NAS: DETTE ORDNER SEG MEDAKSJONÆRER. KOM DERE INN IGJEN OG HOLD

elderlywoman2
18.03.2020 kl 13:03 2231

Skal vi komme oss inn så du kan selge på 12 kr?
tradingstock
18.03.2020 kl 13:05 2199

Hvem selger nå med børsverdi litt over 1 milliard. Jeg selger ikke før 20 - 25 kr!
tradingstock
18.03.2020 kl 13:07 2158

Regjeringen gir flyselskapene klarsignal til å samarbeide
– Til vanlig kan ikke SAS og Norwegian samarbeide om hvem som skal fly hvor, men i denne veldig spesielle situasjonen er det behov for å se bort ifra det for å sikre at vi får varer og personer dit de skal, sier næringsminister Iselin Nybø.



Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Eivind Bøe
Publisert:Publisert: 18. mars 2020 12:56

Saken oppdateres...

Regjeringen gir transportbransjen midlertidig unntak fra konkurranselovens forbud mot å samarbeide, som følge av corona-krisen. Det betyr blant annet at SAS og Norwegian nå kan samarbeide om rutetilbudet.

Unntaket gjør det mulig å opprettholde særlig person- og godstransporten i Norge, for å sikre innbyggerne tilgang til nødvendige varer og tjenester.

Det fremgår av en melding fra Nærings- og fiskeridepartementet.

– Nå gjør vi det som trengs for å sikre at befolkningen får tilgang til de nødvendige varer og tjenestene de trenger. Transportbransjen er blant dem som leverer samfunnskritiske tjenester, og de får derfor unntak fra konkurranseloven de neste tre månedene. Det gjør vi for å sikre transporten i lufta, på land og til sjøs på en mest mulig forsvarlig måte under epidemien, sier næringsminister Iselin Nybø i en uttalelse.

– Det er klare begrensninger i konkurranseloven for når konkurrenter kan samarbeide, men det er også mulig å innføre unntak hvis vi ser at det kan ha betydning for samfunnskritiske funksjoner. Til vanlig kan ikke SAS og Norwegian samarbeide om hvem som skal fly hvor, men i denne veldig spesielle situasjonen er det behov for å se bort ifra det for å sikre at vi får varer og personer dit de skal, sier Nybø.

Unntaket må ikke gå lenger enn det som er nødvendig, og må være slik at det i størst mulig grad sikrer effektiv ressursbruk og hensynet til forbrukernes interesser, skriver departementet. Konkurransetilsynet må varsles dersom unntaket brukes.

Forskriften skal i første omgang gjelde i tre måneder og trer i kraft med en gang.
Strategi
18.03.2020 kl 14:27 1799

Det forundrer meg ikke om HBK Invest ved Kjos & Kise nå smiler litt i barten.
Slik jeg ser det kan kursen gå til 40 kr innenfor tidsrammen for det ingåtte veddemålet.

De som har satt seg inn i Norwegian vet at selskapet sannsyligvis sitter på kraftig kursdrivende informasjon.

Jeg blir ikke overrasket Nas kursen gikk fra 39 til 20 på et par dager, den vil nok bruke lenger tid fra 30 og oppover men det er også litt tid å gå på her.

Mye avhenger selvfølgelig av utviklingen på denne vanskelige epedimien.
president84
19.03.2020 kl 23:12 1635

Det ordnet seg :)
Slettet bruker
20.03.2020 kl 15:19 1469

Ikke for aksjonærene.
Herman*
20.03.2020 kl 16:10 1379

Jeg skal våge meg på er forslag som muligens ikke er realistisk: Hele den siviliserte verden bør etablere parallell privat testkapasitet i løpet av 4-6 uker, og dette til en overkommelig pris. Alle som vil ut å fly må vise en negativ prøve som er maks en uke gammel. I er slikt regime kan en komme i gang med flytransport mye raskere. (Testresultatene sendes via en app og scannes på flyplassen)
Anywhere
20.03.2020 kl 16:12 1360

Kursen blir 2-3 eller 10 mandag. Enten er det kommet en emisjonplan i helgen, eller så blir det mer venting.
Tenkt om det var normal drift nå og man kunne binde drivstoffpriser til 28 dollar fatet for overskuelig fremtid...
Obxserver
20.03.2020 kl 16:14 1332

Hva blir kursen hvis Komp kommer over helgen er spm.
Slettet bruker
20.03.2020 kl 16:15 1319

Røykt sokkene eller? 2 eller 10 hva slags estimat er dette?