021 kl 14:58 3329

Record $350,000 spot rate paid for LNG carrier rocks market

Major and trader linked to sky-high numbers as Asian gas price soar and hunt for ships continues
Så får vi vente på at Shorten skal dekkes,
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.01.2021 kl 16:20 3247

Tror diverse analytikere må oppjustere tallene sine voldsomt for 2021,nå. Blir jo utbytte på ca 10 kr for bare 1 kvartal,jo!! Resten av året og spesielt høsten blir jo også kaldere enn normalt. Kan fort bli 20 kr i utbytte i 2021, slik det ser ut nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.01.2021 kl 16:27 3236

Leste artikkelen nå. Det er BP som har leid den båten for en tur fra US til Europa: Var visstnok null problem og forsvare disse ratene...!
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
rolstad
08.01.2021 kl 22:39 3059

Med ny president, kald vinter, og større etterspørsel etter strøm som ikke stammer fra kullkraft skal kursen kun en vei!
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Else
10.01.2021 kl 18:36 2798

Vi står foran Ny børsuke med positiv kursutvikling, opp over 5% på fredag, og den utviklingen tyder på fortsette mot kursmål 90kr denne uken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
sheepman
10.01.2021 kl 19:28 2747

Yepp !!

Min side
Oslo Børs
1001,16 1,00
Brent spot
54,52
US Dollar
8,42 0,04
EUR
10,30 0,05
GBP
11,43 0,07
LNG-rater på 350.000 dollar dagen
Det er bonanza ganger to i LNG-markedet. Nå rapporterer meglerne om enkeltslutninger på vanvittige 350.000 dollar dagen.

SKYHØYE RATER: LNG-ratene er nå kommet opp i voldsomme 350.000 dollar dagen på enkeltreiser.
Shipping
Bjørn Henning Grandal
20:08 - 8. jan.
I mai i fjor ble det gjort spotslutninger i LNG-markedet nede i under 30.000 dollar dagen og LNG-rederiene med break-even-rater på mellom 40.000 til 50.000 dollar dagen ble påført betydelige tap. Nå er situasjonen snudd fullstendig på hodet. Skipsmeglerne rapporterer om enkeltslutninger på godt over 300.000 dollar dagen og pengene formelig renner inn i kassene til LNG-rederiene.

– Spark og Baltic-indeksen, som ble publisert fredag ligger nå på mellom 220.000 og 320.000 dollar pr. dag for spotskip, sier adm. direktør Øystein Kalleklev i Flex LNG .

Ekstrem etterspørsel

Verdien av en stor LNG-last på fire trillioner BTU ligger på rundt 10 millioner dollar i USA. Verdien er på cirka 90 millioner dollar i Asia med med en basispris på 22,5 dollar pr. million BTU grunnet ekstrem etterspørsel blant annet på grunn av skyhøye strømpriser i Japan som følge av svært en kald vinter. Bloomberg rapportert fredag at en last ble solgt for cirka 35 dollar pr. million BTU. Det tilsvarer en oljepris på over 200 dollar fatet.

– Det er derfor ikke overraskende at vi nå ser bud på 350.000 dollar pr.dag for skip som kan laste i USA i februar. Selv om man betaler 30 til 40 millioner dollar i frakt inkludert drivstoff så har man jo traderne til salt i grøten etter lossing, sier Kalleklev.


KAN BETALE DET DOBBELTE: – Akkurat slik gassprisene er nå kan befrakterne betale det dobbelte for spotlaster, sier Øystein Kalleklev.
Lar seg ikke skremme

Han tror ikke at befrakterne lar seg skremme hvis ratene skulle gå ytterligere i været.

– Akkurat slik gassprisene er nå kan befrakterne betale det dobbelte for spotlaster.

Markedet forventer imidlertid at gassprisen i Asia halveres i løpet av mars, men da er fortsatt gassprisene fem ganger høyere enn hva den var i sommer og det lever Flex LNG og Kalleklev meget godt med.

– Dette rallyet er annerledes enn tankrallyet i fjor. Her handler det om ekstrem etterspørsel og sterke spotpriser, mens i tank handlet det om ekstrem etterspørselsvikt og lave spotpriser som medførte flytende lager. I LNG tømmes nå lagrene og ingen skip lagrer gass siden spotprisene er så sterke.Det vil bety lageroppbygging i stedet for lagertrekk når situasjonen normaliseres. Så mens man viste at bakrusen kom etter tankfesten så vet vi at vi kan gå på jobb med klart hode etter dette, sier han.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare